زهرا نژاد بهرام

اصلاح‌طلبان در حالی از حجت‌الاسلام رئیسی انتظار دارند که به هر قیمتی از وزیر زن در کابینه خود استفاده کند که خودشان در انتخاب شهردار تهران حاضر به این کار نشدند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

ما شهردار زن نگذاشتیم ولی رئیسی وزیر زن بگذارد!

درس طالبان به سران اصلاحات/ راه رفع گرانی در کمتر از ۶ ماه؛ اگر عزمی در کار باشد

زهرا نژادبهرام، فعال چپ و عضو شورای شهر پنجم تهران در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا در اشاره به کابینه رئیسی گفته است: خانم‌های توانمندی هستند که ظرفیت حضور در کابینه را داشته باشند. به دلیل اینکه ما امروز در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که مطالباتی از جانب زنان مطرح است تا بتوانند در دولت سهیم باشند، ضروری است که در کابینه دولت سیزدهم زنان حضور داشته باشند.

او می‌افزاید: برای پست‌های وزارتی و معاونت ریاست‌جمهوری حضور زنان واجب است و می‌تواند ظرفیت‌های خوبی را برای دولت آقای رئیسی که معتقدند یک دولت فراجناحی است، ایجاد کند. به نظر من زنان در طول دو دوره گذشته که در پست‌های مختلف در حوزه‌های وزارتی یا معاونت ریاست‌جمهوری فعالیت کردند، تجارب خوبی را به دست آوردند و این موضوع می‌تواند در دستور کار آقای رئیسی قرار بگیرد.[۱]

*این اظهارات متناقض‌نمای خانم نژادبهرام در حالی است که ایشان قبل از توصیه به چیستی چینش کابینه به رئیس‌جمهور منتخب؛ بایستی به تهرانی‌ها و مخاطبان خود توضیح بدهند که چرا اصلاح‌طلبان شورای پنجم با اینکه می‌توانستند اما برای تهران از "شهردار زن" استفاده نکردند!؟

این یک سؤال بزرگ است که اصلاح‌طلبان تا همیشه در مظان پاسخگویی به آن قرار دارند. زیرا آنها هم از اکثریت کامل در شورای شهر برخوردار بودند و هم اختیارات لازم را برای گماردن شهردار زن داشتند اما به محض فرا رسیدن این گلوگاه ولی تمام ادعاها و ژست‌های خود در این زمینه را کنار گذاشتند و پیاپی اقدام به انتخاب مردان برای سمت بلدیه تهران کردند.

بدیهیست که چنین افراد متناقض نمایی تا همیشه حق تواصی به گماردن مسئول زن در مناصب بالای نظام را ندارند زیرا در ظاهر امر اینطور است که اینان نسبت به حقوق بانوان صداقت ندارند و چیزی را در زبان می‌گویند که در قلبشان نیست.

***

درس طالبان به سران اصلاحات

درس طالبان به سران اصلاحات/ راه رفع گرانی در کمتر از ۶ ماه؛ اگر عزمی در کار باشد

عباس عبدی، از تئوریسین‌های اصلاح‌طلب به تازگی در یک توییت نوشته است:

"شاید یک علت دفاع تندروهای اصولگرا از طالبان این است که، مردم ما رفتار طالبان را ببینند بعد بگویند خدا پدر اصولگرایان ایرانی را بیامرزد و به وجود آنها دعا کنند که این‌ اندازه هم خشن و بسته و عقب‌مانده نیستند."[۲]

*عجیب است که آقای عبدی پس از یک عمر فعالیت سیاسی و حتی اطلاعاتی! این حقیقت ساده را نمی‌داند که منافع خارجی ایران تابع جناح‌بندی‌های سیاسی نیست و اقتضائات عقلانی است که باید و نبایدهای تصمیمات ایران پیرامون رخدادهای بین‌المللی را تعیین می‌کند.

ثانیا مردم ایران اگر هم قرار باشد که تندروی‌های سابق طالبان را با تندروی‌های کسانی در داخل ایران مقایسه کنند؛ آن کسان، اصلاح‌طلبان هستند نه اصولگرایان.

همان اصلاح‌طلبانی که در دهه شصت معتقد بودند باید در پیشانی دختر بدحجاب پونز فرو کرد، فیلمساز خاطی را باید فی‌المجلس شلاق زد، عینک‌های آفتابی اسکی‌بازهای پیست دیزین را باید مصادره کرد، بازجویی باید خشن باشد، ویدئو حرام است و صدامِ پلید هم "خالد بن ولید" است که باید در جریان حمله به کویت به او یاری رساند! [۳]

اینکه آقای عبدی چگونه توانسته‌اند با این سابقه دوستانشان به این احساس برسند که اصولگرایان تندرو هستند! از معماهای بزرگ روزگار ماست...

جالب است که اعضای ارشد طالبان تندروی‌های گذشته را محکوم و بر تغییر روش‌های خود تأکید کرده‌اند اما در اردوگاه اصلاح‌طلبان ایرانی شاهد هیچ توبه و برائتی از رفتارهای تند آقایان در دهه ۶۰ نیستیم. و همین نبود توبه‌ است که مثلا می‌بینیم اعضای ارشد این جریان همچنان به گزینه‌هایی مثل مجازات و اعتراض خیابانی و اشغال مراکز حساس نظام اصرار دارند!

***

ترسیم یک مسیر درست به روایت یک نماینده مجلس

راه رفع گرانی در کمتر از ۶ ماه؛ اگر عزمی در کار باشد

درس طالبان به سران اصلاحات/ راه رفع گرانی در کمتر از ۶ ماه؛ اگر عزمی در کار باشد

مرتضی آقاتهرانی، نماینده تهران و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس طی سخنانی که اعتمادآنلاین آنها را منتشر کرد، گفته است: اگر وزرای آینده انقلابی، مجاهد، ولایی و در میان مردم باشند و درد آنان را بفهمند، در این صورت مشکلات کشور بسیار سریع حل و فصل می‌شود و بنده معتقدم با وجود این افراد، رفع مشکلات کشور در کمتر از شش ماه هم شدنی است.

 او همچنین درباره راهکار گرانی تصریح می‌کند: زمانی که رئیس جمهور و یا دولتی‌ها می‌گویند قیمت فلان محصول نباید افزایش پیدا کند، باید نیروهای خود را جهت نظارت به بازار بفرستند و با کسانی که برخلاف قوانین رفتار می‌کنند، برخورد کنند. قطعاً مردم نمی‌توانند با کسانی که تخلف می‌کنند، درگیر شوند و رئیس جمهور باید همه را به خط کند تا قانون را رعایت کنند. اگر رئیس جمهور خودش به مقررات پایبند نباشد و همه را برای قانون مداری به خط نکند، کارها به درستی انجام نمی‌شود. [۴] 

*"نظارت بر بازار" اکسیر و یگانه گزینه‌ای است که اگر ژست‌های اقتصاد لیبرالی و حرف‌های غلطی مثل "نباید در بازار دخالت کرد"! نباشد؛ می‌تواند در کوتاه مدت؛ موجب کاهش بسیاری از گرانی‌ها شود.

حقیقت این است که حتی در حاقّ مکتب لیبرالیسم اقتصادی هم میزانی از نظارت بر بازار لازم است و کسانی که در ایران با ژست جهان‌وطنی از بازار آزاد دم می‌زنند و منظورشان البته لغو هرگونه نظارت دولت بر بازار است؛ اولا هیچ از اقتصاد و حتی از لیبرالیسم نمی‌دانند و ثانیا یک مطالعه ساده هم در گزارش‌ها و کتب خارجی ندارند تا از اخبار مربوط به دور ریختن میلیون‌ها تن قهوه و نیشکر و غیره از سوی برخی دولت‌های خارجی برای تنظیم بازار این اقلام و ایضا تنظیم نظامات گسترده مالیاتی برای جلوگیری از تلاطمات قیمتی باخبر شده باشند.

اگرچه مبرهن است که دولت نباید در همه ابعاد اقتصاد دخالت کند.

آنچه آقای آقاتهرانی در بحث راه رفع گرانی گفته‌اند؛ یکی از درست‌ترین و سریع‌ترین راه‌های رفع گرانی موجود در بازار کالاها و خدمات است. گرانی وسیعی که از هیچ قاعده تورمی، دلاری، تحریمی و بازاری پیروی نمی‌کند و بلای جان اقتصاد ایران شده است.

***

۱_ https://www.ilna.news/fa/tiny/news-۱۱۰۱۹۸۱

۲_ https://etemadonline.com/content/۵۰۳۶۱۶

۳_https://www.tasnimnews.com/fa/news/۱۳۹۶/۱۲/۱۶/۱۶۷۲۵۸۱

۴_https://etemadonline.com/content/۵۰۳۴۶۸

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 62
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    38 7
    عباس عبدی یه حرف مفت زن مثل زیبا کلام.. فقط وراجی میکنن... یه رستوران و نمیتونن اداره کنن. فقط حرف مفت
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
      19 1
      اصلاح طلبان معلوم نیس با خودشون چند چندن
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
      14 0
      عباس عبدی دلیل دفاع تمام قد غربگرایان و اصلاحطلبان منجمله خودش از داعش در عراق و سوریه همپای امریکا و انگلیس و اسراییل و عربستان را که در مخالفت شدید با دفاع از حرمر و عناوینی چون برای پول میرن متجلی و و دفاع از حکومت دکتر بشا بود را توضیح دهد در ثانی با طالبان مخالفی بسم الله برو بجنگ پیروز شو و پزش را بده نکنه منتظری حاج قاسم از بهشت بیاد برا تو و نجفی چند زنه که اصلا هم خشن نیستید با طالبان بجنگه ؟
    • سوخته IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
      19 0
      انشالله این نکبت ها بعد از اینکه مرگ سیاسی شان صورت گرفته بازخواست شوند که زمین یک نفس راحت از وجود ...شان بکشد انشاالله
    • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
      7 1
      این عبدی هم بدجوری 3 کار میکنه ها. قبلا فکر می کردم ادم حسابیه! عبدی جان! مصاحبه ی لیلاز جان، دوست ظریف جان و منتشر کنندگان فایل صوتی رو ببین تا حالیت بشه کی از طالبان دفاع می کنه! دقیقا شما اصلاح طالبان. :)
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
      7 1
      همه شما ها را سر کار گذاشته. تحریکتون میکنه به این اون ناسزا بگید. التماس تفکر
    • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
      0 0
      دقیقا
  • حجت MD ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    23 4
    در تاریخ ثبت است که اصلاح طلبها از منافقین و طالبان و داعش بسیار خطرناک تر هستند کسانی امروز سخنگو هستند و ادعای روشنفکری دارند و هر روز مقاله جامعه شناسی می نویسند که روزی در این کشور رفتارهایی به مراتب خشن تر از داعش انجام داده ا ند که انسان شرم دارد ان را بیان کند
    • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
      0 0
      بنده خدای در خواب، مردم در دو انتخابات اخیر نشان دادند ..... تو هنوز در بند گیر دادن به اصلاح طلبانی؟ انگار الان به عصر قاجار گیر بدی.
  • حجت MD ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    9 4
    اقای تهرانی مهار گرانی با به خط کردن نیست بلکه راه کار اقتصادی دارد که انشالله در 6 ماه گره گشا خواهد بود اما نه صرفا با نظارت و به خط کردن
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    6 17
    «عجیب است که آقای عبدی پس از یک عمر فعالیت سیاسی و حتی اطلاعاتی! این حقیقت ساده را نمی‌داند که منافع خارجی ایران تابع جناح‌بندی‌های سیاسی نیست و اقتضائات عقلانی است که باید و نبایدهای تصمیمات ایران پیرامون رخدادهای بین‌المللی را تعیین می‌کند.» واقعا؟! واقعا مشرق نظرت اینه؟! پس چطور برجام ماله فریدونه ولی صلح با طالبان فرا جناحیه مال کل نظامه؟!
    • ایران قوی IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
      11 1
      سیاست های کلی توسط نظام‌ تنظیم میشوند ولی مجری دولتها هستند و در برجام هم مجری دولت روحانی بوده است.
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
      6 1
      همانقدری که پذیرش حکمیت و ابوموسی اشعری و ........... به امیرالمومنین مربوط است این چیز هایی که گفتی هم به انقلاب اسلامی و رهروان صادق و جان برکفش مربوط میشود چه میشه کرد خداوند اینطور حکمت فرموده که اینجا این چیز ها اینقدر مخلوط باشن به امید روز جدایی
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
      1 1
      بخاطر همین خب برجام نتونست خط قرمزهای نظام رو رد کنه.
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    8 0
    اولاً اگر قرار است بابت سیاست ایران در قبال افغانستان، نظام به کسی توضیح بدهد باید به کسانی توضیح بدهد که از سیاست حمایت از گروه های جهادی در یمن، لبنان، عراق و سوریه حمایت می کردند نه کسانی که شعارشان نه غزه نه لبنان بود. آقایان اصلاح طلب ها مگر به نظام انتقاد نمی کردند که کشورهای دیگر به ما چه ربطی دارد؟ حالا یک بار طبق نظر ایشان در افغانستان دخالت نکردیم، چرا صدای وا اسلاما بلند کردند؟ دوماً نظر اصلاح طلب ها چیست؟ ما باید دخالت نظامی کنیم؟ ما باید شیعیان افغانستان را مصلح کنیم؟ به روشنی حرفشان را بزنند. ثالثاً من دقیقاً نمی دانم پشت پرده چه خبر است ولی چند چیز را می فهمم: 1- اکثریت مردم افغانستان سنی هستند پس تصور حکومت شیعیان بر افغانستان شدنی نیست. 2- فعلاً در افغانستان داعش، القاعده و طالبان فعال هستند. 3- طالبان (شاید به ظاهر و شاید هم واقعاً) با داعش و القاعده و آمریکا درافتاده اند و قول داده اند که با شیعیان رفتار درست داشته باشند همانطور که اقلیت های سنی و ارمنی و یهودی در ایران با آسایش زندگی می کنند. 4- سیاست اصلی و اولویت اول ایران در منطقه اخراج آمریکا از کل منطقه است 5-هروقت صدای اصلاح طلبان بلند شد از نظر من صدای آمریکا است که از حلقوم ایشان درآمده.
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    11 1
    دست و پا زدنهای اصلاح طلبان برای گرفتن پست در دولت ی رئیسی خیلی عجیب است / تا دیروز این حضرات اصلاح طلب میگفتند ی رئیسی بیاد وسط پیاده رو دیوار می کشد و دلار میشود ۵۰۰۰ تومن و چه و چه .../ حالا یکهو همه اصلاح طلبان صف کشیده اند که بیایند در دولت ی رئیسی پست بگیرند / اگر صف پست گرفتن در حکومت طالبان هم باشد این حضرات اصلاح طلب اولین کسانی هستند که در صف پست و مقام می ایستند ؛))/ اصولا این اصلاح طلبان خودشان اصلاح پذیر نیستند / کافی است به اینها بگویید اینجا صف استخدام در دولت است یک صفی تشکیل میدهند که ابتدا و انتهایش معلوم نیست ؛))) / شما ۸ سال گذشته بودید دولتتان هم از خودتان بود چه گلی به سر ما ملت زدین که دوباره میخواین برید پست و مقام بگیرید !؟ / عجب کاری کرد اقای رئیسی که اعلام کردند میخواهند دولت فراجناحی نشکیل بدهند / اگر نمیگفتند بهتر از این بود که ما مردم هی دستورهای چپ و راست این اصلاح طلبان بعضا مفت خور و فرصت طلب و بی تدبیر و ناکارآمد برای دولت سیزدهم را بشنویم / یعنی سنگ پای قزوین پیش این حضرات اصلاح طلب کم اورده / واقعا که اینها بقول ی زاکانی پرروهای نجومی اند / ی رئیسی از چندتای اینها نظرخواهی کردند حالا همه صف کشیدند نظر میدن دستور میدن تهدید نرم میکنند / والا بی جنبه ترین جناح سیاسی که ما تو عمرمون دیدیم این اصلاح طلبان هستند جنبه داشتن خیلی چیز خوبی است / اصلا نمیشه به این حضرات اصلاح طلب تعارف هم زد خیلی پررو و بی جنبه اند / کی میشه این یکماه هم تمام بشود و کابینه دولتی رئیسی مشخص بشود که ما مردم از شر خورده فرمایشات دم به ساعت این حضرات اصلاح طلب راحت بشیم / دیگه شورش رو درآوردند / یکی نیست به امثال این فائزه هاشمی و‌کسانی از این حضرات که انتخابات رو تحریم کردند و درش شرکت نکردند و به عناوین مختلف تأخیر در رأی گیری و اخلال در دستگاههای اخذ رأی و احراز هویت و... از حضور پرشور مردم میخواستند حلوگیری کنند بگه : حداقل به شماها هیچ ربطی ندارد که ی رئیسی چه باید و چه نباید انجام بدهند
  • منتظر IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    9 1
    آقای عبدی پشت وقایع تلخ سالهای حضور اصلاحات فقط خود اصلاح طلبان و تیوریسینهایی که امروز سلطان شده اند خوابیده است . آدرس غلط دادن کار همیشگی اصلاحات است کمتر به شعور مردم حمله کنید . زمان ثابت خواهد کرد که کدام فتنه ها با هدایت چه افرادی و فقط برای جلب توجه عموم و البته مظلوم نمایی طراحی و اجرا شده است . خیلی از اتفاقات را از ابتدای انقلاب به گردن غرب و شرق و جناحها انداختند در حالیکه فقط ناشی از جنون و شهوت قدرت طلبی اصلاح طلبان بوده است . وای از روزی که پرده ها بیفتند . آنروز شما کجا هستید ؟
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    7 1
    اصلاح طلب=لقمه ی قاطی
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    2 5
    با سلام ازتون خواهش می کنم صادقانه مطلب بنویسید! در رابطه با برخوردهای شن اوایل انقلاب که بنظر بنده هر دو جناح مشابه بودند ولی در ارتباط با خالدبن ولید خواندن صدام باید عرض کتم این عنوان توسط مرحوم حایری شیرازی امام جمعه وقت شیرار و در نماز جمعه بیان شد. مرحوم مشکینی هم سخن از پوشیدن کفن در حمایت از صدام گفت. و البته مرحوم محتشمی هم سخنانی در حمایت از صدام گفت.
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    6 2
    از ابتدای انقلاب بنده از نزدیک با جریان چپ که امروز بعنوان اصلاح طلب و نو اندیش و لیبرال و... شهرت یافته اند اشنایی دارم خداوکیلی انحصار طلب تر و رانت خوارتر و خود خواه تر و خشن و بسته تر از این جماعت ندیدم . برج عاج نشینی و خوی خود بزرگ بینی و تحقیر توده های مردم و تندروی در غالب افراد این جریان موج میزند . ارثی است که از جریان روشنفکری منحط غربگرا برده اند .
    • ع IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
      2 1
      چرا‌چرت‌نوشتی‌اصلا‌اول‌انقلاب چپ‌و راستی‌وجود‌نداشت
    • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
      0 0
      فرزند یا برادر عزیزم "ع" نوشته اند "چرا چرت و پرت نوشته ای اصلا اول انقلاب که چپ و راستی وجود نداشت " برادر محترم ! شکل گیری جناح چپ و راست و سپس میانه که همیشه به نفع چپ کار میکرد اولین روزهای انقلاب حتی ماه ها و هفته هایی که منجر به انقلاب شد و عمدتا با شکل گیری حزب جمهوری اسلامی و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی شکل گرفت . اما حوادث پر شتاب و شریط حاد انقلاب و حضور قوی و زیرکانه امام ره طبیعتا اجازه نمیداد که این خطوط شفاف خودنمایی کرده و مانور بدهند . همان روزهای اول تشکیل این دو سازمان و حزبی که طرفداری از نظام میکردند و خدمات قابل توجه سیاسی و امنیتی و نظامی برای نظام ارائه دادند اختلاف و صف بندی شدید و غلیظ داشتند که محسن ارمین / بهزاد نبوی / محمد سلامتی / موسوی خوئینی / تاجزاده / سید مهدی هاشمی ( معدوم) / سعید حجاریان / بجنوردی / ابوالفضل قدیانی معروف به پرویز / اغاجاری / صادق نوروزی / میر حسین موسوی وده ها عنصری که امروز با عنو ان اصلاح طلب و روشنفکر و نو اندیش و... به جریان لیبرالیسم و غربگرایی تندامریکایی - انگلیسی پیوسته اند از همان ابتدا به چپ های تندرویی معروف بودند که حتی نظرات مرحوم اقای منتظری در اقتصاد و نظرات شهید بهشتی و شهید مطهری را هم برنمیتافتند . در حزب جمهوری هم این جناح بندی غلیظ وجود داشت .این جریان بعد از اتمام جنگ و رحلت امام ره و روی کار امدن دولت مرحوم اقای رفسنجانی تحت حمایت و کمکهای معنوی و مادی بی دریغ ایشان قدرت گرفت و درتمام ارکان سیاسی و فرهنگی و اقتصادی و امنیتی نظام نفوذ کرد .گرچه سوپر تند روهایی مثل اکبر گنجی و... به ولی نعمت خود مرحوم اقای رفسنجانی هم رحم نکردند . در همین دهه این جریان فکری - سیاسی - امنیتی و اقتصادی با تشکیل حلقه کیان به بازخوانی و تجدید نظر در کلیه مبانی فکری دینی و سیاسی خود پرداخت و به نظریه سازی و مانیفست نویسی برای تغییر نظام اسلامی به نظام سکولار غربی و پیوستن به جریان نظم جهانی به فرماندهی امریکا اقدام کرد . دولت اقایان خاتمی و روحانی نتیجه های خروجی همین جریان است که تلاش حد اکثری خودرا جهت تغییر نظام بکار گرفتند و فتنه های متععد سیاسی و اجتماعی را طراحی و اجرا کردند اما تاکنون به نتیجه نهایی و دلخواه خود نرسیده اند گرچه ضربات سهمگینی به انقلاب و ایران و مردم وارد کرده اند .
  • سید IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    8 1
    به کولی گفتند خوش آمد؛ توبره اش کشید پیش آمد!! حال و روز امر و نهی اصلاح طلبان ایران با رئیس جمهور منتخب مردم! حالا جناب آقای رئیسی خواسته است عزتی بر سر اصلاح طلبان بگذارد مثلاً دعوتی و مشورتی و خوش آمدی صورت داده است! ظرفیت که نیست، اکنون برایش نسخه اداره کشور می دهند و چپ و راست وزیر پیشنهاد می کنند و برایش خط و نشان می کشند! گویی آقای رئیسی را چنان بی تجربه پنداشته اند که مثلاً دارند از تجربه های موفق شان در کشورداری و مملکت گردانی به ایشان صدقه سری می دهند!
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    6 2
    البته با زمین سوخته و چاهای عمیق و مین هایی که دولت تزویر سر راه دولت انقلابی آقای رئیسی گذاشته؛ به نظر یک معجزه بسیار بزرگ بایست اتفاق بیفته که بشه ظرف 6 ماه وضع کشور بهتر بشه.
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    6 2
    ای....های افساد طلب در۸سال هرکاری کردی،بازهم دست ازسر مردم برنمیداریدتا قساد خیانت قاچاق وجنایت باندبازی وفتنه وبی عدالتی وتبعیض خود وخاندانتانددرست نشود،چه با تحریم وبی تحریم هیچی درست نمیشه
  • NL ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    2 7
    همین ادعاهای ۱۰۰ روزه و ۶ ماههنشان میدهد که از اقتصاد هیچ نمیفهمند.
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
      4 1
      خیلی هم میفهمند گرانی و کمبود یک چیز هست هر مغازه یک قیمت و بعضا تفاوت صد در صدی و بیشتر و گرانفروشی و احتکار یک چیز که فقط با نظارت حل میشود
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    5 2
    فریب کارتر ،دروغگو تر از اصلاح طلب پیدا کردید نشان دهید.
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    5 3
    تمام هنر اصلاح طلبان در مورد زنان سواستفاده از زنان و کشتن انها با شهردار اصلاح طلب منتخب خود با شلیک مستقیم در حمام است بعد برای رهایی از قصاص پرداخت ۱۰ میلیارد تومان ازجیب بیت المال زنده باد زنان برای بردگی اصلاح طلبان
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    6 2
    تفاوت را احساس کنید!!! مطالبات اصلاح طلبان از روحانی: رفع حصر، حذف حجاب، کنسرت، موتورسواری زنان و حضورشان در ورزشگاه، پخش ربنای شجریان، مذاکره با کدخدا!!!!! مطالبات اصلاح طلبان از رئیسی: رفع تورم، حل مشکل مسکن و اشتغال و ازدواج، رشد اقتصادی، ریشه کنی فساد اداری و بانکی و رانتخواری، تقویت پول ملی، رونق تولید، کاهش قیمت خودرو و دلار و ...!!! پر رو های نجومی
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
      3 2
      نکات جالبی بود!!!
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    6 2
    اخه عباس عبدی این جاسوس بی خاصیت کجایش تئورسین است ول کنید تو رو بخدا این ادم بد بخت مفلوکی است که از بدبختی وراجی می کند من که همیشه دلم به حال این بدبخت می سوزد
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    2 4
    اتقافا عبدی این مطلب رو درست گفته
  • حمید IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    5 0
    صفحه کلاچ ماشین رو که ۱۲۵ هزار تومن خریده بودم تو سال ۹۶ دیروز خریدم یک میلیون و دویست و پنجاه هزار اونم تازه ایرانیه ده برابر شده قیمتش کجای دنیا این وضعیه آخه؟؟
  • مهرناز IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    2 1
    عبدی " بهترست توهم مانند زیبا کلام کمتر سخنرانی کنید " تا وجهه خودت را بیشتر از این لجن مال نکنی " شما از طرف دومیلون رائی که آوردید " برای اقای رئیسی تعیین مشی می کنید " اگر عرضه ای داشتید " که ندارید " مردم را با حکومت داری خودتان آزار نمی دادید " تا تنفر در دل مردم نسبت به خودتان ایجاد کنید.
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    3 2
    انشالله دولت رییسی با حمایت سایر نهادهای انقلابی تمامی مشکلات را از سرراه برمیدارد و با توجه به تولید داخل اقتصادرا احیا میکند وارزانی ومعیشت شرافتمندانه وبا عزت وحکمت را به مردم هدیه خواهد کرد ولاشه برجام را دور خواهد انداخت وهرگونه مذاکره با آمریکا را تعطیل خواهد کرد انشالله تا ثابت کند که از اول انقلاب اگر دولت ها دست اصولگرایان انقلابی بود نه شرق ونه غرب زیاده خواه حریف ایران نبود وکارآمدی تمام عیار تفکر اصولگرایان را به منصه ظهور خواهد رساند واقتصاد اول منطقه خواهیم شد به زودی
  • DE ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    3 0
    ما مردم واقعا نگران آینده اصلاح طلبها هستیم .بنده های خدا باید از اول دوره های کارآموزی و فراگیری یک مهارت غیر از وراجی دلالی شیتیلگیری و حمله و اشغال فله ای و اتوبوسی به مدیریت ها و مسئولیتها و داداچ بازی و رانتخوای ...را یاد بگیرند .چون دوره این چیز ها تمام شد. تصور اینکه مثلا ت... و ع... و ز... و اینجور قماش یک کار تولیدی غیر از تولید دردسر و هرج و مرج و آشوب و بلبشو ..بکنند مانند تصور اینستکه پلنگ صورتی در جلسه کنکور نشسته داره به سئوالات جواب میده!!
  • كريم IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    6 0
    در قرآن كريم خداوند خطاب به همسران پيامبر (ص) مي فرمايد: وَ لا تبرّجنَ تَبَرُجُ الجاهِلية االاولي ... شما نبايد مانند زنان زمان جاهليت، برتري جويي (و خود مطرحي) كنيد. در خانه هايتان بنشينيد و به عبادت خدا و خواندن قرآن كريم و آموختن حكمت بپردازيد. آيا اين زنان ما كه به خيال خودشان در اين دوران قحط الرجالي كه وجود دارد بيايند و پستهاي آنچناني را تحويل بگيرند مي دانند كه كار واجب تري كه دارند در خانه هايشان است و اينها نمي توانند از عهده خيلي از كارهاي مردانه بر آيند. براي زنان همان بهتر كه در خانه بنشينند و كارهاي خانه و آشپزي و رفت و روب و از اين قبيل را انجام بدهند و يا اگر سوادش را دارند قرآن بخوانند و اگر ايمان دارند عبادت خدا را انجام بدهند.
  • حسين DE ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    2 0
    آقاى عبدى اگر كمى درك و شعور و معرفت سياسى دارى لطفاً بگو دست آورد آمريكا در طى حضور بيش از بيست سال در افغانستان چه بود؟
  • بی خانمان IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    2 0
    این بحث ها فایده ندارد خانه نداریم تفاوتی ندارد مقصر اصول گراست یا اصلاحطلب دولت باید یا برای ملت مسکن تهیه کند یا اگر نمی تواند ملت خودشان سرمایه داران اصول گرا و اصلاحطلب و لیبرال را غارت کنند حقشان را از حلقوم هر دو گروه بیرون بکشند
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    1 0
    چرادولت روحانی تا توانستند مملکت،معادن،منابع،نفت،گاز،اب،برق،واگداریها وانخصارات،مشاغل،کارخنه ها،شرکتها،اراصی ملی،بورس،سهام،ارزدولتی ونیمایی وحتی اوقاف ... را چاپیدنند
  • امیرو IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    2 1
    عباس عبدی از سران فتنه بوده و نطراتش به پشیزی نمی ارزد. آقای رئیس اصلاً نیاید به حرفهای این ورشکسته ها توجه کند
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    0 0
    بله درست گفته لکن ریشه در مشکلات داخلی و توطیه گران داخلی و دزدان نفوذی خارجی وسناریونویسان الوده دارد 
  • آریوبرزن IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    1 0
    ببین به کجا رسیدیم که شدیم حامی طالبان ..بابا اینها همون هایی هستند که ملت خودشون رو با عملیات انتحاری و بمب گذاری قتل عام میکردن حالا شدن عزیز دل ما!!!
    • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
      0 0
      دو ابر قدرت بزرگ جهان اتحاد جماهیری شوروی سابق و ایالات متحده امریکا هر کدام به مدت بیست سال در باتلاق افغانستان فرو رفتن ودست اخر با خواری خفت شکست را پذیرفته و افغانستان را ترک کردند جمهوری اسلامی ایران در دام دشمنان ایرانیان نیفتد و خودرا در باتلاق افغانستان گیر نیندازد راه حل افغانستان نظامی نیست راه حل افغانستان گفتگوی داخلی تمام گروه های افغانی است
    • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
      0 0
      اقایی که میگی راه حل افغانستان گفتگوست طالبان اسلحه بدست به گفتگو علاقه داره؟
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    1 0
    عملیاتهای استشهادی بر علیه مردم خودشون فراموش نشدنیه!!! طالبان شده الگوی ما... خدا بخیر کنه
  • CA ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    0 0
    حامی طالبان اصلاح طلبان نیستند
  • محمد JP ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    0 0
    خیلی متعصبانه و جناحی و یکطرفه حرف می زنید. کمی انصاف داشته باشید.
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    0 0
    ای خدا به دادمون برس از دست خائنین به کشور به خودت پناه میاریم
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    0 0
    عباس عبدی عبد کدخداست ومزدور انگلیس
  • DE ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    0 0
    مرگ بر آمریکا مرگ بر انگلیس مرگ بر اسرائیل مرگ بر منافق
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    0 0
    لطفا در مقابل آمریکا و هم پیمانهایش ، تسلیم نشوید. آنها هرگز به ما رحم نخواهند کرد
  • US ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    0 0
    ایران دست ... بود. حاج قاسم وار ... بیرون شد وحاج قاسم وار نوبت دولت است ابادش کند و .... رخنه نکند که یکی هم مار سمی زخم خورده است جهادی عمل شود انشااله موفق باشید .
  • IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    0 0
    شاخ .. دولت وشورای شهر .. شکسته شد. برادران جهادی ورود کنندسال هزار و چهارصد و مثل شهید حاج قاسم سلیمانی کار شود مکتب حاج قاسم مد نظر باشد موفق باشید .
  • ایلیا IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    0 0
    کی خفه می شید جناب حراف الدوله
  • IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    0 0
    نسخه ایرانی طالبان
  • Shahrokh IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    0 0
    خواهشا گزینشی چاچ نکرده. امیدوارم مطلبم را چاپ کنید.... بنده با مطالعه عرض میکنم هر بلایی سر مردم و مملکت امد ریشه اش ازخوده اکبر رفسنجانی.و خانواده مرحوم هاشمی رفسنجانی آمد،با ژست سازندگی و اصلاحات در نماز جمعه مردم را تشویق به تجمل گرایی نمود و گفت اصلاحات و تجمل چیز بدی نیست!؟؟ ودیگر مسولان زی انقلابی و ارزشی را کناری نهاده با هم خانوادگی مسابقه رانتخواری وویژه خواری راه انداختن که هنوز نهضت این غارتگری ادامه دارد که انشالله جناب رئیسی با همکاری اژه ایی باید مماشات را کنار بگذاراند چرا که همه میبایست برابر قانون یکسان باشند نمیبایست خدا را و خون شهدا را فراموش کنند.مماشات کنند.حالا چون فلان وزیر و مدیر پست مقام دارد. نمیبایست بهشان گیر داد چرا که چون وصل اشخاص ذی نفوذ هستند. جواب خدا را نخواهند توانست در روز یوم الحساب که بزودی مواجهه خواهند شد در پیشگاه خداوند تبارک وتعالی بدهند
  • Shahrokh IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    0 0
    برای چندمین بار است چرا مطلب بنده را چاپ نمیکنید
  • Shahrokh IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    0 0
    مطلب ها را گزینشی چاپ نکنید ضربه ایی که این مدعیان اصلاحات اخص لیدرهایشان مانند..صادق نه زیبابلکه. زشت کلام عباس عبدی..ووو عده ایی سلبریتی بی دردی مانند..پرستویی..رضا کیانیان..رشیدپور..مهناز افشار..باران کوثری...سر مملکت اوردن صدام حسین تکریتی در جنگ ۸ ساله نیاورد.بازخواست بشن تا جگر مردم خنگ شود مردمی که همه رقمه پای نظام ایستادن
  • Shahrokh IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    0 0
    واقعا اگر ما بودیم بجرم جاسوسی ۸ سال زندانمون میکردن میرفتیم پشت سرمون را هم نگاه نمیکردیم ولی پروئی این نان به نرخ روز خورهایی مانند این عباس عبدی که زمانی در راس قدرت بوده انهم در بخش اطلاعات و امنیت.که مدعی اصلاح طلبی هم هست..بسیار عجیبه که هنوز هم ادا و ژست روشنفکری میگیرن بابا ملت نخواهد تحلیهای آبکی و اظهار نظر کردنهای شما مدعیان اصلاح طلبی را کی وچه کسی را باید ببینند..خدا وکیل و چقدر میگیرید دیگر اظهار نظر تکنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس