کد خبر 1506296
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۱
پایان جنجالی رمان کیانوش

کیانوش رستمی در حالی المپیک پاریس را از دست داد که برخی باور دارند لجاجت و خودسری مهمترین حریف او بود.

به گزارش مشرق، رویای المپیک سوم در حالی برای کیانوش رستمی و سهراب مرادی به پایان رسید که این ۲ قهرمان ملی در چند سال گذشته زندگی ورزشی پر فراز و نشیبی را تجربه کردند اما نحوه برخورد آنان با حواشی و اتفاقات کاملا متفاوت بود.

سهراب مرادی هر چند که با مصدومیت المپیک ۲۰۲۰ توکیو را از دست داد، اما بعد از آن تلاش زیادی را برای رسیدن به پاریس داشت، ولی مصدومیت حریفی جدی‌تر از پولاد سرد برای او بود و در نهایت یکی از بزرگان نسل طلایی وزنه‌برداری ایران را مجبور به خداحافظی از دنیای قهرمانی شد.

اما قصه رستم وزنه‌برداری ایران بسیار متفاوت از سهراب بود. کیانوش رستمی از قهرمانان بزرگ این رشته به دنبال رویایی فراتر از المپیک سوم بود او در ذهن خود به دنبال ایستادن در سکوی بهترین المپین کشور بود اما مسیر رسیدن به این هدف را اشتباه انتخاب کرد؛ او خود را قربانی تصمیمات خودخواهانه کرد که در یک دهه گذشته کیانوش را از چند مدال قهرمانی جهان و المپیک دور کرد. کیانوش در جامعه وزنه‌برداری ایران خود را تافته جدا بافته می‌دانست و حتی به علم مربیان ایرانی تاخت و آنان را متهم به تمرینات سنتی کرد.

پایان جنجالی رمان کیانوش

سفرهای خانوادگی و مشاجرات اتاق گرم کیانوش با مربیان وزنه‌برداری برای همگان یک داستان تکراری بود و او حتی بردار خود را از این مشاجرات مصون نکرد و در جهانی ۲۰۱۹ پاتایا نیز به او تاخت مشاجراتی که حتی از دید دوربین‌های تلویزیونی دور نماند.

کیانوش به خوبی ارتباط برقرار می‌کند و در خارج از کشور در جمع شناخته‌شده‌ترین ورزشکاران ایران قرار دارد با جلود و مسوولان فدراسیون جهانی ارتباط خوبی دارد اما این ارتباط نتوانست مرحمی بر مشکلات خودساخته او باشد. مشکلاتی که با حذف از مسابقات و تغییر وزن غیر منطقی ختم شد تا او جایی در کاروان اعزامی ایران به توکیو نداشته باشد.

پایان جنجالی رمان کیانوش

ستاره اقبال کیانوش برای المپیک سوم زمانی درخشان‌تر از همیشه بود که دسته ۸۹ کیلوگرم المپیکی اعلام شد و کیانوش در این وزن مدعی جهانی بود اما نتوانست در کوتاه مدت بر منیت‌ها چیره شود.

رستمی با بی‌توجهی به دستور نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری عملا خود را بار دیگر در برابر فدراسیون، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک قرار داد اما دیگر خبری از علی مرادی و سیدرضا صالحی امیری برای پادرمیانی نبود.

غیبت حامیان کیانوش و تکرار مواضع گذشته از سوی این قهرمان، نواب نصیرشلال را مجبور به اخذ یک تصمیم انقلابی برای پایان بازیکن سالاری کرد. در این مسیر نیز سجاد انوشیروانی و یهداد سلیمی از او حمایت کردند و حتی پادرمیانی برخی از نمایندگان مجلس نتوانست تصمیم آنان را تغییر دهد.

پایان جنجالی رمان کیانوش

کیانوش که قافیه المپیک را به تیم فنی و مدیریتی سجاد انوشیروانی باخته بود با طرح ادعایی جنجالی به دنبال آن بود که بتواند شرایط وزنه‌برداری را بسیار سیاه جلوه دهد. او از ترس گفت ترسی که منشا آن مشخص نیست اما رستمی ادعا کرد اگر در اردو تیم ملی بود در غذایش دارو ریخته می‌شد و تست دوپینگ او مثبت می‌شد ادعایی که فدراسیون در برابر آن موضع سکوت اختیار کرد تا در آستانه مسابقات جهانی خود را درگیر این حواشی نکند. او با این ادعای جنجالی به نوعی وداع خود را با فولاد سرد اعلام کرد زیرا سرمربی تیم اعلام کرده دیگر تسلیم خواسته او نخواهد شد.

نواب نصیرشلال در گفت‌وگویی اعلام کرد کیانوش جایی در لیست مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی ندارد و بعد از آن اگر بخواهد در اردو حضور پیدا کند باید مثل تمام قهرمانان این رشته تمام شرایط ما را بپذیرد. شرایطی که نصیرشلال برای ادامه حضور کیانوش رستمی در تیم ملی اعلام کرد، سخت‌ترین شرایط برای قهرمان کرمانشاهی است زیرا وی در یک دهه گذشته کمتر به خواسته مربیان تن داده و اگر شرایطی را هم پذیرفته مصلحتی بوده است.

پایان جنجالی رمان کیانوش

رمان رستم وزنه‌برداری ایران در صفحات پایانی قرار دارد؛ رمانی که پر از حواشی و جنجال است. جنجال‌هایی که از سال ۲۰۱۱ و تهدید به تراشیدن موهای سر این قهرمان ملی شروع با تمرینات انفرادی ادامه پیدا کرد و به اوت کردن‌های متوالی گره خورد. در این رمان قهرمان داستان اهداف بزرگی داشت، او در جدال با فولاد سخت توانست رکوردهای ماندگاری داشته باشد اما در برخورد با خودخواهی به عنوان یک ویژگی شخصی بسیار ضعیف عمل کرد و در بیشتر مواقع مغلوب این رقیب سنتی خود شد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • htn IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    1 1
    رستم وزنه برداری ایران؟ حالا کی گفته این یارو رستم وزنه برداری بود. اخلاق نداشته باشی دوزار نمی ارزی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس