توضیحات جهانگیر درمود بازگشت فریب خوردگان اغتشاشات سال ۱۴۰۱

اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضاییه گفت: دستگاه قضایی همیشه تاکید داشته است که صف فریب خوردگان از طراحان جریانات اغتشاشات جداست.

به گزارش مشرق،سخنگوی قوه قضاییه در مورد افراد خارج از کشوری که در سال ۱۴۰۱ به اغتشاشات آن دوره دامن‌زده و اکنون قصد بازگشت دارند، گفت: رویکرد قوه قضاییه در موضوع مقابله با آشوب‌طلبی، فتنه‌انگیزی، شورش و اغتشاش از قبل مشخص بوده است ما رویکرد قانونی داریم و برابر قانون رفتار می‌کنیم.

وی با اشاره به تاکیدات دستگاه قضایی در جریان اغتشاشات و آشوب‌های سال ۱۴۰۱ که گفته بود فریب خوردگان صف خود را از طراحان و افرادی که پشت صحنه این جریانات حضور دارند جدا کنند، گفت: با همین هدف بود که با پیشنهاد رئیس قوه قضاییه از محضر مقام معظم رهبری شاهد عفو گسترده‌ای در سال ۱۴۰۱ نسبت به متهمان و مجرمان بودیم که پرونده‌های آن‌ها مختومه و عفو اسلامی شامل حال‌شان شد.

سخنگوی قوه قضاییه بیان کرد: کسانی که درخواست بازگشت به کشور دارند باید بررسی شود که در کدام یک از این دسته‌ها قرار می‌گیرد؛ اگر کسانی باشند که نقش موثری در اقدام علیه امنیت و آشوب‌ها و تشویق به قتل و غارت نداشتند در صورتی که نادم باشند و برگردند پرونده آن‌ها با ارفاقات قانونی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. از پیش نمی‌شود قضاوتی را در این زمینه انجام داد و به صورت موردی باید موضوعات‌شان بررسی شود.

می‌توان آنان را مورد پیگیری قرار داد و نمی‌شود از قبل پیش بینی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    2 3
    مردم هیچ وقت فریب نمیخورن شما هستید که میخواهید مردم رو فریب بدهید
  • هادی IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    5 0
    بگید بر گردن‌. طرف مملکت و برده لب پرتگاه قوه قضائیه به جای اجرای عدالت واسه ما لیبرال شده. بیخود میکنن بر گردن. دیدن اونجا توف کف دستشون نیندازند حالا با یه غلط کردم میخوان برگردن. حتما اژه ای هم میخواد با گل و شیرینی ازشون استقبال کنه؟ ۱۵۰ تا مامور و بسیجی شهید شدن که اینا برگردن؟ که باز فتنه کنن؟ اژه ای داری چکار میکنی با مملکت؟
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    5 0
    صف فریب خوردگان کیا هستند تکلیف اونی که چشمش درآمده و..... چی پیشه
  • DE ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    3 0
    از شهید عجمیان معذرت خواهی کنید. حداقل ۲۰ درصد عدم مشارکت بابت همین اسم گذاری های مسخره هست. در نهایت اونها شدن فریب خورده و جوانانی که یک سال زیر بار فشار بودن شدن طالبان. متاسفم براتون
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    4 0
    حداقل قبل از دادن عفو های کیلیویی به اینها که میگید فریب خورده اسمشون رو همراه با عبارت زندگی آزادی توی نت سرچ کنید اگر واقعاً در کلیپ های تحریک کننده اغتشاشات و در اجتماعات ضد ایرانی یا در مدیاهای برعندازان شرکت نکرده بودن با گرفتن تعهدات محکم عفوشان کنید وگرنه فقط اقتدار خودتان رو له و خرد کردید و نیروهای نفوذی دشمن رو وارد کشور کردید
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    2 0
    از امریکا تا کانادا سازمانهای نظر سنجی آنها صحت نتیجه انتخابات ۸۸ را تایید کردند کسی خبر دار نشد اينم نتیجه
  • علی IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    2 1
    سلبریتی‌ها هرچی هم مجرم باشند و خسارت زده باشند اندازه خسارت‌های فاجعه‌بار حسن روحانی و ظریف نمیشه. بزارید اونا هم بیان جمع خسارت‌زدگان جمع بشه اینجوری کیفش بیشتره
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    0 1
    همشون بچه های ایران هستن. همشون ازادی خواه هستن. دنبال دموکراسی هستن . دنبال شرافت از دست رفتشون هستن. صفشون هم از هم جدا نیست!
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    2 0
    خفه بابا ماله کشی نکن همه این بیشرفها که تو اغتشاشات دست داشتن و این همه ضرر مادی و معنوی به این ممکت زدن باید اعدام بشن.
  • DE ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    1 0
    پای این ها برسه به ایران مشارکت در انتخابات بعدی می رسه به زیر ۳ درصد. الکی هم از اسلام و انقلاب دیگه استفاده نکنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس