کد خبر 1632540
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸
جزئیات جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با عباس عراقچی

اولین جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی برنامه‌ها و صلاحیت وزرای پیشنهادی صبح امروز با حضور سید عباس عراقچی وزیر پیشنهادی امور خارجه برگزار شد.

به گزارش مشرق، ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در تشریح اولین جلسه بررسی وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت: اولین جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به‌منظور بررسی برنامه‌ها و صلاحیت وزرای پیشنهادی صبح امروز با حضور سید عباس عراقچی وزیر پیشنهادی امور خارجه برگزار شد.

وی افزود: آقای عراقچی برنامه‌ها و دیدگاه‌هایشان را بیان کردند در ابتدا خلاصه‌ای از سوابق و زندگی‌نامه شان را گفتند و به سؤالات اعضای کمیسیون پاسخ دادند.

رضایی ادامه داد: آقای عراقچی گفت که خودش را سرباز امام و رهبری می‌داند و سعی کردم که در این مسیر پابرجا بمانم. اشاره‌ای هم به سوابق‌شان در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بخش‌های مختلف وزارت خارجه کردند. وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت که وارد گروه‌بندی‌ها نشده و نخواهد شد با همه وزرا از آقای ولایتی تا شهید امیر عبداللهیان کار کردند.

وی گفت: عنوان برنامه ایشان هم سیاست خارجی فراگیر، فعال و اثرگذار است.

مصوبات مجلس برای ما لازم الاجرا است

رضایی ادامه داد: ایشان تاکید کردند که مصوبات مجلس برای ما لازم الاجرا است و استثنایی برای آن قائل نیستیم. وزارت خارجه تابع سیاست‌های مسئولان عالی کشور است و ما مجری سیاست‌های ابلاغی هستیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: آقای عراقچی همچنین تأکید کرد که ۳ مأموریت اصلی سیاست‌ خارجی ابتدا تأمین منافع ملی و افزایش ثروت ملی، دوم تحکیم امنیت ملی و ارتقای قدرت کشور و سوم حفظ عزت و تقویت حیثیت و منزلت کشور است.

رضایی گفت: وزیر پیشنهادی امور خارجه ماموریت اصلی این وزارتخانه را تولید و افزایش ثروت ، قدرت و منزلت کشور عنوان کرد. در بحث تامین منافع ملی یکی از برنامه‌های ایشان دیپلماسی اقتصادی به این معنا که قرار دادن سیاست خارجی بر مدار پیشرفت اقتصادی کشور است ایشان گفتند که سیاست خارجی باید در خدمت توسعه و اقتصاد کشور باشد. دیپلماسی اقتصادی از جمله محورهای کار ایشان بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    3 0
    هیئتی که رئیسش بروجردی باشد نمی تواند مشکلی با انتصاب عراقچی داشته باشد!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس