امروزه بسیاری از کسب و کارها به جای استخدام حسابدار، انجام کارهای حسابداری خود را به یک شرکت حسابداری واگذار می کنند و به اصطلاح فعالیت های حسابداری خود را برون سپاری می کنند. این کار مزایای متعددی دارد که در ادامه به 5 تا از آنها اشاره می کنیم:

5 تا از مهمترین دلایل استفاده از شرکت حسابداری که باید بدانید

1. مدیریت بهتر زمان و هزینه و تمرکز بر اهداف کاری

استخدام حسابدار، نیازمند پرداخت حقوق و مزایا، بیمه و مالیات است. مدیرانی که حسابدار دارند باید با مسایل پرسنلی آن ها هم دست و پنجه نرم کنند و گاهی شرایط کاری شرکت یا سازمان خود را با شرایط شخصی و خانوداگی حسابداران خود هماهنگ کنند.

اما وقتی تمام فعالیت های حسابداری شما را یک شرکت حسابداری بر عهده می گیرد، شما با یک فرد طرف نیستید بلکه با یک مجموعۀ همیشه فعال رو به رو هستید که مسایل پرسنلی و شخصی در آن مفهومی ندارد!

همچنین شرکت های حسابداری با استفاده از نرم افزارهای تخصصی و به روز، امور حسابداری شما را با سرعت و دقت بالا انجام می دهند و در هزینه های شما صرفه جویی می کنند. در شرکت های حسابداری شما محدود به استفاده از تنها یک نرم افزار نیستید و نیاز نیست برای خرید نرم افزارهای متعدد و احتمالا ناکارآمد، مدام هزینه کنید.

همه این عوامل باعث تمرکز بیشتر مدیران بر روی زمینه اصلی کسب و کارشان خواهد بود!

با سپردن امور حسابداری به شرکت های حسابداری، مدیران تمرکز، وقت و انرژی بیشتری برای زمینه اصلی کسب و کار خود دارند و می توانند با خیالی آسوده به کار بپردازند.

5 تا از مهمترین دلایل استفاده از شرکت حسابداری که باید بدانید

2. کیفیت بالا و دقت بیشتر در امور حسابداری

حسابداران متخصص در شرکت های حسابداری، به قوانین و مقررات مالیاتی و حسابداری آشنایی کامل دارند و امور حسابداری شما را با دقت و کیفیت بالاتری انجام می دهند.

با استفاده از خدمات شرکت های حسابداری، از بروز خطاها و اشتباهات در امور حسابداری خود جلوگیری می کنید. یک حسابدار هر چقدر هم خبره و آگاه باشد، ممکن است در همه زمینه های حسابداری تخصص نداشته باشد. در این صورت، شما نیاز به استخدام حسابداران متخصص در زمینه های مختلف خواهید داشت.

اما شرکت های حسابداری، تیمی از حسابداران متخصص با تجربه و مهارت در زمینه های مختلف حسابداری، مالیات و حسابرسی دارند. این امر، قطعاً کیفیت و دقت امور حسابداری شما را افزایش می دهد.

همچنین، در شرکت های حسابداری، کار حسابداران توسط سرپرستان و مدیران به طور مستمر نظارت می شود. این امر کیفیت و دقت کار را تضمین می کند در حالیکه برروی عملکرد حسابداران داخلی شرکت ها چنین نظارت دقیقی وجود ندارد.

استفاده از نرم افزارهای تخصصی متعدد در شرکت های حسابداری، امور حسابداری را با کیفیت بهتری پیش می برد و خطاهای انسانی را کاهش می دهد.

3. دریافت مشاوره های تخصصی

تصمیم گیری های مالی می تواند چالش برانگیز باشد. قوانین و مقررات مالیاتی دائما در حال تغییر هستند و انتخاب بهترین استراتژی مالی برای کسب و کار شما می تواند دشوار باشد. شرکت های حسابداری با ارائه خدمات مشاوره تخصصی در زمینه های مالی و مالیاتی، به شما کمک می کنند تا بهترین تصمیمات را برای کسب و کار خود بگیرید.

اما چه نوع مشاوره هایی در شرکت های حسابداری ارائه می شود؟

این مشاوره ها در 4 زمینه اصلی تعریف می شوند: 1- مشاوره های مالی 2- مشاوره های مالیاتی 3- مشاوره های حسابداری 4- مشاوره های حسابرسی

  1. مشاوره های مالی: در بحث مشاوره های مالی، مشاوران به شما کمک می کنند تا با توجه به اهداف تان، برنامه ریزی مالی دقیقی برای کسب و کار خود داشته باشید. همچنین با ارائه راهکارهای تخصصی، سرمایه گذاری های شما را به طور موثری مدیریت می کنند. مشاوران مالی می توانند بودجه شما را مدیریت کرده و با تعیین نقاط قوت و ضعف کسب و کار شما، شناخت بهتر و عمیق تری از مرزهای سود و زیان را به شما خواهد داد.
  2. مشاوره های مالیاتی: مشاوران مالی با ارائه راهکارهای قانونی، به شما کمک می کنند تا مالیات های خود را به حداقل برسانید، آنها اظهارنامه مالیاتی شما را به طور دقیق و صحیح تهیه و تنظیم می کنند و در صورت بروز مشکل با مراجعات مالیاتی، به شما کمک می کنند تا به آنها پاسخ دهید.
  3. مشاوره های حسابداری: مشاوران حسابداری در یک شرکت حسابداری خوب و نامی به شما کمک می کنند تا با توجه به نیازهای کسب و کار خود، سیستم حسابداری مناسب را انتخاب کرده و سیستم حسابداری خود را به طور صحیح و اصولی در شرکت مستقر کنید.
  4. مشاوره های حسابرسی: و اما مشاوران حسابرسی می توانند حسابرسی داخلی از کسب و کار شما انجام دهند و نقاط ضعف و قوت سیستم های مالی تان را شناسایی کنند. همچنین می توانند حسابرسی خارجی از کسب و کارتان انجام دهند و از صحت و درستی اطلاعات مالی تان اطمینان حاصل کنند.

5 تا از مهمترین دلایل استفاده از شرکت حسابداری که باید بدانید

4. ارائه اطلاعات و گزارشات به موقع و دقیق

اینکه گزارشات حسابداری و مالی دقیق و خصوصاً به موقع ارائه شوند، بسیار مهم و حیاتی است، گزارشاتی که پس از وقوع جریمه و ضرر ارائه شوند، هیچ ارزش و اعتباری نخواهند داشت!

شرکت های حسابداری با ارائه گزارشات دقیق و به روز، به شما کمک می کنند تا وضعیت مالی کسب و کار خود را به طور کامل و بصورت همیشگی رصد کنید، قطعاً با استفاده از اطلاعات و گزارش های دقیق، می توانید تصمیمات صحیح و آگاهانه برای کسب و کار خود بگیرید و و از اسراف منابع هم جلوگیری کنید.

آیا می دانید عواقب عدم ارائه گزارشات به موقع چیست؟

در صورت عدم دریافت گزارشات به موقع، شما از وضعیت مالی کسب و کار خود آگاهی کامل ندارید و این امر می تواند منجر به تصمیم گیری های اشتباه و ضرر و زیان شود و برنامه ریزی برای آینده کسب و کار هم بسیار دشوار خواهد بود. بدون گزارشات دقیق، شما نمی توانید هزینه ها را به طور موثر کنترل کنید و ممکن است نتوانید مالیات های خود را به موقع پرداخت کنید و مشمول جریمه شوید.

انواع گزارشات مهم حسابداری

  • ترازنامه
  • صورت حساب سود و زیان
  • صورت گردش وجوه نقد
  • گزارش تجزیه و تحلیل نسبت ها
  • گزارش پیش بینی مالی
  • گزارش بودجه

5. آسودگی خاطر و آرامش بیشتر

مدیریت امور مالی و مالیاتی می‌تواند استرس و اضطراب زیادی برای صاحبان کسب و کار ایجاد کند. استفاده از خدمات شرکت‌های حسابداری، این بار را از دوش شما برداشته و به شما آسودگی خاطر را هدیه می‌دهد.

شرکت‌های حسابداری به محرمانگی اطلاعات مشتریان خود متعهد هستند. این تعهد به معنای آن است که آنها بدون اجازه شما، اطلاعات شما را با شخص ثالثی به اشتراک نمی‌گذارند و فقط افراد مجاز در شرکت حسابداری به اطلاعات شما دسترسی خواهند داشت.

در نهایت، انتخاب اینکه امور حسابداری خود را به شرکت حسابداری بسپارید یا حسابدار استخدام کنید، به نیازها و شرایط خاص کسب و کار شما بستگی دارد. با این حال، مزایای متعددی که برشمردیم، نشان می دهد که سپردن کارهای حسابداری به شرکت های حسابداری می تواند گزینه ای ایده آل برای بسیاری از کسب و کارها باشد.


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس