کد خبر 60031
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۶

حدود سی میلیون نفر از یک میلیارد و چهارصد میلیون جمعیت چین را مسلمانان تشکیل می‏دهند. سهم شیعیان از این سی میلیون، حدود ده درصد است.

 استقبال از ماه مبارک رمضان

مردم مسلمان چین، قبل از ورود ماه مبارک رمضان خانه ها و مساجد را تمیز می‏کنند و در مسجد جمع شده و امام جماعت راجع به اعمال این ماه و وظایف روزه داران صحبت می‏کند. آموزش زبان عربی، عقاید و احکام به علاوه نماز از جمله برنامه‏هایی است که در این ماه برنامه ریزی می شود.

  تلویزیون

تلویزیون برنامه‏ای که خاص این ماه باشد، ندارد . فقط شروع ماه مبارک رمضان را اعلام می‏کند و از فواید این ماه صحبت می‏کند، به همین دلیل ماه مبارک رمضان برای بیشتر مردم چین، شناخته شده است.

  تشخیص اوقات شرعی

اوقات شرعی در چین توسط مساجد اعلام می شود. در هر محله‏ای یک مسجد وجود دارد که قبل از اذان، قرآن و دعا پخش می‏کند و مردم با همان صدا بیدار می‏شوند.
افطار
علاوه بر جوانها اکثرافراد مسن نیز به مسجد می‏روند و همانجا افطار می‏کنند. در طول ماه مبارک مساجد با چای، نان و یا خرما از روزه داران پذیرایی می کنند.

کتاب فروشی

در کنار هر مسجد، کتاب فروشی هایی نیز وجود دارد که در ماه مبارک کتاب‏های احادیث درباره ماه رمضان را به فروش می رسانند.

اعتقادات مردم

برخی مسلمانان کشور چین معتقدندهرکس روز چهاردهم و بیست و هفتم این ماه را روزه نگیرد، کور می‏شود. که مراد  کوری چشم دل است. برخی افراد هم در برخی مناطق چین در ماه مبارک رمضان گوشت خوک نمی‏خورند، و همین نخوردن گوشت خوک را روزه گرفتن می‏دانند.

عید فطر

عید فطر در چین نیز مانند بسیاری از کشورهای جهان حال و هوای خاص خود را دارد. مسلمانان لباس نو می‏پوشند، غسل می‏کنند، برخی عطر می‏زنند و  به مسجد می‏روند. بعد از نماز هم به قبرستان می‏روند و برای مردگان طلب مغفرت می‏کنند. در این روز زنان در خانه غذایی می‏پزند که به چینی «یوشاسنجزگواتز» می‏گویند. نوعی حلوا و یا کیک است. از روز عید فطر تا سه روز بعد از آن هم مردم به دیدار یکدیگر می‏روند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علیرضا ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۴
    0 0
    آقا مسلمونای چین خیلی مظلومن، من یکبار از نزدیک دیدمشون. واقعاً روی این موضوع جا داره یه مستند اساسی و خوب تهیه بشه. جالبه اونا بعضاً با زبان فارسی هم آشنا هستن! این جور موضوعات رو بزرگ کنید تا نظر همه به اونا جلب بشه, شاید فرجی حاصل شد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس