وی ادامه داد:براساس قانون 82 درصد مبلغ خرید اتوبوس را دولت و تنها 18 درصد را شهرداریها باید پرداخت کنند، در حال حاضر 7 سال است که دولت یک اتوبوس به ما نداده است.
قالیباف همچنین در خصوص طرح کاهش در تهران گفت: طرح LEZ که در شورای عالی ترافیک کشور تصویب شده، دغدغههای ما برای کاهش آلودگی هوا را پاسخ میدهد اما امیدوارم در اجرای LEZ کسی عقبنشینی نکند، چراکه بالاخره اجرای این طرح سخت است اما وقتی که میفهمیم آلودگی هوا به حیات انسانها لطمه میزند باید سختی این کار اجرایی را به جان بخریم.
شهردار تهران در بخش دیگر سخنانش به مشکلات اقتصادی اشاره کرد و گفت: با وجود همه مشکلات طاقتفرسا و موانع سیاسی همچون تحریمها توانستیم در صنعت مترو و واگنسازی پیشقدم باشیم و مطمئن باشید آفتاب حقیقت یخ نیرنگ را ذوب میکند.
قالیباف بیان کرد: مشکلات اقتصادی استخوان خردکن است و در کنار این مشکلات فشارهای روحی و روانی نیز وجود داشت اما خوشحالیم با برنامهریزی و تعهد و پشتیبانی مدیریت شهری و کارگران واگنسازی از این مراحل عبور کنیم.
به گفته شهردار تهران، در آغاز سال تحصیلی، ابتدای فصل زمستان و همچنین در آستانه نوروز نیز واگنهای جدید با همین استعداد (43 دستگاه) وارد چرخه حمل و نقل میشود.
شهردار تهران در پاسخ به برخی حواشی جابهجایی 4 معاون کلیدی شهردار گفت: هیچ تغییری در رویکرد و برنامههای شهرداری تهران اتفاق نیفتاده بلکه با تغییر مدیران تنها روشها و تکنیکها تغییر یافته است.