کد خبر 509385
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵

معاون مالی وزیر ورزش گفت: با تاکید روحانی در سال ۹۵ اعتبارات ویژه‌ای برای المپیک ۲۰۱۶ ریو خواهیم داشت.

به گزارش مشرق، سیدمناف هاشمی درباره واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به خیرین اظهار داشت: بعید می‌دانم هیچ وزارتخانه‌ای به اندازه وزارت ورزش در حوزه واگذاری پروژه‌ها قدم برداشته باشد. تلاش ما این است 150 پروژه در طول سال 94 به بخش خصوصی واگذار شود. همچنین 100 پروژه هم از طریق خیرین به بهره‌برداری می‌رسد. تا دهه فجر 200 پروژه عمرانی را هم به بهره‌برداری می‌رسانیم.

وی افزود: یک عزم جدی برای این کار راه افتاده است. در حالی که تصور می‌شد پروژه‌های نیمه‌کاره در طول 20 یا 30 سال واگذار شوند اما با نشست‌ها و صحبت‌هایی که با عزیزان در دولت داشتیم، امیدواریم که در طول 5-6 سال آینده این پروژه‌ها تکمیل شوند.

معاون مالی وزیر ورزش در ادامه در خصوص تاکید رئیس‌جمهور برای حمایت از بازی‌های المپیک ریو تصریح کرد: دکتر روحانی دستور داد سال 95 اعتبارات ویژه‌ای داشته باشیم تا هم بتوانیم در مسیر کسب سهمیه خوب کار کنیم و هم موفقیت‌هایمان در جایگاه قبلی تکرار شود. فکر می‌کنم اعتبارات ما سال آینده چندین برابر شود و رشد صد یا 200 درصدی داشته باشد.

هاشمی در ادامه این مصاحبه درباره تلاش یک ساله این معاونت برای احکام برنامه ششم خاطرنشان کرد: تلاش ما این است خروجی خوب داشته باشیم. برخی از احکام را دولت ابلاغ می‌کند و بعضی‌ها را مجلس باید به تصویب برساند. امیدوارم احکام خوبی را در برنامه ششم توسعه داشته باشیم.

وی در پاسخ به سؤالی دیگر مبنی بر اینکه مجاز بودن دستگاه‌های دولتی برای اختصاص یک درصد بودجه به ورزش چقدر به شما کمک می‌کند، عنوان کرد: ما آئین‌نامه‌ای را با سازمان مدیریت با امضای دکتر نوبخت و گودرزی مصوب کردیم که این آئین‌نامه به کل کشور، دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها ابلاغ شد. آنها مجاز هستند تا سقف یک درصد به ورزش کمک کنند. این کمک‌ها می‌تواند به ورزش استان‌ها هم باشد. امیدوارم بتوانیم با ستادی که شکل گرفته منابع خوبی را جذب کنیم.

معاون مالی وزیر ورزش در خصوص آخرین پرداختی به فدراسیون‌ها یادآور شد: سقف واریزی ما به 74 درصد رسیده است. هفته اول دی‌ماه هم به همه فدراسیون‌ها به ویژه المپیکی‌ها واریزی خواهیم داشت که 5 تا 10 درصد سهمیه بودجه به آنها تعلق می‌گیرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس