کد خبر 32499
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۷

اخبار رسيده از طرابلس پايتخت ليبي حاکي از آن است که «عايشه قذافي» دختر «معمر قذافي» ديکتاتور ليبي اکنون در شهر طرابلس فرماندهي گردان زنان کماندو در ارتش ليبي را برعهده دارد.

به گزارش مشرق به نقل از تابناک، اين گردان که تعداد زيادي از آنان را زنان ديگر کشورهاي آفريقايي تشکيل مي دهند، طي چند روز اخير به صورت چشم بسته و ديوانه وار به کشتار و قتل عام معترضان ليبي پرداخته اند. يکي از علل و عواملي که ارتش ليبي افراد ديگر کشورهاي آفريقايي را به استخدام در آورده اين است که بتوانند بدون هيچ ترسي چنين جنايت هايي مرتکب شوند.

 

بنابر اين گزارش، «عايشه قذافي» که تا چند هفته پيش سفير صلح سازمان ملل متحد به شمار مي رفت، اکنون به يکي از خشن ترين افراد حال حاضر کشورش تبديل شده و در به راه انداختن حمام خون در ليبي به پدرش و ديگر اعضاي باقيمانده در رژيم ليبي کمک مي کند.

 

تنها دختر ديکتاتور ليبي عاشق «صدام حسين» ديکتاتور سابق رژيم بعث عراق بود. او در اوايل سال 2000 چند بار به ديدن او رفت و همواره اعلام مي کرد که به قدري «صدام» را دوست دارد که حاضر است جان خود را براي وي بدهد از همين رو چند روزي نيز در کنار ديگر اعضاي تيم حفاظت شخصي صدام، او را همراهي کرد. وي حتي مدتي عضو تيم وکلاي مدافع صدام بود.

 

از سويي او هميشه علاقه زيادي به حضور در شبکه هاي ماهواره اي مختلف و تبديل شدن به چهره اي جنجالي داشته و در چندين گفتگوي تلويزيوني شخصيت پدرش را مانند شخصيت صدام معرفي کرده است. برخي مقامات عراقي عايشه را حامي مالي بعثي هايي که پس از سقوط رژيم بعث به خرابکاري در عراق مي پرداختند، معرفي کرده اند.

 

«عايشه قذافي» سال هاست که با رتبه ارتشبد افسر ارتش ليبي است. وي از دانشگاه ليبي دکتراي افتخاري حقوق بين الملل کسب کرده است. او به قدري محبوب پدر است که معمر قذافي چندي پيش اعلام کرده بود که عايشه لياقت حکومت بر ليبي را پس از وي دارد. اين در حالي است که عايشه نيز مانند شاهزادگان کشورهاي مختلف حوزه خليج فارس، در طول سال با سفر به کشورهاي اروپايي به ولخرجي و هدر دادن ثروت ملت مظلوم ليبي در گران ترين هتل هاي جهان مي پردازد.

 

او در سال 2006 با يکي از عموزاده هاي پدرش ازدواج کرد اما پس از آن مدتي براي تحصيل به فرانسه رفت و در همان جا عاشق يک جوان فرانسوي شد اما قذافي که با آن داستان عاشقانه به شدت مخالف بود، فورا دستور بازگشت وي به طرابلس را داد و همين امر موجب ترک تحصيل وي شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس