پیام مخبر به نوزدهمین نشست مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا

سرپرست ریاست جمهوری ایران پیامی به مناسبت آغاز نوزدهمین نشست وزرای امور خارجه مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا در تهران ارسال کرد.

به گزارش مشرق، محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری ایران پیامی به مناسبت آغاز نوزدهمین نشست وزرای امورخارجه مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا در تهران ارسال کرد و توسط علی باقری سرپرست وزارت خارجه کشورمان قرائت شد که به شرح زیر است:

امیدوارم با برگزاری موفق نشست گام دیگری در مسیر انسجام هر چه بیشتر قاره کهن آسیا ناظر بر اعتلای ارزش‌های آسیایی و ایجاد شبکه منسجم از همکاری‌ها و تحکیم پیوندهای دوستی در این پهنه جغرافیایی برداشته شود.

یاد و خاطره رئیس جمهور شهید حضرت آیت‌الله رئیسی و وزیر امور خارجه شهید و زحمات و نقش موثر آنها در پیشبرد دیپلماسی چندجانبه ایران در سه سال گذشته و توجه ویژه به چندجانبه گرایی و آسیا محوری را گرامی می‌دارم.

همچنین با استفاده از فرصت به مردم شجاع و بی دفاع غزه درود می‌فرستم و ادامه جنایات و نسل کشی رژیم صهیونیستی که در هشت ماه گذشته جامعه بشری را در بهت و حیرت و البته بی عملی فرو برده، شدیدا محکوم می‌کنم. رژیم صهیونیستی با در پیش گرفتن سیاست آپارتاید هر روز بر دامنه تهدید و تجاوز خود علیه ملت فلسطین می‌افزاید. اما این بار گروه‌های مردمی مقاومت حرکت جدیدی را برای کسب آزادی و احقاق حقوق از دست رفته خود آغاز کرده‌اند.

تاریخ گواه این موضوع است که ظلم بر بیگناه هرگز بی پاسخ نخواهد ماند و دست عدالت گریبان متجاوزان را خواهد گرفت. ما فلسطین را بخش جدایی ناپذیر از جهان اسلام می‌دانیم و برای حمایت از برادران و خواهران فلسطینی خود با تمام قوا ایستاده‌ایم.

جمهوری اسلامی ایران از هر فرصتی از جمله سازوکارهای چندجانبه برای کمک به توقف این جنایات بی سابقه و استقرار آتش بس و ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مردم شریف و مظلوم نوار غزه استفاده کرده و با قوت به آن ادامه می‌دهد.

استفاده از سازوکارهای چندجانبه و حرکت در مسیر تقویت مناسبات درون گروهی و پیگیری یک هدف مشخص و آن هم توسعه آسیا از اهمیت شایان و ابعاد راهبردی متنوعی برخوردار است. ما همه متعلق به یک حوزه جغرافیایی و برخوردار از غنای فرهنگی، تاریخی، تمدنی شگرف هستیم. گنجینه خانواده آسیا که درخشش و دامنه تاثیر آن جهانیان را مجذوب و مبهوت شکوه وسعت حضور خود کرده است. از شرق تا غرب این گستره عظیم جغرافیایی و تمدنی مملو از آثار ملموس بصری و جلوه‌های معنوی اعجازگونه‌ای برای پی ریزی و تکوین مولفه‌های اخلاقی و پرورش روح انسان در کنار رشد بعد جسمانی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    0 0
    چی شد مخبر تو انتخابات حذف شد. قرار بود بیاد...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس