سید «حسن نصرالله» سه‌شنبه درباره تحولات منطقه سخنرانی می‌کند

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه عملیات تروریستی اخیر در لبنان به منزله اعلان جنگ است، گفت که با وجود این ضربه همچنان به نبرد با اشغالگران ادامه می‌دهیم.

سرویس جهان مشرق - رهبر مقاومت اسلامی لبنان، سید حسن نصرالله، در واکنش به حوادث دو روز گذشته، حملات تروریستی رژیم صهیونیستی و تحولات منطقه، سخنرانی خود را آغاز کرد.

آغاز سخنرانی سید حسن نصرالله

سید حسن نصرالله در این سخنرانی بعد از تسلیت گفتن شهادت تعدادی از نیروهای مقاومت در جبهه نبرد با دشمن صهیونیستی تاکید کرد: در ابتدا از دولت لبنان، مراکز پزشکی، بیمارستان ها و پزشکان به دلیل فشاری که در پذیرش تعداد زیادی از زخمی ها به ویژه از ناحیه چشم متحمل شدند تشکر می کنم. ما شاهد بزرگترین عملیات اهدای خون در تاریخ لبنان بودیم.

وی گفت: از تمام کسانی که اهدای خون کردند قدردانی می کنم. از برکات خون های ریخته شده این بود که بار دیگر در لبنان شاهد یک حماسه انسانی و اخلاقی بزرگ در سطوح ملی و انسانی بودیم. از کشورهایی که کمک های خود را به لبنان ارسال کردند و در رأس آنها ایران و عراق قدردانی می کنم. دشمن صهیونیستی هزاران دستگاه پیام رسان را هدف قرار داد و تمام قوانین و خطوط قرمز را زیر پا گذاشت.

آیه‌ی نوشته شده در کنار دبیرکل حزب‌الله لبنان
أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقَٰتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُواْ  وَإِنَّ ٱللَّهَ عَلَیٰ نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ.  (سوره حج آیه‌ی ۳۹)
به کسانی که جنگ بر آنان تحمیل گردیده، اجازه جهاد داده شده است؛ چرا که مورد ستم قرار گرفته‌اند؛ و خدا بر یاری آنها تواناست

رهبر حزب الله لبنان: آنچه اتفاق افتاد یک عملیات تروریستی بزرگ بود

برخی انفجارها در بیمارستان‌ها، بازارها، جاده‌های عمومی، خانه‌ها و مکان‌هایی که عمدتاً غیرنظامیان در آن حضور داشتند، رخ داد. ده‌ها نفر از جمله تعدادی کودک شهید شدند و هزاران نفر مجروح شدند و آمارهای نهایی بعداً اعلام خواهد شد. دشمن صهیونیستی با منفجر کردن پیجرها در روز سه‌شنبه، می‌خواست ۴۰۰۰ نفر و اطرافیانشان را در یک دقیقه به قتل برساند. روز چهارشنبه ده‌ها نفر شهید و صدها نفر مجروح شدند. دشمن صهیونیستی طی دو روز می‌خواست بدون هیچ ملاحظه‌ای در عرض دو دقیقه حدود ۵۰۰۰ نفر را به قتل برساند. آنچه اتفاق افتاد یک عملیات تروریستی بزرگ بود و ما آنچه در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه رخ داد را به عنوان دو قتل عام تعریف خواهیم کرد. می‌توانیم آنچه در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه اتفاق افتاد را اعلام جنگ بنامیم.

تشکر سید حسن از ملت ایران
برای مشاهده فیلم روی عکس کلیک کنید

این نوع کشتار، هدف‌گیری و جنایت در سطح جهانی بی‌سابقه است

برخی از دستگاه‌های پیجر از کاربران خود دور بودند و برخی اصلاً توزیع نشدند کمیته‌های تحقیق داخلی متعدد فنی و امنیتی تشکیل داده‌ایم و این کمیته‌ها در حال بررسی همه فرضیه‌ها هستند. درباره شرایط بمب‌گذاری به یک نتیجه تقریبا قطعی رسیده‌ایم، اما منتظر تایید آن هستیم. در مدت کوتاهی به نتایج مشخصی در مورد انفجارها خواهیم رسید و سپس نتایج لازم بر اساس آن اعلام خواهد شد.

شکی نیست که ما هدف ضربه امنیتی و انسانی و بی‌سابقه‌ای در تاریخ مقاومت در لبنان قرار گرفته‌ایم. این نوع کشتار، هدف‌گیری و جنایت در سطح جهانی بی‌سابقه است. می‌دانیم که دشمن در سطح فناوری برتری دارد زیرا از حمایت آمریکا و ناتو برخوردار است. ماهیت جنگ این است که هر روز به شکلی متفاوت اتفاق است و سه شنبه و چهارشنبه برای ما روزهای سنگینی بود. این ضربه بزرگ و قدرتمند نه ما را تضعیف کرد و نه خواهد کرد.

نصرالله: کشتار دو روز اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان را یک نسلی کشی می نامیم
برای مشاهده فیلم روی عکس کلیک کنید

یکی از مهمترین عوامل فشار بر دشمن و یکی از مهمترین جبهه‌های فرسایش، جبهه لبنان است

آنها در مورد شکست در جبهه شمال صحبت می‌کنند و می‌گویند که با مشکلات نظامی روبرو هستند. یکی از مهمترین عوامل فشار بر دشمن و یکی از مهمترین جبهه‌های فرسایش، جبهه لبنان است. جبهه لبنان یکی از مهمترین ابزارهای مذاکره در اختیار مقاومت فلسطین است. دشمن در نتیجه موازنه ترس موجود، به قوانین درگیری پایبند بود. دشمن در تلاش بود تا با کشتار و تخریب بر دولت لبنان و مقاومت فشار بیاورد تا جلوی این جبهه را بگیرد. مقاومت به موضع و هدف خود پایبند است و این مسئله اقدام دشمن به اوج جنایت و وحشی‌گری را تفسیر می‌کند. روز سه‌شنبه پیام‌هایی از طریق کانال‌های رسمی و غیررسمی رسید مبنی بر اینکه هدف از این ضربه متوقف کردن جبهه لبنان است.

تا جنگ غزه متوقف نشود، جبهه لبنان متوقف نخواهد شد

پذیرش مسئولیت حمله توسط "اسرائیل" و تلاش برای توقف کار مقاومت در پیام‌های دریافتی از طرف‌های رسمی مشخص است. ما به دشمن و ارتش آن می‌گوییم که تا جنگ غزه متوقف نشود، جبهه لبنان متوقف نخواهد شد و این همان چیزی است که قبلاً گفتیم. مقاومت با وجود فداکاری ها و شهدا و با وجود همه پیامدها، از کمک به مردم غزه و کرانه باختری دست برنمی‌دارد. پایبندی مقاومت به همه مواضع خود به معنای دست نیافتن دشمن صهیونیستی به اهداف خود است.

هدف دشمن صهیونیستی قتل ۵ هزار نفر بود که ناکام ماند
برای مشاهده فیلم روی عکس کلیک کنید

انفجارهای گسترده بر ساختار مقاومت تأثیری نداشت

دشمن با انفجارهای گسترده به دنبال ضربه زدن، فرسایش و تضعیف محور مقاومت بود. تا رهبران آن را تحت فشار قرار دهد. شاهد صبر و روحیه بالای همه مجروحان در بیمارستان‌ها هستیم و مجروحان مقاومت بر انجام مأموریت خود مصمم هستند. تشییع شهدا حاوی پیام مهم وحدت، انسجام و همبستگی بود. دشمن می‌خواست به سیستم فرماندهی و کنترل حمله کند تا در ساختار مقاومت هرج و مرج ایجاد کند و این یک لحظه اتفاق نیفتاد. انفجارهای گسترده بر ساختار مقاومت تأثیری نداشت و آمادگی آن در میدان برای جلوگیری از هرگونه اقدام نظامی بالا بود. ساختار مقاومت بزرگ و منسجم است و دشمن باید بداند که این اتفاق نه بر نظام رهبری و نه بر حضور در جبهه‌ها تأثیری نداشته است. دشمن معتقد است که از نظر فناوری برتر است، اما آنچه با انفجارها انجام داد نشان داد که در سطح بالایی از حماقت است.

من به نتانیاهو و گالانت می‌گویم که نمی‌توانید جمعیت را به شمال بازگردانید

اسرائیلی‌ها از تشدید تنش در شمال صحبت می‌کنند و کسانی هستند که از جنگ فراگیر صحبت می‌کنند. من به نتانیاهو و گالانت می‌گویم که نمی‌توانید جمعیت را به شمال بازگردانید و این چالش بین ماست. تنها راه برای بازگشت مردم به مناطقشان، توقف تجاوز به غزه و کرانه باختری است.

تل آویو از ایجاد کمربند امنیتی داخل خاک لبنان حرف می زند و ما امیدواریم این کار را انجام دهد. هر گونه ورود به خاک لبنان برای ما به مثابه یک فرصت تاریخی برای هدف قرار دادن دشمن است که تأثیرات گسترده ای بر جبهه نبرد خواهد گذاشت. این پیشنهاد فرمانده منطقه شمالی رژیم صهیونیستی احمقانه است. ما با چراغ دنبال تانک های آنها می گردیم و اگر آنها را پیدا کنیم به آنها خوش آمد می گوییم. مقاومت در سال ۷۸ و تمام گروه های مقاومت در سال ۸۲ بر آزادسازی نوار مرزی متمرکز شده است. اگر دشمن این کمربند امنیتی را ایجاد کند باید بداند که کمربند مذکور به یک دام و کمین تبدیل می شود.

نصرالله: پاسخ ما به جنایت اخیر قطعی و حتمی است
برای مشاهده فیلم روی عکس کلیک کنید

تحولات ۲ روز گذشته با قصاص عادلانه و حسابرسی سختی پاسخ داده خواهد شد

ما امیدواریم که این وضعیت مثبت را در میان مردم لبنان حفظ کنیم، به دور از افراد پیش پا افتاده ای که می خواهند این صحنه بشردوستانه را تحریف کنند. ما امیدواریم که خداوند به مردم ما در غزه و کرانه باختری که در مقابل چشمان جهانیان در حال نابودی هستند، کمک کند. رهبری احمقانه، خودشیفته و بی پروا نتانیاهو و گالانت، رژیم اشغالگر را به دره ای عمیق و ویرانی معبد سوم (رژیم صهیونیستی) سوق خواهد داد.

شکی نیست که تجاوزی که صورت گرفت، تجاوزی بزرگ و بی سابقه است و با حساب سخت و قصاص عادلانه مواجه خواهد شد. دشمن از جایی که انتظار می رود و از جایی که انتظار نمی رود، با حساب سخت و انتقام عادلانه مواجه خواهد شد. حوادث روزهای سه شنبه و چهارشنبه با قصاص منصفانه و حسابرسی سخت و کوبنده مواجه خواهد شد؛ من از زمان و مکان مشخصی برای پاسخ به دشمن صحبت نخواهد کرد. خبر قطعی همان چیزی است که خواهید دید، نه آن چیزی که می شنوید، زیرا ما در دقیق‌ترین، حساس‌ترین و عمیق‌ترین بخش از نبرد هستیم. پایان جنگ، شکست دشمن و پیروزی بزرگ مقاومت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس