سخنرانی رئیس‌جمهور در آیین بازگشایی سال تحصیلی جدید آغاز شد

رئیس جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی گفت: تلاش کنیم تا می‌توانیم اجازه ندهیم کسی در کشور رنج بکشد. شما با راهی که انتخاب می‌کنید، می‌توانید یکی از این مشکلات را حل کنید.

به گزارش مشرق، مسعود پزشکیان رئیس جمهور صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی در مدرسه دخترانه دکتر حسن عسکری شیرازی در تهران خطاب به دانش آموزان، اظهار کرد: باید کاری کنیم شما خوب بدانید، مهارت پیدا کنید، بتوانید و بخواهید برای کشور افراد موثری باشید. اگر ما خوب کار کنیم و بستر برای آموزش شما فراهم شود، فردای کشور از امروز بهتر خواهد شد.

وی ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم ساختار آموزش و پرورش را به گونه‌ای درست کنیم تا استاندارد فضا و تجهیزات آموزشی فراهم شود. باید قدردان خانواده دکتر حسن عسکری باشیم که این مدرسه را درست کردند تا در امکانات خوبی درس بخوانید.

رئیس جمهور افزود: باید تلاش کنیم چنین امکاناتی برای همه دانش آموزان شکل بگیرد. روش آموزش را به گونه‌ای طراحی کنیم تا شما خلاق شوید، با هم همکاری کنید، راه حل پیدا کنید، با هم دوست باشید و به فکر مردم باشید تا فردا را بسازید.

وی خاطرنشان کرد: ما در اولین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش این طراحی را خواهیم داشت تا همه دانش آموزان موفق شوند. مدیران و سیاستگذاران ما باید به این فکر باشند و عدالت و همه امکانات برای همه مردم باید فراهم شود. معلمان باید علم و مهارت خود را به گونه‌ای ارتقا دهند که شما دانش آموزان بدون دردسر بالا بیایید و بتوانید انسان‌های خوبی شوید و دوست باشید. فردای کشور با دوستی ساخته می شود.

پزشکیان ادامه داد: با دعوا و اختلاف مشکل حل نمی‌شود. شما دانش آموزان دلسوز مردم باشید و ما باید به فکر همه مردم باشیم. تلاش کنیم تا می‌توانیم اجازه ندهیم کسی در کشور رنج بکشد. شما با راهی که انتخاب می‌کنید، می‌توانید یکی از این مشکلات را حل کنید.

رئیس جمهور همچنین گفت: برای ما دعا کنید تا بتوانیم نماینده خوبی برای کشور در سفر به نیویورک باشیم.

وی با طرح این پرسش که راه وفاق در مدرسه و تاثیر آن در فردای کشور چیست؟ تصریح کرد: مشکل ما در کشور دعوای بی‌خود است و سر این دعواها همدیگر را بیرون می‌کنیم و نتیجه این می‌شود که قدرت ما کم می‌شود و نمی‌توانیم مشکل مردم را حل کنیم و در برابر دشمن نمی‌توانیم ید واحده شویم. وحدت ما موجب قدرت ما می‌شود. دشمنی و خراب کردن یکدیگر، کشور را خراب می‌کند. دل ما باید برای هم بتپد و باید یار یکدیگر باشیم.

رئیس جمهور در پایان گفت: اگر یاد گرفتید که چگونه با هم کار کنید و دست به دست هم دهید، فردا در کشور می‌توانید با رفاقت و دوستی با دیگران حرکت کنید و جلو بروید و با قدرت کشور را بسازید البته ما باید کمک کنیم تا شما بتوانید این راه را بروید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
    4 0
    چشم، فقط شما باید چکار کنید! خدایا ما را ببخش ایشون اصلا برنامه ای نداشت! ای داد بیداد وفاق را خراب نکنیم، اشکال ندارد چند نفر با سو سابقه در دولت استخدام بشن وفاق درست میشود
    • US ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
      0 1
      اولا پماد بمال، دوما شما رهروان استاد دوقطبی ساز هستید اجازه بدهید دولت با تاسی از منویات مقام معظم رهبری کارشان رو بکنند
  • US ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
    0 2
    موفق باشید ریاست محترم جمهوری. رای ملت حلالت.
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
    1 0
    چرا زمان شهید رییسی از این حرفها نمیزدید؟ هر کاری بلد بودید کردید تا دولت شهید رییسی زمین بخوره
  • US ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
    0 0
    اجازه ندهیم کسی در کشور رنج بکشد
  • علی IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
    1 0
    دعواهای زرگری بین با ندهای سیاسی تمام شدنی نیست بازی نخورید در فکر مردم و مسکن و اشتغال باشید
  • حمید IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
    1 0
    اقا تو رو بخدا دیگه حرف تکراری بسه! لطفا دیگه بچسبید به کار و عمل به وعده ها که مهمترینش حل مشکل اقتصادی و معیشت مردم است.
  • majid IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
    0 0
    خدا رو شکر اعتراف می کنند که مردم در رنج و گرفتاری هستند
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
    0 0
    با سلام " اجازه ندهیم در کشور کسی زجر بکشد " . رئیس جمهور- آقای پزشکیان جمهوری اسلامی یک تحول فراتاریخی است و در متن تاریخمندی و در تقابل با تمدن های مادی اسس و ارزش ها ، اهداف و رویکردهای خود را اثبات و به نمایش در آورد. مسئولیت ، بسیار بزرگ، جدی و ارزشمند است. در این بین موفقیت های زیاد و حیرت انگیزی در کارنامه کشور بچشم می خورد. این موفقیت ها ملهم از اسلام و جهان بینی دینی است. اما ، در ساختار سیاسی و حکمرانی ملی در خصوص اداره کشور ستاد دولت پیش بینی شده است. این ستاد در این مدار ابرخی ابواب غربی را مورد استناد خود قرار داد و بتدریج این ابواب به مفاد سیاسی و اداری کشور درآمدند. از جمله این ابواب می توان به ادبیات توسعه، سیاست تعدیل، نرخ بهره و نظام تیول داری بانکی ، اقتصاد دولتی و رانتی اشاره کرد. سرجمع این مفاد ، ایجاد اختلال در نظام گفتمانی دینی است که بازتاب آن در ارتباط بین نسلی و همچنین مشکلات مزمن و ظاهرا غیر قابل حل نظیر تورم و رکود و نیز شکاف طبقاتی خود را نشان داده است. مجموعه این مسائل با جنگ ترکیبی دشمن تشدید شده و بصورت یک پدیده جوی اتمسفر کشور را تحت تاثیر قرار داده است. خانوارها، افراد، توده مردم بدلیل ایجاد شکاف فاحش درآمدی و فاصله بین هزینه و درآمد بطور مزمنی در حال رنج کشیدن است و این رنج از دولتی به دولت دیگر در مدار صعودی قرار دارد. دولت ها، مجالس قانون گذاری و همه مدیران مسئول و مقصرند و برای خروج از این اتمسفر سنگین به وظیفه اصلی خود عمل نکردند و مردم را مورد عنایت قرار ندادند. در پاسخ به فرمایش آقای پزشکیان بهتر است به جهان بینی و ادبیات دینی برگردیم و از آن منظر راه حل ها و تدبیر مسائل را استخراج کنیم. در دعای عهد و در فرازی از آن گفته شده است که امام زمان ص روحی له الفداء دو کار را در نظام تدبیر جامعه انجام می دهد که این دو کار شامل " اللهم اعمر به بلادک و احی به عبادک " عمران سرزمین الهی و احیای بندگان خدا است. در این باره چند نکته برجسته بچشم می خورد. اولا ، عمران و با زندگی و حیات انسان ارتباط دو سویه دارد. یعنی عمران حیات بخش انسان است و این یک زوجیت مقدس است. برنامه های توسعه که انسان و حیات آن را به قهقرا ببرد از دایره دین و عبودیت خارج می شود. ثانیا در نظام حکمروایی دینی سرزمین و نفوس بندگان خدا هستند و خدمت به بندگان خدا ماجور...
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
    0 0
    همه خلاف کارها و محکومین امنیتی رو آورده سرکار بعد اسم دعوا میاره که جلو اعتراضات رو بگیره پزشکیان فرار به جلو رو خوب بلده پزشکیان از خدا بترس از روزی که بذارنت تو قبر و محافظی نداری بترس از سوال و جواب و شرمندگی نزد امیرالمومنین علی علیه السلام که ازش فقط داری دم میزنی بترس چوب خدا صدا نداره از مردن هاشمی درس بگیر
  • ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
    0 0
    پول مکفی و منطقی تو حساب مردم باشه هیچکدوم مشکل ندارند مشکلی فقط بی پولیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس