پرچم ایران نمایه

هدف جریان سیاسی خاص برای نامشروع‌نمایی از نظام اسلامی که با مشارکت گسترده مردم در انتخابات 1400 شکست خورد، اکنون بهانه‌هایی مثل بی‌برقی یا گرانی را بعنوان دلیل نامشروع بودن معرفی می‌کند!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

"رحمانی‌فضلی" پس از بی‌برقی و گرانی آمد!

راهکار رحمانی‌فضلی برای بی‌برقی و گرانی روحانی

راهکار رحمانی‌فضلی برای بی‌برقی و گرانی روحانی/ چند درصد از طلّاب کشور اجاره‌نشین هستند؟!

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور آقای روحانی طی سخنانی در پایان شصت و سومین نشست "ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور" گفته است: بحمدا... تاکنون جلسات ستاد با شرایط بسیار خوبی برگزار شده و تلاش کردیم با ترکیب موجود در جلسات ستاد، نظیر فعالین بخش خصوصی، تعاونی ها، نمایندگان اغلب رسانه های اصلی و دستگاه های اجرایی به خصوص بخش های اقتصادی همه حرف ها گفته و شنیده شود.

او با اشاره به دستور کار جلسه امروز ستاد گفت: در جلسه امروز موضوع و مسائلی که در شرایط جاری افکار عمومی به عنوان مساله و یا نارضایتی در سطح عمومی جامعه مطرح است؛ مورد بحث و بررسی دقیق قرار گرفت.

به گزارش جماران، وزیر کشور با اظهار اینکه یکی از موضوعات مطرح، روند افزایش قیمت‌ها بود؛ گفت: دستگاههای مسئول در این حوزه توضیحات خود را ارائه دادند و قرار شد تمهیدات لازم در خصوص کنترل قیمت ها اتخاذ شود.

رحمانی فضلی ابراز امیدواری کرد که دستگاه های مسئول با اجرای تمهیدات لازم بتوانند نسبت به کنترل روند قیمت‌ها، مدیریت مؤثری داشته باشند!

وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موضوع خاموشی‌های اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: افکار عمومی کشور سخت درگیر مساله خاموشی های برق است. در این خصوص حساسیت های افکار عمومی و همچنین عواملی که موجب این خاموشی‌ها است؛ نظیر خشکسالی و در نتیجه عدم فعالیت نیروگاه های برق آبی و برخی نیروگاه هایی که نیاز به اورهال دارند؛ در جلسه امروز مورد بررسی دقیق و کارشناسی قرار گرفت.

وی افزود: در جلسه امروز تأکید شد که خاموشی‌ها حتماً با برنامه ریزی، توزیع شده و با اطلاع و آگاهی قبلی مردم  باشد و در این خصوص تاکیدات لازم به وزارت نیرو صورت گرفت.[۱]

*ما قضاوت درباره اظهارت رحمانی‌فضلی مبنی بر تصمیمات "ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی" درباره بی‌برقی‌های اخیر و گرانی‌های بازار را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم...

گفتنیست،  طی شمارگان مختلف وبلاگ مشرق در سال‌های اخیر نقدهای مکرری را به بی‌عملی‌های ستاد یاد شده منتشر کرده‌ایم اما هیچ اعتنایی به این انتقادات کارشناسی شده صورت نگرفت.[۲]

نقدهایی که حتی قبل از اغتشاشات اقتصادی آبان ۹۸ نیز بیان شده و تأکید داشتند که چرا در ستاد تبلیغات اقتصادی خبری از تبلیغات و تمهیدات اقتصادی لازم برای جلوگیری از گرانی و حوادث تلخ نیست؟!

گفتنیست محاسبه تعداد دفعاتی که شخص رئیس‌جمهور روحانی و برخی مقامات دولت او طی یکسال اخیر بر مبارزه با گرانی و نظارت بر قیمت‌ها تأکید کرده‌اند اما هیچ اتفاقی در عمل رخ نداده؛ از شمارش خارج شده است... +

***

چند درصد از روحانیون و طلبه‌ها در ایران اجاره‌نشین هستند؟!

راهکار رحمانی‌فضلی برای بی‌برقی و گرانی روحانی/ چند درصد از طلّاب کشور اجاره‌نشین هستند؟!

اسماعیل حسین‌زهی، عضو کمیسیون عمران و نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی گفته است:‌ ۴۰ درصد جمعیت کشور فاقد مسکن یا به عبارتی مستأجر هستند.

به گزارش مشرق، او تأکید می‌کند: دولت آینده باید سامانه املاک و اسکان را با جدیت و سرعت بیشتری پیگیری کند و این مسئله را در اولویت رسیدگی قرار دهد.[۳]

در همین حال، حجت‌الاسلام سیدجمال‌الدین میرمحمدی، رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه نیز در سخنانی که خبرگزاری رسا آنها را منتشر کرد، تصریح می‌کند: ۸۰ درصد از طلاب کشور مشکل مسکن دارند و فقط مسکن ۱۵ تا ۲۰ درصد از آنان تامین شده است.

او می‌افزاید: از ۱۲۴ هزار طلبه و روحانی کشور تنها مشکل مسکن ۱۶ هزار طلبه در زمینه تامین مسکن از طریق مسکن مهر و طرح اقدام ملی تولید مسکن رفع شد.[۴]

*اگرچه هدف عقلانی این است که تمام خانوارهای عزیز ایرانی صاحب خانه بشوند اما مع‌الوصف مقایسه اجاره‌نشینی ۸۰ درصدی طلاب کشور در مقایسه با عدد ۴۰ درصدی اجاره نشینی عموم مردم بیانگر حقایق احترام‌انگیزی درباره ساده‌زیستی و رعایت زیّ طلبگی در میان جامعه روحانیون ایرانی است.

در دوران دفاع مقدس نیز میزان تقدیم شهدا از جامعه روحانیون ایران بسیار بیشتر از سایر صنوف بود.

***

مشروعیت‌زدایی از نظام اسلامی به بهانه بی‌برقی و گرانی روحانی!

راهکار رحمانی‌فضلی برای بی‌برقی و گرانی روحانی/ چند درصد از طلّاب کشور اجاره‌نشین هستند؟!

القای نامشروع بودن نظام اسلامی" هدفی شوم است که جریان سیاسی خاص تا پیش از این قصد داشت بتواند با تشویق مردم به مشارکت پایین در انتخابات ۱۴۰۰ به آن دست یابد اما شکست خورد.

مع‌الوصف به نظر می‌رسد تاکتیک رسیدن به این هدف تغییر فاز داده و از سمت انتخابات به سمت مشکلاتی مثل گرانی و بی‌برقی تغییر کرده است!

در همین راستا کانال تلگرامی امتداد با انتشار خبری مربوط به جلسه دفتر سیاسی حزب اصلاح‌طلب اتحاد ملت گزارش داد که اعضای این جلسه "با اظهار تاسف از عدم تامین واکسن مورد نیاز جامعه و عقب ماندن از اغلب کشورهای منطقه در این زمینه به مسئولان کشور یادآور شدند که این نارسایی‌ها و ناکارآمدی‌ها موجب بحران اعتماد و مشروعیت خواهد شد"!

همچنین آقای هاشم‌زاده هریسی، از اعضای خبرگان و از چهره‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان نیز اخیراً در اظهاراتی که سایت جماران آنها را منتشر کرد، گفته است: مشکلات طوری است که برای مردم واقعا فشار وارد می‌شود؛ مخصوصا دسته ای از مردم که هیچ توان ندارند، ستون فقراتشان شکسته و نمی توانند حرکت کنند و خانواده خود را بچرخانند. اینچنین افراد کم هم نیستند و زیاد است و تاب و تحمل هم ندارند که حل مشکلات آنها طولانی شود و باید سرعت باشد. خلاصه مشکلات کشور باید حل شود و هرچه زودتر حل شود بهتر است. چون مردم کمتر زجر بکشند. اگر مردم زیاد زجر بکشند «عدالت» از بین می رود و اگر عدالت مخدوش شود آن وقت مشروعیت نظام زیر سؤال می رود و «اعتماد» مردم کمتر می‌شود. باید اعتماد مردم بیشتر شود تا هیچ وقت مردم نگویند ما پشیمان شده‌ایم.[۵]

*مسئله کمبود مطالعه و نبود فلسفه در اردوگاه اصلاحات تبدیل به یک معضل خانمانسوز شده و تخمین فرجام آن تقریبا مشکل شده است.

 هیچکدام از مشکلات مبتلی‌به مردم ایران در روزهای اخیر از جمله در بحث کرونا، گرانی و بی‌برقی قابل انکار نیست.

اما "مشروعیت نظام" یک مسئله بنیادی است و با مشکلات اینچنینی که در همه کشورهای دنیا وجود دارد و همواره با رأی خوب مردم به یک دولت کارآمد و جهادی نیز حل می‌شود، زیر سؤال نمی‌رود.

 مادام که نظام اسلامی نسبت به اصول اولیه انقلاب ۵۷ یعنی اسلام ناب، ولایت فقیه و استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی پایبند باشد و خود را ملزم به رعایت قانون بداند؛ مشروعیتش زیر سؤال نمی‌رود.

این گروه البته قصد داشتند همین حرف‌ها را به بهانه مشارکت کمتر از ۴۲ درصد (میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس یازدهم) در انتخابات ریاست‌جمهوری بزنند و بگویند "دیدید گفتیم نظام مشروع نیست!" که البته تیرشان به سنگ خورد و مردم ایران با بصیرتی مثال‌زدنی در انتخابات شرکت کردند و مشارکتی بیش از انتخابات مجلس را رقم زدند.

***

۱_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-۱۵۱۶۰۶۶

۲_ mshrgh.ir/۱۰۸۹۸۱۴

۳_ mshrgh.ir/۱۲۴۱۷۷۳

۴_ rasanews.ir/۰۰۲rvA

۵_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-۱۵۱۵۸۸۷

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 66
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    18 24
    کانه همه مردم در ناز و نعمت و صاحب منزل و درامد کافی و ثروت زیاد هستند
    • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      18 5
      مشخصه متن رو کامل نخوندید
    • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      14 3
      داداش گفته 40 درصد عموم کشور هم اجازه نشین هستند، درضمن اینو گفته که برخی دروغ ها آشکار بشن
    • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      6 1
      دوست من خیلیا فقط تیتر و میخونن. تیترش اشتباست. منم خونه ندارم. خیلیا ندارن
    • وطنم IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      5 0
      همینطوری هم فقط با تیتر خوندن رای میدی برای 4 سال سرنوشت کشور؟ معلومه دیگه وضعیت کشور میشه این.
    • شاکی IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      2 1
      ای کاش یک جو از اون همت و غیرت آغا محمد خان قاجار رو میداشتی .
    • فاطمه IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      5 0
      ان شاءالله همه صاحبخانه بشن
    • DE ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
      0 0
      ماهم خونه نداریم. مستاجری بد دردیه، اون هم گرفتار صاحبخونه نفهم بشی
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    12 4
    به فکر کارگر و کارمند و پرستار بیچاره هم باشید .
    • حسین IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      10 11
      سلام ۴۰ درصد جمعیت کشور فاقد مسکن یا به عبارتی مستأجر هستند. ولی طلاب ۸۰ در صدشان فاقد مسکن هستند
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      0 2
      کارمندا و پرستارا که تا می‌توانستند حقوقشون رو زیاد کردند
    • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      2 0
      خب طلبه یعنی دانشجو کدام دانشجو مسکن دارد که طلاب ندارند
    • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
      0 0
      ما درامدمون از کارگر هم کمتره... ای خداااااااا
  • شاکی IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    6 13
    نتیجه همراهی و همکاری مردم در ۲۸ خرداد . میشه قطعی برق و اب و افزایش قیمت خدمات دولتی و .......
    • مظلوم IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      5 2
      فقط ساکت باشید . ای کاش این هشت سال رو هم روزه سکوت میگرفتید . احتمالا دیگه این مشکلات امروز رو نداشتیم . حداقل این یک ماهه رو ساکت باشید
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      6 3
      معلومه از حضور مردم شاکی هستی
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      6 1
      من از نحوه همراهی این دولت تدببر و امید با مردم شاکیم .
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      3 3
      نتیجه همکاری مردم و انتخابشان در ۲۸ خرداد به خواست خداوند در دولت آقای رییسی مشخص میشه نه الان. مسائل رو به اشتباه به هم گره نزنید.
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      4 3
      این نتیجه انتخاب اشتباه سال 96 هست،نتیجه همراهی مردم در 28 خرداد در چند سال آینده روشن میشه
  • مهدی مختاری IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    12 3
    یک ماه هم راهکار ندید مثل این هشت سال. فقط خرابکاری نکنید حله
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    0 1
    جناب اقای هریسی گرانی ها بی برقی ها از این دولت ناکار امد ودر دولتهای گذشته شما وامثال شما بعنوان دل سوز ملت وسینه چا ک اصلاح طلب.... تا الان کجا بودید در سیل زلزله کمک های مومنانه شما وامثال شما دلسوزان اصلاحطلب برای مردم ایران چه کارمثبتی انجام داده ایدبه ملت بگویید . ...باید شماها برای ملت دلسوز باشید .. نمک به زخمی میپاشید که شما وامثال شما مبلغ این دولت فشل بودید. باید قوه قضاییه امثال شماها را به استیضاح بکشاند.....
  • مهدی مختاری IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    9 1
    راهکار نمیخواهیم. یک ماه سکوت کنید و کاری نکنید لطفا
  • امیررضا IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    2 0
    سلام وتشکر
  • DE ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    2 0
    درکویر لوت ونمک اینهمه باد هست. درانجا نیروگاه برق بادی بزنن وهرکسی که میخواد ارزدیجیتالی تولیدکنه بره اونجا تولیدکنه و به شبکه سراسری که با کمبود اب سدها مواجه هست اسیب نرسونه. هرکسی خلاف کرد جریمه سنگین وممنوع الفعالیت بشه. دادستانی کسانی که درامر توزیع برق کارشکنی میکنند محاکمه و جریمه وزندانی کنه. مدیریت بحران روباید از بزرگترین مدیر بحران یعنی از حضرت یوسف(س) بایداموخت که هفت سال درخشکسالی یک کشور عظیم مثل مصر روبا پیش بینی وپیشگیری با غله تامین کرد وباعث شد میلیون ها مصری از مرگ نجات داد. مدیران حداقل از داستان حضرت یوسف درقران الهام بگیرند وکمبودها رو با کمک خرد ودوراندیشی رفع کنند. ایران اگرمیتونه از معاهده پاریس خارج بشه تا دستش برای تولید برق از منابع فسیلی در موقع خشکسالی باز باشه و استفاده از صنعت هسته ای برای تولیدبرق در اینده از ضروری ترین مسائل هست و حق تولید برق از صنعت هسته ای حق مسلم همه ایرانی هاست. درایران 250 روز افتابی داریم که برای روشن کردن خیلی از نقاط وشهرها و خیابان ها میشه انرژی خورشیدی رو جانشین سازی کرد تا شبکه سراسری برق با کمبود مواجه نشه. اداره برق باید کنتورهای برق منازل رو هرماهه چک کنه وکسانی که زیادی برق مصرف و ارز دیحیتالی غیر مجاز تولیدمی کنند جریمه و برق شون روقطع کنه. برای رفع کمبود اب شرکت های دانش بنیان میتونن دستگاه های تولید اب از مه و شرجی تولید کنند و درسواحل دریای خزر و دریای عمان و خلیج فارس راه اندازی و اب شیرین تولیدشده با یک خط ریلی به استانهای سیستان و بلوچستان ، یزد ، کرمان انتقال داده بشه. تا کمبود اب شرب مناطق محروم با این روش تامین بشه. راه رفع کمبود اب کشیدن کانال اب دریای عمان به استان های خشک هست که با روش تبخیری میتونن همیشه اب داشته باشند و نمک بجا مانده بعنوان کالای صادراتی به کشورهای سردسیر جهان که جاده های لغزنده دارند و از نمک برای این مشکل استفاده می کنند صادر بشه. از نمک میشه برای دستگاههای اب شیرین کن استفاده کرد زیرا نمک اب شور دریا رو جذب و در یک فرایند حرارت خورشیدی میشه اونو به اب شیرین تبدیل کرد. مصرف دیگه نمک اینه که در کشورهای مرطوب اروپایی شرکت هایی از بسته های نمک درظرف توری تولیدمیکنند و به مردم میفروشند تا رطوبت زیادی منازل باهاش گرفته بشه.
  • DE ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    5 2
    امضاء معاهده پاریس یکی از دسته گل های فراموش نشدنی خانم ابتکار محیط زیستی بود! ایران بهتره از این معاهده پاریس خارج بشه تا حداقل در مواقع کم ابی بتونه از راه سوخت های فسیلی برق مورد نیازش رو تامین کنه. تولید برق از صنایع هسته ای برای درازمدت بسیار مهمه و باید پشت اش ایستاد تا فرزندان و نوادگان دراینده همیشه برق داشته باشند.
    • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      1 1
      گفتند ربطی نداشته به این معاهده.
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    22 3
    چند درصد دانشجویان کشور حتی یک ریال درآمد ندارند؟ چه برسه به اجاره نشین بودن
    • علی IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      9 4
      بعضی افراد متوجه نیستند یا نمی خواهند متوجه شوند!!! یک دانشجو از 4سال تا حداکثر8سال دانشجو است، ولی یک طلبه تا آخر عمرش طلبه است.
  • DE ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    3 1
    با گاز و سوخت نفتی میشه کلی کوره اجرپزی زد و با تولید اجر انبوه اجرهزینه ساخت خانه ارزون تر میشه. برای صنعت کاشی و تیراهن هم مشکل سوخت وجود نداره. بشرطی که بشه امضای خانم ابتکار که زیر معاهده پاریس خورده رو پس بگیریم. خانم ابتکار یکی از عاملین مهم تولید مشکل مسکن و بالا رفتن اجاره ها، عدم ازدواج جوانان ایرانی بعلت نداشتن مسکن و کمبود مسکن و حتی کمبود برق فعلی هستش. خدا ازش نگذره! عامل بعدی مشکل کمبود مسکن وقیمت های نجومی مسکن اقای اخوندی هست که افتخارش این بوده که یک خونه نساخته! خدا از اونم نگذره!
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    6 0
    واقعا وزیر نیرو سالهاست در بهترین هتل تهران زندگی می‌کنه و خانواده‌اش خارج از کشور هستند؟ واقعا این خبر درسته یا منصور حقیقت‌پور داره شوخی می‌کنه؟
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    1 2
    پس از اینکه کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای متعاقب توافق پاریس در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفت، این وزارتخانه با تولیدکنندگان برق خورشیدی قرارداد خرید تضمینی ۲۰ ساله منعقد کرد و هفت-هشت برابر قیمتی که برق را به مشتری می‌فروشد، در حال خرید برق از این تولیدکنندگان خصوصی است. چرا در این مورد، قیمت پایین برق عامل بی‌میلی سرمایه‌گذاران نشده و دولت اتفاقا با پرداخت از بودجه عمومی، سرمایه‌گذاری را برای سرمایه‌گذاران جذاب کرده است، اما نوبت به توسعه نیروگاه‌های فسیلی که می‌رسد، شکاف قیمت مقصر عدم سرمایه‌گذاری می‌شود؟ چرا برای آقای سیدمهدی محقق داماد، داماد وزیر محترم نیرو جناب آقای اردکانیان مقرون به صرفه بوده است که شعبه‌ای از شرکت KPV اتریش را در ایران تاسیس کرده (شرکت کی پی وی مهرآباد ) و در حوزه تولید برق خورشیدی سرمایه‌گذاری کند، پنل بکارد و برق(پول) درو کند، اما از این مشوق‌های قیمتی و تضمین‌های ۲۰ساله در حوزه نیروگاه‌های فسیلی خبری نبوده است؟ این الگو، الگویی آشناست که استعمار، منافع کلان خود را به خرده‌منافع جاده‌صاف‌کن‌هایی از ساکنان سرزمین‌های مستعمره گره بزند...
  • دیده بان IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    13 0
    جوک هفته توسط رحمانی فضلی: قرار شد تمهیدات لازم در خصوص کنترل قیمت ها اتخاذ شود!!!!
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    6 0
    در سال ۱۳۸۰ که رضا #اردکانیان قائم مقام و معاون امور آب #وزارت_نیرو بود، "آب" تهران به مدت ۵ماه و نیم جیره‌بندی شد! ۲۰ سال بعد در حالی که او وزیر نیرو بود در کل کشور "برق" جیره‌بندی شد و آب هم در برخی مناطق! کارآمدی یک مدیر اصلاح‌طلب در ۲۰ سال!
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    3 0
    برای خرید منزل مناسب حقوق هیات علمی دانشگاه را به نصف تقلیل دهد.
  • صرفا جهت اطلاع IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    5 4
    مگه حضرت علی کار نمیکرد صب تا شب کار میکرد شب تا صب عبادت ... دین رو کردن نون ... ... مگه دین محل کاسبی هست
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      0 3
      جناب عقل کل! حضرت علی علیه السلام نیاز به درس خواندن نداشت علم او الهی و برتر از بشر بود
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      0 0
      حضرت علی آیا برای نماز جماعت خوندن پول می گرفت؟
  • محمدایوب IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    2 0
    جناب آقای هریسی .. اگر عدالت است. مردم خواستار بازخواست عاملینن. نابسامانی‌ها وبی تدبیری ها ومشکلات روز افزون هستند دولت عامل بی خانمانی مردم ... عوامل اصلی قطع برق ابتکار .... ونهایتا نوکر کدخدا پرست رو.... و... کرسنت. عوامل فروش عزت وطن ظ.... ضعیف هستند الی آخر. جناب آیت الله. عدالت این است ازکنج خانه های امن وخنک بیرون بیایید درمیان مردم. نه پشت شیشه ماشین. وپنجره ببینید خواست آنها چیست..
  • خوب DE ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    3 11
    مشارکت الحمدلله خیلی بالا بود،حماسه بود.من خودم حدود ۹ ساعت توی صف رای گیری بودم.
  • فاطمه IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    5 2
    امان از دولت بی تدبیر که هیچ کاریش به دور از تخریب نیست
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    0 3
    مخبر رییس ستاد فرمان اجرایی کاش جهادی بود
    • حقجو IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      1 0
      اگر مخبر جهادی نیست پس جهادی ایی در عالم وجود نداره
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    4 4
    از ۱۲۴ هزار طلبه و روحانی کشور تنها مشکل مسکن ۱۶ هزار طلبه در زمینه تامین مسکن از طریق مسکن مهر و طرح اقدام ملی تولید مسکن رفع شدمسئولین طلبه هاروکردن سپربلای خودشون هرچه مصیبت ومشکلات هست روطلبه های بیچاره بایدتحمل کنند
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    7 11
    طلاب نور چشم ما هستند
    • RO ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      3 1
      آره حتما
  • بی نام IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    3 0
    میشه بفرمایید چهل درصد از کجا آمده چرا نشده 41 درصد یا 39 درصد دقیق چهل درصد یعنی الان وضع خوبه با این همه منابع و زمین در کشور این همه بی خانمان نوبره
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    4 1
    خالی بندان از کفار بدترند گرانی اختلاس تبعیض نتیجه کار آمریکاست فقط قبله مسئولان آمریکاست تقصیر دشمن است آقازاده ها ا مریکاییاند گرگ زاده ها داخلی
  • ابوالفضل IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    6 0
    من اخوندی رو نه میشناسم ونه سراغ دارم صاحب خونه نباشه فرض که اینجور باشه که میگید مشگل کشور ما این نیست که طلاب خونه دارن یا ندارن
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      0 2
      تو احتمالا از یس وضع مالی ات خوب هست بیرون نمی آیی و در میان کوچه و بازار قدم نمی زنی تا واقعیت را ببینی و شاید ماهواره ها تو را تزریق اطلاعاتی می کنند
  • نگار ايراني IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    5 1
    كل مديريت روحاني به عنوان رئيس جمهور به دو دسته تقسيم شده! چهار سال اول همه نارسايي ها تقصير دولت قبل است. چهار سال بعدي تقصير ترامپ است! در مقام حرف هم اونچنون رونقي ايجاد كنم و در مقام عمل هم من هم صبح جمعه متوجه شدم....! #بازخواست_روحاني
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    5 1
    یکی از این نماینده با شعور سوال کنه کجای دنیا همه مردم صاحبخانه هستند؟
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    0 1
    دروغه تو جوشقون قالی از ده هزار نفر جمعیت ساکن تو روستا فقط پنجاه نفر مستاجر هستن مابقی همه خونه دارن
  • Ma IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    0 0
    آقای وزیر ....تا حالا کجا تشریف داشتی؟ اینهمه در این ۸ سال به مردم ظلم شد، عکس العمل شما چی بود؟
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    10 1
    روحانیت شغل نیست بلکه علاقه است . روحانیت منبعی برای درامد ندارد . زیرا شغل نیست بلکه یک علاقه است . یعنی کسی نمی اید یک روحانی را استخدام کند تا دین فرزندش را درست کند . روحانیت قبل از انقلاب وضعیت معیشتی خیلی سختی داشت . تنها منبع در آمد آنها منبر ها و چاپ کتاب بود . همه ائمه اطهار در کنار امامت خود ، شغل مستقل داشتند . حتی تمام انبیا هم چنین بودند . اینکه از بیت المال به اسم ترویج دین خرج این همه روحانی و طلبه شود درست نیست .
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      0 3
      شما خودت طلبه ای؟ خانومت میتونه با یک میلیون زندگی کنه.؟ الان یک عده خانم طلبه ها با همین مقدار زندگی می‌کنند. ببخشید اما شما اگر مسوولیت سخت طلبگی رو قبول نکردید حق اظهار نظر ندارید
  • DE ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    2 2
    هدف ضدانقلاب برای نامشروع‌نمایی از نظام اسلامی که با مشارکت گسترده مردم در انتخابات 1400 شکست خورد، اکنون بهانه‌هایی مثل بی‌برقی یا گرانی را بعنوان دلیل نامشروع بودن معرفی می‌کند!// آدم یاد اون معممی میافته که قبل از انقلاب ساواک شاه او را گرفته بود و بدجوری شکنجه کرده بود .او بعد از رهایی از دست ساواک باز بالای منبر رفت و گفت مردم عفت داشته باشید شرعیات را رعایت کنید .... نامشروع در اجتماع نکارید که ... نامشروع عاقبت ساواکی میشود . والبته ساواک او را گرفت و بدجوری تر تر شکنجه کرد . حالا اونهائیکه کل وجودشان نامشروع هست مشروعیت نظام را زیر سئوال میبرند.ولی رژیم صهیونیستی برایشان مشروع است.
  • محمد IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    1 1
    ادامه گاندو را پخش کنید
  • DE ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    2 2
    حشرات و پشه ها در تاریکی شب به طرف روشنائی و نور حرکت میکنند .بعضی از کاسبان فکر میکنند ملت حشره اند که اینقدر لامپ های صد واتی میگذارن روی 4 تا جنس بنجلشون تا با دیدن نور به طرف مغازه شون بیان . از هر مغازه ای دوتا لامپ 100 واتی کم کنید میتونید یک نیروگا را تعطیل کنید برق هم دارید. علت اینکه ایران اینطور شده رسانه ها و روزینامه های بدبخت درپیتی وابسته هستند که به محض اعمال قانون کل دنیا را میگذارن رو سرشون و با سر و صدا و تبلیغات و نسق کشی حق را درنظفه خفه میکنند. و چون بسیاری از مسئولین ما با رانت و رفیق بازی و کارنامه فشل سر کار هستند عرضه و جرات اعمال قانون را ندارند در اینگونه بحرانهای اجتماعی باید خاطیان را سریعا سپرد به دست توانای جناب اژه ای با حمایت بزرگمرد تاریخ جناب رییسی و انقلابیون.
  • DE ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    2 1
    اون ...های بیسواد نفهم بدبخت تازه به جایی رسیده که از روی نفهمی و خود شیرینی وارد معاهده های محیط زیستی میشوند وپای خود را تا قوزک وارد جوهر کرده و پای کاغذ می زنند شعور این را ندارند که کشورهای پیشرفته اروپایی بیش از دو قرن به محییط زیست و مردم دنیا خیانت کردند و تا دنیا بی خیال بود تمام زیر ساخت های کشورشان و جاده ها اتوبانها فرودگاهها کارخانه ها....شهر ها و .. خود را ساختند و تمام کردند و صنایع سنگین هوا و محیط کثیف کن را به کشورهای جهان سوم فروختند ...حالا برای ترمز زدن به پیشرفت و ساخت و ساز در جهان سوم احمق های درجه یکِ آنها را گیر میآورند و معاهده ها و قراردادهای محیط زیست را به آنها میاندازند. بعد یک کله پوک هم با افتخار میآید و با تکبر در حین حماقت افتخار میکند که بعله در دولت من که زبان و کله و پاچه و بناگوش و سیرابی و شیردون‌خارجی ها را میفهمیم عضو کله پوکهای جهان سوم شدیم. و ترمز میزند به کل صنعت.وقتی تصمیمات سرنوست ساز کشور را بجای دانشمندانمان چند تا پوپولیست از همه جا بیخبر کم دان امضاء میکنند انتظار غیر از این نیست.
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    0 0
    بعضی از طلاب خونه باباشون میشینن.بعضیهاشون صاحبخونه ان، بعضی هاشون مستاجرن، مث بقیه حالا چرا ب اونا گیر دادن علت چیه
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    0 0
    طلاب هم عین بقیه ی مردم هستن. ما هم مستاجریم. صاحبخونه مون هم طلبه هست. خیلی عادی
  • ES ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    0 0
    بازخواست تمامی کسانی که در پست های حساس باعث تضعیف ایران اسلامی شدند، خواسته ی ملت است
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    0 0
    به فکر همه ی قشرهای ضعیف از (لحاظ مالی) جامعه باید بود
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    0 0
    یکراه حل برق قطع انشعابات غیر مجاز ونرخ تولید برای پرخورانی که بیش از حدمتوسط مصرف میکنند ودرحال حاضر مابقی پول برق این پولدارها را مستضعفین می پردازند
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    0 0
    پدرمون درومد از مستاجری... خدا باعث و بانیش رو عقوبت کنه
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    0 0
    روحانی و غیر روحانی نداره. الان صاحبخونه مااز روحانیت هستن ولی ما مستاجرشونیم... خدا همه رو صاحبخونه کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس