‌

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی تاکید کرد: به‌ عنوان حزب از کاندیداتوری تمامی شخصیت‌ها در این مرحله استقبال می‌کنیم.

به گزارش مشرق، حسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی: به‌ عنوان حزب از کاندیداتوری تمامی شخصیت‌ها در این مرحله استقبال می‌کنیم اما اگر به طور خاص بخواهم نام ببرم شخصاً تمرکزم بر آقای جهانگیری و دکتر صالحی است اما در عین حال از ثبت‌نام همه شخصیت‌ها استقبال می‌کنیم. در مرحله بعدی باید یک نظام تصمیم‌گیری جمعی در سطح وسیعی از نخبگان و نه فقط تصمیم‌گیری جمع محدودی از سیاسیون صورت پذیرد.

در ادامه گفتگو حسین مرعشی با وب‌سایت جماران را می‌خوانید:

** حسین مرعشی ابتدا تاکید کرد کاندیدای مورد نظر اصلاح‌طلبان باید ظرفیت اجماع تمامی اصلاح‌طلبان و میانه‌روها را داشته باشد و نباید از کاندیدای تفرقه‌انگیز حمایت کرد. وی همچنین افزود: نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری نمی‌شوم.

** ‌گفته شده بود که کمیته سیاسی و شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران در آخرین جلسه‌شان و در غیاب حسین مرعشی، او را به عنوان کاندیدای ریاست‌جمهوری انتخاب کرده‌اند. مرعشی در واکنش به این ادعاها پاسخ داد: از دوستان در کمیته سیاسی و شورای مرکزی حزب برای اینکه بنده را لایق دانستند و برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری توصیه کردند، تشکر می‌کنم. اما به دلایل مختلفی خود را برای قبول چنین مسئولیتی صالح نمی‌دانم. علاوه برآن فکر می‌کنم در این ایام اگر قرار باشد از ما که منتقد دولت فعلی و بخشی از سیاست‌های کشور هستیم، فردی وارد میدان شود، وضعیتش باید دربرگیرنده شرایط خاصی باشد:

مرعشی معتقد است یک کاندید باید ظرفیت اجماع در مورد آن فرد وجود داشته باشد و تمامی مجموعه اصلاح‌طلبان و میانه‌روها بتوانند حول او جمع شوند. یعنی نه ‌تنها حضور کاندیدای مورد نظر نباید مورد تفرقه شود بلکه باید باعث انسجام نیروهای اصلاح‌طلب و میانه‌رو شود او در تشریح این شرط یادآور شد: «باید بگویم که هیچ برنامه‌ای برای ثبت‌نام ندارم.»

همچنین از دیدگاه مرعشی شخصیت‌های تاثیرگذاری هم وجود دارند که در معرض رایزنی و ثبت‌نام هستند. او در ادامه گفت: ما هم به مجموعه دوستان‌مان کمک خواهیم کرد تا بتوانیم به جمع‌بندی مناسب برای انتخاب شخصیتی برسیم که علاوه بر عبور از کانال نظام جمهوری اسلامی بتواند کشور را در مسیر درستی قرار دهد، قدرت رهبری را پشت دولت بیاورد و نیز این توانایی را هم داشته باشد تا مشکلات روزافزون مردم را کاهش دهد. لذا صراحتاً اعلام می‌کنم که هر گونه همکاری و همراهی را با هم‌حزبی‌ها و جبهه اصلاحات خواهم داشت ولی مطلقاً وارد این میدان نمی‌شوم.»

**حسین مرعشی در تشریح شرایط کنونی انتخابات در ایران گفت: اکنون جمهوری اسلامی ایران در موقعیت خوبی قرار دارد. این قدرت یا برای صلح است یا جنگ. خوشبختانه رهبر معظم انقلاب با استفاده از این قدرت برای تنش در منطقه و جنگ به ‌شدت مخالف هستند و می‌بینیم که تاکنون نیز جنگی اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: هر گشایشی در انتخابات که توسط نظام و رهبری اتفاق افتد، می‌تواند با خودخواهی، جناح‌گرایی و حزب‌بازی‌های بی‌مبنا مانند انتخابات سال ۸۴ به فاجعه تبدیل شود. جمع‌بندی اینکه ابتدا باید سیاست‌های نظام را متوجه شویم که فعلاً به نظر می‌آید، نظام از انتخاباتی پرشور و اینکه پایگاه رای مردم بالاتر از ۳۰ تا ۳۵ درصد شود، استقبال خواهد کرد.

** دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی تاکید کرد: به‌ عنوان حزب از کاندیداتوری تمامی شخصیت‌ها در این مرحله استقبال می‌کنیم اما اگر به طور خاص بخواهم نام ببرم شخصاً تمرکزم بر آقای جهانگیری و دکتر صالحی است اما در عین حال از ثبت‌نام همه شخصیت‌ها استقبال می‌کنیم. در مرحله بعدی باید یک نظام تصمیم‌گیری جمعی در سطح وسیعی از نخبگان و نه فقط تصمیم‌گیری جمع محدودی از سیاسیون صورت پذیرد.

** مرعشی درباره استراتژی اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم گفت: قطعاً اگر اصلاح‌طلبان در انتخابات شرکت کنند- که به احتمال بالا شرکت هم خواهند کرد- برای پیروزی مبارزه می‌کنند. اما فراموش نکنیم که تا این لحظه دست اصلاح‌طلبان چندان پر نیست. اصلاح‌طلبان به دو موضوع به طور همزمان فکر می‌کنند. نخست، پیروزی و دوم حفظ اصالت‌هایشان که هر چند اهمیت هر دو اینها قابل درک است اما نباید فراموش کنیم که «ایران» و «آینده فرزندان ایران» از اصالت‌های مورد توجه اصلاح‌طلبان مهم‌تر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس