جلال جلالی زاده

یک فعال اصلاح‌طلب که سابقه استعفا از نمایندگی در مجلس ششم را دارد؛ به تازگی از لزوم همراهی با مردم سخن گفته است!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

مشکل جنسی را چطور حل کنیم؟!

روایت معاون وزیر جوانان از مشکلات جنسی جامعه

روایت معاون وزیر جوانان از مشکلات جنسی جامعه/ دپارتمانی که باید برای جلوگیری از "تهدیدات آینده" ایجاد شودمحمدمهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان در وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا با تأکید بر لزوم تاب‌آوری زوجین در روابط جنسی برای جلوگیری از روابط خارج از خانواده گفته است: مشاور باید از پیش اخلاق و رفتار همسران را پایش کند و روش‌های درست تاب‌آوری در روابط جنسی و اخلاقی را به آنها آموزش بدهد. اگر این اتفاق بیفتد، ۹۰ درصد  مشکلات (در بحث روابط خارج از خانواده) حل خواهد شد.

او در پاسخ به این سوال که به نظر شما چرا شخص متاهل به ارتباط با افراد دیگری جز همسر خود سوق پیدا می‌کند؟ گفت: این مشکل به دلیل عدم توجه ما به موضوعات روانی و مهارت‌های زندگی است، زیرا مهارت کافی در زوجین وجود ندارد و  زوجین پاسخگوی درخواست‌ها و نیازهای همدیگر نیستند. البته که همه مشکلات مادی نیست و مسائل زوجین عمدتا روحی است.

تندگویان در بحث ازدواج سفید نیز با بیان اینکه افرادی که ازدواج سفید می‌کنند بحث مالی و اقتصادی ندارند، زیرا آنها همه امکانات دارند و فقط حاضر نیستند متعهد شوند، گفته است: یکی از آسیب‌هایی که وجود دارد، سرنوشت فرزندان ناشی از این نوع روابط است که ناخودآگاه هم ممکن است به وجود بیاید. این کودکان چه سرنوشتی خواهند داشت؟ این کودکان بالاخره قرار است در آینده در مدرسه ثبت‌نام شوند و شناسنامه می‌خواهند، در حالی که ثبت رسمی نشده‌اند. در آینده اگر چنین مشکلی باشد با فاجعه مواجه می‌شویم. به همین خاطر اگر جوانان به دفاتر مشاوره مراجعه کنند و همه تبعات رابطه‌های ازدواج سفید به آنها گفته شود، نسبت به آن چیزی که فکر می‌کنند، درست انتخاب کرده‌اند، روشن خواهند شد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان درباره رابطه‌های ساندویچی که اصطلاحا برای تعدد رابطه‌های جنسی عنوان می‌شود، نیز تصریح می‌کند: این واژه‌ها را قبول ندارم، اما بالاخره اتفاقاتی در اجتماع رخ داده است و ما باید فکری برای این موضوع کنیم. یکی از توصیه‌هایی که داریم اجباری شدن استفاده از مشاوره است‌.[۱]

*مسئله رفع معقول نیاز جنسی مورد تأکید نظام اسلامی قرار دارد.

ضمن اینکه اقتضای عقلانی برای جامعه هم اینست که سیاست‌گذاران و مسئولان آن متوجه ۵ نیاز اصلی بشر که به ترتیب شامل امنیت، خوراک، پوشاک، مسکن و رفع نیاز جنسی است، باشند.

اگرچه "ازدواج" یکی از اصلی‌ترین راه‌های رفع نیاز جنسی است و موجب آرامش می‌شود اما به نظر می‌رسد ایراداتی فرایندی هم در قضایایی مثل مشکلاتی که تندگویان به آنها اشاره کرده وجود دارد!

یعنی در بحث نیاز جنسی برای کسانی که دچار مشکل در روابط هستند، برای جوانانی که به سن ازدواج دائم نرسیده‌اند و برای کسانی که دچار تجرد هستند؛ نه اصل مسئله مورد اتفاق نظر هست و نه برخی راهکارهای پیشنهادی مسئولان فعلی برای آن چندان معقول و اسلامی است.

دغدغه‌های مطرح شده از سوی تندگویان تا میزان زیادی صحیح هستند اما به نظر می‌رسد راهکارهای اصلی و خاصّه راهکارهای اسلامی به هر دلیلی در این زمینه در نظر گرفته نمی‌شود!

مقوله‌ای که همانطور که اشاره کردیم برای آن اولا به اتفاق نظر نیاز است و ثانیا به یک عزم معقول و اسلامی. زیرا اسلام ناب و شرع مقدس برای تمام مقولات مورد نیاز آحاد جامعه و از جمله مقوله پیش‌گفته راهکارهای معقولی دارد که باید برای اداره بهتر جامعه نسبت به آنها عنایت بیشتری داشت.

توجه به تجربیات موفق در کشورهای دیگر در این زمینه هم یک ضرورت به نظر می‌رسد.

***

نگاهی به قرائت تازه ستاد چپ از فعالیت سیاسی

این نماینده مستعفی از لزوم همراهی با مردم می‌گوید!

روایت معاون وزیر جوانان از مشکلات جنسی جامعه/ دپارتمانی که باید برای جلوگیری از "تهدیدات آینده" ایجاد شود

جلال جلالی‌زاده، فعال اصلاح‌طلب و از نمایندگان مستعفی مجلس ششم در بخشی از یک مصاحبه با شماره سه‌شنبه گذشته روزنامه آرمان امروز پیرامون وضعیت اصلاح‌طلبان اظهار کرده است:

"من معتقدم که شترسواری دولا دولا نمی‌شود و اصلاح‌طلبان باید با مردم صادق باشند. یا رومی روم یا زنگی زنگ؛ اصلاح‌طلبان یا باید با مسئولان باشند یا با مردم و نمی‌شود مردم را در هنگام سختی و دشواری رها کنند و فقط در زمان انتخابات به فکر مردم باشند."[۲]

*این نظر ابراز شده در واقع یک قرائت آنارشیستی از سیاست است.

همان محتوایی که حجاریان در توییت پساانتخاباتی خود با عنوان "مرگ اصلاحات صندوق‌محور" از آن یاد کرده بود...

در اینجا با مردم بودنی که آقایان مدعی هستند به معنی ضدیت با نظام اسلامی است وگرنه کیست که نداند رجال هسته سخت اصلاحات طبق اذعان خودشان به مردم به مثابه لشکر قابلمه بدست‌هایی می‌نگرند که صرفا باید در براندازی نظام بعنوان سرباز عمل کنند.

کما اینکه شخص آقای جلالی‌زاده نیز به استعفای از سمت نمایندگی مردمی که در مجلس ششم به او رأی داده بودند، مفتخر است و از این حیث نیز بیشتر می‌توان به نمایش با مردم‌بودن ایشان پی برد!

از سوی دیگر بایستی متوجه این منظور آقای جلالی‌زاده هم بود که مرادش از مردم، در واقع کسانی هستند که با تشویق اصلاح‌طلبان دست به تحریم انتخابات زدند و رأی ندادند.

در این وجه هم ژست با مردم بودن! غلط است زیرا اساساً شأن یک حزب و یک رجل سیاسی این است که اگر مردم یا حکومت اشتباهی کردند؛ آنرا گوشزد کند نه اینکه در سمت اشتباه لانه‌گزینی کند.

اسم این رفتار هم شترسواری دولا دولا نیست!

بلکه این رسم سیاست‌ورزی و سیاست‌ورز اصولی است که همواره حرکت میانه، حرکت اعتدالی و حرکت اصلاحی داشته باشد تا امنیت و اقتصاد و دین مردم به بهترین شکل ممکن تأمین شود.

***

دپارتمانی که باید برای جلوگیری از "تهدیدات آینده" ایجاد شود

روایت معاون وزیر جوانان از مشکلات جنسی جامعه/ دپارتمانی که باید برای جلوگیری از "تهدیدات آینده" ایجاد شود

مصطفی میرسلیم، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اخیرا در یک توییت نوشته است:

"تجربه ویروس دستکاری شده کرونا نشان داد که بایست در زمینه شناخت و مقابله کامل با تهدیدهای راهبردی و جدید، نسبت به تأسیس مرکز پژوهشی ویژه اقدام می کردیم و اکنون هم در دولت سیزدهم باید تأخیر خود را جبران کنیم. "[۳]

*آقای میرسلیم درست می‌گویند اما پیدا نیست که به سابقه و ملاحظات مربوط به این خواسته خود چقدر آشنایی دارند!

ایشان باید بدانند که مقام معظم رهبری طی بیاناتی در سال ۹۲ پیرامون پیشنهادی مبنی بر لزوم تأسیس یک اندیشکده راهبردی و پیش‌بینی کننده رخدادها در ایران، فرمودند که این حرف کاملا درستی است و من تأیید می‌کنم. [۴]

ضمن اینکه معظم‌له بارها و بارها بر لزوم "تحلیل صحیح" و ترویج آن و نیز تفرّس یا همان پیش‌بینی دقیق آینده هم تأکید کرده‌اند.

فرجام آن پیشنهاد و آن تأکیدات مقام معظم رهبری چه شد؟

بزرگترین تهدیدات متوجه ایران طی یک دهه اخیر از جمله سیاه‌نمایی، بی‌فرجامی برجام، جاسوس‌بازی در پرونده برجام، گرانی، "تحریم انتخابات" و از همه مهمتر فتنه اقتصادی که تاکنون شاهد ۲ پیش‌لرزه آن در دیماه ۹۶ و آبان ۹۸ بوده‌ایم؛ عمدتا از سال‌ها قبل پیش‌بینی شده و راهکارهای جلوگیری و رفع آنها هم ارائه شده بود.

مسئولان مرتبط آیا در جریان هستند که طی دهه آینده با تهدیداتی از جمله در بحث "جنگ آینده" و یک "تهدید ۲۰ ساله" مواجه هستیم که بی‌توجهی به آنها می‌تواند خطرات بزرگی را شامل شود!؟

دغدغه آقای میرسلیم یک دغدغه درست است که البته پرداختن به آن زحمت بسیاری دارد و کار جهادی را طلب می‌کند.

***

۱_ https://www.ilna.news/fa/tiny/news-۱۱۰۱۴۳۲

۲_ https://www.armanmeli.ir/fa/main/print/۳۱۸۳۵۵

۳_ https://www.isna.ir/news/۱۴۰۰۰۴۲۲۱۵۵۶۴/

۴_ https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=۲۳۳۵۳

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 36
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    27 12
    اصلاح طلبان هفت تیر کش به همسر خود هم رحم نمی کنند چه برسد به مردم!
    • سوخته IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      4 1
      اصلاح طلبها با به قرت رسیدن جامعه را چنان کردن که بی بند باری رواج بگیرد .
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      3 0
      اشتباه منفی دادم.
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    9 0
    پول تو جیبت باشه هم نداری
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    18 1
    نسخه واحد نمیشه برای همه پیچید شما عجالتا به فکر ایجاد شغل و مسکن و وام ازدواج بدون پیچ و خم برای اونا باشید
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    20 4
    تاب اوری جنسی؟با اینهمه عروس هفت قلم ارایش کرده که توی خیابان هستند و به اندک اشاره ای هنه چیزشان را در طبق اخلاص میگذارند دیگر تاب اوری معنی نضحکی پیدا میکند.
    • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      1 0
      باید فرهنگ درست بشه... از جمله فیلمهای سینما و سریالها
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    9 1
    باید غذای گرم خورد گوشت ومرغ وماهی تخمه گردو عسل
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    11 14
    1) از دوران جوانی تحصیل کنید و سخت کار کنید. 2) پس انداز کنید، ولخرجی نکنید، ازدواج کنید.
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      2 1
      خیلی بدی
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      2 1
      ارتش آمریکا آماری را اخیرا منتشر کرد که 130 هزار مورد شکایت مربوط به تجاوز و 500 هزار شکایت مربوط به آزار جنسی در ارتش ثبت شده. نکته حال به هم زن و چندش آور آن هم بیش از 60 هزار تجاوز به سربازان مرد بود. حال این نکته را بگذارید کنار این نظر که در هیچ کجای دنیا با حل شدن مشکل مالی و خانه و ماشین مشکلی به نام مشکل جنسی وجود نخواهد داشت. بعد بگردید دنبال پرتقال فروش.
    • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      2 0
      کسی که مشکل و دیگر آزاری و غیره داشته باشه مجرد و متاهل و اینا نداره، منظور من آدم سالم بود که اگه وضعش خوب باشه و از نظر تحصیلی، درآمدی و ...تامین شده باشه در اکثر موارد فرد مثبتی در جامعه خواهد بود.
  • DE ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    5 7
    به گفته خود سران اسرائیل اصلاحاتچی ها سرمایه مورد تقدیر اسرائیل هستند.چرا باید اسرائیل دشمن اشکار ایران چنین تقدیری از انها بکنه؟ عملکرد اصلاحاتچی ها در این چند دهه متاسفانه به ایجاد شکاف طبقاتی و تشدید تبعیض های مالی بین اقشارغنی و فقیر و کم درامد منجر شده. بطور مثال دریافت یارانه های مخفی دردریافت منابع اولیه انرژی مثل اب ، برق ، گاز ، بنزین، و تبعیض در متراژ و کیفیت مسکن کاملا مشهوده! دستاورد اصلاحاتچی ها توسعه فقرو محرومیت مردم استان ها و سست کردن امنیت پایدار درهمه استانهای ایران بوده. دراستانهای مرزی به ساخت زیرسازهای حیاتی بی اعتنا بودن. حالا دیگه حرفی برای زدن ندارند. درست اش اینه مردم با دولت انقلابی جدید همه انرژی شون رو صرف سازندگی یعنی تولید مسکن ،خانه سازی ،جهش تولید مواد غذایی وداشتن سیستم توزیع عادلانه ، درست کردن اشتغال برای جوانان و سروسامان دادن جوانان و رفع تبعیض های مالی وجایگزینی عدالت مصروف کنن که بعد از 4 سال به نتایج درخشانی برسن و زندگی مردم بهتر شده باشه.
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    8 3
    بعضی جوانان بد شدن
  • DE ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    7 4
    به گفته خود سران اسرائیل اصلاحاتچی ها سرمایه مورد تقدیر اسرائیل هستند.چرا باید اسرائیل دشمن اشکار ایران چنین تقدیری از انها بکنه؟ عملکرد اصلاحاتچی ها در این چند دهه متاسفانه به ایجاد شکاف طبقاتی و تشدید تبعیض های مالی بین اقشارغنی و فقیر و کم درامد منجر شده. بطور مثال دریافت یارانه های مخفی دردریافت منابع اولیه انرژی مثل اب ، برق ، گاز ، بنزین، و تبعیض در متراژ و کیفیت مسکن کاملا مشهوده! دستاورد اصلاحاتچی ها توسعه فقرو محرومیت مردم استان ها و سست کردن امنیت پایدار درهمه استانهای ایران بوده. دراستانهای مرزی به ساخت زیرسازهای حیاتی بی اعتنا بودن. حالا دیگه حرفی برای زدن ندارند. درست اش اینه مردم با دولت انقلابی جدید همه انرژی شون رو صرف سازندگی یعنی تولید مسکن ،خانه سازی ،جهش تولید مواد غذایی وداشتن سیستم توزیع عادلانه ، درست کردن اشتغال برای جوانان و سروسامان دادن جوانان و رفع تبعیض های مالی وجایگزینی عدالت مصروف کنن که بعد از 4 سال به نتایج درخشان در بهیود زندگی مردم بدست بیاد.
  • DE ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    4 6
    به گفته خود سران اسرائیل اصلاحاتچی ها سرمایه مورد تقدیر اسرائیل هستند.چرا باید اسرائیل دشمن اشکار ایران چنین تقدیری از انها بکنه؟ عملکرد اصلاحاتچی ها در این چند دهه متاسفانه به ایجاد شکاف طبقاتی و تشدید تبعیض های مالی بین اقشارغنی و فقیر و کم درامد منجر شده. بطور مثال دریافت یارانه های مخفی دردریافت منابع اولیه انرژی مثل اب ، برق ، گاز ، بنزین، و تبعیض در متراژ و کیفیت مسکن کاملا مشهوده! دستاورد اصلاحاتچی ها توسعه فقرو محرومیت مردم استان ها و سست کردن امنیت پایدار درهمه استانهای ایران بوده. دراستانهای مرزی به ساخت زیرسازهای حیاتی بی اعتنا بودن. حالا دیگه حرفی برای زدن ندارند. درست اش اینه مردم با دولت انقلابی جدید همه انرژی شون رو صرف سازندگی یعنی تولید مسکن ،خانه سازی ،جهش تولید مواد غذایی وداشتن سیستم توزیع عادلانه ، درست کردن اشتغال برای جوانان و سروسامان دادن جوانان و رفع تبعیض های مالی وجایگزینی عدالت مصروف کنن که بعد از 4 سال به نتایج درخشانی برسن و زندگی مردم بهتر شده باشه.
  • مهدی IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    11 4
    جای بسی تقدیر و تشکر است از کارشناس محترم و بلند پایه و همچنین نویسنده این گزارش که بالاخره نیاز جنسی را به رسمیت شناختند و جزء حقوق حساب کردند. همچنین تشکر ویژه از گوگل و گوگل ترانسلیت که ایشان را در کشف چنین موضوع دقیق و غامض علمی یاریگر بودند!!!! مشکل ما همین کارشناسها هستند که درکی از شرایط مردم ندارند
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      6 8
      مگه کسی نیاز جنسی رو انکار کرده بود که حالا به رسمیت بشناسن؟! عجب حرف تاریخی زدی. مثل این که بگی ممنون که نیاز به خوردن و آشامیدن رو به رسمیت شناختین! ولی اگه منظورت به رسمیت شناختن(=مشروع دانستن) ارضای این نیاز از طریق غیر شرعی هست، خیر قربان تا قیامت این روش نامشروع و مردود است و تحت هیچ شرایطی و با هیچ بهانه ای و در هیچ زمان و مکانی مشروع نخواهد شد همانطور که در همه ادیان الهی ممنوع بوده ولو همه ی انسانهای روی کره زمین رای به رسمیت شناختنش بدهند. مثل بقیه گناهان، دروغ و تهمت و ریا و دزدی که ذاتا نکوهیده است ولو همه بر انجامش اتفاق داشته باشند. بنابراین ذوق نفرمائید!
    • مهدی IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      4 0
      11 و 42 منظور حرف من رو نگرفتید. من منظورم این بود که خودمون میدونیم نیاز جنسی حق هست برای ما. نیاز به کارشناس و این همه قمپز نداره
  • DE ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    6 5
    با عضویت در سایت همسریابی که به تازگی مجاز اعلام شده
  • بنجامین IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    9 0
    یزد مردم دارن از بی برقی و روزانه 9 ساعت قطعی اب توی گرمای کویر نابود میشن روح و جسم و روان همه داره بهم میریزه اینو میفهمید؟ درک میکنید ؟
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      4 0
      یعنی آبی که اون رئیس جمهور هم استانی شما براتون از زاینده رود کشید کفاف نمیده؟ البته بعید هم نیست نبایدم کفاف بده با اون فولادسازی عظیمی که تو دل بیایون براتون زد که همه منابع آب رو می بلعه.
    • بنجامین IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      0 1
      سلام حال شما خوبه اولا قضاوت نکنید سریع من اهل یزد نیستم و بخاطر شرایط کاری ساکن یزد هستم، و اصلا یزد رو دوست ندارم که اینم به نظر شخصی من برمیگرده نه شهر یزد و غیره آب زاینده رود ،کوهرنگ یا هرجای دیگه همش نعمتی هست که خدا داده واسه ی کل انسان ها هست بعد وقتی مردم خوجوش میزنن لوله های انتقال رو خراب میکنن و روزانه 9 تا 12 ساعت حداقل توی اوج گرما آب میره این شهرم کویری و گناه انسان ها اینه که اسمشون یزدی ، اصفهانی ، بلوچ، خود من کرد ، ترک یا افریفا اروپا هرجا و هرگونه نژادی هستن ؟ معیار انسان به نژاد نیست بی تدبیری ، افراطی گری یه عده که خودتون بهتر میدونید منظورم رو که میخوان طرف و جناح مقابل رو خراب کن و غیره که بگم طبق معمول منتشز نمیشه ، بخاطر این افراد باید ما بقی مردم تاوان بدن ؟ اگه منتشر شد و خوندید موفق باشید
    • بنجامین IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      0 1
      سلام حال شما خوبه اولا قضاوت نکنید سریع من اهل یزد نیستم و بخاطر شرایط کاری ساکن یزد هستم، و اصلا یزد رو دوست ندارم که اینم به نظر شخصی من برمیگرده نه شهر یزد و غیره آب زاینده رود ،کوهرنگ یا هرجای دیگه همش نعمتی هست که خدا داده واسه ی کل انسان ها هست بعد وقتی مردم خوجوش میزنن لوله های انتقال رو خراب میکنن و روزانه 9 تا 12 ساعت حداقل توی اوج گرما آب میره این شهرم کویری و گناه انسان ها اینه که اسمشون یزدی ، اصفهانی ، بلوچ، خود من کرد ، ترک یا افریفا اروپا هرجا و هرگونه نژادی هستن ؟ معیار انسان به نژاد نیست بی تدبیری ، افراطی گری یه عده که خودتون بهتر میدونید منظورم رو که میخوان طرف و جناح مقابل رو خراب کن و غیره که بگم طبق معمول منتشز نمیشه ، بخاطر این افراد باید ما بقی مردم تاوان بدن ؟ اگه منتشر شد و خوندید موفق باشید
  • ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    5 2
    طبع انسانها با یکدیگر متفاوت است برای همه نمیشود یک نسخه واحد پیچید برخی سرد مزاج و برخی گرم مزاج هستند برخی ماهی یکبار سیراب میشوند برخی هر شب باید رابطه داشته باشند لطفا شما هم بجای این مزخرف بافی ها به فکر اشتغال باشید باقی مسائل حل خواهد شد
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    6 0
    برید علسویه کار کنید حل میشه . انقدر شرایط سخت رو تجربه می کنید از خیلی تفکرات فانتزی بیکاری خود به خود پرهیز می کنید . خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    4 0
    نیاز جنسی رو چطوری رفع کنن
    • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      2 2
      ورزش + بهش فکر نکردن = آرامش
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    7 0
    همتون مسئول زندگی از دست رفته ماها هستید.
  • وطن پرست DE ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    1 0
    ... بابا کار و مسکن ایجاد کنید و اخلاق همسرداری رو بجای اصول اصلاحطلبی در مدارس اموزش بدید همه چیز اتومات درست می شه. ای ازادی بیان بزنه به کمرتون.
  • امیرو IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    3 1
    نمی دونم شاید داره از سند 2030 حمایت میکنه
    • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      1 0
      خدا نکنه
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    0 0
    دوران سختیه واقعا
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    3 0
    نه جوانی کردیم و نه در میانسالی مفهوم زندگی رو شناختیم!
  • IR ۰۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    0 0
    حرف زدن مثل آب خوردنه باید دید کاری انجام میشه یا نه....
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    0 0
    چه عجب بالاخره دانستید ریشه بسیاری از مشکلات جامعه در نا متعادلی مسائل جنسی است !!!! که اگر نبود خداوند ازدواج را برای اهل ایمان واجب موکد قرار نمی داد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس