محسن میردامادی

مهندسان "تحریم خاموش انتخابات" و کسانی که از ۲ سال قبل مشغول القای گزینه شرکت نکردن در انتخابات در ذهن کسانی از مردم بوده‌اند؛ اکنون از سایه بیرون آمده اند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

امام جمعه‌ای که دل رهبر و مردم را شاد کرد

امام جمعه‌ای که دل رهبر و مردم را شاد کرد/ قرآن‌هایی که پس از انتخابات به نیزه رفت!

اخیراً ویدئویی منتشر شد که در آن آیت‌ا... سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل و امام جمعه اردبیل تذکر تندی را به یک فرماندار می‌دهد.

در این ویدئوی جالب که مربوط به یک مراسم افتتاحیه است، هنگامی که فرماندار به آیت‌ا... عاملی پیغام می‌دهد که امروز تولد مقام معظم رهبری است؛ آیت‌ا... عاملی در پشت بلندگو می‌گوید:

"سالروز ولادت مقام معظم رهبری را آقای فرماندار تبریک گفتند. تشکر می‌کنم. ولی ما از آقای فرماندار این را نمی‌خواهیم.

بلای کربلا به سر این آقا آوردید تا این افتتاحیه درست شود. اینها را درست کنید. وظیفه شما این است. نه اینجور چیزها را تبریک گفتن!

از سایر ادارات هم من واقعا گله دارم. اگر آقای استاندار نبودند این کار درست نمی‌شد. یکسال است این آقا را معطل کردید و حالا دارید تبریک می‌گویید!؟ "[۱]

*الحق و الانصاف اقدام بصیرانه و اعتراض عالمانه آیت‌ا... عاملی موجب آبروی اسلام و انقلاب و شاد شدن دل رهبری و مردم شد.

اقدامی قابل الگوبرداری در مقابل معدود مسئولان صحنه‌آرا و ناکارآمد که عامل کند شدن سرعت پیشرفت کشور هستند و مبتلی به بدعملی! اما در عوض زینت‌المجالس بودن را خوب بلدند و با حرف‌های دهان‌پرکن تقلا می‌کنند تا کسی متوجه بدعملی و ناکارآمدی‌های آنها نشود.

نمایشی غم‌انگیز که فقط و فقط با بصیرت و درایت انقلابی؛ نظیر آنچه که آیت‌ا... عاملی به خرج دادند رسوا می‌شود.

پیش از این یکی از نمایندگان مجلس نیز خواستار قرائت روزانه قرآن توسط نمایندگان در مجلس شده بود. اقدامی که البته مورد انتقاد گسترده فعالان سیاسی و رسانه‌ای قرار گرفت و آنها تأکید کردند که مجلس جای کار کردن است نه قرآن خواندن!

***

قرآن‌هایی که پس از انتخابات به نیزه رفت!

امام جمعه‌ای که دل رهبر و مردم را شاد کرد/ قرآن‌هایی که پس از انتخابات به نیزه رفت!

سیدحسین موسوی تبریزی، از فعالان اصلاح‌طلب و از حامیان تحریم انتخابات در بخشی از یک یادداشت در شماره پنجشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی نوشته است: یکی از بزرگ‌ترین مسئولیت‌های دولت جدید اعم از رئیس‌جمهور و حتی قوه قضائیه که با هم نیز انتخاب شدند، جلب اعتماد از دست‌رفته مردم است.

او همچنین می‌نویسد: مردم اگر ببینند که خدمتگزارانی هستند که در راستای حل مسائل تلاش می‌کنند و با آنها صادق هستند، اعتماد و اطمینان‌شان آرام آرام جلب می‌شود! [۲]

*مدعای عجیب "بی‌اعتمادی مردم به نظام اسلامی" در کشوری که شاهد تشییع چندین میلیونی شهید سردار سلیمانی است، میزان پرداختی مالیات‌های مردم بیشتر از درآمدهای نفتی است، گزارش‌های مربوط به کمک‌های مالی پرداختی مردم به نهادهای خیریه امین نظام حاکی از افزایش‌های چشمگیر است [۳] و قوانین موضوعه کشور نیز تماما توسط مردم اجرا می‌شود؛ یک ادعای بی‌سند و مضحک است.

دقت شود که منظور آقایان از بی‌اعتمادی مردم و حرف باطلی به نام "کاهش سرمایه اجتماعی نظام"، کم شدن مشارکت مردم در انتخابات‌های اخیر است!

رویدادی تلخ که صرفا و فقط به دلیل طرح مهندسی اصلاح‌طلبان مبنی بر "تحریم خاموش انتخابات" رخ داد و البته به اعتماد و سرمایه اجتماعی هیچ ربط وثیقی ندارد.

بماند که آقایان مدعای از دست رفتن اعتماد مردم به نظام را از مدت‌ها قبل از انتخابات ۹۸ نیز مطرح می‌کردند.

تأکید بر حضور گسترده و مشارکت مردم در انتخابات یک امر صحیح است اما بهانه‌جویی از قِبل آن و دستمایه ساختن مشارکتی که همواره می‌تواند کم یا زیاد باشد! علیه نظام اسلامی؛ یک ذنب لایغفر و یک حرکت شیطنت‌آمیز است که سابقه آنرا در "تاریخ جنگ صفین" نیز خوانده‌ایم.

این نکته نیز قابل اشاره است که میزان مشارکت مردم در انتخابات اخیر نسبت به انتخابات قبلی به میزان "۹ درصد" افزایش پیدا کرد که البته قرار است این مقوله در صحبت‌های مدعیان کم شدن اعتماد مردم به نظام مورد اعتنا قرار نگیرد!

بحث کاهش اعتماد مردم به یک نظام سیاسی از نشانه‌های واضحی برخوردار است که خواص کشور بایستی برای عقیم گذاشتن توطئه دشمن؛ نسبت به تبیین آنها در نزد افکار عمومی، عمارگونه اقدام کنند.

***

مهندسان "تحریم خاموش انتخابات" از سایه بیرون آمدند

امام جمعه‌ای که دل رهبر و مردم را شاد کرد/ قرآن‌هایی که پس از انتخابات به نیزه رفت!

محسن میردامادی، فعال چپ و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ اخیراً در بخشی از یک مصاحبه با سایت امتداد نو در پاسخ به این سؤال که "آقای مرعشی در گفت‌وگویی گفته اند که کارگزاران در آینده در ائتلاف‌هایی حضور خواهد داشت که اصل سیاست مشارکت در انتخابات را پذیرفته باشند. نظر شما در این باره چیست؟ " اظهار کرده است:

"برخی از گروه ها و نیروهای اصلاح طلب چنین دیدگاهی دارند که به هرقیمت و شکلی باید در انتخابات حضور داشته باشند که نمونه اخیر آن هم همین انتخابات بود که به وضوح مهندسی شدن انتخابات و معلوم بودن نتیجه قبل از انتخابات مشخص بود اما نظرشان بر حضور و حمایت از یک نامزد بود. این دیدگاه حتی این را هم می پذیرد که اگر در انتخاباتی نامزد اصلاح طلب نبود از نامزد دیگری حمایت کنیم. طبعا گروه ها و نیروهایی هستند که این دیدگاه را قبول ندارند و ضمن اذعان به اهمیت صندوق رای و نقش تعیین کننده آن در اصلاح حکمرانی اما بر این نظر هستند که شرکت در انتخابات یک قاعده است و ما به طور معمول باید در انتخابات شرکت کنیم اما هر قاعده ای میتواند استثناهایی داشته باشد و در صورت پیش آمدن شرایط استثنایی می توانیم در انتخابات حضور پیدا نکنیم، مانند زمانی که انتخابات بی معنی شده و از مفهوم خود تهی میشود. حضور در چنین انتخاباتی حتی می تواند به تضعیف نقش صندوق رای کمک کند. لذا ضمن احترام به نظر آقای مرعشی، با این نظر که باید در هر شرایطی در انتخابات حضور پیدا کرد موافق نیستم. "[۴]

 

*در گام اول پر واضح است که اگر فعالان فتنه ۸۸ از آن گناه بزرگ توبه کرده بودند؛ امروز شاهد تکرار همان حرف‌ها از لسان اینان و تأکید دوباره بر "مهندسی شدن انتخابات در ایران" نبودیم!

در گام بعد نیز بایستی به آقای میردامادی و دوستان تحریمی ایشان خاطرنشان کرد کسی که دست به مهندسی انتخابات زد "هسته سخت اصلاحات" و امثال همین آقایان بودند...

افرادی که از ۲ سال قبل پروژه "تحریم خاموش انتخابات" و رویکرد عدم معرفی نامزد را در دستور کار گذاشتند، نجبایی مثل عارف و خرازی را خانه‌نشین کردند و به جای آنها چهره سابقه‌داری مثل تاجزاده را به عنوان نامزد عرصه انتخابات معرفی کردند و تا توانستند از اوضاع کشور سیاه‌نمایی کردند تا از مشارکت مردم در انتخابات بکاهند.

و گرنه انتخابات همان انتخابات بود و ساختار قانونی و نظارتی هم همان ساختار.

همان انتخابات و همان ساختاری که برخی از داوطلبان نامزدی را رد و برخی دیگر را تأیید کرد و شرایط مساوی برای تبلیغ نامزدها را نیز بوجود آورد. ساختاری که اصلاح‌طلبان در سال ۹۲ بر اساس همان قدرت اجرایی را به دست گرفتند اما اکنون که به دلیل کارنامه سیاه خود و با رأی مردم طرد شده‌اند از مهندسی شدن انتخابات دم می‌زنند!

این گناه مردم و نظام نیست که امثال آقای میردامادی تاجزاده را اصلاح‌طلب می‌دانند اما همتی و مهرعلیزاده و عارف را خیر!

برخی محافل تحلیلی معتقدند ستاد هسته سخت اصلاحات با رویکرد تحریم انتخابات و اعلام مرگ اصلاحات صندوق‌محور عملا از حیطه فعالیت داخل نظام خارج شده و به سمت فعالیت‌های آنارشیستی و البته مسلحانه حرکت کرده است.

در مقابل اما احزابی مثل کارگزاران، حزب ندا و برخی دیگری از احزاب اصلاح‌طلب که بر رویکرد دموکراتیک و حضور در انتخابات تأکید دارند؛ رخ جدید اصلاح‌طلبی در ایران هستند که بایستی من‌بعد در نگاه به اصلاح‌طلبی متوجه انفکاک آنها بود.

هجوم و ابراز خشم اعضای هسته سخت اصلاحات و بیسمارکهای چپی که دیکتاتوری آنها شهره خاص و عام است علیه نجبای اصلاح‌طلب و معتقدان به حضور در فرایند دموکراتیک؛ امری محتوم بود که همه می‌دانستند پس از انتخابات، رخ خواهد داد. [۵]

***

1_ mshrgh.ir/1246071

2_ https://www.armanmeli.ir/fa/main/print/318557

3_ mshrgh.ir/1200055

4_ http://emtedad.news/print/?id=3126

5_ mshrgh.ir/1240929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 14
  • سید IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    28 1
    به هرحال ملت ما امروز دیگر از هرچه اصلاح طلب و نان به نرخ روزخور و منافق در هر لباس و سمت و نوکر بیگانه و دستیار کدخدا و غرب پرست منزجر و متنفر است! چه کسانی که برای ضدیت با نظام پشت این جماعت بودند و خدا پوزه شان را به خاک مالید و امروزه از این جماعت ناامیدشان کرده است و چه کسانی که از ابتدا این جماعت را به درستی شیطانی می دانستند و هرگز حاضر به تبعیت از یاوران ابلیس نبودند!
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      2 19
      این حرف شماست وگرنه اصلاحات هنوز هم زنده هست،کسانی حالشون از اصلاح طلبها به هم میخوره که قبلا هم به هم میخود.
    • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      5 1
      مستری که میگی این حرف شماست و اصلاحات امریکایی هنوزم زنده ست! توهم زدی. حالا چند سال دیگه صبر کن معنی تنفر عمومی رو قشنگ درک می کنی.
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    25 1
    وقاحت امروز افساد طلبان حاصل تساهل در برابر این جماعت کدخداپرست است. در تفکر این جماعت وادادگی و خیانت به دین کشور هیچ مرزی ندارد و برای رسیدن به دنیای خود هر خیانتی میکنند کما اینکه تا کنون نیز چنین بوده اند
  • کارشناس IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    6 31
    کسانیکه نوار ظریف را بیرون دادند کسانی بودند که از حضور او در انتخابات میترسیدند و با این کار زمینه رد صلاحیت او را مهیا کردند و ظریف به همین خاطر کاندید نشد چون میدانست رد صلاحیت میشود.
    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      23 6
      ظریف رد صلاحیت هم نمی شد بخاطر گند برجام و ذلتی که برای پاسپورت ایرانی درست کرده قطعا انتخابات را به آرای باطله می باخت
    • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      19 3
      ظریف خودش نوار رو منتشر کرد تا برای کاندید شدن بهش فشار نیارن.
    • محمد IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      16 5
      یعنی هنوز هم با آن همه گندی که ظریف زده ازش حمایت می کنی واقعا خیلی وطن فروشی
  • محمدایوب IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    10 1
    ای کاش در حوزه های علمیه به اندازه انگشتان دست مانند این عالم ربانی .فرزند حضرت زهرا س اگر بود امروز وضع زندگی مردم این نبود امروز ابروی لباس روحانیت توسط این .... نمی‌رفت اگر واقع بینانه ودر میان مردم برویم. می بینیم روزی یک نفر لباس آخوندی به تن داشت حرفی میزد مردم ازعمق جان می پذیرفتند اما این ها چه کردند با لباس پیامبر
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    10 1
    جناب اقای موسوی تبریزی سلام علیکم بعنوان شاگرد شما که بخشی از کتاب شریف مکاسب را از محضرتان استفاده کرده ام خدمتتان عرض میکنم امروز دیگر برکسی پوشیده نیست که بخشی از سرمایه های اجتماعی و اعتماد مردم به دولت بوسیله عملکرد بشدت منفی و مخرب دولت غربگرا که مامور اجرای نسخه های اتاق فکرهای جریان نئو لیبرالیسم بریده از امام و انقلاب و اسلام اند رقم خورده است . خوشبختانه توده های عظیم مردم فهیم واقعا حساب و کتاب اصل نظام مقدس جمهوری اسلامی و حاکمیت دینی و رهبری معظم و فرهیخته را از جریانات و دولتهایی که از اموزه های امام و انقلاب یعنی عقلانیت و عدالت و معنویت بریده اند و به اردوگاه و اموزه های لیبرالیسم غربی پیوسته اندجدا میدانند . اکثریت مردم از اصل نظام و انقلاب اسلامی و رهبر عادل و متقی و پارسا و مقاوم و مردم گرا و دلسوز و صادق و انقلابی که راه و هدف و سیره انقلابی امام و اسلام عزیز را دنبال میکند هیچگاه نبریده و اعتمادشان را از دست نداده اند . عملکرد بشدت سوء و اشتباه و تکرار و انبوه خطا ها و خطیئه های جریانی که اتفاقا شما از حامیان و منسوبین به ان هستید و بی مهری جریان شما به توده های مردم و دست کشیدن ازامام و انقلاب و فشار حد اکثری بر مردم مستضعف و محروم باعث کدورت خاطر و عدم اعتماد بخشی از مردم به دولت غربگرایان شده است . امید واریم این اعتمادی که به ان خدشه وارد شده با روی کار امدن دولت و کارگزارانی متخصص و عاقل و انقلابی و مردم گرا و دشمن شناس جبران شود و انقلاب به خط اصلی و اصیل خود ب یعنی اسلام ناب محمدی ص باز گردد و اموزه های امام خمینی بزرگ ره احیا شود . و خط نفوذ غرب و غربگرایان منحط همیشه فراموش شده و به زباله دان تاریخ بپیوندد .
  • علی مه IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    6 3
    کاهش اعتماد مردم بواسطه رئیس جمهور فعلی اصلاح طلبه،
    • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      2 6
      اگه به خاطر دولت فعلی بود که اتفاقا مردم باید خیلی بیشتر شرکت میکردن تا این دولت فعلی رو عوض کنن
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    9 3
    چقدر مردمه قانعی هستیم ما. به چه چیزهایی دل مان خوش است
    • US ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      4 0
      نه وقتی در کشوری با این ثروت بهت کوپن غذا دادند اونوقت شکر کن و دلت را خوش باش. وگرنه از این حرف ها از صدر اسلام تا حالا بوده و خواهد بود.
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    7 1
    اصلاح طلبان پادوهای دشمن درایران
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    6 8
    میزان مشارکت مردم در انتخابات نتیجه عملکرد دولتی است که هشت سال گذشته بر کشور حکومت کردند هر موقع اصلاح طلبان حکومت را در دست داشتند در پایان حکومت آنها مشارکت مردم در انتخابات به شدت ریزش داشته انتخابات گذشته هم اوج این وضعیت بود یعنی دولت تدبیر امید که نه تدبیری داشت و نه امیدی بلایی بر سر مردم آورد که مشارکت مردم در انتخابات به پایین ترین حد خود رسید جالب اینجاست طرفداران این دولت طلبکار هم هستند
    • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      3 3
      مردم هیچ شکایتی ازدولتهاندارن تمام مصیبت ایران بیرون ازدولتهاست الکی هم آدرس غلط ندید
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      3 5
      از طرف خودت حرف بزن.بیشتر مردم مقصر اصلی این وضع رو دولت میدونن شما هم برو این حرفا واسه پاک کردن گندای این دولت قدیمی شده.
  • DE ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    3 2
    اقای سیدحسین موسوی تبریزی لطفا یک حرفی بزنید که تو عقل جا بشه! یعنی چی ؟ امثال شما برای نفع جناحی با تحریم انتخابات همصف معاندین ضد انقلاب قرارگرفتید. مثل چاقویی شدید که دسته خودش رو می بره. میدونید این رفتار یعنی چه؟ اصلاحاتچی ها در مدت خدمت کم کاری کردند و مشارکت مردم رو تضعیف کردید وطبق عقل ، شریعت وعرف این شمائید که بدهکار مردم هستید. هنوز اقا رئیسی کارش رو شروع نکرده ، اقای رئیسی رو بدهکارکردید؟ این یعنی نهایت بی مسئولیتی و فرار سیاسی و اجتماعی از عواقب اعمالتون. ایشان درجایگاه رئیس قوه قضائیه برای بهبود زندگی مردم خدمتگزار خالص بودند . ولی شما در مسند کاری تون در جهت بهبود زندگی مردم ورضایت مردم کوتاهی کردید. اگر اقای رئیسی کارش رو شروع کنه ،کار جهادی و زحمتی که برای بهبود زندگی مردم بشکن بپای خودشون نوشته میشه و دخلی به شما نداره . بنابراین حساب اقای رئیسی از شماها کاملا جداست. ایشون مسئول بی مسئولیتی های امثال شما نیستند. بلکه این شما ها هستید که بعنوان اصلاح طلب ها باید ازحالا برای بی مسئولیتی ها ،کم کاری و ترک فعل هاتون و رویکردهای دشمن پسندانه تون تجدید نظر کرده و یک کم بخودتون بیشتر زحمت بدید و به مغزتون فشار بیاوردید و هرجا توانستید با دادن خدمات خالصانه مومنانه به مردم گذشته رو جبران بفرمائیدتاحساب بدهکاریتون به مردم صاف بشه.
  • BE ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    1 0
    امتداد نو ....!!
  • DE ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    4 0
    اقدامی قابل الگوبرداری در مقابل معدود مسئولان صحنه‌آرا و ناکارآمد که عامل کند شدن سرعت پیشرفت کشور هستند و مبتلی به بدعملی! اما در عوض زینت‌المجالس بودن را خوب بلدند و با حرف‌های دهان‌پرکن تقلا می‌کنند تا کسی متوجه بدعملی و ناکارآمدی‌های آنها نشود. نمایشی غم‌انگیز که فقط و فقط با بصیرت و درایت انقلابی؛ نظیر آنچه که آیت‌ا... عاملی به خرج دادند رسوا می‌شود..// قبل از انقلاب این قبیل معممین انقلابی بودند که مردم را با افشاگری های خود روشن میکردند ولی متاسفانه تعدادی از آنان اصلاح طلب و نان به نرخ روز خور و مجیز گوی غربگدایان و اسلام امریکایی و اسلام مرفهین بی درد شده اند.. یکیشون را همه مردم خوب میشناسن . زنونابین
  • وحید IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    2 0
    موسویان تبریزی و نیز موسوی خوینیها که تفسیر مارکسیستی از قرآن ارائه کرده و پای ثابت همه گروههای تروریستی و معاند بوده یا ... تکرارگر که در گوش عوام الناس خواسته هایش را نجوا میکند،مصداق «اهبطوا مصراً» هستند،یعنی از دوازده چشمه ای که با عصای موسی جوشید نیاشامیدند(انسان طی سیر تکاملی معرفت خود با مقوله واسطه های فیض،که اهلبیت رسول اکرم صلوات الله علیه هستند بطور ابتدایی آشنا شد) این ...(اهل فتنه) تکرار نجواگر خود را مرکز عالم و در جای خداوند مینشانند.
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    1 3
    فقط حرف فقط حرف آقای عاملی راست گفته عمل کنید امارت ۵۰ سال پیش دید اگه بود الان چی شده اوت وقت ایران با ۷۰۰۰ سال تمدن و آن همه افتخار الان ببین به چه روزی افتاده!
    • محمد IR ۰۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      2 3
      امارات هیچی نشده این خانه های مجلل دبی هم که میبینی حاصل زحمات خاطمی در دوران ریاست جمهوریشه که به جای ایران دبی رو ساخت اما تمام اینا رو که باد براشون آورده با تغییر سیاست ایران از دوبی پروری بزودی باد میبره
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    8 0
    احسنت به امام جمعه انقلابی اردبیل
  • DE ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    4 0
    مارکسیست های اسلامی یعنی التقاطیون دو دسته شدند یک دسته آنها مسلحانه علیه حکومت و مردم شورش کردند و به اشرف در رفتند منظور به پادگان اشرف برای مزدوری و حلقه بگوشی و حمالی در رفتند و پناهنده شدند و دسته دیگرشان ماندند و با اسلحه کثیف ضد فرهنگ و ضد اسلام , اسلام التقاطی مارکسیستی را به جامعه تز ریق میزنند.
  • IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    1 0
    اداره ای نماز ظهر و عصر به شکلی بسیار ضعیف برگزار می‌شد اما روزهای پنجشنبه یک زیارت عاشورا طوطی وار و بعد صبحانه ای مفصل در ابتدای صبح پنجشنبه از برنامه های ثابت کارکنان اداره بود این درحالی بود که گاهی ارباب رجوع نیامد و حدود ۴۰ دقیقه معطل میماند تا صبحانه آقایان و خانمها (البته با نام زیارت عاشورا) تمام شود. خدا رو شکر که‌ کرونا آمد و حق ثابت شد که هدف همان صبحانه بود نه زیارت عاشورا کار مردم را انجام دهید که وظیفه شماست و واجب است کار مستحبی را بگذارید خارج ساعت اداری اگه خیلی مسلمونید. ادارات باید به آچارکشی اساسی بشوند.
  • حجت MD ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    2 2
    این ادمهای پررو خجالت نمی کشند چندین بار کشور را تا مرز نابودی بردند باز هم شرم نمی کند در فتنه 88 کشور را با نابودی بردند با معرفی روحانی دوباره کشور صدمات گوناگونی دید بازهم اتهام مهندسی انتخابات را می دهند انتظار دارند که اجازه بدهیم کشور را نابود کنند نزدیک 64 درصد مردم ( با احتساب شرکت نکردن مردم بخاطر کورنا) بازهم نامردی می کنند6346
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    0 1
    شما اصلاح طلبان فقط خوب ادعا میکنید وموقع عمل خلاف گفته های خودتان پیش می‌روید و طبق خواسته وبرنامه آمریکا وانگلیس؛ فشاری که شماها به نظام و مردم آوردید ویاس وناامیدی که شماها در دل مردم کاشتید بزرگترین خیانت بعد از انقلاب است حالا باخودتان فکر کنید اگر به نیت پلیدتان دست پیدا می‌کردید آیا آزادی بیشتری داشتید؟ یا برای هریک از اراجیف تان کتک نمی خوردید؟ شماها به مردم ومملکت خیانت کردید وحالا هرکدامتان یک نسخه می‌دهید و از رئیس جمهور تحمیلی ومورد حمایت خاتمی وبقیه فاسدین و هم مسلکانتان؛ اعلام برائت میکنیددر حالیکه یکی از الزامات سیاستمداری در این نظام مردانگی است.
  • م د IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    0 0
    متأسفانه با اقدامات ضد انقلابی و بورژوازی این طیف خدا نشناس هم راستا با براندازان داخل و خارج نشین تخم نفرت رو در دل مردم کاشته شده است نباید غافل باشیم با بی در و پیکری شبکه مجازی و دزدی و حقوق های نجومی و بی توجهی به اقشار مستضعف ریشه های انقلاب به تدریج می پوسد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس