به گزارش مشرق، محمد ایمانی در ‌کانال تلگرامی‌خود مطلبی با عنوان فرار گروهک‌ها از مرز کردستان در پی ضرب الاجل ایران منتشر کرد:

وبسایت رادیو فردا نوشت: اطلاعات رسیده از منابع آگاه حاکی است بر پایه توافق‌نامه امنیتی میان ایران و عراق، بسیاری از مقرهای احزاب کرد مخالف جمهوری اسلامی در کردستان عراق تخلیه شده‌اند.

بر اساس اطلاعات رسیده از افراد نزدیک‌ به حزب [گروهک تروریستی] دموکرات‌، مقرهای احزاب کُرد در مناطق مرزی به طور کامل تخلیه و توسط نیروهای آنها منفجر شده‌اند. آنها به پایگاه‌های نیروهای مرزبانی عراق رفته‌اند تا به اردوگاه‌های تحت نظارت سازمان ملل انتقال داده شوند.

رسانه‌های محلی در کردستان عراق از استقرار دائمی نیروهای گارد مرزی عراق و برافراشتن پرچم عراق در مقرهای تخلیه‌شده خبر دادند. این گزارش‌ها همچنین از کارگذاشتن دوربین‌های حرارتی برای نظارت بر این مناطق خبر می‌دهند.

اردوگاه «گرده‌چال» در اربیل به طور کامل تخلیه شده است. بنا به درخواست حزب بارزانی و دستگاه‌های امنیتی اربیل، نیمی از اردوگاه «جژنه‌کان» اربیل تخلیه شد و قرار است نیم دیگر آن هم طی روزهای آینده تخلیه شود.

نیروهای حزب دموکرات که در این اردوگاه‌ها مستقر بودند فعلا به اربیل رفته‌اند.

این منابع ضمن‌ اشاره به تخلیه کامل اردوگاه «آزادی» و اردوگاه «زویه‌اسپی» در کوی سنجق، از تخلیه کامل قلعه دموکرات در کوی سنجق نیز خبر دادند که تاکنون دوبار هدف حملات موشکی سپاه پاسداران قرار گرفته‌ است.

نیروها و خانواده‌هایی که در این سه پایگاه بودند فعلاً به شهر سلیمانیه منتقل شده‌اند.

یک منبع مطلع گفت «در زمان بروز اختلاف میان دو جریان کومله در شهریور امسال که به اعلام شکست اتحاد میان این دو جریان و جدایی مجدد حزب کومله زحمتکشان انجامید، نیروهای امنیتی اقلیم کردستان، وسایل این احزاب را با خود بردند اما مشخص نیست این‌که شامل سلاح‌های آنها نیز ‌باشد».

نوید مهرآور، عضو کمیته مرکزی کومله گفت: «در مورد خلع سلاح تاکنون به طور رسمی چیزی به احزاب اعلام نشده و هنوز مشخص نیست. اما در مورد خروج نیروهای اپوزسیون جمهوری اسلامی از نقاط مرزی‌، رسما ابلاغ شده و در حال عملیاتی شدن است».

مقامات ایران ضمن تأکید بر عدم تمدید ضرب‌الاجل، تهدید کرده بودند در صورت عدم اجرای مفاد توافقنامه، حملات زمینی و هوایی به پایگاه‌های این احزاب را از سر خواهند گرفت.

مشاهده ویدئوهای انتقال سلاح‌های سنگین به مرزهای کردستان، نگرانی‌ها را افزایش ‌داده است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس