قالیباف: پاسخ به تجاوزگری رژیم صهیونیستی قطعی است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که جمهوری اسلامی ایران در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع و ماده ۵۱ ملل متحد خود را محق به دفاع از خود می‌داند و پاسخ به این تجاوزگری قطعی و با رعایت اقتضائات است.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف روز یکشنبه - ۶ آبان ماه - در نطق پیش از دستور خود گفت: موفقیت و هوشیاری مجاهدان فداکار پدافند ارتش و سپاه نشان داد که رژیم آپارتاید صهیونیستی همواره در مواجهه با ملت سربلند ایران در هر معرکه‌ای به مضحکه‌ای در سطح جهان تبدیل شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: مقایسه عملیات وعده صادق ۲ و اقدام اخیر نظامی این رژیم گواهی روشن بر توان بازدارندگی نیروی دفاعی جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی دستاوردی جز نسل کشی و کشتار زنان و کودکان بی دفاع و بی پناه در غزه و لبنان ندارد، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی از آبرو و اعتباری در سطح جهان هم برخوردار نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: گرچه اقدام نظامی رژیم صهیونیستی علیه ایران از روی انفعال بود و به شکستی دیگر برای این رژیم تبدیل شد، اما جمهوری اسلامی ایران در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع طبق ماده ۵۱ منشور ملل متحد، خود را محق به دفاع از خود می‌داند و پاسخ به این تجاوز گری با رعایت اقتضائات قطعی است.

آمریکا رژیم نامشروع صهیونی را مهار کند

رئیس قوه مقننه در هشداری به آمریکا گفت: به آمریکا که پشتیبان اصلی و شریک در تمام جرم‌ها و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی است، هشدار می‌دهیم که برای توقف کشتار مردم بی‌گناه در غزه و لبنان و جلوگیری از گسترش بی ثباتی و ناامنی در تمام منطقه، رژیم نامشروع صهیونی را مهار کرده و مجبور به آتش بس پایدار کند و اجازه ندهد این رژیم با بی‌تدبیری و جنگ افروزی سرنوشت شومی را برای خود و هم پیمانان خود رقم بزند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از کشورهای همسایه که اقدامات تجاوزکارانه و غیرقانونی رژیم اشغالگر صهیونیستی را محکوم کردند، قدردانی می‌کنیم و تاکید داریم ‌حفظ ثبات منطقه و دفاع از صلح و امنیت منطقه‌ای مسئولیت فردی و جمعی تمام کشورهای منطقه است و جز با همکاری و تعهد عملی همگان به این اصل محقق نخواهد شد.

قالیباف خاطرنشان کرد: به روح پاک شهدای پدافند ارتش که در راه دفاع از امنیت کشور جان شیرین خود را فدا کردند، درود می‌فرستیم و شهادت این جوانان را به ملت شریف، فرماندهی و کادر سرافراز ارتش جمهوری اسلامی ایران و خانواده‌های داغدار این عزیزان تبریک و تسلیت می‌گویم. ارتش فدای ملت است و ملت پاسبان و حافظ خون این شهدای جان فدا خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    3 1
    احست نباید در برابر این تجاوز سکوت کرد
    • US ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
      0 0
      سوالی دارم مبنی بر اینکه اس ۳۰۰ یا ۴۰۰ که تا ارتفاع بالا و چند صد کیلومتر رو پوشش می دهد!!! چرا جنگنده‌های اسرائیل رو که در ۱۰۰ کیلومتر خارج از ایران بودند رو تشخیص و رهگیری نکردند؟!
  • US ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    0 0
    بدون درنگ ولی با حساب و کتاب، درهای جهنم را به صهیونیست های گنده گویی بزدل بگشایید
  • US ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    0 0
    اسرائیل عمق استراتژی ندارد، تمام پایگاه های نظامی و جاسوسی و پادگان ها و شیلتر جنگنده‌های آنها رو و محل راداری آنها رو بزنید
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    0 1
    کاشکی شما رییس جمهور بودی
    • US ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
      1 0
      باز شروع شد
  • TR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    1 1
    احسنت بر شما
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    0 1
    دقت کنید : این اتفاق بسیار بسیار بزرگ است . وعده صادق و یک و دو در جواب دو ترور بود یکی خارج کشور به کنسولگری و یکی هم به هنیه در ایران... اما این بار رژیم صهیونیستی به خودش جرات داده با هواپیما و پشتیبانی آمریکا وارد خاک ایران شده . شرق مرکز و جنوب را زده . درست است خسارت چندانی نداشته اما این کار او نمادین است . وعده صادق 3 باید بسیار بسیار بزرگتر و جدی تر باشد و الا از این به بعد باید شاهد تجاوزات مکرر و شهدای بیشتر باشیم . فراموش نکنید شهدای غزه روز اول دویست تا بود و حالا شه 60 هزارتا... روز اول لبنان 30 نفر بود و حالا شده3000
  • مهدی IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    0 1
    زنده باد سردار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس