به گزارش مشرق، بهروز مینایی عصر امروز در حاشیه مراسم اختتامیه بازههای ملی رایانهای در کاشان اظهار داشت: در سال گذشته بودجه این بنیاد 70 میلیارد ریال بود که تنها 350 میلیارد آن محقق شد و در سال جاری این بودجه 30 میلیارد ریال مصوب شده است.
وی تصریح کرد: مبلغ اعتبارات مصوب شده چندان مهم نیست بلکه میزانی که برای ما محقق میشود و بر اساس آن باید برنامهریزی کنیم حائز اهمیت است زیرا اگر بودجهای مصوب و سپس بدست ما نرسد موجب ایجاد نوعی سرخوردگی میشود که امیدوارم حداقل این بودجه در سال جاری به طور کامل محقق شود و با کاهش مجدد آن مواجه نشویم.
رئیس هیئت مدیره بنیاد ملی بازیهای رایانهای کشور خاطرنشان کرد: این بنیاد در سال 1386 تأسیس شده و در این مدت توانسته است 2 هزار بازی رایانهای تولید داخل را به بازار عرضه کند.
به گفته وی به دلیل نوپا بودن بنیاد ملی بازیهای رایانهای کشور رتبه ایران قابل توجه نیست ولی در آسیا توانستهایم رتبه پنج را کسب کنیم و در منطقه و میان کشورهای اسلامی نیز رتبه اول را به دست آوردهایم.
مینایی از معضلات تولید بازیهای رایانهای را عدم رعایت و اجرای دقیق قانون منع کپی رایت در کشور عنوان کرد و افزود: این امر موجب شده است تا بازیهای خارجی ارزانتر و به صورت کپی به دست متقاضیان برسد و تولیدات داخلی توان مقابله با آنها را نداشته باشد.
این مقام مسئول متذکر شد: درآمدزایی تولیدات تولیدکنندگان داخلی در بیرون کشور بسیار قابل توجه است و نشان از توانایی تولیدکنندگان ایرانی و پذیرش تولیداتشان توسط سایر کشورها است که نیاز به حمایت و عزم ملی و کار جهادی در این زمینه داریم.
کد خبر 305938
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۹
- ۰ نظر
- چاپ
رئیس هیئت مدیره بنیاد ملی بازیهای رایانهای کشور از کاهش 60 درصدی بودجه این بنیاد در مقایسه با سال گذشته خبر داد.
منبع: فارس