کد خبر 1583371
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
تفرقه نمایان شد/ پاریس برای اعزام نیرو به اوکراین ائتلاف می‌سازد!

یک روزنامه آمریکایی مدعی شد که فرانسه در حال تشکیل ائتلافی متشکل از کشورهایی است که نسبت به اعزام نیرو به اوکراین، تمایل دارند.

به گزارش مشرق، روزنامه پولیتیکو در گزارشی با اشاره به سفر استفانی سیجورن، وزیر خارجه فرانسه به لیتوانی نوشت که پاریس قصد دارد تا با گرد هم آوردن کشورهایی که ممکن است به اوکراین نیرو اعزام کنند، یک ائتلاف تشکیل دهد.

پولیتیکو نوشت: پاریس در حال ایجاد ائتلافی متشکل از کشورهای مایل به اعزام احتمالی نیرو به اوکراین است و در این راستا، تنش خود را با برلینِ به مراتب‌ محتاط‌تر، تعمیق کرده است.

این روزنامه یادآور شد که وزیر خارجه فرانسه در نشستی مطبوعاتی با همتای لیتوانیایی و اوکراینی وی در هشتم مارس که با موضوع اعزام نیرو به اوکراین برگزار شد، بر وجود فرصتی جهت این اقدام تاکید کرد و البته مدعی شد که این نیروها در صورت اعزام، در عملیات مین‌روبی مشارکت خواهند داشت و به طور مستقیم در جنگ بین کی‌یف و مسکو دخالتی ندارند.

امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه پیش‌ از این گفته بود که اعزام نیرو از ناتو به اوکراین، محتمل است. بسیاری از کشورها از جمله آلمان، لهستان و جمهوری چک در واکنشی سراسیمه، با این طرح مخالفت کردند اما به نوشته پولیتیکو، کشورهای حوزه بالتیک استقبال به مراتب بیشتری از این ایده کرده‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عمیر IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    1 1
    دمتون گرم
    • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      0 0
      آخ جون، کلی جنازه اروپایی رو دست اوکراینی ها باد میکنه!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس