کد خبر 1589363
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۴

به گزارش مشرق، کمیل خجسته در کانال تلگرامی خود نوشت:


درست است که امام خود قیام کرد اما قله حرکت او پانزده خرداد ۴۲ بود. امام سال ۴۱ در مقابل لایحه انجمن‌های ایالتی ولایتی و در مقابل رفراندوم انقلاب سفید ایستاد. فروردین ۴۲ پهلوی به فیضیه حمله کرد اما پانزده خرداد۴۲ برای این نهضت مهم شد. چرا؟ چون آنجا مردم به نهضت پیوستند.

مردم برای انقلاب اسلامی مهم است. به همین دلیل امام ۱۲بهمن که وارد ایران شدند بلافاصله دو ماه بعد از ورودشان یعنی در ۱۲ فروردین اولین انتخابات را برگزار می‌کنند. رفراندوم به جمهوری اسلامی، بعد از آن انتخابات مجلس قانون اساسی، بعد از آن انتخابات رای مردم به قانون اساسی، بعد انتخابات ریاست جمهوری و بعد مجلس شورای اسلامی برگزار می‌کنند. امام در طول ۱۳ماه بعد از پیروزی انقلاب، ۵ انتخابات برگزار می‌کنند. آن‌هم در حالی‌که کردستان در دست تجزیه‌طلب‌ها، ترکمن‌صحرا و شرق ایران به‌هم ریخته است و توده‌ای‌ها و چپ‌ها و لیبرال‌ها که ضد انقلاب بودند هم فعال بودند. در اوج همه خطرها، امام نگفتند «این بگذرد تا تثبیت شویم.» بلکه مردم را وارد میدان کردند حتی اگر رییس‌جمهوری رای بیاورد که او با آن مخالف باشد. اما امام همان رییس‌جمهور را فرمانده کل قوا هم می‌کند و در طول جنگ تا آخرین لحظه از او حمایت هم می‌کند.

انقلاب با مردم پیش می‌رود به همین دلیل است که در مقابل ارتش مجهز بعثی، بسیج مردمی شکل می‌دهد. برای اقتصادش در جستجوی راهی برای مشارکت مردم است.
مردم برای انقلاب اسلامی یک مفهوم تعارفی نیست، یک باور است. یکی از سه مولفه سازنده انقلاب است. به همین خاطر هم هست که امریکایی‌ها از سال ۸۸ با الگوی نظام تحریمی و تحریم‌های فلج‌کننده تمرکزشان روی جداسازی مردم از انقلاب است. به همین خاطر است که دوقطبی دروغین ساختن و شکاف در جامعه عمل ضد انقلابی است. به همین خاطر است که بین این مردم ایران فرق گذاشتن غلط است؛ حتی اگر امام جمعه‌ای این را گفته باشد. بی‌مردم انقلاب پیش نمی‌رود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • CH ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۳
    1 0
    اگه مردم براشون مهم بود اوضاع ملت این نبود!تنها چیزی که براشون مهم نیست مردم ایرانه.البته لیاقت این مردم همینه
    • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۳
      0 0
      لیاقت تو هم کمپ_طویله خواهر مسعوده
    • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۳
      0 0
      یابو خودتی که اگر ما مردم برا رژیم ارزش نداشتیم حالا مثل مردم عربستان و ترکیه و امارات و... و رژیم سابق زیر دست و پای سربازان اجنبی بودیم پس ببند گاله نجست را ۱۸:۳۷
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۳
    0 0
    اگر همه مردم می‌دونستن که انقلاب در واقع برای نجات از بردگی و استعمار همین تحریم کننده ها بوده هرگز گول شبکه های دشمن و نامردهایی که بین مردم هستن رو نمی‌خوردن.
  • مهدی US ۰۶:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    0 0
    امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. مواظب داخلی ها باشید مثل اصلاح طلب ها و قوه قضائیه و‌مسئولین دو تابعیتی و براندازهای داخلی و دیجتال کالا و سینما

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس