نخست وزیر عراق، با توجه به درخواست مسؤولان محلی، سران عشایر و علمای استان الانبار، از نیروهای بسیج مردمی خواست برای آزادی این استان با ارتش و عشایر همراه شوند.

به گزارش مشرق، "حیدر العبادی" به بسیج مردمی فرمان آماده باش داد تا برای آزادسازی استان الانبار از چنگ داعش، با نیروهای ارتش و نیروهای عشایر همراه شوند.

تلویزیون دولتی عراق با اعلام این خبر افزود: اعلام آماده باشِ فرمانده کل نیروهای مسلح به نیروهای بسیج مردمی، بنابه درخواست استاندار، شورای استانداری، رؤسای عشایر و علمای استان الانبار صورت گرفت.

شورای استانداری الانبار، پیش از این، موضوع مشارکت بسیج مردمی در آزادسازی این استان را به رأی گذاشت و اعضای شورا، به مشارکت این نیروها در این عملیات، رأی مثبت دادند.

عشایر الانبار روز یکشنبه از حیدر العبادی خواستند هر چه سریع تر نیروهای امنیتی را به شهر رمادی اعزام کند و نیروهای بسیج مردمی را نیز با آن ها همراه کند.

آنان همچنین از نخست وزیر عراق خواستند مرزهای این کشور با سوریه را مسدود کند.

پیش از این "یوسف الکلابی" سخنگوی نظامی نیروهای بسیج مردمی، اعلام کرده بود که این نیروها برای ورود به استان الانبار و آزادسازی آن از چنگ داعش آمادگی دارند، با این حال مشارکت بسیج مردمی در عملیات آزادسازی الانبار منوط به دستور حیدر العبادی فرمانده کل نیروهای مسلح است.

عناصر داعش، طی سه روز گذشته با یورش ناگهانی و غافلگیر کننده به شهر رمادی در استان الانبار، چند منطقه را اشغال کرده و ده ها تن از مردم و نیروهای پلیس این مناطق را اعدام کردند.
این مساله سبب شد عشایر و مسؤولان شورای استان الانبار، دخالت بسیج مردمی برای سرکوب تروریست های داعش را خواستار شوند.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    0 0
    چقدر انسان دچار توهم باشد شما که دشمن مشترک دارید اول دشمن را از بین ببرید سپس سنگا تون وابزنید تا مردم و کشورتون آسیب جدی بیشتری نبیند.
  • حامد ر ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    0 0
    قضیه بسیج مردمی عراق درست شبیه ماجرای شهید شدن کیان ایرانی در قیام مختاره که با حیله دشمن و خیانت عوامل داخلی باعث شد عده ای ساده لوح در دام دشمن بیفتن و در نهایت قیامو به شکست برسونن. ساده لوحی و خیانت و دهن بینی تو خون این جماعته...
  • علیرضا اهواز ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    0 0
    خسته نباشید ! باید به این بدبختی دچار می شدید تا یادتون بیاد همین نیروهای مردمی بودن که نذاشتن عراق کلا سقوط کنه ... العبادی اصلا جرات و قاطعیت مالکی رو نداره
  • ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    دست کثیف خود العبادی تو کاره شک ندارم مثل بنی صدر ...گذشت زمان همه چیز را نشان داد
  • حامد ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    هیییییییییسسسسسسسسسسس، صدای پای مردان حیدری می آید، داعش فرار کن مثل القصیرو آمرلی و طوز خورماتو و جرف الصخر و تکریت و قلمون میشه ها از ما گفتن بود یا علی!!
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    به ازاي هر پيشروي چهارتا موشك توي تل آويو بزنيد آنوقت اثر معجزه آسايش را در عراق و سوريه مشاهده ميكنيد
  • ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    البته همين كيان هم هنوز جاي تحقيق دارد
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    خوشبختم از اين كه شما مسؤول جنگ نيستي
  • ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    وضعین الان عراق رو همین مالکی درست کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس