.

مهمونی ۱۰کیلومتری غدیر، جشنی میلیونی با حضور همه مردم، همه آنهایی که عاشق اهل بیت(ع) هستند؛ در رودخانه عشق به علی(ع)، بر سر خوان نعمت ولایت و امامت، همه تفاوت‌ها رنگ می‌بازد همه غدیری می‌شوند و علوی.

به گزارش مشرق، مراسم مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر در روز عید سعید غدیر دقایقی قبل ساعت ۱۷ سه شنبه ۵ تیرماه با حضور گسترده اقشار مختلف مردم تهران، مواکب، هیئات مذهبی، گروه‌های جهادی و مردمی و مؤسسات فرهنگی از حد فاصل خیابان دماوند تا میدان آزادی آغاز شد. ‌ البته این برنامه پیش از موعد مقرر با استقبال عاشقان امیرالمؤمنین علیه‌السلام مواجه شد. مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر بناست تا ساعت ۲۲ امشب ادامه داشته باشد.

نصب ۲۱۱ ایستگاه شهربازی‌ رایگان و ۱۰۰ استیج نقالی و سرودخوانی، ۲۶ ایستگاه نورافشانی، ۲۰ چایخانه، نصب ایستگاه‌های جمع‌آوری اسباب‌بازی‌ها، ۲۲ سیاه‌چادر اقوام و ۳۰۰ موکب فرهنگی با حضور ۱۰ کشور جهان، ۶۰۰ گروه سرود به همراه با حضور والدین با کودکانشان و نیز حضور و ارائه خدمات مختلف پذیرایی، خدمات فرهنگی و خدمات درمانی و ...از جزئیات این برنامه است.

بیشتر ببینید:

عکس/ مهمانی بزرگ غدیر در پایتخت (1)

به گفته‌ی مسئولان امر، امسال با افزایش ۳۰ درصدی استقبال مواکب برای شرکت در رویداد مهمونی غدیر مواجه هستیم و بنا بر این گزارش، ۲۲ هزار موکب ثبت نام کرده‌اند. و امسال پیش‌بینی می‌شود ۴ میلیون نفر در این مراسم دینی حضور داشته باشند. و اکنون با لحظات آغازین این مراسم، مردم ولایتمدار این سرزمین بار دیگر حماسه‌ای تاریخی را رقم زدند و از این جهت برآورد می‌شود این میزان از جمعیت به بیش از رقم تخمینی برسد.

سال گذشته در جشن غدیر تهران شاهد حدود ۴ میلیون جمعیت، ۵۴ هزار خادم موکب، کمک نقدیِ ۴۳۴ هزار نفر بانی، اهدای ۱۰۰ هزار اسباب بازی از سوی کودکان تهران به کودکان مناطق محروم، ۱۳۰۰ موکب مردمی در قالب ۱۶۰۰ غرفه ساماندهی شدند. پیش‌ببنی‌ها و تخمین‌ها حکایت از حضور ۳ میلیون‌نفری جمعیت مردم تهران را داشت و اکنون با لحظات آغازین این مراسم، مردم ولایتمدار این سرزمین بار دیگر حماسه‌ای تاریخی را رقم زدند و از این جهت برآورد می‌شود این میزان از جمعیت به بیش از رقم تخمینی برسد.

همخوانی خادمان امام رضا (ع)

همخوانی خادمان حرم امام رضا علیه السلام پیش از شروع خدمت رسانی به حاضران جشن ۱۰ کیلومتری غدیر.

سور و سات کودکان برپاست

مانند بیشتر شادپیمایی‌های قبلی، کودکان بیشتری شادی را در این رویداد دسته‌جمعی دارند.

در مسیر شادپیمایی، وسایل شهربازی و همچنین غرفه‌های متعدد نقاشی برای کودکان تعبیه شده است که جوایز مختلفی به آن‌ها می‌دهد.

در واقع شاید بتوان نقطه قوت مهمونی ۱۰ کیلومتری را توجه ویژه میزبانان به کودکان دانست و گویی تمام برنامه‌ها در جهت ایجاد یک خاطره خوش برای کودکان و نوجوانان از این مراسم است.

امام علی (ع) , مهمانی 10 کیلومتری غدیر، عید غدیر،

چهارراه نواب

در طول مسیر برای اقامه نماز مغرب و عشاء تمهیداتی اندیشیده شده است و مسئولان امر مکان‌هایی را در نظر گرفته‌اند تا عاشقان امیرالمؤمنین علیه‌السلام به اقامه نماز بپردازند. این مسیرها همچون سال قبل شامل مسیرهای زیر است:

میدان آزادی زیر برج ناحیه حمزه سیدالشهدا

دانشگاه شریف

ناحیه مقداد مهدیه امام حسن(ع)

مسجد صاحب‌الزمان(عج) بهبودی آزادی

نواب (توحید) تقاطع آزادی

دانشگاه تهران

چهارراه ولی‌عصر ـ انقلاب، ناحیه ولی‌عصر (عج)

میدان فردوسی (ناحیه ولی‌عصر یا سلمان)

دروازه دولت ـ مسجد دانشگاه خوارزمی

خیابان سپاه ـ انقلاب مسجد عمار یاسر

انقلاب خ نامجو ـ مسجد امام رضا علیه‌السلام

میدان امام حسین علیه‌السلام

از سور و سات سخاوت تا شور و شادی شیرین کودکان/ وقتی تفاوت‌ها رنگ می‌بازد/ بارش باران رحمت بر سر دوستداران علی +عکس و فیلم

حضور رئیس قوه قضاییه در مهمانی باشکوه ۱۰ کیلومتری غدیر

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای در جریان راهپیمایی میلیونی غدیر در تهران، در یکی از ساختمان‌های متعلق به قوه قضائیه که در طول مسیر راهپیمایی قرار داشت، مستقر شد.

رئیس عدلیه به همراه تعداد دیگری از مقامات قضائی، به مدت حدود ۳ ساعت با شمار قابل توجهی از مردم که دارای مشکلات و مسائل قضائی و حقوقی بودند، بصورت مستقیم و بدون واسطه دیدار کرد و در چهارچوب موازین قانونی، دستورات مقتضی را برای رفع مشکلات و مسائل آنها صادر کرد.

قاضی‌القضات در خلال این دیدار بار دیگر خطاب به مقامات قضائی دستور داد ملاقات با مردم و استماع و رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضائی آنها در چارچوب قانون را در زمره اولویت‌های کاری خود بگنجانند و در برگزاری دیدارهای مردمی به مناسبت‌های مختلف بویژه مناسبت‌های مرتبط با اعیاد اسلامی و ملی، استمرار و مداومت داشته باشند.

غربالگری سلامت شهروندان

غربالگری سلامت شهروندان از طریق تست فشار خون، قند خون و مشاوره پزشکی رایگان در برخی از موکب‌ها در مهمونی ۱۰ کیلومتری در حال انجام است.

سفالگری با پیش زمینه عید غدیر

سفالگری با پیش زمینه عید غدیر در برخی از موکب‌ها در مراسم مهمونی ۱۰ کیلومتری در حال انجام است و آموزش این حرفه نیز به علاقه مندان صورت می‌گیرد.

عروسک‌های اهدایی به کودکان غزه

پویش نذر اسباب‌بازی برای کودکان غزه نیز در میدان‌امام حسین(ع) برقرار است و طبق وعده قبلی کشتی برای جمع‌آوری عروسک‌ها و اسباب‌بازی‌ها تعبیه و خانواده‌ها هدایای خود را در داخل آن قرار می‌دهند.

موکب کشورهای مختلف در مهمونی غدیر

موکب ترکیه

موکب بحرین

موکب یمن

موکب‌داران از کشورهایی همچون ترکیه، یمن، بحرین، لبنان، پاکستان، جمهوری آذربایجان و... نیز از مهمانان و شهروندان پذیرایی می‌کنند.

اصلاح موی صلواتی شهروندان

از سور و سات سخاوت تا شور و شادی شیرین کودکان/ وقتی تفاوت‌ها رنگ می‌بازد/ بارش باران رحمت بر سر دوستداران علی +عکس و فیلم

آرایشگاه صلواتی بخشی از خدمات مردمی در موکب‌های مهمونی کیلومتری غدیر ۱۴۰۳ است.

تبلیغات انتخابات در مهمونی ۱۰ کیلومتری

از جمله تفاوت‌های این دوره از مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر همزمانی این جشن با چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری است.

همین موضوع نیز باعث شده است که‌ نامزدهای مختلف انتخابات ریاست جمهوری، علاوه بر پخش تراکت و تیزرهای تبلیغاتی در مسیر، ستادهای حضوری و پاسخگویی خود را نیز برای ترغیب مردم فعال کنند.

ستاد بعضی از نامزدها با پخش موسیقی قصد دارند تا در میان شلوغی صدا و تراکم جمعیت حاضر، نظر مردم را به خود جلب کنند و تراکت و پوسترهای خود از نامزد مدنظر را در میان مردم پخش کنند.

شهید خدمت در مهمونی غدیر

از آنجا که از زمان برگزاری جشن غدیر تا اربعین شهدای خدمت، تنها چند روز فاصله است، بنرهای مخالفی درباره شهادت سیدابراهیم رئیسی، حسین امیرعبدالهیان و سایر همراهان ایشان در مسیر شادپیمایی نصب شده است.

علاوه بر بنرهای نصب شده، موکب‌های مردمی زیادی نیز عکس‌هایی از رئیس جمهور شهید را نصب کرده‌اند.

حضور رییس شورای شهر تهران در مهمانی غدیر

حضور چمران، رییس شورای شهر تهران در جشن ۱۰ کیلومتری غدیر، و گرفتن عکس یادگاری مردم با ایشان یکی از حواشی این برنامه بود.

نقالی و مولودی خوانی توسط هنرمندان نوجوان و جوان

یکی از اتفاقات جالب و دیدنی در مسیر مهمونی کیلومتری غدیر که امسال حرفه‌ای تر از سالهای قبل در حال انجام است، برنامه‌های اجرای سرود، نقالی و مولودی خوانی خصوصاً توسط هنرمندان نوجوان و جوان است. عموماً این گروه‌ها از فعالین مساجد و هیات کشور تشکیل شده است و ماه‌ها برای اجرا در این روز باشکوه تمرین کرده اند.

دیوار نگاره میدان انقلاب با رنگ و بوی غدیر

از سور و سات سخاوت تا شور و شادی شیرین کودکان/ وقتی تفاوت‌ها رنگ می‌بازد/ بارش باران رحمت بر سر دوستداران علی +عکس و فیلم

دیواره نگاره میدان انقلاب تصویری از واقعه تاریخی غدیر خم است، در میدان همه امکانات فراهم است، از آمبولانس امداد، تا ماشین‌های آتش نشانی، همه پای کار عید آماده اند تا مهمانی غدیر به خوبی برگزار شد.

حضور اتباع ساکن تهران در مهمونی

در این میهمانی تنها یک قشر خاص حضور ندارد بلکه همه اقوام، اقلیت‌ها، از همه زبان‌ها، گویش و مذاهب ایران در این خیابان و میادین حضور دارند، حتی در بین این مهمانان اتباع دیگر کشورها دیده می شود. شکوه و عظمت حضور مردم در جشن غدیر همان تعبییر زیبایی بود که صبح امروز رهبر انقلاب در سخنرانی خود به آن اشاره داشند؛ معظم له در بیانات خود اعلام کردند که غدیر به معنای درست و برجسته ای که از آن می شود متعلق به تمام مسلمانان است.

پخت نان در موکب چهار محال و بختیاری

موکب‌داران چهار محال و بختیاری با پخت نان محلی از مهمانان و شهروندان پذیرایی می‌کنند.

پرواز بادکنک‌ها در آسمان تهران

پرواز هزاران بادکنک رنگی در میدان انقلاب حال و هوای مراسم مهمانی غدیر را برای شهروندان مهیج و شادتر کرد.

«روباه مکار» در مهمونی غدیر!

از سور و سات سخاوت تا شور و شادی شیرین کودکان/ وقتی تفاوت‌ها رنگ می‌بازد/ بارش باران رحمت بر سر دوستداران علی +عکس و فیلم

روباه مکاری که در مسیر مهمونی ۱۰ کیلومتری از مردم می‌خواهد در انتخابات رأی ندهند و مشارکت نداشته باشند.

هروله خوانی در محدوده پل کالج

در ادامه برنامه‌های جشن غدیر مردم در مهمونی ١٠ کیلومتری در محدوده پل کالج هروله خوانی کردند.

برپایی چادر اقوام ایرانی

از سور و سات سخاوت تا شور و شادی شیرین کودکان/ وقتی تفاوت‌ها رنگ می‌بازد/ بارش باران رحمت بر سر دوستداران علی +عکس و فیلم

به همت وزارت میراث فرهنگی، گروهی از استان لرستان شهرستان الیگودرز، چادر اقوام را در شادپیمایی غدیر در تهران برپا کرده‌اند. آن‌ها با لباس محلی، به طبخ نان محلی برای شرکت کنندگان در جشن می‌پردازند و همچنین مردم نیز برای استراحت مدتی را در این چادرها می گذرانند.

افزایش تعداد حاضران در مهمانی کیلومتری

چند ساعت از آغاز مهمونی کیلومتری غدیر امسال تهران گذشته است و لحظه به لحظه به تعداد حاضران در مهمونی امسال افزوده می‌گردد. در برخی از بخش‌های مسیر جشن امسال مانند چهارراه ولیعصر ازدحام زیادی وجود دارد.

ایستگاه مترو تئاتر شهر یکی از راه‌هایی است که کسانی که قصد عزیمت به سمت مسیر مراسم را دارند و یا قصد مراجعت به خانه‌های خود را دارند، انتخاب می‌کنند.تقریباً در همه ایستگاه‌های مسیر مهمونی نظیر ایستگاه فردوسی، توحید، شادمان و … جمعیت زیادی وجود دارد.

با توجه به اینکه از ساعت‌ها پیش از شروع رسمی جشن امروز، مردم به مسیر آمده بودند و همچنان نیز به جمعیت افزوده می‌گردد در مقایسه با همین ساعات در سال گذشته می‌توان گفت مهمونی غدیر امسال تهران بسیار پرشورتر و پرجمعیت‌تر است دو سال گذشته است.

گفتنی است مترو تهران تا ساعت ۲۳ آماده انتقال مردم خداجوی تهران به صورت رایگان است.

آتش بازی در مسیر مهمانی کیلومتری غدیر

آسمان تهران هنوز رخت سیاه به تن نکرده که آتش بازی در مسیر مهمانی کیلومتری غدیر شروع شده است.

پرچم‌های مقاومت در دست غدیریان

از سور و سات سخاوت تا شور و شادی شیرین کودکان/ وقتی تفاوت‌ها رنگ می‌بازد/ بارش باران رحمت بر سر دوستداران علی +عکس و فیلم

در میدان انقلاب و در جشن غدیر، پرچم های فلسطین بر دست مردم است و پرچم های مقاومت نیز در اهتزاز است و رقص پرچم‌ها در این مهمانی ۱۰ کیلومتری, هلالی شیعی درست کرده که در آن ملیت، قومیت و زبان و نژاد معنی ندارد؛ مهمانان غدیر از یک گروه نیستند و قشرهای متنوع جامعه به شمار می روند این همان محفل عشقی است که امروز همه در کنار هم هستند.

اجرای تئاتر خیابانی و غرفه فرزندان شهدای مدافع حرم

در حاشیه مراسم شادپیمایی و مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر، چندین و چند استیج برای اجرای تئاتر خیابانی توسط کودکان و نوجوانان تعبیه شده است. اجرای ایت نمایش‌ها، با اقبال خانواده‌های همراه شده است.

از سور و سات سخاوت تا شور و شادی شیرین کودکان/ وقتی تفاوت‌ها رنگ می‌بازد/ بارش باران رحمت بر سر دوستداران علی +عکس و فیلم

علاوه بر این، غرفه فرزندان شهدای مدافع حرم نیز از جمله غرفه‌های شلوغ و پراقبال است و آن‌ها مورد توجه حاضران قرار دارند.

میزبان سنگ تمام گذاشته

از سور و سات سخاوت تا شور و شادی شیرین کودکان/ وقتی تفاوت‌ها رنگ می‌بازد/ بارش باران رحمت بر سر دوستداران علی +عکس و فیلم

صاحب‌خانه همه‌جوره برای مهمانان سنگ تمام گذاشته‌. جشن است و همه چیز تدارک دیده‌اند؛ هر کدام هم مخاطب خاص خودش را دارد؛ بعضی‌ها هم کوچک و بزرگ ندارد و همه‌جور مهمانی را به سمت خودش جلب می‌کند؛ از خوراکی پرطرفداری به اسم سیب‌زمینی سرخ‌کرده تا کباب ترکی.

بارش باران رحمت بر سر دوستداران علی

هوا هم امشب، حس و حال خاطره‌انگیزی به مراسم مهمانی داده است. پس از دقایقی رعدوبرق، باد شدیدی گرفت و آسمان، بر روی مردم برکت فرستاد. این باران، هوا را خنک کرد و شور مردم برای عکس گرفتن را هم بیشتر. جالب آن‌که کسی از این باران فرار نکرد و همه ترجیح دادند در زیر قطرات شاعرانه باران، تفرج‌کنان، ساعت پایانی مهمانی را مغتنم بشمارند و از این فضای خاطره‌انگیز نهایت استفاده را به عمل بیاورند.

نورافشانی‌های غرورآفرین در مسیر میهمانی

نورافشانی در تقاطع خیابان انقلاب و رودکی

نورافشانی میدان آزادی

همین که تاریکی شب آغاز می‌شود، نورافشانی‌ها، جلوه‌ای دیگر به مراسم باشکوه مهمانی ۱۰ کیلومتری می‌دهد. تا روز بود، پرواز بادبادک‌ها در آسمان تهران خودنمایی می‌کرد و حالا با تاریکی شب، این نورافشانی‌های متنوع است که توجه حاضران را به آسمان تهران جلب می‌کند. نوعی غرورآفرینی با سری رو به بالاست برای مایی که مولایی چون علی داریم و این‌گونه هرساله به مناسبت بزرگ‌ترین عید شیعیان، این انتخاب را به جشن می‌نشینیم.

نوای حیدر حیدر در ستاره باران میدان امام حسین(ع)

زیر بارش باران و با نورافشانی موبایل‌ها نوای حیدر حیدر حال و هوای میدان امام حسین (ع) را دگرگون کرد.

بازسازی صحنه غدیر در میدان امام حسین (ع)

صحنه غدیر با اجرای تئاتر خیابانی در میدان امام حسین بازسازی شد.

یکتا: وقت مزد گرفتن است

حاج حسین یکتا در آخرین دقایق برگزاری مهمونی کیلومتری و در میدان آزادی خطاب به حاضران گفت: حالا وقت مزد گرفتن است.

سنگ تمام مردم و مسئولان

مهمانی بزرگ غدیر امسال نیز به پایان رسید. مردم همچنان حضور دارند و برخی موکب‌ها، در حال خدمت‌رسانی هستند. جشن ۱۰ کیلومتری غدیر، دیگر به سنتی ثابت در تقویم کشور تبدیل شده است که ظرفیت‌های بسیاری دارد و قطعا این ظرفیت‌ها، در برنامه‌های آتی مجریان این حرکت بزرگ جای خواهد گرفت. این جریان اثرگذار را به دو دیده می‌نگریم و فارغ از شادباش این روز بزرگ، بصیرت انقلابی مردم و وحدت میان ملت بزرگ ایران را به جشن می‌نشینیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 64
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 17
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
    18 4
    قربون مولا علی علیه السلام بشم
    • کارگر IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
      1 1
      بخاطر امنیتی که برقرار بود باید از نیروهای انتظامی و اطلاعاتی تشکر کرد. موفق باشید.
  • دادا IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
    12 4
    درود
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
    22 20
    به پزشکیان رای بدید تا بساط همه این مراسم ها جمع بشه
    • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
      20 8
      گنده تر از پزشکیان هم نمیتونه غلطی کنه امتحانش مجانیه!!
    • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
      44 5
      از کدوم ستادی .اینقدر بچه گانه تخریب نفرما لو میری
    • IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
      0 0
      یعنی چی
    • فاطمه IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
      1 0
      ببخشید اشتباه منفی زدم
    • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
      0 1
      بی انصاف نباشید. پزشکیان تایید شده شورای نگهبان و حافظ نهج البلاغه است. اگر نقدی بهش داریم بخاطر دیدگاهش در سیاست خارجی و تیم غرب زده روحانی است که دوره ش کردن
    • ایرانی آذری IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
      0 1
      به پانترک تجزیه طلب رای نمیدیم
  • US ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
    20 2
    یا علی ع
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
    43 35
    واقعا به کجا رسیدید که حضور مردم که ازفقر میان که ناهار و شام شیرینی و میوه و شربت مجانی بخورن حماسه میدونید
    • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
      28 16
      ناله کن حرامی
    • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
      13 10
      مردم به هر دلیلی بیان . تو چرا عصبانی شدی؟
    • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
      20 9
      تاکی میخوای خودتو به خریت سوق بدی لنگ یه ناهر و شام هستند این جمعیت!! خر نباشیم
    • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
      18 8
      احمق جان همین مردم کلی اسباب بازی و... که کلی قیمت داره هدیه کردن به کودکان،چشم های کورت را باز کن دمت گرم
    • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
      15 9
      چرا اینقدر احمقی آخه لعنتی
    • . IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
      8 4
      چشم هرکسی که چشم دیدن این مراسم باشکوه رو نداره کور باد.
    • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
      9 4
      خدایا هرکی از این مراسم باشکوه میسوزه، بیشتر بسوزونش
    • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
      13 3
      ما با دو تا بچه رفتیم برای خوشحالی فرزندانم رفتیم جز شربت هم چیزی من و همسرم نخوردیم با اینکه کمک نقدی هم کرده بودیم، فقط برای یه خاطره خوش برای کودکان رفتیم حالا شما جور دیگه فرض کن، از اصل مسئله چیزی کم نمیشه
    • فرح وش IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
      8 3
      اگر به خودتان احترام نمی گذارید.حق ندارید ما مردم را تحقیر کنید. مودب باشید.
    • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
      10 4
      اگر این اتفاق در آمریکا می افتاد و اسم آن کارناوال شادی بود کلی از آن تعریف می‌کردید ولی چون این اتفاق در ایران رخ داده این حرف را میزنید ؟ برای چنین اتفاق بزرگی عده ای هم ناراضی میشوند یا دچار مشکل میشوند .که این امر طبیعی است و باید دست اندرکاران نقاط ضعف و مشکل را پیدا کنند و از تکرار آن جلوگیری کنند
    • فاطمه IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
      10 3
      امروز جشن امام علی هست.چه فقیر چه غنی همه سهیم هستن.اصلا بخاطر امام علی جشن برگذار میکنن که اگر فقیری هم بود بیاد با خیال راحت غذا و خدمات رایگان بگیره.شما چرا خودتو اذیت میکنی؟مگه از جیب شما میره؟
    • لا فتی إلا علی لا سیف إلا ذوالفقار IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
      3 2
      البته باید از یک نگاه دیگه به این عزیز جواب داد بله همه این جمعیت مردمی که شما می بینید فقیر و بی چیز و محتاج هستند؛ اما آمده اند تا از کاسه و می لبریز از معنویت و مهر و دوستی و ولایت اهل بیت مخصوصا آقا امیرالمومنین علیهم السلام جام خود را پر کنند و سعادتمند شوند. خدا شما رو هم از این نعمت بهره مند کند. خدا از همه قبول کنه چه میهمان و چه میزبان سعیکم مشکور
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
      0 2
      سوختی؟
    • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
      0 1
      شما برو تو تشت آب و یخ استراحت بفرما،
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
    22 55
    به دولت عصبی رای بدید تا ۸ سال بدبختی روحانی تکرار بشه و اونوقت هر صبح جمعه به شما بخنده
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
    2 2
    عالیه
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
    4 4
    ای جانم چقدر زیباست
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    6 4
    خداروشکر که شیعه ی امیرالمومنین علی علیه السلام هستم
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    3 4
    درود بر عاشقان مولاعلی
  • IR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    4 5
    یا علی ع
  • IR ۰۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    0 8
    ایتلاف کنید رهبری در خواست ایتلاف بدند ترو خدا ترو خدا از رهبری بخواهید ایتلاف کنند الان ..ایتلاف کنید از رهبری ایتلاف بخواهید ..لطفا ایتلاف کنید ... الان .. ایتلاف کنید ..مزشکیان برنده میشه کشور به فنا میره تمتم مطمینم ...
    • علوی IR ۰۶:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
      3 14
      نگران نباش آخه کی به پزشکیان رأی میده
    • لا فتی إلا علی لا سیف إلا ذوالفقار IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
      0 0
      ایتلاف یا ائتلاف مزشکیان یا پزشکیان تمتم یا تمام در عین حال پیشنهاد خوبی است
  • احمد شیرازی IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    4 3
    از دست و زبان که براید کز عهده شکرش بدر اید
  • IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    5 4
    با هزینه کی این کارها رو انجام میدین؟
  • IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    1 4
    ای جانم
  • IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    3 4
    جانم فدای امیرالمومنین علی علیه السلام
  • IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    0 4
    درود
  • سینا IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    2 0
    کدام یک ازین کداندیداها سخنان امام علی ورد زبان و سرلوحه زندگیش بوده ؟
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    0 3
    آقای جلیلی سیاسی ، غیرت نداشتی و از هسته ای و کشور دفاع نکردی و باعث هشت سال نکبت بنفش شدی . کنار بکش تا کارآمدهای اقتصادی، کاری کنند
    • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
      1 2
      زنده باد شیخ حسن روحانی
    • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
      1 1
      منظورت روحانیه؟
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
      0 1
      بله.روحانی رییس جمهور اسبق.
    • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
      0 1
      چه حرف چرتی زد اونیکه میگفت مردم از دین زده شدن
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    1 2
    درود بر این عشق
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    1 2
    این عشق الهیست
  • لا فتی إلا علی لا سیف إلا ذوالفقار IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    1 2
    یادتون هست ت. این بازیگر کوته فکر تو صفحه شخصی خودش برای خبر کشته شدن 151 کره ای به خاطر شادی نوشته بود: «کاش ما هم از خوشی زیاد بمیریم» حالا کجاست که بهش فهماند این تصاویر رو ببین که مردم در بالاترین سطح شادی هستند و هم در کمال امنیت. خاک بر سر افراد وطن فروش خود تحقیر فقط به خاطر اینکه اجازه ورود به کشورهای بیگانه رو داشته باشند این اراجیف رو به ثبت می رسونند.
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    1 2
    عشق مولا در قلبهاست
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    1 2
    انشا الله به حق امیرالمومنین ع جنگ در غزه با پیروزی حق بر باطل تموم بشه واین عروسکهای قشنگ که بچه ها هدیه اوردند برای بچه های غزه به دستشون برسه وخنده رو لب بچه های غزه هم بشینه امین 🤲🙏🙏✌️🇮🇷
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    1 2
    شما راهی به اینده هستید ..ان شا الله ..
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    0 2
    تمام دلخوشی من این است که مولایم امیرالمومنین است
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    0 3
    درود
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    0 2
    خیلی باشکوه بود
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    0 4
    جانم حیدر کرار
  • رضایی IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    0 1
    عشق امیرالمومنین علی
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    0 1
    زیباست
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    0 1
    فقط حیدر امیرالمومنین است
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    0 1
    عالیه
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    0 1
    مراسم باشکوهی بود
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    0 0
    نظری ندارم کلا
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    0 1
    جانم علی
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    0 1
    عشق علی /نور علی /عدل علی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس