به گزارش مشرق، همزمان با بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات نشست، «راهکار خبرگزاریها و شبکههای تصویری برای عبور از بحران ناشی از ظهور رسانههای نوین»، با حضور سیدرضا قربانپور گنجی؛ تهیهکننده ارشد خبرگزاری تصویری TIMA برگزار شد.
وی با اشاره به کاهش سهم رسانههای قدیمی به ۳ ساعت در روز افزود: در حال حاضر تلویزیون در میان مخاطبان خود نقش کمرنگی داشته و سهم مابقی رسانهها مانند رادیو و روزنامههای چاپی و مجلات بسیار اندک است.
این فعال رسانهای تأکید کرد: همانطور کارمندان رسانهای به دنبال حفظ مشاغل خود هستند، رسانهگردانها نیز تلاش میکنند تا هزینههای رسانه خود را با استفاده از تکنولوژی و کاهش نیروی فیزیکی کاهش دهند.
گنجی در ادامه به بررسی مشکلات موجود رسانههای ایرانی و تکراری بودن آن اشاره کرد و افزود: تک بعدی بودن رسانههای ایرانی و نبود تفاوت مشهود در این رسانهها از مشکلات عمده به شمار میرود.
وی گفت: استفاده نکردن از پلت فرمها و تکنولوژی جدید، کپی برداری، نبود تصاویر شاخص و فیلمهایی منبع از دیگر مشکلات این رسانهها است. عامل اصلی مشکلات رسانههای ایرانی فقدان ایدههای جدید در رسانهها و استفاده نکردن از ظرفیت شناسایی مخاطب در بستر مارکتینگ است.
قربانپور گنجی تصریح کرد: در ایران یک رسانه مادر و منبع در حوزههای مختلف وجود ندارد و نمیتوان در ایران رسانهای را به عنوان رسانه مادر دانست.
وی گفت: در زمان استقرار و ثبات رسانهها باید به دنیال ایده جدید بود و رسانههای اجتماعی فرصت بزرگی برای انتشار اخبار و جلوگیری از انتشار اخبار هدایت شده است.
وی تأکید کرد: ارائه ایدههای جدید و جذاب، پوشش جوانب پنهان اخبار سایر رسانهها از عوامل بهبود بحران رسانهها است. گنجی نقل حرفهای خبر، استفاده از تکنولوژی و توزیع همهجانبه خبر را از جمله راهکارهای برون رفت از بحران ناشی از ظهور رسانههای نوین دانست.
منبع: ایکنا