تیمی استقلال

پیشکسوت استقلال گفت: باید قبلا تجهیزات VAR را به کشور می‌آوردیم. اصلاً نمی‌دانم اگر الان این مشکل وجود نداشت که تحریم هستیم و می‌توانیم تجهیزات کمک داور ویدیویی را بیاوریم تحریم تمام شد!

سروریس ورزش مشرق - فرشاد فلاحت زاده بازیکن اسبق تیم استقلال در گفتگو با مشرق، درباره پیروزی این تیم در هفته اول رقابت‌های لیگ برتر بیست و چهارم مقابل شمس آذر قزوین و شرایط ورود VAR به لیگ و ورزشگاه آزادی اظهاراتی را مطرح کرد.

انتظار پیروزی استقلال در بازی خارج از خانه و در هفته اول را داشتید ؟

قطعاً انتظار داشتیم استقلال این بازی را با برد به پایان برساند. وقتی در طول روزهای قبل از بازی مقابل شمس آذر به وضعیت این باشگاه و تیم دقت می‌کردید متوجه می‌شدید که شرایط برای تیم شمس آذر اصلاً خوب نیست. من مطمئنم شمس آذر در بازی‌های بعدی و جا افتادن دوباره سعید دقیقی در کادر فنی این تیم می‌تواند یقه خیلی از تیم‌ها را بگیرد و من خوشحالم که ما در چنین شرایطی روبروی این تیم قرار گرفتیم. چون همین شمس آذر فصل گذشته در بازی رفت و در قزوین یقه استقلال را گرفت.

به طور کلی بازی را چطور ارزیابی کردید؟

به نظرم بازی چندان چشم نوازی نبود البته استقلال خوب بود ولی می‌توانست بهتر از این هم باشد که این به خاطر حضور تعدادی بازیکن جدید در ترکیب ۱۱ نفره استقلال بود. قطعاً تا این نفرات با یکدیگر هماهنگ می‌شوند زمان لازم است. اما به طور کلی استقلال نسبتاً خوب بازی کرد و در نیمه دوم تحت تاثیر بازی هجومی شمس آذر قزوین قرار گرفت.

به نظر شما این طبیعی نبود که شمس آذر برای جبران گل خورده به استقلال حمله کند؟

قطعاً همینطور است اما به هر حال ما استقلال هستیم و انتظار داریم تیم ما بعد از زدن گل اینقدر عقب ننشیند. ما با این همه ستاره و بازیکن خوبی که در اختیار داریم باید بعد از اینکه گل اول را می‌زنیم، برویم و گل‌های دوم و سوم را هم پایه‌ریزی کنیم. استقلال نباید بعد از زدن یک گل عقب بایستد. طبیعتاً وقتی چنین شرایطی وجود داشته باشد حریف به خودش این اجازه را می‌دهد که جلو بیاید و حمله کند. البته بخشی از این موضوع اجتناب ناپذیر است ولی به هر حال ما باید به بچه‌های تیم استقلال بیاموزیم که یک گل ضامن خوبی برای برد نیست. همانطور که دیدیم در این بازی بعد از زدن گل اول یک پنالتی شد و بازی داشت با نتیجه تساوی به پایان می‌رسید .

چرا تیم نکونام بعد از گل عقب می‌ایستد؟/ چه اتفاقی افتاده که تحریم VAR تمام شد؟/ الان چه وقت شخم زدن ورزشگاه آزادی بود!

درباره صحنه پنالتی و وجود VAR در این دیدار چه نظری دارید؟

واقعا خیلی خوب بود که این بازی با کمک داور ویدیویی برگزار شد. ما فصل قبل چندین و چند مسابقه را به همین دلایل از دست دادیم و بازی‌هایی که می‌شد مساوی را به برد تبدیل کرد به دلیل نبودن کمک داور ویدیویی از دست رفت. نمونه بارز آن هفته آخر و در بازی با پرسپولیس بود که اگر در آن دیدار درباره گل آفساید پرسپولیس کمک داور ویدیویی وجود داشت استقلال قهرمان می‌شد و خستگی بچه‌ها به تنشان نمی‌ماند.

به نظر شما این تجهیزات کمی دیر به ایران نیامد؟

کمی؟ به نظر من خیلی هم دیر آمد! ما باید حداقل ۴ یا ۵ سال پیش این تجهیزات را به کشور می‌آوردیم. اصلاً نمی‌دانم اگر الان این مشکل وجود نداشت که تحریم هستیم و می‌توانیم تجهیزات کمک داور ویدیویی را بیاوریم چطور آنها را قبلا وارد نکرده‌ایم؟ الان چه اتفاقی افتاده که تحریم VAR تمام شد؟ اگر مشکلی نبود چرا زودتر آنها را نیاوردیم! فکر می‌کنم یک سری دست‌های پشت پرده اجازه نمی‌داد این سیستم در کشور وجود داشته باشد تا احیاناً کسی بخواهد در بحث داوری شیطنت کند. البته ما به جامعه داوری کشورمان ایمان داریم ولی به هر حال همیشه و در همه اقشار افراد متفاوت وجود دارد.

چرا تیم نکونام بعد از گل عقب می‌ایستد؟/ چه اتفاقی افتاده که تحریم VAR تمام شد؟/ الان چه وقت شخم زدن ورزشگاه آزادی بود!

وزش باد در جریان دیدار استقلال مقابل شمس آذر تاثیری روی عملکرد دو تیم داشت؟

بله تا حد زیادی تاثیرگذار بود. گاهی اوقات توپ در مسیر باد سریعتر به سمت دروازه می‌رفت و یا برعکس در حین ارسال روی دروازه اگر توپ جلوی باد قرار می‌گرفت و مسیرش را تغییر می‌داد. در یک صحنه توپ ارسالی شمس آذری‌ها روی دروازه استقلال نزدیک بود به گل تبدیل شود که حسینی خیلی خوب واکنش نشان داد.

برگزاری بازی استقلال در خارج از خانه و خرابی زمین آزادی را چطور می‌بینید؟

واقعاً باعث تاسف است! یک فیلم از ورزشگاه آزادی دیدم که آن را شخم زده بودند و شرایط خیلی بدی در بیرون و داخل استادیوم وجود داشت. البته من با بازسازی مشکلی ندارم و اتفاقاً خیلی خوب است که همه بناهای قدیمی را بازسازی کنیم ولی ای کاش این اتفاق بلافاصله در روز سیزدهم خرداد و بعد از پایان مسابقات لیگ برتر گذشته انجام می‌شد. آغاز این کارها در هفته‌های اخیر خیلی دیر بود. ما الان برای برگزاری مسابقات فوتبالمان به مشکل برخورده‌ایم و از این نظر واقعا شرایط بدی را تجربه می‌کنیم. حق استقلال و هوادارانش این نیست که بروند و در یک نقطه دیگر از کشور تیمشان را ببینند یا تشویق کنند.

این موضوع چقدر روی عملکرد کلی تیم استقلال تاثیرگذار خواهد بود؟

قطعاً حضور تماشاگر به عنوان یار دوازدهم می‌تواند به استقلال کمک کند که در بازی‌هایش موفق باشد ولی استقلال ثابت کرده چه داخل و چه بیرون از خانه همیشه به برد فکر می‌کند. امیدوارم تیم نکونام در بازی بعدی مقابل ملوان هم با قدرت به میدان برود. ما نباید یه چیزی را به اما و اگر بسپاریم و از شرایط به وجود آمده و امتیاز از دست رفته تیم پرسپولیس نهایت بهره را ببریم. الان سپاهان و تراکتور بازی‌های اولشان را برده‌اند و سه امتیازی هستند. ما باید بدون هیچ لغزشی در جدول بالا برویم تا به محض لغزش رقبای اصلی مان برای کسب قهرمانی از آنها پیش بیفتیم.

بازی این هفته مقابل ملوان را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

تیم ملوان همیشه یک تیم سرسخت، جنگنده و چغر بوده است. قطعاً بازی مقابل این تیم آن هم با شرایط اخیر و بازگشت مازیار زارع به انزلی برای استقلال دشوارتر از قبل خواهد بود. به هر حال امیدوارم وضعیت به گونه‌ای پیش برود که بتوانیم هفته دوم را هم با برد پشت سر بگذاریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس