اعتراف ارتش رژیم صهیونیستی به کشتن غیرنظامیان فلسطینی بعد از 2 سال

ارتش رژیم صهیونیستی بعد از گذشت ۲ سال از جنگ «سیف القدس» با ادبیاتی مبهم به کشتار غیرنظامیان فلسطینی از جمله یک نوزاد، یک دختر ۱۷ساله، ۳ زن و یک مرد فلسطینی اعتراف کرد.

به گزارش مشرق، ارتش رژیم صهیونیستی بعد از گذشت حدودا دو سال از جنگ «سیف القدس» در سال ۲۰۲۱ به‌صورت ضمنی و با ادبیاتی مبهم به کشتن مردم بی‌گناه در این جنگ اقرار کرد.

طبق گزارش صبح امروز (سه‌شنبه) روزنامه «هاآرتص»، ارتش رژیم صهیونیستی بعد از گذشت دو سال از جنگ «سیف القدس» گامی را تحت عنوان «اقدامات فرماندهی» آغاز کرده است.

براساس این گزارش، تنها ۵ افسر ارتش رژیم صهیونیستی به نقض دستورالعمل‌های جنگی متهم شده‌اند، که به نام هیچ یک از این نظامیان نیز اشاره‌ای نشده است.

هاآرتص گزارش داد در جریان جنگ سیف‌القدس، ۶ غیرنظامی فلسطینی در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند که ارتش در ادبیات مبهم خود این غیرنظامیان را افراد «غیردرگیر» خوانده است.

طبق این گزارش، یک افسر ارتش رژیم صهیونیستی به علت صدور اجازه حمله به اهدافی مشخص در نوار غزه و زیرپاگذاشتن دستورالعمل‌ها توبیخ شده و افسر ذخیره دیگری نیز به دلیل آنچه آگاه نکردن فرماندهانش از نقض دستورالعمل‌ها خوانده شده، توبیخ خواهد شد.

هاآرتص اضافه کرد با آنکه ارتش رژیم صهیونیستی در تحقیقات خود اعلام کرده ارتباطی میان عمل نکردن به قوانین و کشته شدن غیرنظامیان پیدا نکرده، اما مشخص شده است که زیرپاگذاشتن دستورالعمل‌ها منجر به شهادت چند غیرنظامی فلسطینی از جمله یک نوزاد یک‌ماهه، یک دختر هفده‌ساله، سه زن و یک مرد شده است.

این حمله در تاریخ سیزدهم ماه می سال ۲۰۲۱ در عملیات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه انجام شده است. براساس تحقیقات انجام شده، از تعداد ۵۰۰ پرتابه شلیک‌شده چند فروند از آن‌ها به یک روستا در بیت‌لاهیا اصابت کرده و منجر به شهادت اعضای خانواده‌های «ابوفارس» و «عیاش» به همراه «محمد سلامه» نوه خانواده ابوفارس شده است.

هاآرتص در پایان اشاره کرد ارتش رژیم صهیونیستی از ارائه جزئیات بیشتر درباره دو اقدام دیگر خودداری کرده است‌، با این حال، اشاره کرده است که یک افسر با درجه سرهنگی به علت اهمال و نقض دستورالعمل‌ها تنبیه شده و یک افسر دیگر نیز با درجه سرگردی و افسر دیگری با درجه ستوانی به دلیل مرتکب شدن اشتباهی که «حرفه‌ای» توصیف شده، توبیخ شده‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس