کد خبر 1608287
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۴

لاستیک ها از اجزای بسیار مهم خودرو هستند که کیفیت آن ها بسیار مهم و حائز اهمیت است. به همین دلیل لاستیک ها باید هر چند وقت یکبار تعویض شده تا مشکلی به وجود نیاید اما با توجه به قیمت لاستیک ممکن است بسیاری از افراد امکان تعویض لاستیک در بازه های زمانی مختلف را نداشته و به دنبال راهکارهایی برای افزایش عمر لاستیک خودرو باشند تا هم مشکلی برایشان به وجود نیاید و هم از هزینه های خود صرفه جویی کرده باشند.

بهترین روش های افزایش عمر لاستیک

اگر بخواهیم روش هایی را برای افزایش عمر لاستیک بنویسیم ممکن است نتوان آن ها را در یک مقاله جای داد، چرا که روش های بسیار زیادی برای این موضوع وجود دارند. اما در این خبر لیستی از مهمترین روش ها گردآوری کرده و آن ها را با توضیحات کامل در اختیار شما قرار داده ایم.

عبور از جاده های سالم

در نگاه اول شاید این موضوع عاقلانه نباشد که به شما بگوییم تنها از جاده های دارای آسفالت با کیفیت عبور کنید و از مسیرهایی که دارای شرایط نامطلوب مثل وجود چاله های متعدد، زباله های برنده و آسیب زننده به تایر ها و... عبور نکنید. اما با دیدگاه بهتری میتوان گفت بهتر است تنها در صورت نیاز و ضرورت از این نوع جاده ها استفاده کنید و در صورت امکان از دیگر مسیرهای جایگزین برای طی کردن مسیر خود استفاده کنید.

راهکارهایی برای افزایش عمر لاستیک خودرو

بررسی منظم و نگهداری از لاستیک

لاستیک ها هم همانند بسیاری دیگر از بخش های خودرو نیازمند تمیزی هستند. سعی کنید لاستیک خودرویتان را همیشه تمیز کرده تا وجود زباله ها و یا دیگر مواردی که زمان طی کردن مسیرها روی لاستیک نشسته اند را از لاستیک پاک کنید.
همچنین باید در بازه های زمانی مختلف لاستیک ماشین را بررسی کنید تا دچار مشکل یا آسیب دیدگی نشده باشد، در صورت مشاهده آسیب یا مشکلی به سرعت باید در جهت رفع آن اقدامات لازم توسط خودتان یا متخصصان امر در این زمینه صورت بگیرد.

بررسی باد لاستیک

از دیگر عوامل تاثیر گذار بر افزایش عمر لاستیک خودرو باد آن است. لاستیک های خودرو باید از میزان باد خاصی برخوردار باشند و این میزان نباید از مقدار مشخص شده کمتر باشد به همین دلیل باید به صورت مرتب باد لاستیک بررسی شود.
این نکته را باید بدانید که با استفاده طولانی مدت از خودرو و طی کردن مسافت های مختلف طبیعی است که باد لاستیک کم می شود و باید آن را به حد مناسب رساند.
همچنین علاوه بر اینکه باید از کم باد بودن لاستیک ها جلوگیری کرد، نباید آن ها را بیش از حد ممکن باد کرد چرا که این موضوع خود شامل ضررهایی همچون ساییدگی عاج لاستیک و... می شود.

بالانس کردن لاستیک ها

بسیاری از افراد بالانس کردن لاستیک ها را نادیده میگیرند و آن را کاری بیهوده فرض می کنند. اما لازم است به این نکته توجه داشته باشید بالانس کردن لاستیک ها روی افزایش عمر لاستیک خودرو تاثیر خیلی خوبی دارد.

میزان عمر مفید لاستیک های خودرو

به اعتقاد بسیاری از کارشناسانی که در این زمینه دارای تخصص لازم هستند و بنا بر گزارش تیم امداد خودرو مهرشهر کرج میزان عمر مفید هر یک از لاستیک های خودرو چیزی مابین 40 تا 60 هزار کیلومتر می باشد.
البته برای لاستیک های فصلی این موضوع متفاوت بوده و میتوان گفت عمر لاستیک های تابستانی در محدوده 40-50 هزار کیلومتر و لاستیک های زمستانی 50-60 هزار کیلومتر می باشد.

عمر مفید لاستیک زاپاس

زاپاس یکی از تایرها یا لاستیک هایی است که در مواقع ضرور به داد صاحبین خودرو میرسد. ممکن است در جایی خودرو پنچر شده یا اینکه متوجه شوید لاستیک خودرو سایده شده و استفاده از آن دیگر ممکن نیست یا خطر آفرین است در این لحظه با داشتن یک لاستیک زاپاس می توانید خیال خود را راحت کنید چرا که زاپاس یک پشتیبان است که در لحظه های بهرانی به داد شما خواهد رسید و می توانید آن را به جای دیگر لاستیک مشکل دار خود استفاده کنید.

معمولا عمر این لاستیک بستگی به نوع و جنس آن دارد اما اگر زاپاس خودرویتان عمری بالاتر از 5 سال دارد بهتر است به فکر تعویض آن باشید.

جمع بندی نهایی

لاستیک ها از حساس ترین بخش های یک خودرو هستند که باید بیشتر به آن ها دقت کنیم، به همین علت در این خبر راهکارهایی برای افزایش عمر لاستیک خودرو را ارائه دادیم که با در نظر گرفتن آن ها می توانید عمر لاستیکتان را افزایش دهید.
اگر شما هم راهکاری برای افزایش عمر لاستیک دارید می توانید آن را با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس