فعالیت گروه واگنر همچنان در بلاروس ادامه خواهد یافت

رئیس‌ جمهوری بلاروس اعلام کرده است که فعالیت گروه واگنر در بلاروس ادامه خواهد داشت.

به گزارش مشرق، «الکساندر لوکاشنکو»، رئیس جمهور بلاروس، از ادامه کار و فعالیت گروه واگنر در بلاروس خبر داد و گفت: «با وجود کشته شدن رهبر واگنر، سایر اعضای این گروه در بلاروس خواهند ماند و به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند.»

به‌گفته رئیس جمهوری بلاروس، گروه واگنر فعال و پویا است، فعال خواهد بود و به فعالیت‌هایش در این کشور ادامه می‌دهد. لوکاشنکو در سخنانش اشاره‌ای به رهبر احتمالی بعدی گروه واگنر نکرد.

رئیس جمهوری بلاروس همچنین در واکنش به گمانه‌زنی‌ها درباره علت سقوط هواپیمای حامل پریگوژین گفت: «قابل تصور نیست که رئیس جمهوری روسیه دستور کشتن پریگوژین را صادر کرده باشد.»

لوکاشنکو شمار افراد گروه مزدور واگنر را که در بلاروس مستقر شده‌اند، حدود ۱۰ هزار تن تخمین زد.

از سوی دیگر، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که بازرسان روسی از کشف دو جعبه سیاه هواپیمای حامل فرمانده گروه واگنر خبر دادند که در شمال مسکو سقوط کرد.

بر اساس این گزارش، کمیته حقیقت‌یاب روسیه نیز اعلام کرد که ۱۰ جسد در محل سقوط هواپیمای حامل «یوگنی پریگوژین» پیدا شده و آزمایش دی ان ای و بررسی ژنتیکی برای شناسایی آنها در حال انجام است.

این تحولات در حالی است که سخنگوی کرملین در نشست خبری در مسکو گفت که گمانه زنی‌های غرب درباره احتمال دست داشتن روسیه در مرگ پریگوژین کذب محض است.

وی افزود: فعلاً شواهد کمی درباره علت سقوط هواپیمای حامل پریگوژین در دست است و حقایق باید در جریان تحقیقات روشن شود.

گفتنی است که روز چهارشنبه منابع خبری از سقوط یک هواپیمای سبک متعلق به یوگنی پریگوژین، فرمانده واگنر در شمال غرب مسکو خبر داده و ساعاتی بعد اعلام کردند او نیز در این سانحه به همراه ۹ سرنشین دیگر هواپیما جانشان را از دست داده‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CA ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    0 0
    لوکاشنکو برای باقی ماندن در قدرت نیازمند ارتش خصوصی و مزدور شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس