مهدی کروبی

پسر مهدی کروبی ضمن اعلام حمایت پدرش از پزشکیان گفته است: اگر خصومت و حسادت برخی اصلاح‌طلبان در سال ۱۳۸۴ نبود مهدی کروبی رئیس جمهور بود!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

طعم خوب "رأی بد" برای ظریف

طعم خوب "رأی بد" برای ظریف/ اگر رأی ندهیم؛ فردا نباید گلایه کنیم

محمدجواد ظریف، وزیر سابق امور خارجه به تازگی در یک میتینگ سیاسی برای مسعود پزشکیان تبلیغ کرد.

به گزارش ایلنا، ظریف در این سخنرانی به مواردی اشاره کرده که بخش‌هایی از آنرا در ادامه می‌خوانید:

_ (در اشاره به کارنامه دولت روحانی) برخلاف همه محاسبات و پیشگویی‌ها، اثر انتخاب خود را دیدید، احترام جهان و احترام همه ملت‌ها که منادی گفتگوی تمدن ها را داشتیم بطوریکه تمام دروغ ها را نقش برآب کرد!

_ انتخاب می کنیم جوانان بجای پناه بردن به کشورهای خارجی با عشق و امید در کشور بمانند، انتخاب می کنیم که پدران و مادران در آرزوی فرزندانشان حسرت نخورند. انتخاب می کنیم ایران و ایرانی در همه جا سرفراز باشد و تحریم نکنند تا مجبور شوند ایران و ایرانی را تکریم کنند.[1]

*آقای ظریف اگر می‌خواهد یک سیاستمدار منطقی و راستگو باشد طبعا باید حرف راست بزند و منطقی رفتار کند.

آنچه که مردم از اثر انتخاب خود در سال‌های 92 و 96 دیدند به جز ناکارآمدی، تحریم بیشتر و بیدستاوردی چه بود؟!

مگر این آقای ظریف نبود که صراحتا و پس از آنهمه مذاکره اعلام کرد ما نمی‌توانیم حتی یک حساب ساده در بانک‌های انگلیس باز کنیم؟

و مگر این شخص آقای روحانی نبود که مدت‌ها پس از مذاکرات؛ سوگمندانه گفت:‌ مگر کشورها دیوانه‌اند که با آمریکا مذاکره و توافق کنند.

از باب احترام جهان نیز اینکه ظریف در آمریکا نمی‌توانست خارج از خطوط ترسیمی پلیس حرکت کند و به عیادت همکار خود برود و یا صحبت‌های ترامپ درباره تروریست نامیدن مردم ایران برای هر جویای حقیقتی کافیست.

آقای ظریف گویا فراموش کرده است که باراک اوباما در صبح روز معاهده برجام و برای اینکه ته‌مانده دستاورد را هم از دست ظریف بگیرد دست به تحریم ایران زد!

بماند که حتی مضحک‌ترین بخش‌های توافقات موقت ژنو از قبیل "ماجرای سنگ‌های قیمتی" هم نتوانست مردم را روی صندلی‌های نمایش برجام نگه دارد!

ما همچنین یادآوری می‌کنیم زمانی را به آقای ظریف که ماجرای "پناه بردن جوانان ایرانی به کشورهای خارجی" از سوی معاون علمی رئیس‌جمهور روحانی مورد تردید قرار گرفت و دکتر سورنا ستاری به درستی از این گفت که مسئله فرار مغزها از آن کلاه‌های گشادی است که روی سر کشور گذاشته‌اند![2]

ستاری استدلال کرد که این مسئله یک پروپاگاندای تبلیغاتی علیه ایران بیشتر نیست.

نتیجه آنکه مسئله فرار مغزها و جوانان اگر درست باشد بیشتر در دهه 90 و در دولت متبوع ظریف بروز کرده و اگر غلط باشد یعنی ظریف هم جزو کسانی است که کلاه روی سر کشور می‌گذارند!

تمام این گزاره‌های تاریخی که اتفاقا در همین نزدیکی هم رخ داده‌اند نشان می‌دهد که آقای ظریف نه بر اساس کارنامه و نه بر اساس سبک و سیاق سیاسی؛ شأنیت آنرا ندارد که برای مردم "رأی خوب" را تبیین کند.

***

حرف‌های پسر کروبی درباره خصومت و حسادت برخی اصلاح‌طلبان

طعم خوب "رأی بد" برای ظریف/ اگر رأی ندهیم؛ فردا نباید گلایه کنیم

مهدی کروبی، از اصلاح‌طلبان ستادی است که به دلیل فعالیت‌های خود در فتنه 88 و توبه نکردن علنی از آن رفتارهای غلط در حصر خانگی قرار دارد.

حسین کروبی، فرزند وی با تازگی در اظهاراتی که اعتمادآنلاین آنها را منتشر کرد ضمن اعلام حمایت کروبی از مسعود پزشکیان گفته است:

"اگر خصومت و حسادت برخی اصلاح طلبان در سال ۱۳۸۴ نبود مهدی کروبی رئیس جمهور بود و بلای محمود احمدی نژاد بر سر ملت فرود نمی آمد و پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت نمی‌رفت و تحریم‌ها شکل نمی‌گرفت‌. او در همه سال‌های حصر غیرقانونی بر امید و اصلاح و مبارزه قانونی تاکید کرده است."[3]

*اختلافات درونی اصلاح‌طلبان وارد مرحله جنون شده و انتخابات هم برای آن به مثابه یک کاتالیزور عمل کرده است.

کار این اختلافات که بویژه میان چپ‌های ستادی و مسعود پزشکیان بروز یافته به جایی رسیده است که حتی اخیرا دیدیم که محمدرضا تاجیک، از تئوریسین‌های ستادی جریان چپ صراحتا و در یک مصاحبه تأکید کرد که پزشکیان نمی‌تواند دریچه‌ای بگشاید.[4]

برخی محافل تحلیلی از این می‌گویند که چپ‌های ستادی؛ پزشکیان را حامل اصلاح‌طلبی نمی‌دانند و حتی معتقدند او پروژه نظام برای افزایش مشارکت انتخاباتی است! از همین رو یا در قبال پزشکیان سکوت کرده‌اند و یا مثل تاجیک صراحتا در نقد او سخن می‌گویند.

برایندهای تحلیلی از این می‌گوید که اصلاح‌طلبان ستادی معتقدند کاراکتر پزشکیان توانایی جذب آرای خاموش و خاکستری را هم ندارد و از همین رو اعلام حمایت از وی بیفایده است.

***

استدلال جالب آیت‌ا... عاملی برای مشارکت انتخاباتی

اگر رأی ندهیم؛ فردا نباید گلایه کنیم

طعم خوب "رأی بد" برای ظریف/ اگر رأی ندهیم؛ فردا نباید گلایه کنیم

آیت‌ا... سیدحسن عاملی، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه اردبیل؛ طی سخنانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه به اهمیت حضور در انتخابات اشاره کرد و خطاب به کسانی که نمی‌خواهند رأی بدهند، گفته است: در حال حاضر توصیه اول ما شرکت در انتخابات است. مبادا دفتر حسنات عزیزان از این حسنه بزرگ خالی باشد. بدون تردید انتخاب انسان صالح و شایسته برای تولیت امور مسلمان ها از تمام حسنات بالاتر است. از طرفی "حضور در صحنه"، مانور قدرت و اقتدار و انسجام ملی در برابر دشمنانی است که بیش از ۴۰ سال است در کمین کشور ما و ملت ما هستند. هیچ انسان عاقلی در برابر دشمن غدّار خود چراغ سبز نشان نمی دهد و هیچ عاقلی تعیین سرنوشت خود را به کس دیگری نمی‌سپارد. (کنایه از رأی ندادن!)

به گزارش شفقنا، وی تصریح می‌کند: کسانی که گلایه‌ای از مدیریت کشور دارند دقت کنند که جمهوری اسلامی سلایق متفاوت اقتصادی و سیاسی را در معرض انتخاب ملت قرار داده است. حالا موسم رفع گلایه با انتخاب فرد اصلح، سلیقه اصلح و تفکر اصلح است و بعد از انتخاب، فردا دیگر جای گلایه نیست.[5]

*استدلال آیت‌ا... عاملی در لزوم رأی دادن و البته رأی خوب دادن جامع و مانع است.

در عین حال و در باب ذکر مثال و توضیح پیرامون جمله آخر ایشان مبنی بر اینکه "فردای انتخابات دیگر جای گلایه نیست" باید گفت که این یک منطق کمتر گفته شده در ساحت دموکراسی ایرانی است.

به این معنی که مردم؛ اعم از آنها که رأی می‌دهند یا رأی نمی‌دهند؛‌ باید بدانند که اوضاع کشور طی 4 سال آینده ماحصل رأی آنهاست.

به این معنی که فردی که رأی نمی‌دهد یعنی اجازه داده است که سیاستمدار ضعیف رئیس‌جمهور شود و فردی هم که رأی می‌دهد اما به "رأی خوب" و کارنامه نامزدها اهمیتی نمی‌دهد باید بداند که در قبال کژی‌ها و بی‌عملی‌های بزرگ 4 سال آینده مسئول است.

این دو جماعت طبعا در فرداروز انتخابات نباید بابت هیچ مشکلی گلایه کنند و اجرا نشدن وعده‌های مهم نامزد پیروز هم یقینا بر عهده آنهاست.

در همین زمینه می‌توان به مثالی از کشور فرانسه نیز اشاره کرد که در جریان اعتراضات اقتصادی جلیقه‌زردهای معترض به وضعیت معیشت؛‌ رسانه‌های بزرگ فرانسه در هنگام مصاحبه با معترضین؛ نخستین سؤالی که می‌پرسیدند این بود که به چه کسی رأی داده‌اید؟!

کنایه از اینکه اعتراض شما بلاوجه است و رئیس‌جمهور ماکرون که عامل وضعیت اقتصادی فعلی است؛‌ انتخاب خود شماهاست!

لذاست که انتظار می‌رود همه یکان‌یکان آحاد جامعه و ایضا جوانان و نوجوانان عزیز رأی‌اولی در انتخابات شرکت کنند و جدای از حب و بغض‌های شخصی و اهمیت دادن به مقولات نامهم؛ "رأی خوب"‌را بر اساس کارنامه نامزدها داخل صندوق بیاندازند تا معیشت خودشان بهبود یابد و سرعت پیشرفت کشور هم بیشتر شود.

***

1_ https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1496308

2_ mshrgh.ir/1019636

3_ https://www.etemadonline.com/tiny/news-664039

4_ mshrgh.ir/1614511

5_ https://fa.shafaqna.com/?p=1827646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 81
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 26
  • سامان IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    31 14
    دو بار به روحانی رای دادیم قیمت دلار و سکه و مسکن و خودرو و موبایل و غیره بیش از 10 برابر شد و مملکت به فنا رفت آقای ظریف چرا باید دوباره به رفوزه ها و امتحان پس داده ها امثال شما رای بدهیم ؟!
    • نصرت IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
      20 2
      باسلام ، تکبیر
    • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
      13 9
      نهضت آزادی از نامزدی مسعود پزشکیان حمایت کرد! !امام خمینی(ره): نهضت به اصطلاح آزادی‏‎ ‎‏طرفدار جدی وابستگی کشور ایران به امریکا است/ «نهضت آزادی» و افراد آن از اسلام اطلاعی ندارند آقای پزشکیان حافظ نهج‌البلاغه! أین تذهبون؟
    • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
      9 9
      ظریف میگوید کیهان تاکید داشته برجام اینقدر بد است برای ایران که امکان ندارد ترامپ از برجام خارج شود بله درسته اما ان زمانی بود که تو و کلید ساز بار ها تضمین نداده بودید که اگر امریکا هم خارج شد ما خارج نمیشویم لذا ترامپ تصمیم به خروج گرفت
    • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
      6 5
      فقط جلیلی و قالیباف
    • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
      2 4
      تو به روحانی رای ندادی
  • کامران IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    30 7
    فرزند کروبی خودش را به نفهمیدن نزند همانطور که هیلاری کلینتون گفته تحریمهای بانکی و نفتی جمهوری اسلامی در حمایت از سبزها و اصلاح طلبان بود و به برنامه هسته ای ربطی نداشت و نتیجه فتنه 88 بود.
    • بختیاری IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
      1 0
      باعث و بانی تحریم ملت ما مشتی وطنفروش خائن بی همه چیز هستند که بدون تردید نون کوفتی معاویه فرزند هند جگر خوار رو خوردند
    • بختیاری IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
      0 0
      و اما جناب زبان بلدی که از زبان انگلیسی فقط اوکی گفتن و زانو زدنش رو بلد بوداما نه در حد تعلیق و....مواظب خودت باش
  • افشین IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    35 12
    ظریف شکم پر حال به هم زن .مردم همه از این آدم خود راضی متنفر هستند
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
      23 6
      ظریف یک بچه بزرگسال لوس و مرفه بی درد است که بقول هوشنگ امیراحمدی استاد دانشگاه آمریکا و تحلیلگر سیاسی میگه ظریف سالهای ساله با من دوسته به من میگفت مردم ایران گوسفندن به این مردم فقط باید دروغ گفت.
    • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
      11 14
      منظورت از مردم کیا هستن؟؟؟؟خودتون رو کل مردم ندونید
    • محمد IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
      6 9
      جای خودت حرف بزن
    • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
      10 3
      ظریف ،مدافع منافع اجنبی در داخل ایران و برغم ادعای توخالی شیخ بنفش در صحنه سیاست خارجی همیشه ضعیف ، این مرد آنچنان با دشمنان ایران هره و کره خنده راه انداخت که باعث شد بجای حساب بردن دشمن از ما و حذف تحریم ها، ناگهان تحریمها صد برابر بشن و بعد از اینکه ما منابع هسته ای خودمون بتن ریزی کردیم و به تعهدات عمل مردیم، ترامپ با خیال راحتتر از گذشته توافقنامه رو پاره کنه و ملت ما رو فریب بده ، عامل اصلی تمام این اتفاقات تلخ منش نوکر مآبانه و گدامنشانه و خواری و التماسها و چراغ سبزهای ظریف احمق به غرب بود.
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    17 2
    شنیدیدن که گرگ ها با چشم باز میخوابند؟ میدونن که اگر خیلی بخوابن، توسط سایر گرگ ها خورده میشن. چقدر حقیر شدید و چقدر به بن بست گیر افتاده اید که ظریف رو هم هزینه کردید. طفلی ها...
    • ضربات پنالتی IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
      2 6
      یکی در خواب دیده که ۵ پلنگ زخمی به یک شیر حمله میکنند و شیر در یک جنگ نابرابر هر پنج پلنگ را میخورد😂✌️🙏
    • CA ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
      5 1
      شهوت قدرت چه میکنه!! برای این اصلاحطلبها اهمیت نداره چه سر کشور بیاد و موضوع انتخاب اصلح براشون مهم نیست مهم اینه که به هر قیمتی حتی نابودی کشور هم که شده قدرت دست اونها باشه. نمیدونم حکمت خدا از شهادت رئیسی و امیر عبداللهیان چه بود که امروز دوباره باید شاهد دروغ و نیرنگ مشتی اصلاحطلب خودخواه تشنه قدرت باشیم. امیدوارم از خدا که مردم در روز انتخابات یه اردنگی محکم به این اصلاحاتچی‌ها که فکر میکنن قیم ملت هستن بزنن.
  • ذزا IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    6 13
    حرف درستی زد ظریف...میگه رای ندادن رای دادن به اقلیت است...و همون اقلیت به گفته خودش1070 تحریم در این سه سال اضافه کردن به تحریم ها
    • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
      2 2
      اتفاقا اگه رای دادی یعنی راضی هستی
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    3 9
    اینکه پروژه نظام در جهت افزایش مشارکت هست شکی توش نیست حتی تو رفتار و صحبتهاش هم مشخصه نمیخواد رئیس جمهور شود این همراهی با ظریف و... در همین جهت است نظام مثلا در صورت تائید صلاحیت جهانگیری ممکن بود پیش بی نیهاش اشتباه در بیاد
    • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
      1 0
      يكى خواب ديده چهارتا شير دو تا روباه مكار رو دست انداختن ، يكى از روباه ها رفته يه ميمون زشت و سگ هار آورده كه كمكش باشن هر دو گند زدن به خود روباه 🫣😂🤣😜
  • امید IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    16 6
    ملت اگه حافظه تاریخی داشته باشند باید از دهه 90 و دولت و افراد وابسته به این جریان پاسخ نه بدهند
    • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
      5 2
      حافظه تاریخی میخواد کافیه به این 3 سالی که گذشت فکر کنن تا بدونن کیا رای ندن
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    19 4
    ازخجالت بمیرید چقدر دروغ ،وقاحت هم حدی داره ،همون طور که عمر سعد در ارزوی ملک ری سقط شد، شما کذابان افساد طلب هم در ارزو وبا ارزوی برجام نافرجامتون میمیرید وبا کوله باری پر ازگناه ودروغ ونیرنگ وخیانت ومهمتر از اون حق الناس میرید به جهنم 🤮👿🤮👿🤮👿
    • lpln IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
      1 12
      این برجام به قول شما بی فرجام رو چرا سه سال با وساطت عرب ها دارید پیگیری می کنید ؟تا زمانی که احزاب همدیگر را می کوبند و چوب لای چرخ یکدیگر می گذارند ایران روی خوش و آرامش نخواهد دید
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    7 4
    در تمام نظر سنجی ها جلیلی از قالیباف جلوتره، اگر خواهان پیروزی هستید باید قالیباف انصراف دهد و رسما از جلیلی حمایت کند و جلیلی هم از همین الان معاون اولی قالیباف را اعلام کند
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    6 9
    تجربه نشون داده که چه رای بدیم، چه ندیم حق نداریم گلایه کنیم. چون کاندیدایی که شورای نگهبان تایید کرده در هر صورت نمیتونه تغییر ایجاد کنه. ولی 100% کسی که از فیلتر شورای نگهبان رد شد وظیفه اش پاسخگویی به همه مردمه. هم خودش، هم شورای نگهبان باید جواب بدن ولی پاسخگویی در این حکومت حکم دایناسور زنده رو داره.
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
      1 0
      احسنت با شما موافقم و رای نمیدم
  • FR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    24 8
    خنده پلید لیبرال بهائیان برجامی !
    • کجو IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
      11 15
      ظریف به فکر مردم بوده وهست....امثال تو که کاسب تحریم هستین هیچوقت دلتون نمیخواد برجامی وجود داشته باشه تا تحریمی برداشته بشه از ترس اینکه جیب گشادتون روزی خالی بشه
    • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
      8 3
      ظریف مردم ایران حتی آدم هم حساب نمی کند اونها رو گوسفندانی میدونه که فقط بای بهشون دروغ گفت بنقل از هوشنگ امیر احمدی رفیق چندین ساله ظریف پلید
    • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
      3 7
      ایراد بسیار بزرگ امثال تو حالا بخاطر ساده دلی هست یا بخاطر وسعت دید کوتاه هر چه هست دل بستن و اعتماد غلط به دشمنی هست که برای دشمنی با ملت بزرگ ما چهل ساله با هر کسی که تونسته بر علیه ما توطئه ریخته و حتی روزی ازین چهل سال ازین اقدام و دشمنی غافل نبوده و نشده ، اعتماد به چنین دشمنی قطعا بزرگترین حماقت هست و قطع به یقین موجب صدمه به ملت بزرگ ما میشه، وگرنه کدوم نادونی از رفع تحریم ها بدش میاد؟ دشمن ما دشمنی نیست که بخاد برگ برنده خودش رو بسوزونه مگر اینکه قبلش مطمئن باشه نسل مارو سوزانده ، شاید بهتر باشه شما بعد از چهل سال نگاه تازه و واقع بینانه تری نسبت به دشمن خودتون پیدا کنید و بجای تلاش برای مسالمت احمقانه که خواست دشمن نیست سعی کنیی در راه تقویت خود و هم میهنانتون گام بردارید تا دشمن خلع سلاح بشه و چاره ای از تسلیم نداشته باشه
    • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
      3 0
      برو دل نوشته های شهید چمرانو بخون
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    3 14
    پوبا انتخاب پزشکیان مردم ایران مطمئن باشید لی که بابت مسکن ملی و مهر واریز کردید پررررررررررررر
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    8 3
    خب گلایه کنیم هم کسی توجه نمی کند
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    9 18
    بهائیان برجامی
    • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
      1 1
      االله دادی هستین شماها
    • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
      2 2
      اگه اینجوری باشه که تو میگی ...
  • سعید IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    9 6
    همتون مثل هم هستین همش دروغ میگین
  • خرماخنیزی IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    2 7
    ظریف خودشو به زمین وزمان میزنه تا به مسئولین بفهمونه رشد اقتصادی وکیفیت معیشت مردم بابرقراری روابط با کشورهای دنیا امکانپذیر‌هست وتا وقتی که برجامی نباشه لغو تحریمی وجودنخواهد داشت....حالا اتکا به تولید داخل و دوستی با چین وغیره همش گول زدن شکم گرسنه است اما متاسفانه کو گوش شنوا.... متاسفانه خیلی ها نمیخواهند دکانی که از برکت تحریم برای خودشون درست کردن روزی بسته بشه
    • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
      8 1
      میشه اون «کشورهای دنیا» که مدنظر شماست را نام ببرید. دقیقا شما چه کشورهایی را دنیا میدانید؟ شما فقط امریکا ، انگلیس ، فرانسه ، آلمان و کانادا را کشور میدانید. دقیقا همان کشورهایی که بیشترین جنایت و غارت را در طول تاریخ بشر انجام دادند. دقیقا همان کشورهایی که باعث و بانی تحریم های ما هستند .دقیقا همان کشورهایی که همیشه به آنها التماس میکنید و آنها هم شما را قاطی آدم حساب نمیکنند. برداشته شدن تحریمی که ابزار کار آنهاست ، تا زمانیکه برای آنها اثربخش است ،چیزی جز خواب و خیال و توهم نیست
    • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
      4 1
      اگر برجام گلابی داشت روحانی وظریف از آن بی بهره نمی شدند افراد ضعيف النفس و واده ها هرگز مشکلی از مردم‌ حل نمی کنند که‌ هيچ مشکلی دیگر هم برمشکلات آن‌ها می افزایند
    • کجو IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
      1 6
      شمای که نظرمخالف دادین /گفتین منظورت کدام کشوارها هستن..... اگر کمی منطقی فکر بکنی وچشمهاتو باز بکنی میبینی هرکشور تو دنیابا این کشورهای که شما به کنایه ازشون نام بردین رابطه سیاسی واقتصادی دارن در بهترین وضعیت بسرمیبرن متاسفانه افرادکینه ای مثل شما همیشه دنبال آدرس اشتباهی میگردن ودنبال روابط با کره شمالی،روسیه،چین،عراق وکشورهای فقیرخاورمیانه هستن وبودن نتیجه اش چی شد؟ وچی خواهد شد؟هیچی غیراز فقر وفلاکت برای مردم بیچاره این وسط شکم امثال تو که کاسب تحریم هستین پُرشده وبس
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    7 13
    رای بی رای.
    • DE ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
      5 3
      رای نده. ما ولی رای میدیدم. چون برای ایران مهمه.
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    5 11
    تا الان که رای دادیم مگه مشکلات مردم رفع شده بر عکس بیشتر هم شده بعد این رای نمیدم
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    4 1
    اگر اشخاصی مثل شهید رئیسی ، شهید عبداللهیان و ... را کنار بگذاریم بخش هایی مثل ساخت زیرساخت را هم جدا کنیم به شخصه انتظار بیشتری از جریان اصولگرا در بخش هایی مثل کسب مالیات از ثروتمندان ، اشتغال زایی ، مسکن ، خودرو ، مبارزه با فساد و بحث ازدواج جوانان داشتم جوون های ما زیر فشار زیادی هستند بحث بیکاری ، اقتصاد و تهیه مسکن و خودرو و هزینه های ازدواج و مشکلات و فشارهای مجردی اذیت کننده است ای کاش آقای رئیسی می ماند که رفتنش جوری قلب ها را آتش زد که نبودنشون جبران بشو نیست جریان اصلاحات هم در چنین فضایی جان گرفته و فرصت را مهیا دیده که خود را احیا کند اگر اصولگرایی مجدد به قدرت برسد دیگر باید خیلی عالی کار کند به شخصه روی برگه رای ، اسم آقای رئیسی را خواهم نوشت .
    • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
      1 2
      والا من موندم
  • علیرضا IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    6 2
    اقای ظریف شما با بورسیه شاه در امریکا بصورت رایگان تحصیل کردین ..تو وامثال تو با وجود تمام فرصت هایی که شاه برای شما بوجود اورد به او خیانت کردین پس مطمعنا به حزب الهی ها هم خیانت خواهید کرد..
    • IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
      0 0
      تمام شورشی ها به شاه خیانت کردن شهید بهشتی هم با بورسیه شاه در المان درس میخوند
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    9 1
    زشت ترین خنده های تاریخ1- خنده های مشمئز کننده روحانی همراه با قهقهه با نخست وزیر انگلیس 2- خنده های بسیار زشت و خائنانه ظریف با جان کری و دیگر تیم مذاکره کننده اروپایی. اما بدترین رفتارها رفتار زشت ظریف در ستاد تبلیغاتی پزشکیان که همراه با عصبانیت رگ گردنش را کلفت کرده بود ودرخواست می کرد که رای ندادن نوعی رای دادن به جبهه مخالف است
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    10 4
    از انتخابات مهمتر دادگاه علنی محاکمه روحانی و ظریفه
    • کجو IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
      2 7
      برای چه محاکمه بشن.....چون جلوی چپاولگری امثال تو رو گرفتن
    • US ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
      3 1
      ظریف گفت میدان چوب لای چرخش گذاشت و روحانی هم با انتقاد از میدان گفت به جهنم ناراحت هستید
    • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
      0 0
      روحانی هم تو مناظره به قالیباف گفت
  • فرهنگی بازنشسته IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    0 0
    تا فرصتی هست موضوع همسانسازی حقوق باز نشستگان راشفاف سازی کنید. تا به این گفته های تکراری اعتماد برگردد .
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    1 8
    مشرق توبه کن و پزشکیان هراسی را رواج نده . فردا که رئیس جمهور شد بازم میخوای بهش حمله کنی و کشورو تجزیه کنی؟
    • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
      5 1
      مگر مردم مغز خر خوردن که‌ به پزشکیان رأی بدهند
  • محمد IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    6 0
    سلام اقای پزشکیان من همیشه به اصلاحات رای دادم اما اینبار میخام به یک مدیر قوی رای بدم برای رای دروغ نگید شما گفتید که میخاین همه اقوام مشارکت داشته و برابر باشن بعد هم از بلوچ و کرد نام بردید محض اطلاعتون خانم ریگی رییس منطقه ازاد چابهار بلوچ اهل سنت هستن پس برای خوش امد شیخ زاهدان دروغ نگید همینطور فرمانده نیروی دریایی کشور جناب شهرام ایرانی کرد اهل سنت هستن لطفا دروغ نگید تیمتون رو تغییر بدید من از این ادمایی که پیش شما هستن میترسم که باز مملکتو معطل امریکا کنن و بعد هم جز خسارت و اتلاف وقت چیزی گیر مردم نیاد موفق باشید
  • سید حسین IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    8 0
    ظریف در مناظرات و کاشان چهره واقعی خود را دوباره بخاطر مردم آورد
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    4 2
    اون وقت از اونایی که رای دادن کجا باید واسه این انتخاب هاشون شکایت کنیم؟
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    6 4
    رای بدیم و ندیم اوضاع همینه که هست
    • DE ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
      3 4
      امثال شما فقط بلدی ایه یاس بخونی ! درحالی که هرروز روز تولد خلق ایده و کارهای جدیده!
  • مهران DE ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    4 1
    من موندم ظریف ما رو ابلح حساب کرده ،اگر بدانم فردا ایران گلستان می‌شود به ظریف و پزشکیان رای نمیدهیم، اینبار قالیباف
    • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
      1 1
      این نشون میده عملکرد برا شما مهم نیست.فرد مهمه براتون
  • ref IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    1 3
    سلام شما بع عنوان یکروزنامه متین باحمایت ازتمامیت خواهان خودتان را بد نام میکنید
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    6 3
    به نظر من رأی بد همان نباشد بهتر است
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    3 2
    گم شید دروغگوهای مفت خور دست شما رو شد
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    1 1
    حقیقتا زر نزن که خیلی احمق تشریف داری
  • US ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    5 1
    گروه نهضت آزادى خائن به مردم و ميهن هستند و قرآن را آلت فريب خود قرار داده اند . مردم شريف ايران هشيار باشيد و بدانيد كه سركردگان نهضت آزادى از جمله عبد العلى بازرگان فرزند مهدى بازرگان بنيانگذار گروه منحله نهضت آزادى با حقوق و مستمرى سازمان جاسوسى سيا متجاوز از سى سال است كه زندكى بسيار مرفهى را دارد و همچنان مانند عمرو عاص براى فريب مردم ساده لوح قرآن را آلت فريب و نيرنگ خود قرار داده است . مردم گول نهضت آزادى اين گروه خائن را نخوريد.
  • ناشناس IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    4 1
    مردم گوشدراز نیستن در زمان روحانی وظریف قهقهای آ نها نشان از ظلم اونها میداد آیا بنظر شما درشان رعیس جمهور و وزیر خارجش بود اینطور قهقه بزنند آنهم کشور اسلامی کشور امام خمینی ره
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    4 1
    خدایا پسر کروبی دیگه چی داده میگه! ادم یاد ابراهیم اشتر میفته!!!! یعنی اینا اصلا هیچ رابطه ای با دنیای واقعی ندارند! معلوم میشه غیرار فضای مجاری فضاهای موازی دیگری هم برای سیر وجود داره! مثلا فضای هپروت.
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    4 0
    اگر رای بدهیم باید در پیشگاه عدالت خدا پاسخ دهیم
    • DE ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
      3 6
      اگر رای ندی باید به اندازه هشتادو پنج میلیون برابر جواب بدی.
  • امین IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    4 1
    این آقای ظریف با این بد بختی که سر کشور اورد تا روز قیامت باید خنده رو بر خودش حرام کنه ولی مثل این که ملت ایران اصلا براش مهم نیست
    • IR ۰۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
      1 2
      ,حرف الکی نزن ظریف مسعول بدبختی مردم نیس
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    1 2
    گلایه بکنیم مثلا چه اتفاقی میفته؟!
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    1 4
    ما طرفدار آقای مسعود پزشکیان هستیم و تمام سعی و تلاش خودمان را برای رییس جمهورشدن ایشان خواهیم کرد
  • داریوش IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    3 1
    حسن چاخان کجایی ظریف رفته گدایی
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
    2 1
    زمان دولت سیزدهم خوب بود
  • IR ۰۴:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
    3 1
    ملت شریف اگر زندگی خودتان و دیگران برایتان مهم است به هیچ عنوان به تفکر لیبرال اصلاحاتی پزشکیان و پور ممدی رای ندید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس