حجاریان

سعید حجاریان در ادامه تأکید بر مرگ "اصلاحات صندوق‌محور" و ورود اصلاحات به فاز آنارشیستی؛ از تمام شدن انتخابات و جمهوری در ایران نیز سخن گفته است!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

 

افتخار پا گذاشتن بر حلقوم دموکراسی ایرانی از آنِ کیست؟!

تخم‌مرغ‌دزدی در شورای شهر، شتردزدی در ریاست‌جمهوری!

ما چرا اِنقدر بَدیم؟!/ تخم‌مرغ‌دزدی در شورای شهر، شتردزدی در ریاست‌جمهوری!

محمود میرلوحی، فعال چپ و عضو جبهه اصلاحات در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا در اشاره به انتخابات 1400 و شکست اصلاح‌طلبان گفته است:

"اصلاحات معتقد است که ما به قوه قضاییه و دخالت‌های سپاه در اقتصاد و نظارت استصوابی نقد داریم و به دلیل همین دیدگاه‌ها نیروهای اصلاحات رد صلاحیت شدند و بخش قابل توجهی از نیروها حاضر نیستند در عرصه سیاسی کاندیدا شوند!"

*آنچه آقای میرلوحی با افتخار درباره "تمایل نداشتن بخشی از نیروهای اصلاح‌طلب برای کاندیداتوری در انتخابات ایران"! گفته‌اند اگر در هر کشور دیگری از دنیا گفته می‌شد؛ گویندگان، حامیان و عوامل آن از صفحه سیاست محو می‌شدند.

چه اینکه اولین و اصلی‌ترین شأن یک رجل و یک حزب سیاسی؛ حضور در انتخابات و معرفی نامزد در همه انتخابات‌ها به مردم است.

اما وقتی شاهدیم که یک رجل سیاسی با افتخار می‌گوید ما نامزد نداریم! به این معنیست که آنها قانون و ساختار و انتخابات کشور را قبول ندارند و مهمتر اینکه به جای "صندوق رأی" به سمت برداشتن اسلحه علیه حاکمیت و مردم حرکت کرده‌اند.

چه اینکه دیدیم پس از "تحریم خاموش انتخابات 1400" از سوی اصلاح‌طلبان و با بیانیه رسمی جبهه اصلاحات مبنی بر نامزد نداشتن در انتخابات؛‌ سعید حجاریان نیز در جملاتی کوتاه در توییتر از این نوشت که "اصلاحات صندوق‌محور مُرد"!

 در وبلاگ مشرق از 2 سال قبل پیرامون توطئه "تحریم خاموش انتخابات" گزارش‌هایی را به مخاطبان محترم ارائه کرده و در آنها هشدار دادیم که هدف اصلی تحریم خاموش؛ کاستن از مشارکت کسانی از مردم در انتخابات، القای نامشروع بودن نظام و حرکت به سمت آنارشیسم است.

علت کاسته شدن مشارکت کسانی از مردم در انتخابات مجلس یازدهم و البته در انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 را باید در نزد میرلوحی و امثال او یافت...

آقای میرلوحی پیش از این و در جریان تهمت به محمدباقر قالیباف، شهردار سابق تهران، به شلاق و حبس محکوم شده بود. ما معتقدیم به مصداق ضرب‌المثل قدیمی "تخم‌مرغ دزد، شتردزد می‌شود"؛ اگر به جنبه تأدیبی و بازدارانه مجازات ایشان بیشتر توجه شده بود؛ امروز شاهد پا گذاشتن او و امثال او بر حلقوم دموکراسی در ایران نبودیم!

***

صفایی‌فراهانی و دوستانش چگونه ایران را به آستانه یک "تهدید 20 ساله" کشاندند؟!

ما چرا اِنقدر بَدیم؟!

ما چرا اِنقدر بَدیم؟!/ تخم‌مرغ‌دزدی در شورای شهر، شتردزدی در ریاست‌جمهوری!

محسن صفایی‌فراهانی، فعال اصلاح‌طلب و از دستگیرشدگان فتنه 88 اخیراً در یادداشتی با محتوای وضعیت اقتصاد ایران که سایت صبح ما آنرا منتشر کرد، نوشته است:

مرحوم ابراهیم یزدی در خاطراتش نکته‌ای را عنوان می‌کند، می‌گوید قبل از پیروزی انقلاب، ما سران انقلاب در پاریس بودیم، یکی از روزنامه‌های انگلیسی سرمقاله‌ای می‌زند نزدیک به این مفهوم که: پیروزی «ندانستن بر ظلم». ایشان می‌گوید: «آنجا من خیلی ناراحت شدم و گفتم که ملتی به پا خاسته است، ببین انگلیس‌ها چقدر جنس‌شان خراب است که نمی‌خواهند بپذیرند که این ملت همه معترض هستند و شرایط دیگری را می‌خواهند.»

دکتر یزدی در ادامه می‌گوید «بعد که ما آمدیم و خودم عضو شورای انقلاب و بعد وزیر امور خارجه شدم، هر چقدر ما جلو رفتیم هر اتفاقی که افتاد، رفتم ته آن را نگاه کردم و دیدم، آن «ندانستن» پررنگ است»! و بعد می‌گوید «هر چقدر جلوتر رفتم حتی وقتی از دولت بیرون آمدم باز هم دیدم همان "ندانستن" عامل اکثر اتفاقات است.»

او می‌افزاید: من (صفایی‌فراهانی) به عنوان کسی که در دولت آقای موسوی، در وزارت صنایع و در دولت هاشمی وزارت نیرو بودم و همچنین در مجلس ششم و بعد در دولت خاتمی به وزارت اقتصاد آمدم، واقعا این حرف را تأیید می‌کنم، یعنی میزان تصمیمات اشتباهی که به دلیل کم‌اطلاعی مسئولین در ایران گرفته شد، کم نیست!  مگر کشور ۶ برنامه‌ توسعه را بعد از انقلاب تصویب و اجرا نکرده است؟ همه‌ اینها مگر در یک دولت یا یک مجلس بوده است؟ این بحث من اصلاً بحث سیاسی نیست که من بگویم این جناح سیاسی بد است یا آن جناح سیاسی خوب است، آن به جای خود، بحث‌ دیگری است. آنچه باعث شده است که سطح موفقیت‌ها محدود باشد، کمبود دانش تخصصی در اکثر مدیران ارشد است.

در یادداشت صفایی همچنین می‌خوانیم: مگر کشور ۶ برنامه توسعه را بعد از انقلاب تصویب و اجرا نکرده است؟ همه‌ اینها مگر در یک دولت یا یک مجلس بوده است؟ می‌توانیم متهم کنیم و بگوییم که این مجلس بد بوده آن خوب بوده است؟ چرا با این برنامه‌ها هنوز تولید سرانه‌ کشور به سال ۵۶ نرسیده است؟ چرا بهره‌وری در حد صفر است؟ اینها حاصل برنامه‌های توسعه است؟ آن چیزی که می‌تواند کشور را متحول کند، دانایی است، آن چیزی که ارکان حکومت نیاز دارند دانش و مدیریت است. ما به جای دانستن، مدرک‌گرایی را در ایران متداول کردیم! امروز کابینه‌ انگلستان اکثراً لیسانس هستند. پس لزومی ندارد حتماً دکترا باشند، ولی تصمیماتی که می‌گیرند آگاهانه و براساس دانش روز است.[2]

*جواب چرای بزرگی که آقای صفایی‌فراهانی مطرح کرده‌اند نه در سمت مورد اشاره ایشان (نابلدی و ندانستن ایرانی‌ها) بلکه در سمت "سیاه‌نمایی" قرار دارد.

واقعیت این است که ایران اسلامی طی 10 سال گذشته با یک فتنه بزرگ تحت عنوان "سیاه‌نمایی و ناامیدسازی" با کارگردانی رجال هسته سخت اصلاحات مواجه شد.

فتنه‌ای که بر اساس آن قرار بود مثبتات واضح و قابل اثبات اقتصاد ایران که حتی نهادهای جهانی هم به آن صحّه گذاشته بودند کتمان شوند و کشور به آستانه یک فتنه بزرگ اقتصادی و یک "تهدید 20 ساله" فرو بغلتد.

مثبتاتی از قبیل مقام ایران در جایگاه هجدهمین اقتصاد جهان (که هم‌اکنون به جایگاه 23 رسیده است)، نرخ پایین بیکاری واقعی در ایران، بهبود ضریب جینی در ایران، بهشت مالیات پایین در ایران، کاهش اثر تحریم‌ها به میانگین 20 درصد و...

جالب است که آقای صفایی نمی‌داند یا خود را به تجاهل زده که همین اقتصاد سیاه و پر اشتباهی که ایشان تصویر کرده است؛ توانسته طی 42 سال گذشته ایران را به جایگاه سیرترین کشورهای جهان ارتقا دهد، فقر مطلق 6 درصدی ابتدای انقلاب را به کمتر از 1 درصد کنونی برساند، اثر تحریم‌ها را کاهش دهد و اگر نبود اشتباهات دولت آقای روحانی هم‌اکنون می‌شد از بسیار مثبتات دیگری هم در عرصه معیشت مردم سخن راند.

اما آقای صفایی و سایر هم‌بندی‌های سال هشتاد و هشتی ایشان! گویا مأموریت داشته و دارند که این حقایق را کتمان کنند و به مردم نگویند تا در یک وجه ماجرا بساط نوشتن یادداشت‌هایی اینچنین ناامید و سیاه‌نمایانه پهن باشد و در وجهی دیگر زمینه تکرار فتنه اقتصادی آبان 98 در سطحی وسیعتر...

در اینجا همچنین باید در پاسخ به طعنه‌های آقای صفایی درباره خوب بودن انگلیسی‌ها این حقایق بزرگ را مطرح کرد که نرخ فقر مطلق در ایران اسلامی کمتر از انگلستان است![3]

آیا آقای صفایی‌فراهانی و دوستان ایشان حاضر به اعتراف به این حقیقت در پیشگاه مردم هستند؟ یا اینکه فرماندهی فتنه اقتصادی هم مثل فتنه 88 اقتضائاتی دارد؟!

***

 

مالیخولیای حجاریان پس از تحریم خاموش انتخابات!

ما چرا اِنقدر بَدیم؟!/ تخم‌مرغ‌دزدی در شورای شهر، شتردزدی در ریاست‌جمهوری!

سعید حجاریان، از تئوریسین‌های جریان سیاسی خاص و بدعت‌گذار طرح موسوم به "تحریم خاموش انتخابات" اخیراً در یادداشتی با عنوان "جمهوریِ لاجمهور" که در وبسایت مشق نو منتشر شد در اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری دولت سیزدهم نوشته است: با انتخابات ریاست‌جمهوری دوره سیزدهم وارد دوره‌ای جدید از جمهوریت شدیم که «جمهوریت به‌شرط لا» یا به بیان دقیق‌تر «جمهوری لاجمهور» توصیف‌کننده آن است. در انتخابات ۱۴۰۰ پروژه بیگانه‌زدایی از سیستم تحت لوای نظارت استصوابی و سایر ابزارهای حذفی به نقطه اوج خود رسید؛ به‌نحوی که همه رؤسای‌جمهور بالقوه آمدند و هیچ‌کس نماند! هیچ فراکسیونی در درون نظام سیاسی نماینده واقعی خود را نداشت و صرفاً ساخت قدرت طیفی از نامزدهای خود را تأیید کرد و در ویترین انتخابات چید. در جمهوریِ لاجمهور رقابت و مشارکت تؤامان کاهش یافت و شد آنچه شد!

او می‌افزاید: جمهوریِ لاجمهور اما پایان راه نیست و چنانچه این وضعیت ادامه یابد، ممکن است نظام سیاسی ایران به‌صورتی دیگر تغییر شکل دهد؛ چنانکه تلویحاً گفته شد شاید در آینده انتخابات به‌معنای امروزین وجود نداشته باشد. به بیان دیگر، ممکن است در روندی که اهمیت صندوق رأی به حداقل رسیده است، ضرورت وجودی آن نیز از بین برود تا نهایتاً فردی فی‌المثل از طریق بیعت به ریاست قوه مجریه گمارده شود یا آنکه ساختار یکپارچه قدرت فردی را برای اداره امور کشور تربیت و معرفی کند و اساساً پست ریاست‌جمهوری حذف شود.

در بخش پایانی یادداشت حجاریان می‌خوانیم: در این رویه، سیاست به‌طور کلی از سلسله مسائل عمومی کشور خارج خواهد شد و همه‌چیز بر مدار اقتصاد خواهد چرخید. یعنی از یک سو، عده‌ای «کارگزار» -ولو با لعاب سیاست- اداره امور عمومی کشور را به‌عهده خواهند گرفت و اقتصاد را به پیش می‌رانند و از سوی دیگر، وزارتخانه‌های حساس و پُست‌های سیاسی-امنیتی از دایره «هماهنگی» خارج می‌شوند و مستقیماً زیر نظر رهبری قرار خواهند گرفت.[+]

*این اظهارات جنون‌آمیز مبنی بر بیعتی شدن ساختار انتخاباتی کشور در آینده و حذف نیروهای سیاسی کشور! البته در ادامه سایر اظهارات عجیب حجاریان ارزیابی می‌شود و ارزش دیگری ندارد.

چه اینکه هم‌اوست که سال‌هاست به حضور خیابانی مردم برای یکسره شدن کار نظام و "آتش گرفتن جنوب تا شمال تهران"! اشاره دارد، قبل از انتخابات در کنایه به قالیباف نوشته بود: "شهرداری تهران با رمز شمس‌الشموس فتح‌ شد؛ با ورود به پاستور این پروژه را در مقیاس ملی پیش خواهند برد این اهالی میدان!" و پس از انتخابات 1400 نیز در حالی که قالیباف هرگز پا به عرصه میدان نگذاشت؛ به جای عذرخواهی از بابت پیش‌بینی‌های غلط اما در یک توییت از "مرگ اصلاحات صندوق‌محور" خبر داد.

اظهارات حجاریان در بحث ناامیدی از انتخابات را البته بایستی ناظر به تئوری تحریم خاموش انتخابات از سوی او و دوستانش خوانش کرد.

در بحث انتخابات اخیر؛ آنها نه تنها از اول حاضر به معرفی اصلاح‌طلبان نجیب و حائز صلاحیت نشدند بلکه با معرفی رجالی مثل "مصطفی تاجزاده" (که دچار سوء سابقه بودند) برای نامزدی در انتخابات 1400، نشان دادند که آمده‌اند برای تحریم انتخابات نه برای حضور در انتخابات.

آنها همچنین قاعده دموکراسی برای حمایت از نامزدهای موجود را هم زیر پا گذاشتند و حاضر به حمایت اصلاح‌طلبان تأیید شده‌ای مثل همتی یا مهرعلیزاده که هر دو از رجال نامی اصلاحات بودند، نشدند تا هیچ خدشه‌ای بر نقشه آنها برای تحریم انتخابات وارد نیاید.

و اکنون نیز شاهدیم که آقایان در تصور اینکه نمایش آنها به پرده آخر یا همان "فاز اصلاحات مسلحانه" رسیده است؛ از پایان انتخابات و جمهوری در ایران سخن می‌گویند.

اما این همه ماجرا نیست!

میزان مشارکت مردم در انتخابات اخیر نسبت به مشارکت آنها در انتخابات مجلس یازدهم (که آنهم توسط آقای حجاریان تحریم شده بود!) افزایش یافته است. ضمن اینکه ائتلاف جمهور در اردوگاه اصلاحات که متشکل از گروه‌های نامی و بزرگی مثل حزب کارگزاران است نیز در انتخابات حضور یافتند و صراحتا اعلام کردند که راه دموکراسی برای آنها همچنان از مسیر صندوق رأی می‌گذرد.

***

1_ https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1097746

2_ http://sobhema.news/?p=15412

3_ https://www.tasnimnews.com/fa/news/1397/11/22/1944648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 49
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    15 1
    کسی منکر وجود مشکلات نیست. ولی علت اصلی مشکلات و حتی احساس وجود مشکل، همین سیاه نمایی است
    • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      4 7
      جمله حکیمانه ای بود. کسی منکر وجود مشکل نیست فقط همه مشکلات از سیاه نمایی؟!!! بالاخره مشکل هست یا همش سیاه نماییه؟!
    • جبارسینک US ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      6 0
      سیاه نمایی بده
    • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      0 0
      بله بله
    • دکتر افسانه یوسفی IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      0 0
      نظر من سیاه‌نمایی نیست. به نظر من اصلاح‌طلب ها سیاه‌نمایی نمی‌کنند، بلکه سیاهکاری می‌کنند. یعنی دقیقا کار دشمن. جایی که نتوانند سیاهکاری کنند آنموقع از حربه ی سیاه‌نمایی استفاده میکنند
    • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
      0 0
      خودت فهمیدی چی گفتی
  • سید IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    15 2
    اصلاح طلبان بد هستند
    • FR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      11 0
      فقط بد ؟
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    14 0
    این مقاله صفایی فراهانی شامل همان ندانستن یعنی جهل است ایشان را به آیات سوره آلعمران در مورد وضع کفار و وضع مسلمانان و جواب خدا به این مورد ارجاع میدهم
  • حجت MD ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    10 0
    بعضی وقتی به قدرت نرسند همه چیز لا می شود لا اسلامی لا خدایی لا انصافی لا درستی و این همان ماهیت اینهاست که در بحرانشان که دوری از قدرت است نشان داده می شود
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    18 1
    ۳۲ سال وطن فروشی اصلاحات دست و پای این کشور رو غل و زنجیر کرده که باید شکسته بشه. سال مرگ اصلاحات امریکایی سال شکوفایی و ابرقدرتی ایران اسلامی است.
  • ه حسینی IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    14 0
    سعید خان حجاریان با هیاهو و جنجال دارد ذهنها را از نقشش در تخریب خودکفایی گندم دور میکنه ، به اطلاع برسونم خرید تضمینی امسال زیر ۵ میلیون تن است این یعنی نقشه به خوبی اجرا شده است .
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    14 0
    آقای فراهانی فکر نمی کنید یکی از اون مدیران بی سواد و بدون تخصص خود شما باشی؟ یک کمی فکر کن!!!!
  • علی IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    8 0
    اصلاح طلبان 8سال مملکت را تا لبه پرتگاه فلاکت وبدبختی بردند. دین ودنیای مردم را نابود کردند، هست و نیست مارا غارت کردند وحتما باید بازخواست شوند تا درس عبرت باشند. غارت مؤسسات مالی، بنزین 3000 تومانی، پراید120 ملیونی، دلار32000 تومانی، ارز پاشی 18 ملیارد دلاری برای دوستان، حراج60 تن طلای مملکت و......
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    7 0
    واقعأ همینطوره، فتنهٔ سیاه نمایی مهمترین ترفند دشمنان هست. من خارج درس خوندم و زندگی کردم و همینطور که در ایران از خیلی از موارد بخصوص از نوع مدیریتی اشکال میگیرم و راضی نیستم، در خارج از کشور هم مشکلات خیلی زیادی هست که مقدارش همینقدره فقط نوعش فرق داره و تا زمانی که کسی برای مدت طولانی اونور زندگی نکرده باشه متوجه نمیشه. البته خیلی از هموطنان هم اونور وضعیت خوبی ندارن ولی خوب جوری وانمود میکنن که اونور بهشته و باعث اشتباه هموطنان در داخل میشن. انتقاد واجب و سازنده هست ولی غر زدن و سیاه نمایی آب ریختن تو آسیاب دشمنه.
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    8 1
    مطمینا جهل عامل خیلی از مشکلات امروزه
  • سوخته IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    12 0
    این مفسدین از اینحرفها زیاد می زنند . ح ج ا ر ی ا ن
  • DE ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    9 0
    سعید حجاریان در ادامه تأکید بر مرگ "اصلاحات در صندوق‌ انتخابات " و ورود اصلاحات به فاز فاشیستی و میلیشیایی و آنارشیستی؛ از تمام شدن ۳ دهه مهندسی افکار و انتخابات و رقیب هراسی و پیچاندن عقل مردم توسط اصلاحطلبان در انتخابات ایران نیز لجن پراکنی کرده است. / چون ما اصلاح طلبها به دخالت های سپاه و قوه قضاییه وجلوگبری آنها از تله هایی که غربگدایان وستون پنجم و دشمن بامحوریت اصلاح طلبان برای استحاله انقلاب اسلامی به انقلاب دمکراتیک خلق ایران میگذارند اعتراض میکنیم شورای نگهبان ما را رد صلاحیت کرد. مثلا بنده خدا جهانگیری با سابقه درخشان اشتعال ۱۸۰۰۰۰۰۰۰۰۰ هیجده میلیارد دلار و ۶۵ تن طلا و ۸ سال آواربرداری و به اندازه ۳۰ سال آوارگذاری چرا باید رد صلاحیت شود. اصلا چرا ما اصلاحطلبها نباید کسی را داشته باشیم با پرونده پاک؟؟؟؟؟
  • فهیم IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    15 0
    اصلاح طلبان از طرف مردم سیلی خوردند .عاقبت معطل کشور به بهانه برجام و ضربع کشور .دم مردم گرم ایندفعه فتنه و فتنه گر را شناختند
    • DE ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      5 0
      دقیقا
  • DE ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    10 0
    اصلاح طلبکارها فقط سالها رای مردم را دزدیدند و باهاش شاهی زندگی کردن حتی به رای دهندگان به خود هم رحم نکردند اگر از اینهمه اموال به غارت رفته و حقوقهای نجومی و زمینها و کا خانه ها و ویلاها و حقوق های نجومی .....فقط درصدی از آن را به مردمی که به آنها رای داده بودند میدادند اکنون از بدنه اصلاحات سیلی نمیخوردند.
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    11 0
    آقایان دستشون کوتاه شده دارن می ترکند.
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    9 0
    واقعا شما مردم را چی حساب کردید
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    3 0
    خب شما ببین مسولان ما چه کسانی هستن و چه کسانی خودشونو نخبه میدونن بعد به علت وضع موجود پی میبری کاری به چپ و راست نداره
  • ناشناس IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    4 0
    این اصلاح طلبان واقعاً مردم را بیسواد و بیخبر از هر چیزی حساب میکنند دگر فکر نمی کنند که چند سال ما مردم نجیب ایران باینها اعتماد کرده وقدرت و اقتصاد کشور را بدست اینها سپردیم غافل از اینک این آقاین هم در این چند سال بجای پیشرفت کشور بیت المال را بین خود و اطرافیان خود با هر طریقی ویران کردند که هیچ حالا در برابر نظام ورهبری عزیز ایستاده و تمام ندانم کاریها و کثافت کاریهای خود را بدیگران نسبت میدهند در ضمن مگر شما ها تا دیروز نمی گفتید رئیس جمهور اختیار ندارد وتدارکاتچی میباشد پس چرا برای ریاست جمهوری خودکشی میکنید مردم بکدام حرف شما اعتماد کنند کشور جمهوری اسلامی که دست رنج صدها هزار شهید میباشد به لبه پرتگاه برده اید یه چند سالی در کنار به تماشا بنشینید ببیند که دوستدارن این انقلاب چگونه برای پیشرفت این کشور عزیز از جان مایه میگذارند اگر شما کار شکنی وفتنه سازی نکنید این مملکت مگر ارث پدری شماست که چنره زده اید بر روی قدرت مردم را بدبخت کردید باز به ۲۰ سال قبل عقبگرد کردید ما با ولایت زنده ایم اگر ولایت فقیه نبود کشور را تا حالا دها بار فروخته بودید تا آخرین نفس از رهبری عزیز حمایت خواهیم کرد بکوری چشم بدخواهان داخلی وخارجی
  • علی IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    9 0
    هروقت اصلاح طلبها رای نیاوردن جمهوری نیست وصندوق رای بی خاصیت است!!؟ چقدرجماعت وقیحی هستند.این افساد طلبهای که روزی 24 میلیون رای احمدی تژادراتقلب خواندند وحالا مشارکت 50 درصدی راباوجودکروناوسختترین مشکلات که اصلاتچیهابرلی مردم درست کردن وتحریم انتخابات لا حمهورمیخوانند!!
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    1 23
    دمش گرم حجاریان عجب قلمی داره.
    • DE ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      0 0
      اتفاقا....
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    3 0
    اصلاح طلبها منافق هستند
  • امیر IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    1 1
    فراموشش کنید
  • شهروز خلیلی IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    0 2
    8 سال ریاست جمهوری (احمدی نژاد) کشور را در باتلاقی فرو برد که در آوردن مملکت از این وضعیت نه کار روحانی است و نه رییسی و نه بزرگتر از آنها
    • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      5 0
      پس چراروحانی متوسل به هردوزوکلکی شدتارئیس جمهوربشه؟چرابعد۴سال بازم عمق چاه کنده شده احمدی نژادروندیدودوباره همه روبه خط کردبرای رئیس جمهورشدن؟ی چیزی میگیا.لااقل ی کم بیشترفکر میکردی و ی بهونه بهترمیتراشیدی.
    • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      2 0
      منظورتوواضحتربگو.الآن دودستی کشوروتقدیم کدخداکنیم درست میشه؟
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    5 0
    اصلاح طلبان وطن فروش باید برای همیشه از صحنه سیاسی کشور بیرون انداخته شوند و بازخواست شوند به خاطر تحقیر ملت ایران و دروغ ها و خیانت های که کردند تمام خائن ها مزدور عامل کشور بیگانه باید تیشه به ریشه شان زده شود در کشور ذره ای مراعات نشود
  • DE ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    1 0
    باید از خودتون بپرسید!
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    1 0
    ل... خدا بر دکتر یز...منافق
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    2 0
    خداوکیلی عجب اعترافی کرده این آقای صفایی فراهانی! میگه من از اول انقلاب کاره ای بودم! وزارت صنایع ،وزارت نیرو ، مجلس ، وزارت اقتصاد ، فدراسیون فوتبال!!! و بعدش فرماندهی اغتشاشات !!! بعدشم نتیجه میگیره که ما نادانیم! خوب جناب نادان تو چطوری این بار تریلی مقام و مسئولیتو توی این همه سال پذیرفتی با درجه نادانی؟!!! بگو وقتیکه دوستان بهم مقام پیشنهاد میکردند ،از حول حلیم میافتدم توی دیگ !اصلآ به این موضوع فکر نمیکردم که این مناصب چه ربطی بهم دارند و من چطوری قراره که درست از پس این مسئولیت ها بر بیام؟! البته بقیه شرکاش هم همینطور!
  • حسين DE ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    2 0
    آقاى سعيد سنگتراش بعد از اين همه سال اگر كمى فهم و شعور سياسى دارى بيا يك تعريف كلاسيك از اصلاح طلبى و نقش و جايگاه آن در قبال آرمانهاى انقلاب ارئه بده در ضمن بگو كه اصلا"مانيفست حزبى و يا فكرى و ايدئولوژيك شما چيست؟ كم سواد كم شعور هيچكس اصلاح طلبان را نكشت اصلا" شماها همتون حيف كشتن هستيد چون نه ارزش وجودى و نه ارزش ديگرى داريد تنها امثال نتانياهو كمى براتون تره خرد كردند اونهم تا اونجائى كه جاده صاف كن بوديد، شماها از درون مرديد خيلى ساله كه مرديد و حالا وقتش رسيده كه پاسخگو باشيد.
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    3 0
    زبان حال حجاریان: سلطان گندم بودن یا سلطان گندم نبودن مسئله این است سیاسی بازی و توییت پراکنی و حرف مفت زدن همش شامورتی بازیهای بنده است برای منحرف کردن اذهان از اصل موضوع!!
  • یاور انقلاب IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    1 0
    اقای حجاریان خجالت اور است که تئورسین اصلاحات خود را به جهالت میزند ، مرد حسابی شورای شهر که نظارت استصوابی نداشت پس جرا یکنفرتان رای نیاوردید ؟ ضمنا تعداد داوطلبین هم طیف شما هم کم نبود ،
  • DE ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    3 0
    این اصلاح طلبها حتی به رای دهندگان به خودشون هم رحم نکردند و فقط از آنها رای خود را گرفتند و جای خود و خانواده و رفقاشون را محکم کردند و بردند و خوردند. اگر از این ۱۸۰۰۰۰۰۰۰۰۰ هیجده میلیارد دلار و ۶۵ تن طلا و هزاران میلیارد رشوه و رانت و حقوق نجومی و میلیاردها مخارج جشن و پایکوبی و سمینر ...را خرج رای دهندگان به اصلاحات کرده بودند الان میلیونها رای داشتن.
  • سیدفروزان CH ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    1 0
    چگونه افرادی چون ح.. و ت... و ع...که اینچنین ضد نظام هستند ،کماکان آزادانه مشغول جوسازی و اعمال منافقانه در مملکت هستند مگر این آقایان نبودند که در دهه انقلاب ، یک هوادار ساده منافق را به مجازات میرساندند ، حال چگونه است که خود بمراتب بیشتر از کادر سازمان منافقین در مملکت فعالیت و آزاد هستند
  • BE ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    0 0
    اوا خواهر ، خودت بد شدی شاید
  • BE ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    0 0
    شما خودت شاید یه چیزیت میشه ، از کیسه خلیفه نبخش ، ما یعنی چی اصلا ؟
  • دکتر افسانه یوسفی IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    0 0
    حجاریان جز مرموزترین آدمهاست که بنظر من از خاتمی و موسوی و کروبی خطرناکتره. در واقع حجاریان مغزی است که اونا را به حرکت وامی‌دارد و بهشون خط میده
  • پری مجرد 44 ساله IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    0 0
    مشرق احتیاط میکنی، راحت بگو دارند برای براندازی سخت برنامه ریزی می‌کنند. آنارشیسم نفی حکومته و نفی حکومت در حالت استحکام یک حکومت به هرج و مرج و حتی مبارزه مسلحانه منجر میشه. و این کار از اصلاح‌طلبان برمیاد و دارن کد میدن
    • باسلام BE ۰۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      0 0
      شما چند سال پیش ۴۸ سال داشتید ، چطور شد که الان ۴۴ سال دارید ؟ اینها همه اش نشانه امیدواریست
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    0 0
    اصلاحات بد هستن
  • ES ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    0 0
    هدف از ایجاد این همه فشار بر مردم، آشوب گری و انجام پروژه های ضد نظام و ضد کشور هست.... مردم صبوری کنند. مسئولان انقلابی رسیدگی کنن. ان شالله خدا با ماست. و مکروا و مکرالله و الله خیر الماکرین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس