محسن رهامی عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان برای ثبت نام وارد وزارت کشور شد

یک داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیراً پیرامون قوه قضائیه گفته است که این قوه بین مفسدین فرق می‌گذارد!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

محسن رهامی:

قوه قضائیه بین مفسدین فرق می‌گذارد!

"عباس آخوندی" از دلیل ناکارآمدی خود می‌گوید/ عاقبت لجبازی یک پیرمرد

محسن رهامی، فعال چپ و از داوطلبان نامزدی در انتخابات ۱۴۰۰ طی اظهاراتی که سایت اعتمادآنلاین آنها را منتشر کرد، در اشاره به قوه قضائیه گفته است: امروزه مساله عدالت تحت عنوان دخالت سیاسی در مسائل قضایی آسیب دیده است و مردم دیده اند که بین گروه‌های مختلف فرق گذاشته می شود و افرادی مرتکب فساد های درشتی شده اند و توانسته اند از کشور، خارج شوند و یا آنچنان و به طور جدی و علنی و رسمی تعقیب نشده اند و یا تعقیب آنها به گوش مردم نرسیده است.

او می‌افزاید: بعضا در برخورد با متهمین پرونده های سیاسی مثل دانشجویان، وکلا و برخی سیاسیون برخوردهای سختی با آنها شد و برخوردها خارج از عرف بود و برخی تحقیرها بیش از حد بود و نشان می دهد، معیار عدالت آنطور که مردم انتظار دارند نیست. این نیست که بگویم عادلانه حکم صادر نمی شود بلکه مردم باید این را احساس کنند که احکام عادلانه است شاید از نظر قاضی و مسئول پرونده قوانین رعایت شده باشد اما مردم باید لمس کنند و عدالت را همه، می فهمند.

رهامی همچنین تصریح می‌کند: مساله دیگر برخورد با خانم ها است. به عقیده من جمهوری اسلامی در برخورد با خانم های دانشجو و مادرانی که بچه دارند و مرتکب قتل و جنایتی نشده اند و اتهام سیاسی دارند و اتهاماتی غیر از حق الناس دارند، باید با رأفت برخورد کند و این زیبنده جمهوری اسلامی نیست که خانمی بخاطر سخنرانی و مواضع سیاسی ۵ سال و ۱۰ سال در زندان باشد. برخی از خانم هایی که به پوشش خود اعتراض داشتند حکم های سنگین گرفته اند درحالی که به جای زندان باید این افراد را به اساتید دانشگاه و روحانیون ارجاع داد این مشکل با سخنرانی و رفع ابهامات برطرف می شود نه با زندان. قوه قضاییه باید حداقل ورود را در زندگی مردم داشته باشد.[۱]

*دیدگاه‌های چپ‌گرا، بدون سند و عوامانه نسبت به مسئله قضا و عدالت موجب ترویج فضای نومیدی، انتظارات بیجا و سیاه‌نمایی می‌شود.

آقای رهامی گویا این اصل ساده را نمی‌داند که ولو اگر حاکم حکومت علی(ع) هم باشد و عدالتی محض را به اجرا بگذارد اما اگر کسانی مثل آقای رهامی باشند که از بام تا شام در گوش مردم نجوای "کو عدالت؟!" و "واویلا از فساد"! بخوانند آنگاه هیچکس احساس عدالت نمی‌کند.

و بسا که خشک‌مغزانی مثل ابن‌ملجم نیز پیدا بشوند که در این فضا حتی علی(ع) را نیز مصداق بی‌عدالتی بدانند و قصد شهادتش کنند!

ما سیاه‌نمایی و اظهارات عوامانه آقای رهامی درباره عملکرد درخشان قوه قضائیه ایران را نیز به قضاوت مخاطبان محترم می‌گذاریم. خاصّه اینکه با اظهارات آقای رهامی درباره قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران؛ تصوری شبیه به دادگاه‌های استالینی شوروی سابق و یا دادگاه فرمایشی شهید شیخ‌فضل‌ا... نوری در ذهن تداعی می‌شود.

***

عاقبت لجبازی یک پیرمرد

"عباس آخوندی" از دلیل ناکارآمدی خود می‌گوید/ عاقبت لجبازی یک پیرمرد

محمود میرلوحی، فعال اصلاح‌طلب، از حامیان تحریم انتخابات و عضو شورای شهر پنجم تهران در اظهاراتی که سایت امتداد آنها را منتشر کرد، مجددا ادعای بدهی 66 هزار میلیاردی شهرداری تهران (با ادعای تعلق این بدهی به دوران قالیباف) را مطرح کرده و گفته است:

"همه این بدهی‌ها مربوط به دوره گذشته است. تنها نقشی که در این دوره ما داشتیم، ۸ ‌هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان از بدهی‌ها را پرداخت کردیم و اگر همان راهی را که گذشتگان رفتند، ادامه می‌دادیم بدهی‌ها به ۱۲۰ هزار میلیارد تومان می‌رسید. همان‌طورکه بدهی اصلی به بانک‌ها قبلا ۱۳ هزار میلیارد تومان بود و در زمانی که خود حضرات بودند با سودش به ۲۰ هزار میلیارد تومان رسید. در حال‌ حاضر همان بدهی‌های بانکی به ۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده است که ناشی از استقراض‌هایی است که یک دهه از بانک‌ها داشته‌اند به همراه سود و جرائمش که شامل سه قسمت است، یک قسمت اصل تسهیلات است که همه در دوره مدیریت شهری گذشته گرفته شده است. فقط در سال ۹۵ معادل ۵ ‌هزارو ۳۶۰ میلیارد تومان از بانک‌ها وام گرفتند.

سود و جرائم این وام‌ها در زمان تحویل به ۲۰ هزار میلیارد تومان تبدیل شد. ما که نمی‌توانستیم همان روز این روند را متوقف کنیم! دیگر کنتوری بود که می‌انداخت. فقط کاری که ما توانستیم انجام دهیم روند جرائم را مهار کنیم و نگذاشتیم این روند ادامه پیدا کند و ۸ هزارو۵۰۰ میلیارد تومان به بانک‌ها پرداخت کردیم و حساب‌هایمان را نظم و سر و سامان دادیم."

او همچنین اظهار می‌کند: در نتیجه غیر از این بخش از بدهی‌های بانکی، ما در حوزه‌ حقوقی هم اقدامات خوبی انجام دادیم، در آن زمان ۱۰ هزار میلیارد تومان احکام قضائی علیه شهرداری داشتیم که  هزارو ۲۴۰ میلیارد از احکام را از طریق ماده ۴۷۷ آیین دادرسی برگرداندیم و لغو کردیم؛ یعنی این هم یک نوع اندوخته است و آن مسیر را متوقف کردیم و نگذاشتیم دیگر این‌گونه احکام صادر شود. متأسفانه در دوره گذشته نسبت‌به این احکام غیر مسئولانه رفتار می‌کردند و اجازه می‌دادند که فردی بیاید دوباره در مورد املاک ادعا کند و بر روی املاک شهرداری رأی بگیرند. این روند متوقف شد که کار مهمی بود.

میرلوحی در بخش دیگری از سخنان خود نیز می‌گوید: من گزارش‌های طرح تحقیق و تفحص را حتما خدمت خود آقای چمران که احتمال دارد رئیس باشند، تحویل می‌دهم یا هر رئیسی که اینها انتخاب کنند و من به عنوان رئیس هیئت‌ تحقیق و تفحص به همه اعضا هم سعی می‌کنم سی‌دی این مدارک و اسناد را بدهم. اگر از این به بعد خواستند حاشا کنند، نگاهی هم به مدارک و اسنادی که در اختیار دارند، بیندازند و دیگر چه چیزی را می‌خواهند حاشا کنند![۲]

 

*آقای میرلوحی پیش از این بخاطر همین حرف‌ها محکوم به حبس و شلاق شده بود.[۳]

حرف‌ها و اظهاراتی که حتی یک برگ سند متقن و محکمه پسند نیز برای آنها بدست نیامد و کارشناسان معتقدند بنیاد این پروژه که موجب رسوایی در شورای شهر اصلاح‌طلبان شد، صرفا برای تخریب کارنامه قالیباف و استتار ناکارآمدی چپ‌ها در بلدیه تهران استوار بوده است.

گفتنیست، میرلوحی چند سال قبل تقلا کرد تا در مناظره با معاون مالی شهردار سابق تهران نیز ادعای خود را ثابت کند که البته در آنجا هم ناکام بود.[۴]

بدهی شهرداری تهران در پایان دوره قالیباف، طبق اعلام مسئولان وقت و اسناد موجود تنها ۱۶ هزار میلیارد تومان بوده است.

 

***

 

حاکمیت نگذاشت!

"عباس آخوندی" از دلیل ناکارآمدی خود می‌گوید

"عباس آخوندی" از دلیل ناکارآمدی خود می‌گوید/ عاقبت لجبازی یک پیرمرد

عباس آخوندی، از داوطلبان نامزدی در انتخابات ۱۴۰۰ و وزیر اسبق مسکن در دولت رئیس‌جمهور روحانی که قیمت مسکن در دوران وزارت او تا چند صد درصد افزایش یافت، طی اظهاراتی در یک مصاحبه که سایت صبح ما آنها را منتشر کرد، گفته است:

"کشور در عمل گرفتار پدیده بی‌دولتی است و در این وضعیت موضوع توسعه اساساً فاقد معنی است. خب من قبلاً درباره پدیده بی‌دولتی مفصل صحبت کرده‌ام. ما دچار پدیده بی‌دولتی هستیم. می‌پرسید که به چه معنی؟ به این معنی که شاهد رقابت دولت‌های مختلفی در درون حاکمیت هستیم. مساله هر یک از این دولت‌ها تثبیت موقعیت خود در ساختار قدرت است. از این‌رو، اساساً مساله توسعه زیرساخت‌های فیزیکی و غیرفیزیکی در دستور کار بازیگران و این دولت‌های پراکنده نیست. به‌عنوان مثال، من در دوره کاری خودم در وزارت راه تلاش کردم که مساله راه‌آهن در دستور کار دولت و حاکمیت قرار گیرد. ولی آخر کار این اتفاق رخ نداد. چرا؟ به خاطر اینکه اجرای چنین سیاستی نیازمند یک تصمیم ملی در بالاترین سطح و در تمام ارکان حاکمیت است. در وضعیت چنددولتی یا بی‌دولتی امکان اتخاذ تصمیم ملی وجود ندارد."[۵]

 

*اظهارات آخوندی درباره تقصیر حاکمیت در مسئله راه‌آهن و بی‌نقشی و بی‌ابزاری شخص وزیر مسکن در این قضیه به هیچ‌وجه مسموع نیست زیرا این قضیه اولا به لحاظ منطقی غلط است زیرا هیچ سندی مبنی بر ادعای آخوندی وجود ندارد و به جای آن می‌دانیم که بیش از ۹۵ درصد بودجه، درآمدها، اختیارات و اجرائیات کشور در اختیارات شخص رئیس‌جمهور است.

ثانیا همه آقای آخوندی را بعنوان یک مدیر ناکارآمد و البته لیبرال می‌شناسند که کارنامه خوبی در بحث کارآمدی ندارد.

جالبتر از همه اینکه اگر ادعای آخوندی مبنی بر تصمیم حاکمیت درست بود؛ قطعا حاکمیت اجازه نمی‌داد آخوندی سیاست‌های اقتصادی مشهور خود در بحث بازار آزاد و لغو نظارت‌های دولتی بر بازار مسکن را نیز اعمال کند و موجب افزایش قیمت مسکن شود!

پس او حکما مبسوط‌الید بوده که توانسته از اعطای کترینگ قطارهای ایرانی به شرکت‌های خارجی تا لغو نظارت‌های دولتی بر بازار مسکن را تمام و کمال به دلخواه خود اجرا کند.

چه اینکه هیچ حاکمیتی در دنیا ولو حکومت‌های اقتدارگرا، دیکتاتوری و توتالیتر نیستند که از گران شدن هزینه‌های عمومی برای مردم خودشان احساس شعف داشته باشند!

از جمله دلایل برخی کندی‌ها در روند پیشرفت کشور، تفکرات امثال آقای آخوندی است که به جای عذرخواهی، اذعان به اشتباه و نشان دادن مسیر درست؛ اما همچنان بنا به مصالحی که شاید ریشه در فتنه ۸۸ دارند! از بیان حقیقت امتناع می‌کنند و به بیشتر شدن سرعت پیشرفت کشور ایران رضایت نمی‌دهند...

 

***

 

۱_ https://etemadonline.com/content/۵۰۲۸۰۵

۲_ http://emtedad.news/print/?id=۳۰۷۶

۳_ https://www.eskannews.com/news/۱۷۵۵۹

۴_ http://fna.ir/dclbrc

۵_ http://sobhema.news/?p=۱۵۶۱۶

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • کارمند ساده IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    35 2
    تکنوکراتی به نام آخوندی حتی در وضعیت وزارتش نتوانست تئوری های مد نظر خودش را پیاده کند چه برسد به قوانین که برای آن حقوق و مزایا دریافت کرده
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
      27 3
      قالیباف پل و مترو و اتوبان میساخت و شهرداری را با 16 هزار میلیارد تومان بدهی تحویل داد اما اصلاح طلبان در 4 سال گذشته کل پروژه های عمرانی شهر تهران را تعطیل کردند و حالا شهرداری را با 66 هزار میلیارد تومان بدهی تحویل می دهند.
    • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
      30 2
      چرا مدعی العموم و قوه قضاییه ورود نمیکنه تا به خاطر ترک فعل و ناکارآمدی مطلق این شخص روبازخواست کنه تا عبرتی باشه برای هر مسئولی که ناکارآمدی خودش رو گردن حاکمیت نندازه
    • سوخته IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
      31 3
      مزخرف ترین بشر... انشالله ب زودی شاهد بازخواستش باشیم.
    • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
      1 0
      درود بر قالیباف
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    37 1
    مستر رهامی، اقدامات سیاسی مورد نظر شما منجر به قتل چند هموطن بی گناه توسط همین فتنه گران 88 شد. در ضمن الفتنه اشد من القتل
  • كريم IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    27 1
    اگر به واسطه بعضي از ملاحظات و مصالح و نيز رافت اسلامي فرق گذاشته نمي شد شماها تا حالا ....شده بودید
  • عادل IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    24 2
    بهترین پیشنهاد برای آخوندی .... میباشد که ملت ایران از ته دل خوشحال شوند. آیا میشود ملت ایران آنروز را ببینند؟؟
    • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
      1 0
      دقیقا
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    29 2
    افسادطلبان موجوداتی هستند که در عین خیانت در امانت، چشم در چشم مردم با پررویی نجومی دروغ می گویند و به شعور ملت توهین می کنند و بویی از خجالت نبرده اند.
  • محمدایوب IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    13 1
    البته رهامی کم بی راه نمیگه. یک بیچاره دریک اداره نگهبان باشه کوتاهی کنه دزدی بیاد اموال راببره میگیرن پدرشو را درمیارن. حال آخوندی با بی خیالی وتفکر سرمایه داری میلیونها برابر آن نگهبان. کار ساخت مسکن را رها وزندگی میلیونها نفر رابه نابودی کشید. که سالها نمی توانند. کمر راست کنند. این راست راست راه می‌ره .....وجهانگیری با به فنا دادن میلیونها دلار ارز وچند ده تن طلا ویا زنگنه با کرسنت وتوتال ودستگاه پز آبدارچی دردفترش یااستاندار رشوه گیر خوزستان یا قرارداد پاریس ابتکار که قطعی برق موجب مرگ چندین بیمار شده یا وزیر نیرو که نیروگاه سازی را مزخرف میگه انگار ملک پدرشه .. حالا انشاالله بزودی با بازخواست اعضای دولت تدبیر و امید . عدالت را به امثال رهامی نشان خواهد داد
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    18 1
    دروغگو وتنبل وبی عرضه... پس چرا وزرای پرتلاش قبلی همه کارانجام دادند . حاکمیت نبود اونوقت که مانعشون بشه ؟!
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    21 2
    مفسد فی الارض
  • امیرو IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    10 0
    اینکه گفته میشود قوه قضائیه بین مفسدین فرق می‌گذارد کاملاً درست است چون مفسدان اصلی و کله گنده مثل خود رو... و آ... و ج.... راست راست راه میروند...
    • وطنم IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
      6 2
      من زیاد به وظایف قوه قضائیه وارد نیستم ولی فکر کنم تا شکایت کتبی نباشه نمیشه محاکمه کرد. درضمن درمورد دولت وظیفه مجلس هست که استیضاح و ... انجام بده که در دوره لاری... نشد. و این دوره هم فکر کنم دارند صبر پیشه می‌کنند که خلافها رو تمام و کمال انجام دهند. هم چنین برای جلوگیری از نزاع داخلی شاید باشه. نمیدونم.
  • وحید IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    11 1
    ظاهرا عباس آخوندی پروژه های صهیونیستی را در جمهوری اسلامی اجرا میکرد و در این راه از هیچ دروغ و خیانتی در حق ملت فروگذار نکرد!
  • علی IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    8 2
    همه سروته یک کرباسید اصول و اصلاح ندارید همه قدرت طلب
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
      0 0
      بی بصیرتی یعنی همین امثال شما کسی که حق را از باطل نشناسد، توان شناخت اهل آنها را هم ندارد عین خوارج که هم با معاویه دشمن بودند هم با علی
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    7 0
    آقای اخوندی لیاقت مسئولیت در این نظام را نداشت با رانت پدر خانمش وزیر شد وجیب خود وپسرش را از بیت المال پر کرد ان شاالله قیامت خودش وپدر خانمش جواب بدهند
  • علی IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    2 0
    آقا چقدر بدیم شما بیخیال این آخوندی بشیـد اینقدر با مطلب و عکسش نرید رو اعصاب ما ؟!!
  • عطاالله IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    6 2
    اصلاح طلبی = دزدی پر رو
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    6 0
    عاقبت آخوندی و امثال او در قران ۱۱۳ سوره مبارکه هود «وَلاَ تَرْكَنُواْ إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُواْ...» گفت: تكيه كردن بر ظالمان در قرآن مجيد نهی شده است، زيرا نه تنها ظالمان، گرفتار دوزخ و غضب الهى خواهند شد، بلكه كسانى كه به آن‌ها تكيه، اعتماد و تمايل داشته باشند نيز مشمول اين حكم الهی خواهند بود.
  • SE ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    4 1
    هم خنده هاش ... و هم اخم و ترشرویی عجیبی دارد این آدم .... انشاالله بازخواست شود...
    • BE ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
      0 0
      اعصاب نداره بنده خدا
  • حسین IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    3 0
    جناب آخوندی یک ماه دیگه که قطار دولت روحانی در دادسرا متوقف کرد متوجه میشی یک کیلو ماست چقدر کره میده . جمهوری اسلامی ایران هنوز هم قاضی های پاکدست و انقلابی مثل صلواتی ها را داره که بدون توجه به نفوذها و سفارش های افراد منتسب به منفعت شما کارشون را دقیق به انجام برسون . ایکاش که قاضی پرونده شما مسئولینی که تا دلتون بخواد اتهام دارید من بودم .
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    0 0
    آخوندی خیییلی بدبختی بیچاره این دنیا آه و نفرین و تف و لعنت اون دنیاتم مو از ماست کشیدن نکیر و منکر و دوزخ بدبخت بیچاره روح زائران کشته شده امام رضا علیه السلام اون دنیا منتظرتن توبه کن بدبخت تا دیر نشده
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    0 2
    اتفاقا نظر ایشون در مورد بی دولتی یا بهتره بگیم چند دولتی کاملا درسته و به همه ثابت شده
  • مازی IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    2 0
    این اصلاح طلبان عجب رویی دارند. و چقدر مردمی که باز فریب حرفهای اصلاح طلبان رو می خورند چقدر ساده اند.
  • پرهام IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    0 0
    بخدا معنی لیبرال رو هم نمیدونه
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    0 0
    چیزی که مثل روز روشن است، دلیل نمی خواهد!
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    1 0
    عباس اخوندی باید فورا بازخواست شود . ..
    • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      0 0
      باید تنبیهش بکنند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس