زائده سرطانی که باید از بدن کردستان جدا شود

مروری بر صوت افشا شده عبدالله مهتدی سرکرده گروهک تروریستی کومله ثابت می‌کند که این تروریست‌ها خودشان هم به ایرانی بودن خود باور ندارند و شعارهای قومیتی شان فقط ابزاری برای شرارت‌هایشان است.

به گزارش مشرق، مدت کوتاهی از انتشار صوت لو رفته عبدالله مهتدی که به بررسی و تحلیل وقایع یک سال گذشته ایران می‌پردازد می‌گذرد و نکات قابل تأملی دارد که هم پشت پرده امیال و اهداف ضد انقلاب در حوادث سال ۱۴۰۱ را نشان می‌دهد و هم بخوبی اثبات می‌کند که گروهک‌های تروریستی مدعی قوم کُرد علی رغم پافشاری بر مسئله قومیت و ادعای احقاق حقوق کُردهای ایران، هیچ نسبتی با این قوم اصیل ایرانی ندارند.

عبدالله مهتدی در بخشی از صحبت‌هایش در جمع اعضای گروهکش در خارج از کشور به مسئله نقش کُردها در جنبش موسوم به ززآ اشاره می‌کند و این دقیقاً نقطه ایست که نشان می‌دهد این گروه‌ها فقط و فقط و فقط از اسم قوم کُرد سوء استفاده می‌کنند و نه تنهای هیچ نسبتی با این قوم اصیل ایرانی ندارند، بلکه تلاش‌هایشان برای انتساب به کُردهای ایران همیشه ناکام مانده و قطعاً دلیلش عدم شناخت از واقعیت قومیت کُردهای ایرانی است.

عبدالله مهتدی در بخشی از سخنانش می‌گوید تا قبل از جنبش ززآ نگاه به کُردهای ایران به عنوان قومی وحشی، خشن و متعصب بوده که تصویر غلطی است و جنبش ززآ باعث اصلاح این تصویر شده است!

واقعیت این است که قوم کُرد از ابتدایی که ایران بوجود آمده بخشی از این مردم بوده و شاید اغراق نباشد که اگر بگوییم کُردها اصیل‌ترین نژاد ایران هستند. دیالوگ زیبای چمران در فیلم «چ» که در جواب دکتر عنایتی (سرکرده شورشیان پاوه) کُردها را به عنوان ایرانی ترین نژاد ایران نام می‌برد، تفسیر و توضیح زیبایی از واقعیت نگاه ایرانی‌ها به هموطنان کُردشان است.

سال‌های سال چه قبل از پیروزی انقلاب و چه بعد از آن، کُرد ها به عنوان یک نژاد اصیل ایرانی نه فقط در کردستان و استان‌های غربی، بلکه در تمام ایران در کنار دیگر ایرانی‌ها زندگی کرده‌اند، داده و ستد کرده‌اند و در تمامی حوادث تاریخی در کنار ایران ایستاده‌اند.

همه ما با مروری بر خاطرات خودمان یا پدر و پدربزرگ‌هایمان حتماً ده‌ها یا شاید صدها خاطره از مراوده با کُرد ها یا حتی وصلت و زندگی با آنها داشته‌ایم و هیچ گاه به یاد نداریم که قومیت کُرد در مراودات یا ارتباطات ما موضوعیت داشته باشد. واقعیت این است که همه ما کُردهای ایران را پیش از توجه به قومیت و نژادشان ایرانی می‌دانیم و هیچکدام از ما تصویری زشت یا به قول مهتدی «وحشی و خشن و متعصب» از کردها نداشته‌ایم.

تصویری که مهتدی از آن صحبت می‌کند، هیچ ارتباطی با هموطان کُرد ایرانی نداشته و ندارد، بلکه این تصویر صرفاً به گروهک‌های تروریستی مدعی قوم کُرد مرتبط است که با سوء استفاده از قومیت کُرد علیه همین قوم ایرانی جنایت کرده‌اند؛ از حوادث روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب در پاوه و سنندج و دیگر شهرهای غربی کشور گرفته تا همکاری با صدام در جنگ علیه ایران!

مهتدی در جایی دیگر از صحبت‌هایش ادعا می‌کند جنبش ززآ باعث معرفی کُردها به ایران شد! اگر این صحبت سرکرده جنایتکار کومله را حاصل فریبکاری وی ندانیم، قطعاً حاصل عدم فهم و درک وی از جامعه ایرانی و جایگاه قومیت کُرد در میان دیگر ایرانی هاست. همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم، کٌردها قوم ناآشنایی در میان ایرانی‌ها نیستند که با حوادث سال ۱۴۰۱ به ایرانی‌ها معرفی شده باشند. کُرد ها بخشی از جامعه ایران هستند و خواهند بود. ایرانی‌ها هموطنان کُرد خودشان را از دیرباز می‌شناختند، چه در سال‌های قبل از انقلاب که در کنار هم ایران را تشکیل می‌دادند، چه از سال‌های پیروزی انقلاب که در کنار هم برای مبارزه با رژیم پهلوی مبارزه کردند و چه در جنگ علیه صدام بعثی و هزاران حادثه دیگر که ایران را متحد کرد و در این اتحاد اساساً هیچ گاه قومیت موضوعیتی نداشته است.

آنچه برای جامعه ایرانی ناشناخته است و به مانند وصله ناجور یا بهتر بگوییم غده سرطانی سعی دارد خودش را به قوم کُرد ایرانی بچسباند، کسانی هستند که از همان روزهای ابتدایی انقلاب بر خلاف مردم و علیه مردم سلاح به دست گرفتند و خودشان را نماینده قوم کُرد نامیدند و اتفاقاً سلاح‌های خود را به سمت همین مردم کُرد نشانه رفتند.

صحبت‌های مهتدی ثابت می‌کند که این تروریست‌ها خودشان هم به ایرانی بودن خود باور ندارند و شعارهای قومیتی شان فقط ابزاری برای شرارت‌هایشان علیه همین مردم است.

در حوادث سال ۱۴۰۱ باز هم به چشم دیدیم که کردستان به مانند تکه‌ای از قلب ایران در برابر دشمنی دشمنان ایستاد، شهید داد، اما ایستاد، مقاومت کرد و بابت مقاومتش هزینه داد، اما ایستاد، چون می‌دانست هدف دشمن تجزیه ایران و جدایی کردستان است. اتفاقی که در صحبت‌های مهتدی هم بدان اشاره شده است.

خلاصه کلام اینکه مردم ایران هموطنان کُرد خود را به خوبی و اتفاقاً به خوشنامی می‌شناسند و آن کسی که برای ایرانی‌ها ناشناخته است، همین امثال عبدالله مهتدی و گروهک‌های تروریستی است که با فریب و نیرنگ نام کردستان و قوم کُرد را پوششی برای جنایت‌ها و شرارت‌های خود کرده‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس