کد خبر 1609993
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۹
لفاظی جدید نتانیاهو علیه لبنان

در حالی که محافل صهیونیستی به قدرت برتر حزب الله در جبهه نبرد در شمال فلسطین اشغالی اذعان دارند، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در لفاظی جدید خود،لبنان را به انجام "عملیاتی قوی" تهدید کرد.

به گزارش مشرق، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی به نقل از نتانیاهو گفت: ارتش اسرائیل برای انجام عملیات قوی در جبهه شمال (سرزمین های اشغالی با لبنان) آمادگی دارد.

نتانیاهو که دیروز سه شنبه مخفیانه ز شهرک صهیونیست نشین کریات شمونه در شمال فلسطین اشغالی که مورد هدف موشک های حزب الله لبنان قرار گرفته بود، بازدید کرد، در ادامه رجزخوانی علیه محور مقاومت گفت: در ابتدای جنگ [ علیه مردم غزه ] گفتیم که امنیت را هم به جنوب و هم به شمال باز می‌گردانیم و این کار را انجام می دهیم.

وی با اشاره به اصابت موشک های حزب الله لبنان در شهرک کریات شمونه گفت: ایجا زمین آتش گرفته بود و ما آن را خاموش کردیم اما سرزمین های لبنان هم آتش گرفته بود.

نتانیاهو که ارتش تحت فرمان او اکنون در نوار غزه زمین گیر شده است، در ادامه ادعاهای خود گفت: هرکس گمان می کند که ما را عذاب خواهد داد و ما دست بسته می نشینیم، اشتباه بزرگی می کند.

وی ادامه داد: ما برای انجام عملیات بسیار قوی در شمال (فلسطین اشغالی با لبنان) آماده ایم و به هر طریقی امنیت را به شمال (سرزمین های اشغالی) باز خواهیم گرداند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که تاکنون موفق به دستیابی به هیچ یک از اهداف خود در جنگ علیه نوار غزه از جمله بازگرداندن اسیران صهیونیست نشده است، اظهار داشت: صرف نظر از اینکه چه تعداد کشته دهیم، متعهد به بازگرداندن اسیران خود هستیم.

شبکه تلویزیونی «ریشت کان» رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که کابینه رژیم اسرائیل امروز چهارشنبه، افزایش نظامیان ذخیره ارتش به ۳۵۰ هزار نظامی را تصویب کرد.

این شبکه صهیونیستی اشاره کرد که تعداد نظامیان ذخیره ارتش رژیم اسرائیل تاکنون به ۳۰۰ هزار نفر افزایش یافته است و ارتش این رژیم در شرایطی به دنبال افزایش تعداد آنها است که امکان انجام جنگ گسترده در جبهه شمالی وجود دارد.

در این پیوند، رادیو ارتش رژیم اسرائیل نیز اعلام کرد که کابینه این رژیم تصمیم گرفته است که ۵۰ هزار نظامی ذخیره دیگر را برای آمادگی جهت هرگونه افزایش درگیری در جبهه لبنان فرا بخواند.

این ادعاهای نتانیاهو درحالی است که تعدادی از افسران ارتش رژیم اسرائیل از جمله «گرشون هاکوهن» ژنرال ذخیره ارتش این رژیم پیشتر در گفت و گو با شبکه ۱۴ رژیم صهیونیسی گفته بود که تل آویو نمی‌تواند نبرد با حزب‌الله را به نفع خود به پایان برساند.

وی با اذعان به ناتوانی ارتش رژیم اشغالگر در مقابله با حزب‌الله لبنان گفته بود: اسرائیل قدرتی را که با آن بتواند به تهدید حزب‌الله پایان دهد، در اختیار ندارد.

جبهه جنوب لبنان و شمال سرزمین های اشغالی فلسطین در روزهای اخیر شاهد تشدید نبردها بوده است.

شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان دیرروز سه شنبه به رژیم صهیونیستی هشدار داد و تاکید کرد: اگر تل آویو خواسته باشد وارد جنگی فراگیر شود، ما برای آن آماده ایم.

وی افزود: هرگونه اقدام اسرائیل در جهت توسعه جنگ علیه لبنان با خرابی و ویرانی و کوچاندن (صهیونیستها) در داخل سرزمین های اشغالی روبرو خواهد شد.

معاون دبیرکل حزب الله تاکید کرد: مقاومت آماده نبرد است و به اسرائیل اجازه هیچ گونه پیروزی نخواهد داد.

شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: تصمیم ما عدم توسعه جنگ است اما اگر بر ما تحمیل شود، وارد آن خواهیم شد.

وی گفت: در دو ماه گذشته بارها (برای لزوم متوقف کردن نبرد با صهیونیستها) تهدید شدیم ولی پاسخ ما این بود که جبهه لبنان به جبهه نوار غزه مرتبط است.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان اظهارداشت: سخن از عقب نشینی نیروهای زبده یگان «رضوان» وابسته به حزب الله از مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی نادرست است.

شیخ نعیم قاسم افزود: باتوجه به نوع نبرد کنونی، هنوز فقط بخش کمی از امکانات خود را به کار گرفته ایم.

حزب‌الله لبنان در چندماه گذشته در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و نسل‌کشی فلسطینیان در این منطقه، مواضع نظامی این رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک‌نشین در این مناطق شده است.

تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک‌های نزدیک مرزهای لبنان خارج شده‌اند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
    0 0
    باسم الله تو روسیه خیلی بد خوردیم که این اینطور زر میزنه ....باید مواطب بود ...
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
    0 0
    حتما از کمک های نطامی جدید امریکا بهره متد هستند ...‌
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
    0 0
    بمب شیمیایی یا اتمی لازمه.
    • رضا IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
      0 0
      وای گورخیدیم ،اسرائیل یابویی هست که تو گل مونده اونوقت صدای شیر در میاره
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
    1 0
    بنظرم‌اسرائیل این بار کوتاه نمیاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس