کد خبر 1624409
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰

به گزارش مشرق، محمد ایمانی، فعال رسانه در کانال تلگرامی خود نوشت:


آمریکا آبستن خشونت و آشوب

شبکه سی‌ان‌ان می گوید «سازمان های اطلاعاتی آمریکا دریافتند که ایران قصد حذف ترامپ را دارد بنابراین امنیت او را افزایش داده بودند، اما تیراندازی اخیر را مرتبط با ایران نمی دانند».

انتخابات آبان ماه آمریکا احتمالا آبستن حوادث مهمی است، شبیه بحرانی که ۴سال قبل، به بهانه تقلب علیه ترامپ پدید آمد و ایالات متحده را در کام آشوب و تجزیه طلبی برد. اشغال کنگره و درگیری های شدید نیروهای امنیتی و معترضان در کف خیابان با چاشنی خشونت شدید، سیاستمداران آمریکایی را ترسانده است. آنها از ترامپ و حامیانش چه ببرند و چه ببازند، می ترسند.

در این میان اقدام به ترور ترامپ، به سرعت تصویر فراگیری خشونت در این کشور را بازنمایی کرد و این که اگر غول خشونت و ترور از چراغ بیرون بیاید، مهار آن آسان نخواهد بود. به همین علت هم بود که تحلیل های بشدت نگران کننده ای در رسانه ها منتشر شد. اگر از تحلیل هایی که دولت بایدن را متهم می کند بگذریم، روزنامه وال استریت ژورنال اعلام کرد:

«ترور نافرجام ترامپ بزرگ‌ترین شکست سرویس مخفی آمریکا از زمان ترور نافرجام رونالد ریگان در سال ۱۹۸۱ به حساب می‌آید».

در این باره، روزنامه فایننشال تایمز می نویسد: «آیا آمریکا در حال ورود به دوران جدیدی از خشونت سیاسی است؟تاریخ آمریکا نشان می‌دهد که ترور و خون ریزی می‌تواند شوکی ایجاد کند که نیروهای میانه رو را مجددا به صحنه گردانان اصلی عرصه سیاسی تبدیل نماید».

سی ان ان هم دیروز نوشته بود: «با ترور نافرجام ترامپ، افسانه شکست ناپذیری او، پر و بال بیشتری خواهد گرفت. زخم کهنه خشونت سیاسی در انتخابات آمریکا سر باز کرد».

نشریه کانورسیشن نیز به قلم «آری پرلیگر؛ مدیر مطالعات امنیتی و استاد جرم ‌شناسی و مطالعات حقوقی دانشگاه ماساچوست لاول» نوشت: «جای تعجبی ندارد که با دو قطبی شدن شدید سیاست امریکا امریکایی‌ها دست به خشونت بزنند. یک اینچ تا جنگ داخلی بالقوه در امریکا فاصله بود. جنبش محافظه کار از سال ۲۰۱۶ میلادی زمانی که ترامپ برای اولین بار انتخاب شد، به شدت تغییر کرد و بسیاری از ویژگی‌های ترامپیسم در واقع اکنون در بخش‌های مختلف جنبش محافظه کار نسبتا محبوب هستند. بنابراین، حتی اگر ترامپ در مقطعی تصمیم به بازنشستگی بگیرد، فکر نمی‌کنم ترامپیسم به عنوان مجموعه‌ای از ایده‌های پوپولیستی از حزب جمهوری خواه ناپدید شود. با این وجود، من قطعا می‌توانم درک کنم که چرا افرادی که آن را یک تهدید می‌بینند احساس می‌کنند که حذف ترامپ می‌تواند همه مشکلات را حل کند».

ترامپ باید برای جنایت ترور شهیدان سلیمانی و ابومهدی مهندس تاوان سختی پس بدهد و تا دم مرگ نکبت بارش، این ترس را به جان داشته باشد. در عین حال به نظر می رسد ترامپ، بهانه ای برای از هم گسیختگی بیشتر و انهدام شیرازه اجتماعی فرسوده ایالات متحده است.

چهار سال قبل در میانه آشوب در آمریکا، برخی رسانه ها نوشتند آمریکا دیگر ایالات متحده نیست، بلکه ایالات متفرقه است. آن کابوس بزرگ درباره از هم گسیختگی اجتماعی و سیاسی در امریکا، اکنون به این کشور بازگشته و فرافکنی و متهم کردن دیگر کشورها از جمله ایران و چین و روسیه به دستکاری، بحران را حل نخواهد کرد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • صادق IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
    5 0
    وجود نحس ترامپ برای نابودی تمدن منحوس غرب نیاز است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس