کد خبر 1631656
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
.

نوعروس وقتی متوجه شد خواهر شوهرش بی‌خبر از او کارت عروسی‌اش را تغییر و کارت دیگری سفارش داده برای طلاق به دادگاه خانواده رفت.

به گزارش مشرق، ساعت حدود ۱۱ صبح بود و ازدحام جمعیت و گرمای هوا در آن صبح تابستانی مراجعه کنندگان به دادگاه خانواده را دچار بی‌حوصلگی مضاعفی کرده بود، به حدی که هر طرف سر می‌چرخاندی دو یا چند نفر در حال بحث و دعوا و درگیری بودند.

در میان این هیاهوی کسالت بار زوج جوانی نیز گوشه‌ای ایستاده و در انتظار رسیدن نوبت رسیدگی به پرونده‌شان بودند. دختر جوان با یک کارت صورتی گلدار که ربان‌های بنفشی ازآن آویزان بود خودش را باد می‌زد. پسر جوان نیز گهگاه به آرامی او را صدا می‌کرد و وقتی بی‌توجهی دختر را می‌دید سری به نشانه تأسف تکان می‌داد. در همین موقع منشی شعبه آنها را به داخل صدا کرد. میثم و لطیفه روی صندلی مقابل قاضی نشستند. میثم درباره علت حضورشان گفت: جناب قاضی من همسرم را دوست دارم و نمی‌خواهم طلاقش دهم اما او اصرار دارد که جدا شویم. ما حدود ۶ ماه قبل عقد کردیم نسبت دوری با هم داریم و وقتی با هم عقد کردیم قرار بر این شد که بعد از ماه صفر با هم ازدواج کنیم اما حالا که نزدیک تاریخ عروسی شده، می‌گوید باید جدا شویم.

قاضی به دختر جوان گفت: دخترم علت درخواست جدایی شما چیست؟ لطیفه که یک کارت عروسی در دست داشت گفت: همین کارت عروسی.

قاضی گفت: یعنی چی؟ بیشتر توضیح دهید.

نوعروس که لحنی عصبانی داشت گفت: من وقتی عروس این خانواده شدم از همان اوایل رفتارهای خواهرش با من برایم عجیب بود. احساس می‌کردم حسادت کودکانه‌ای به من دارد و البته نفوذ زیادی روی برادرش که همسر من است. از همان اوایل من هرچه می‌گفتم با من مخالفت می‌کرد و سعی داشت نظر خودش را به من و برادرش تحمیل کند. میثم هم که بدون چون و چرا حرف خواهرش را می‌پذیرفت. ماه‌های اول فکر می‌کردم هرچه زمان بگذرد شرایط بهتر می‌شود اما اشتباه کردم چون هر چه بیشتر گذشت وضعیت بدتر و روابط ما تیره‌تر شد. به خصوص وقتی به روزهای عروسی نزدیک‌تر شدیم این اختلافات بیشتر نمایان شد.

لطیفه گفت: این یک رسم و سنت قدیمی است که عروس و داماد خودشان باید درباره جزئیات مراسم تصمیم بگیرند و نظر بدهند اما در مورد من این خواهر شوهرم است که مدام نظر می‌دهد.

روزی که برای خرید لباس عروسی رفتیم من از یک لباس خوشم آمد اما خواهر شوهرم لباس دیگری را انتخاب کرد و بعد هم با هزار دلیل او را قانع کرد که من نباید آن لباس را بپوشم. آن روز کلی با هم دعوا کردیم و شوهرم قول داد دیگر به حرف خواهرش گوش نکند. اما باز هم این موضوع سر انتخاب تالار، منوی غذا، جزئیات مراسم و انتخاب آرایشگاه تکرار شد.

با این حال من هربار کوتاه آمدم تا اینکه سر انتخاب کارت عروسی دیگر تحملم تمام شد. جناب قاضی من و میثم برای سفارش کارت عروسی با هم به چند فروشگاه سرزدیم و در نهایت من یک کارت زیبا انتخاب کردم اما چند روز بعد وقتی کارت‌ها به دستم رسید از تعجب خشک شدم. اول فکر کردم اشتباهی رخ داده اما وقتی میثم با کلی مقدمه چینی و ترس و لرز گفت که این کارت‌ها سفارش خواهرش است و او با سلیقه خودش این کارت‌ها را به جای کارت‌هایی که من می‌خواستم سفارش داده، دنیا روی سرم خراب شد و فهمیدم نمی‌توانم به زندگی با این مرد ادامه دهم چون او هیچ اراده‌ای از خودش ندارد و نمی‌تواند روی حرف خواهرش حرف بزند به همین خاطر تا اول راه هستیم بهتر است جدا شویم.

بعد از شنیدن این حرف‌ها قاضی رو به میثم کرد و گفت: همسرت درست می‌گوید؟

میثم هم من من کنان گفت: بله ولی در این حدی که ایشان می‌گوید نیست. خواهرم دختر خوش‌فکر و با سلیقه‌ای است و همه خانواده در کارهای‌شان از او نظر می‌خواهند و کمک می‌گیرند همیشه هم انتخاب‌هایش درست است. منتهی لطیفه لجبازی می‌کند. خواهرم که برای ما بد نمی‌خواهد ولی همسرم از او کینه به دل گرفته و قضیه را بزرگ کرده است. خواهر من چیزی نگفت فقط گفت این کارت عروسی قشنگ‌تر است من هم قبول کردم همین موضوع سبب شد تنش بین ما ایجاد شود و لطیفه بحث و دعوایی با خواهر من راه انداخت که دودش به چشم من رفت. آقای قاضی مگر می‌شود من با خانواده‌ام بحث و دعوا کنم!

در همین موقع دختر جوان با تندی گفت: جناب قاضی میثم نمی‌تواند مقابل دخالت خانواده‌اش بایستد من از دخالت کردن بدم می‌آید حتی خانواده خودم و خواهرانم در این موارد به من نظری ندادند چون اخلاق مرا می‌دانند اما میثم اراده ندارد آنها از اول هم در مورد همه مسائل زندگی‌اش نظر داده‌اند و دخالت کرده‌اند و این برایش عادت شده است.

میثم گفت: من با کمک خانواده‌ام به اینجا رسیده‌ام، اگر کمک‌های آنها نبود من نمی‌توانستم کار و کاسبی راه بیندازم و ازدواج کنم. چطور می‌توانم حالا به آنها بگویم شما دیگر دخالت نکنید چون من زن دارم و همسرم دوست ندارد شما در کارهای ما دخالت کنید. الان هم به همسرم گفتم به خاطر رفتار نامناسبت از خواهرم عذرخواهی کن اما او بیشتر ناراحت شد و تصمیم به طلاق گرفت.

لطیفه ناگهان از کوره در رفت و گفت: من هرگز کوتاه نمی‌آیم و هرگز از کسی هم عذرخواهی نمی‌کنم، خواهر بی‌ادب تو باید از من عذرخواهی کند وگرنه طلاق می‌گیرم، مهریه‌ام را هم می‌گیرم و می‌روم.

قاضی که متوجه عمق فاجعه زندگی مشترک این زوج جوان شده بود گفت با این‌طور حرف زدن نمی‌توانید مشکل را حل کنید و من هم به این زودی حکم طلاق را صادر نمی‌کنم. ابتدا باید ۳ ماه به کلاس‌های مشاوره بروید اگر مشکل‌تان حل نشد و نظر مشاور خانواده هم جدایی بود آن وقت حکم طلاق را صادر می‌کنم فعلاً بیایید صورت جلسه را امضا کنید، نوبت رسیدگی به پرونده بعدی رسیده است.

امیرحسین صفدری کارشناس حقوقی/ در این پرونده می‌بینیم که لجبازی‌های کودکانه، دخالت خانواده‌ها و مستقل نبودن زوجین باعث بروز مشکلاتی شده است که کار این زوج را به بن‌بست طلاق رسانده است.

مشاهده می‌کنید که این زوج جوان دست به لجبازی‌های کودکانه زده‌اند و حاضر نیستند با ماهیت اصلی زندگی مشترک روبه‌رو شوند، اینکه میثم در برابر اظهارنظرهای خانواده‌اش سکوت می‌کند و بدون هماهنگی با همسرش برای زندگی مشترک تصمیم می‌گیرد یک اشتباه است. میثم باید بداند در زندگی مشترک اولویت او همسرش است و نظر او را همیشه محترم بداند و با ادب با هم رفتار کنند نه اینکه بدون توجه به نظر او کاری انجام بدهد که سبب ایجاد تنش بین آنها شود.

از طرفی لطیفه هم باید قبل از ازدواج راجع به تمام مسائل مهم زندگی مشترک خودش و آنچه که برایش مهم بوده صحبت می‌کرده که متأسفانه با ساده‌انگاری از کنار این موضوع عبور کرده است.

متأسفانه دخالت‌های بی‌جای اطرافیان در زندگی مشترک، امروزه یکی از اصلی‌ترین دلایل فروپاشی کانون گرم خانواده است. زوجین جوان باید بدانند که مشکلات‌شان را خودشان با گفت‌وگوی محترمانه و در کمال ادب و بدون قضاوت یکدیگر حل کنند و اگر جایی متوجه شدند که نمی‌توانند مشکل‌شان را حل کنند از یک فرد متخصص کمک بگیرند و هرگز رازهای زندگی مشترک خود را برای کسی حتی خانواده بیان نکنند چرا که بیان مشکلات‌ زندگی مشترک سبب می‌شود دیگران به خودشان اجازه دخالت بدهند.

با این حال این زوج جوان اگر بخواهند آینده خوبی داشته باشند باید بر پایه صداقت و احترام با هم رفتار کنند و اولویت‌های زندگی مشترک خود را دوباره بازبینی کنند.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 80
  • در انتظار بررسی: 29
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    19 77
    آقا میثم زن قحطی که نیامده برو یک آدم حسابی بجای لطیفه خانوم انتخاب کن!!
    • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
      49 4
      مثل اینکه نه بفهمی! افسارمیثم دست خواهرشه یه زن دیگه بازمیشه همین آش وهمین کاسه
    • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
      40 5
      اقامیثمِ عزیز باید با همان خواهر عزیزش که هم با سلیقه تر و ... هست ، شریک بشه ، دختر مردم که هم بد سلیقه هست ... را می خواد چکار...آقا میثمِ عزیزو خواهر خوش سلیقه ...
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
      40 1
      آقا میثمو شوهرش بدن بهتره
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
      9 23
      مرد طلاق نمیدهد کارت عروسی هم دلیلی بر طلاق نیست لذا اگر زن اصرار بر طلاق دارد باید قید مهریه را بزند بنده هیچ موقع مهریه بیشتر از 14 سکه توصیه نمیکنم
    • مجتبی IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
      20 6
      مهریه عندالمطالبه هست حالا خواه طلاق بخواد بگیره یا نگیره
    • QA ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
      2 2
      از فامیل های میثمی؟
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
      2 8
      میثم خان برود با دختر زیبا رو و پولداری که با شرایط خانوده کنار می آید ازدواج موفق داشته باشد . این زن هم که طلاق می خواهد را بده به پدرش تا دنبال شوهر بدوند . در ضمن مهریه به این نوع طلاقها تعلق نمی گیرد . والا زندگی ات تلخ مثل زهر می شود .
    • ناشناس IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
      8 2
      متاسفم برات با این طرز تفکرت امثال شما فقط باید با خانواده خودتون زندگی کنید نه اینکه دختر مردم را بدبخت کنید یه عمر ناله و نفرین پشت سر پدر و مادرتون باشه
    • ناشناس IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
      11 1
      من با نظر لطیفه خانم کاملا موافقم نباید خواهر شوهر عزیز دخالت بیجا کنه خلاص
    • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
      4 1
      اون خانم درست ترین کار زندگیش و انجام داده،کارت عروسی که مهم هست
    • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
      9 1
      اتفاقا برای این مردهای بی اراده زن قحط هست.خانمش هم کار بسیار به جایی انجام میده که میخواد جدا بشه.زندگی با خانواده ای که مدام تو مسائل شخصی آدم دخالت میکنن فاجعه هست.ضمن اینکه مگه آدم چند بار عروس میشه که خواهرشوهر میخواد همه چیز باب میل اون باشه نه عروس.
    • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
      0 1
      مهریه عندالمطالبه است ؟؟؟!!! بنده هم تمام پرنده های رو اسمون را به شما فروختم مال خودت !!! وقتی جوان چیزی ندارد عندالمطالبه بیمفهوم است قانون باید اصلاح شود انهم نه انطور که زن سوئ استفاده کند نه مرد و البته ضرری هم به ادامه زندگی معمولی طرفین نخورد مثلا سقف معین و معقول و بتدریج و اگر زن دوباره در این بین ازدواج کرد همانموقع مهر قبلی قطع شود
  • مهدی IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    62 7
    حالا خواهر شوهر لباس عروس و کارت عروسی و تالار و انتخاب نکنه چیزی ازش کم میشه؟!
    • امیر IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
      27 0
      مشکل اینجاست که دخالت اطرافیان پایانی ندارد و روز به روز بیشتر می شود.
    • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
      18 2
      اره کم میشه این اول زندگیشونه اینجوری دخالت میکنه فردا میخواد چیکار کنه.
    • زهرا IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
      5 0
      ابجیم یه همچین خواهر شوهری داره از اول زندگیشون واسشون تصمیم گرفت تا الان که بچه دارند و تصمیم میگیره چطور بچشون رو تربیت کنه تو تمام مسایل زندگیشون نظرات این هست
  • محمد IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    28 4
    مشکل نه از میثم هست نه لطیفه. اینا قربانی لجبازی و اعمال فشار اطرافیان میثم شده ن. میثم معلومه پسر نجیبی هست که میخواد به هر روشی از خانواده ش تشکر کنه. خانواده اش هم در عوض باید با نجابت بکشه کنار تا زندگی نوپای این دو جوان تباه نشه.
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    42 1
    شاید بگیم کم ظرفیتیه ولی خواهر شوهری که از اول اینطوری رفتار میکنه احتمالا در آینده زندگیشونم انقدر موش میدوئونه که نمیزاره زندگی کنن. همون بهتر که الان تکلیف یه سره شه
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    42 5
    میثم خانوادت هنوز پوشکت هم می کنند؟ شرط می بندم کارت بانکیت هم هنوز دست اونهاست؟ با این وضعیت زن می خواستی چه کنی. من همیشه به شدت با طلاق مخالفم ولی در این مورد خاص به خانم میگم سریعا خودت رو خلاص کن.
    • حقگو IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
      4 30
      این نحوه نظر دادن از یک دختر بی تجربه ، یا دختر ترشیده یا زن مطلقه لجباز که با همین نحوه تفکر طلاق گرفته بر می آید . کسانی که ازدواج می کنند باید بدانند که دیگر دختر یا پسر نیستند که به پدر و مادرشان زور بگویند و آنها بخاطر آنکه فرزند خود را دوست دارند سکوت کنند . باید بدانند زندگی یعنی تحمل سختی ها تحمل سخن همسر یا خانواده همسر و تدبیر برای ادامه زندگی . رنگ یک لباس یا شکل یک کارت عروسی نباید انقدر مهم باشد که یک زندگی از هم بپاشد . این دختر بداند اگر هر مرد دیگری بداند او چنین افکار و رفتاری دارد حاضر نیست با او زندگی کند . چون بی تامل و بی تحمل است و مهریه را مثل یک گرز می خواهد بر سر پسر بکوبد و او را در چنگال خود نگه دارد .
    • دلسوز IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
      1 9
      از اونجاییکه زورت گرفته فکرکنم نوینده این چرتیات دختر بوده که زورش گرفته؟
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
      19 0
      جناب حق گو. شما احتمالا همچین خواهر شوهرهایی در زندگیت ندیدی. من که دیدم توصیم اینه سریعا طلاق بگیره. من خودم طلاق نگرفتم ولی هر روز تو خونم دعوا درگیری خبرچینی های خواهرشوهرمو دارم. اینا هنوز زندگیشونو شروع نکردن که اتفاقی بخواد بیفته. پسره باید یاد بگیره به حرف خواهرش گوش نکنه
    • US ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
      5 0
      حقگو فکر کنم کلا داستان رو نفهمیده. حاجی نترس کسی از تو مهریه نمیخواد. موصوع فقط کارت عروسی نیست. خودتو بذار جای اون دختر! اگه توی زندگی یا کار یا تصمیماتت یه نفر دبگه به حای تو تصمیم بگیره و نظرات تورو به پشمش حساب نکنه خوشت میاد؟ اگه به کوتاه اومدنه چرا اون خواهر شوهر فضول خودشو کنار نمیکشه؟بره برای زندکی خودش تصمبم بگیره چکار به زندگی دیگران داره. همین خواهر شوهره شرط میبندم اجازه نمیده تو رندگی خصوصیش حتی پدرمادرش نظر بدن ولی عادت کرده پررو و فضول باشه. درضمن ادب داشته باش. خودت خواهر مادر داری یا فردا دختردار میشی. ترشیده یعنی چی؟
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
      4 2
      جناب "حقگو" بسیار ناحق می گویید.اول اینکه اگه خانمی سنش بالاست و ازدواج نکرده و یا مطلقه هست دلیل بر این نیست نادان هست و به دردنخور،حتما شرایط طوری بوده که مورد ازدواج پیش نیامده یا مجبور به طلاق شده.ضمن اینکه مسئله این خانم هم کارت عروسی نیست.خواهرشوهری که از الان تو مسائلی که بهش مربوط نیست دخالت میکنه،قطعا همیشه به رویه دخالت در زندگی دیگران ادامه میده.امیدوارم این خانم زودتر خودش رو از دست این خانواده نجات بده و طلاق بگیره.
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    37 2
    با این همه دخالت خواهر شوهر من هم بودم طلاق می گرفتم
  • مشکل کجا است IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    3 13
    اصل مشکل جای دیگری است، این چیزها بهانه هایی است که جور می شود. طبق آمار بیش از 60 درصد ازدواج ها در تهران به طلاق ختم می شود، مسئولین باید مشکل را ریشه یابی کنند و راه حل فرهنگی ارائه دهند، به نظر می رسد یک مشکل عدم آشنایی جوانان با روش های تعامل با خانواده طرف مقابل و زندگی مشترک است، با سودجویی و خودکامگی زندگی مشترک جمع نمی شود
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    18 0
    به خدا حق داره طلاق بگیره. خواهر شوهر منم همینه. چند سال قبل میخواستیم خونه بخریم به شوهرم گفت خونه نخر الان بدبخت شدیم.این فقط یکی از دخالتاشه
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    18 1
    آقا میثم با همان خواهرت با ذکاوتت زندگی کن دیگه زن را میخواستی چکار یادت باشه مامانت مسواکت را بخره
  • جعفری IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    18 1
    اون خواهرنخبه راشوهرربدهید تا ایده های خلاقانه رابرای زندگی خودش اجرا کند وداماد هم هنوز مرد نشده است ۱۰سال بعد میفهمند باید بازنش زندگی کند نه باخواهر محترمه.البته احترام خواهر همیشه واجب است.
    • مهدی IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
      1 0
      حتما کسی نمیگیردش یااینکه مطلقه هستش عقدشو سراینا خالی میکنه من مث اینارو زیاد دیدم
  • دلسوز IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    1 19
    میثم جان ازحالا شده آینه دق. مگر زن قحطیه؟ این لظیفه باخودش هم قهره.طلاقش بده امایقین داشته باش احدی برای خواستگاری ازهمچین زنی نمیرود.شانس آوردی وگرنه یکساله موهات مثل دندونات سفیدمیشد.
    • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
      5 2
      احدی هم زن همچنین مرد منگلی نمیشود،مگر اینکه بسیار قالتاق باشد.
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    1 19
    آقا داماد همین حال خودت رو نجات بده خواهر فقط یکی است ولی زن تا دلت بخواد هست
    • جعفری IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
      3 2
      خواهرفضول یکیش هم برای هفت جد یک آدم کافیه وزن خوب یک دونه باشه جواهرهست ،دخالت بیجا زندگیها رابرباد میدهد ،خواهر فضول به درد زندگی هیچ برادری نمیخورد .
  • رضا IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    14 1
    حق باخانوم است مشورت خوب است اما دخالت وتحمیل غیر قابل تحمل درست است خانواده کمک بزرگی است اما حد وحدود هم بایدرعایت شود این اقا فعلا توانایی زندگی مستقل راندارد
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    0 19
    دنیا رو سرت خراب شد لطیفه خانوم بخاطر کارت ؟قدیم یخ حوض میشکستند اب میاوردند تازه عروسها همیشه دستاشون سیاه بود از بس ذغال میشستند بچه هاشون رو تو طویله دنیا میاوردند حالا نه که اونجور اما نه اینجور
    • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
      15 1
      چقدر چرت وپرت گفتی.قدیما قدیما بود.حالا حالا این لطیفه خانم هم عقل حسابی کرده تقاضای طلاق داده چون شوهرش هنوز تو قنداقه. اگه نظر خودش بود بهتر از این بود که وابسته خواهرش باشه. مرد باید اقتدار داشته باشه.چه پیش خواهرش چه پیش همسرش
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
      3 0
      این وضع جامعه ماست احترام خانواده ادم یعنی احترام بخودت اما در این قضیه حق با خانمه مگه میخوان کلفت بگیرن احتمالا اقا دختر ببخشید پسر هنوز مستقل نشدن
    • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
      4 0
      احتمالا اجداد شما بچه شون رو تو طویله دنیا میاوردن،وگرنه حتی تو دور افتاده ترین روستاها هم تو اگه بیمارستان نه،لااقل تو اتاق خونه بچه رو به دنیا میاوردن.مگه قدیما مردم حیوان بودن که بچه شون رو تو طویله دنیا میاوردن.زن همیشه یه قرب و منزلتی داشته،مگه‌زنها کارگر معدن زغال سنگ بودن که همیشه داشتن زغال میشستن.ضمن اینکه آدم بچه اش رو تو طویله دنیا بیاره و... ولی کسی تو زندگی اش فضولی نکنه.
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    14 0
    دخالتها چه زندگانی ها را نابود کرد اخه به توچه
  • علی IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    13 1
    داماد باید خواهر خود را شوت کند بیرون.زن خود را طلاق داده.یک عمر طولانی از شر زنها در امان باشد
  • ناشناس IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    8 0
    والا به نظرم شما تو موارد دیگه همدلی کردی وخودت رو نادیده گرفتی و در این لحظه سوپاپ از دست رفته وبه اینجا رسیده خیلی هم بهتر که همین جا مرزها واولویتها مشخص بشه اقا هنوز نتونسته نقش اصلی خودش در زندگی متاهلی رو بدست بیاره اگر قرار همین جا خانواده اضهار نظر کنن پس مستقل بودن وشروع زندگی خانوادگی چی میشه؟ دختر خانم خیلی هم خوب اقدام کردی تا به هر حال درک طرف مقابل مشخص بشه
  • ناشناس IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    12 0
    واقعا اگر از روز اول این اختلاف بوجود بیاد .تا ثریا میرود دیوار کج.پس تا صاحب بچه و زندگی نشدندن طلاق بهترین گزینه هستش
  • جعفری IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    10 0
    اون خواهرنخبه راشوهرربدهید تا ایده های خلاقانه رابرای زندگی خودش اجرا کند وداماد هم هنوز مرد نشده است ۱۰سال بعد میفهمند باید بازنش زندگی کند نه باخواهر محترمه.البته احترام خواهر همیشه واجب است.
  • جامعه IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    15 0
    شوربختانه وجود يك همچين خواهرشوهر نخاله ي عقده اي همچون غده اي سرطاني و بدخيم روي زندگي اينها محرز هست امان از هر چي مرد بي عرضست
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    5 1
    جماعت داغون
  • منصوره IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    9 0
    یا همین الان میخ خواهرشوهر رو بکوب یا طلاق بگیر من ۱۵ سال از دست دخالت های مادر شوهر و خواهر شوهر کشیدم آخرم با دو تا بچه طلاق گرفتم نزار به بچه برسه
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    19 0
    بنظر همین الان جدا شن بهتره بخاطر اینکه پسره هیچ اختیاری از خودش نداره. می تونست انتخاب همسرش رو هم به عهده خواهرش بذاره که این مشکلات پیش نیاد. کارشناسان محترم نظری در مورد دخالت های خواهر شوهر فضول ندارن؟
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    1 12
    همه ی عرایضی که فرمودید وظیفه ی داماد بوده و عروس حق مشارکت ندارد، احترام گذاشتن شما رو همراه و مورد مشورت قرار دادند، ولی تصمیمش با داماده دیگه... لابد بخشی از هزینه رو خانواده ی داماد تقبل کرده که نتیجه در تصمیم نهایی موثرند!!!
    • US ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
      3 0
      دورت بگروم که اینقدر بی سوادی‌. همه عرایضی که فرمودید؟خدایی کجا درس خوندی؟ همه فرمایشاتی که فرمودید. عرض رو برای خود نفر میگن. من عرض کردم. شما فرمودید. من خوردم. شما میل کردید. من اومدم. شما تشریف آوردید. تمربن کن یادبگیری...
    • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
      2 1
      حالا پولش رو داماد میخواد بده دلیل نمیشه زور هم بگن.مگه یه زن تو عمرش چند بار عروس میشه که بخواد به میل دیگران رفتار کنه.اگه دیکتاتوری هست خوب داماد میتونه خودش لباس عروس انتخابی خواهرش رو بپوشه و همون آرایشگاهی که خواهرش میگه بره.
  • ایرانی IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    1 8
    والله میثم خیلی مرده که میخواد زن بگیره جایزه اسکار باید بهش داد من جای میثم بودم اول خواهرم و بعد زنم را طلاق میدم میثم سوسول ُسسسسسسسسسسسول
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    16 0
    دقیقا این اتفاق برای یکی از اقوام افتاد و طلاق گرفتن و واقعا حق با عروس خانم بود پسره کاملا بی عرضه بود و گرنه به خاهرش چ ربطی داره ک کارت چطوریه لباس چطوریه ....این عروس خانم هم طلاق بگیره ب نفعشه چون سایه شوم خاهر شوهرش تا اخر عمر بالا سرش میمونه
  • مهلا IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    9 0
    اتفاقا لطیفه خانم بهترین کار رو کرده . اینجور مردا لیاقتشون همینه و تا آخر عمرشون هم اخلاقشون تغییر نمی کنه پس طلاق گرفته خیلی کار عاقلانه ای انجام داده
  • DE ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    0 1
    اینم نتیجه تربیت آموزش و پرورشی که بر اساس آقای نجفی شکل گرفته و نه شهید باهنر.
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    10 0
    دختر خوب کردی رفتی طلاق بگیری بعد چند سال با دو تا بچه نمیشه از این مرد بی اراده طلاق بگیری بعضی زن ها واقعا خیلی فضول تشریف دارن
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    7 0
    دختر خوب کردی رفتی طلاق بگیری بعد چند سال با دو تا بچه نمیشه از این مرد بی اراده طلاق بگیری بعضی زن ها واقعا خیلی فضول تشریف دارن
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    7 0
    دختر خوب کردی رفتی طلاق بگیری بعد چند سال با دو تا بچه نمیشه از این مرد بی اراده طلاق بگیری بعضی زن ها واقعا خیلی فضول تشریف دارن
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    8 0
    دختر خوب کردی رفتی طلاق بگیری بعد چند سال با دو تا بچه نمیشه از این مرد بی اراده طلاق بگیری بعضی زن ها واقعا خیلی فضول تشریف دارن
  • فرشید US ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    4 0
    خب به خواهر شوهر چه ربطی داره.عروسی یکی دیگست و فقط هم ۱ بار تکرار میشه چرا دخالت میکنه
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    3 0
    والی من اینطور خواهرشوهری دارم منم گفتم درست میشه بدتر شد بهتر نشد تازگی ها دیگه حتی نمیزاره شال شوهرم خونه بیاد از همینجا میگم خدا لعنتت کنه مرجان ک آدم نیستی
  • اکبری IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    4 0
    چرا برای دخترانی که به هر دلیلی ازدواج نمی‌کنند یا تاخیر در ازدواج دارند اصطلاح ترشیده رو به کار می برید.اصلا خوب نیست.
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    2 4
    برو یک دختر زیبا یی بگیر که با شرایط خانواده ات کنار بیاید . آنقدر دختر هست که به راحتی این را طلاق بده . چون از روز اول تفاهم ندارد . مطمئن باشید مهریه به این زن بهانه جو تعلق نمی گیرد .
    • US ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
      1 0
      واسه خواهر و دختر خودتم همینجوری نظر میدی؟
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    2 2
    کلا زن جماعت فته گره؛ همینا موجودات فته گر، بین منو و داداشم اخلاف انداختن؛ مرد جوگیر، زن فتنه گر، مث کبریت و بنزین میمونن XD
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    4 1
    من خودم خواهر شوهر هستم اونم با سه زن داداش مقصر اصلی این داستان خواهر شوهر هست و خلاص
    • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
      2 0
      بخدا منم خواهر شوهر هستم ولی اصلا از این وزه بازیا درنمیارم. بخدا عروسمون میومد التماس میکرد بیا میخوام جهاز بگیرم تو هم نظر بده میگفتم اصلا و ابدا. تو میخوای زندگی کنی تو باید از وسایلت لذت ببری من چه نظری بدم؟ خدا شاهده حتی به خودم اجازه ندادم راجع به اسم برادرزاده ام نظر بدم در صورتیکه هم اون هم برادرم بارها و بارها گفتن اسمای مورد علاقه تونو بگین ما قرعه کشی کنیم.
  • DE ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    3 1
    متأسفانه دخالت‌های بی‌جای اطرافیان در زندگی مشترک، امروزه یکی از اصلی‌ترین دلایل فروپاشی کانون گرم خانواده است.
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    3 1
    مگه یه دختر چند بار ازدواج میکنه ،دوست داره خودش لباس عروسش رو وکارت عروسیش رو انتخاب کنه خواهر عروس اگر خیلی سلیقه داره واسه عروسیه خودش این کارها روبکنه😒
  • نصیری IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    0 1
    متاسفانه زندگیهای امروزی شده مثل خاله بازی فدیمیا بخاطر یه لجبازی بری دادگاه طلق بگیری
  • منوچهری IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    1 0
    چرا همیشه خاله ها خوبند و عمه ها بد چرا برخی از زنان نمی دانند اگر خاله اند ممکن است عمه هم باشند .!
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    1 0
    دلیل مسخره ای اورد پسره.. همه چیز زندگی منم از خونوادس ولی حق دخالت تو هیچ کار منو بخودشون نمیدن..از طرف میشه..معلومه از بچگی اینطور بار اومده..متاسفم برا اقایونی که فکر میکنن هر مشکلی پیش میاد بین زوجین مشکل از خانمه..تو این مورد مشخصه مشکل از مرده..خیلی تحملم کرده بدبخت
  • BE ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    0 1
    بندازش بیرون آشغالو. فکر کرده شوهر کرده همه باید به این سلیطه نهدره گوش کنن.
  • US ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    1 0
    حق بالطیفه خانم است امروزکارت ولباس راخواهرش انتخاب کردفردااجازه نداره درزندگی دست به چیزی بزندخواهرشوهرمیخادبراش تصمیم بگیره نهارچی درست کنه چی بپوشه چطوربشینه همان بهترکه جدابشه چنین مردی لیاقت زن رانداره گوشش به دهن خانواده است مردبایدخودش تصمیم برازندگیش بگیره هم خانواده رااحترام کنه هم همسرش رااجازه دخالت نده ب کسی
  • US ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    1 0
    حق بالطیفه خانم است امروزکارت ولباس راخواهرش انتخاب کردفردااجازه نداره درزندگی دست به چیزی بزندخواهرشوهرمیخادبراش تصمیم بگیره نهارچی درست کنه چی بپوشه چطوربشینه همان بهترکه جدابشه چنین مردی لیاقت زن رانداره گوشش به دهن خانواده است مردبایدخودش تصمیم برازندگیش بگیره هم خانواده رااحترام کنه هم همسرش رااجازه دخالت نده ب کسی
  • US ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    1 0
    حق بالطیفه خانم است امروزکارت ولباس راخواهرش انتخاب کردفردااجازه نداره درزندگی دست به چیزی بزندخواهرشوهرمیخادبراش تصمیم بگیره نهارچی درست کنه چی بپوشه چطوربشینه همان بهترکه جدابشه چنین مردی لیاقت زن رانداره گوشش به دهن خانواده است مردبایدخودش تصمیم برازندگیش بگیره هم خانواده رااحترام کنه هم همسرش رااجازه دخالت نده ب کسی
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    0 2
    آقا میثم طلاقش بده بره سالی که‌ نیکوست ازبهارش پیداست.
  • دخالت IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    1 0
    متاسفانه همین مورد همین دخالت های بیجا خواهر و تصمیم گیری های پدر همسرمن هم تمام دوران نامزدی منو زهرمار کردن ولی خداراشکر بعدا خودشان باعث شدن که کلا از چشم همسرم افتادن ..الان راحتیم... لطیفه جون تا میتونی این دوران را تحمل کن ....
  • مردم IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    2 0
    بندازش اونور پسره ی احمق رو با خواهر بی شعورش. 🤮🤮 درود بر این دختر با شهامت که درست تربیت شده، معلومه لیاقتش خیلی بیشتر از این خانواده ی ازگلی هست که این رفتارهای نامناسب را دارند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس