سلیمی نمین نمایه

"یکدست شدن قوا پس از انتخابات ۱۴۰۰"؛ ادعایی که برخی اصلاح‌طلبان و افراد ناآگاه بر آن تأکید دارند اما آگاهان سیاسی آنرا تأیید نمی‌کنند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

"یکدست شدن قوا"؛ فرضی که آگاهان سیاسی آنرا تأیید نمی‌کنند

آغاز طوفانی دیپلماسی رئیسی/ دروغی که "قالیباف" آنرا برملا کرد!

عباس سلیمی‌نمین، فعال سیاسی اصولگرا در بخشی از یک مصاحبه با سایت جماران در پاسخ به سوالی در خصوص فرضیه یکدست شدن حاکمیت و آثار آن پس از انتخابات ۱۴۰۰ گفت: تأثیر یک دست شدن نظام را دقیق ندیدم. هیچگاه جامعه‌ٔ ما به لحاظ فکری یکدست نخواهد بود. یعنی به این صورت نیست که امروز یک قالب فکری شکل گرفته باشد و همه در آن قالب جای بگیرند. ما دو طیف فکری داریم که امروز یک طیف فکری بیشتر مسئولیت‌ها را به عهده ندارد. اما اینطور نیست که در آن طیف فکری دیگر، گرایش‌ها و تمایلات فکری مختلف را شاهد نباشیم. اگر همه در قالب یک حزب حاکم باشد بسیار خطرناک و عواقب خود را دارد. اما طیف فکری ما (اصولگرایان) در داخل خود گرایش‌های مختلفی دارد.  بنابراین من فکر می‌کنم برخی نگرانی‌هایی‌ که در این زمینه مطرح می‌کنند، خیلی جایی ندارد.[۱]

*صحبت‌های دقیق آقای سلیمی‌نمین پاسخی است به شبهه یکدست شدن قوا پس از انتخابات ۱۴۰۰ که اصلاح‌طلبان و البته برخی افراد ناآگاه طی روزهای جاری بر آن تأکید می‌کنند!

ما پیش از این در وبلاگ مشرق توضیح دادیم که "یکدست شدن قوا" فرضی است که صرفا در نظامات تک حزبی و یا نظامات دیکتاتوری قابل اجراست و آنهم با خواست عمومی مردم!

در واقع این فرض فقط در کشورهایی که نظامات حزبی دارند می‌تواند محقق شود. اما در کشور ما که به جای نظام حزبی، نظام طیفی (متشکل از طیف اصولگرایان و طیف اصلاح‌طلبان) وجود دارد؛ فرض یکدستی قوا منطقا و حتی از روی بی‌منطقی هم ممکن نیست زیرا همانطور که آقای سلیمی‌نمین توضیح داده‌اند؛ درون اردوگاه اصولگرایان و طیف اصلاح‌طلبان، رقابت‌های زیادی وجود دارد.

پیش از این، حسین مرعشی، از فعالان اصلاح‌طلب نیز در سخنانی تأکید کرده بود که تعبیر یکدست شدن حاکمیت پس از انتخابات ۱۴۰۰ درست نیست.

***

 

آغاز طوفانی دیپلماسی رئیسی

آغاز طوفانی دیپلماسی رئیسی/ دروغی که "قالیباف" آنرا برملا کرد!

حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب دولت سیزدهم ایران، روز دوشنبه گذشته طی سخنانی در مراسم تودیع و معارفه ریاست جدید قوه قضائیه گفته است: ما در وضعیتی قرار داریم که در بیشتر سال‌ها در مجمع عمومی -سازمان ملل- پیشنهاد قطعنامه علیه جمهوری اسلامی را کشور کانادا مطرح می‌کند. شما ببینید امروز گزارشی که از کانادا بیرون می‌آید با بومی‌ها چه کرده‌اند. زنان، دختران و کودکانی که امروز قبرها و گورهای دسته جمعی آنها کشف می‌شود و این جنایت علیه بشریت است. کسانی که دست به این جنایات هولناک زده‌اند چگونه می‌خواهند امروز جواب بدهند؟

به گزارش خبرگزاری ایرنا، او می‌افزاید: بعد مقایسه کنید توجهی که در جمهوری اسلامی نسبت به زندان‌های آن در همین وضعیت کرونایی شد. کرونا فقط برای کشور ما نبود و برای همه دنیا بود. توجهی در کشورهای دیگر انجام شد و توجهی که در اینجا به خانواده زندانیان شد را باید مد نظر قرار دهیم.

رئیسی تصریح کرد: این نگاه‌ها مبتنی بر حقوق بشر اسلامی و قانون اساسی و مبتنی بر آموخته‌های دین است. ما از آن یاد گرفته‌ایم و باید بر آن اساس عمل کنیم. آنچه امروز پیش روی ما است اینکه ما به نام دفاع از حقوق انسان و حقوق مردم، به نام دفاع از اجرای عدالت و حق باید تمام گام‌هایمان استوار باشد و یقین بدانیم آنچه آینده را نشان می‌دهد، بسیار امیدبخش خواهد بود.[۲]

*این صحبت‌های آتشین حجت‌الاسلام رئیسی درباره رسوایی کشف گورهایی دسته‌جمعی در کانادا را می‌توان آغازی مطلوب برای دیپلماسی دولت جدید دانست.

مطلوبیتی از آنرو که نظام جمهوری اسلامی خود را داعیه‌دار حق در جهان می‌داند و طبیعتا بایسته نیست که جنایتی مثل کشف گورهای دسته‌جمعی کودکان سرخپوست در کشور کانادا رخ دهد و ایران اسلامی در قبال این قضیه دچار لکنت و سکوت باشد.

لکنت و سکوتی که متأسفانه طی ۸ سال صدارت دولت اعتدالی آقای روحانی در برخی مقولات شاهد آن بودیم و زجر کشیدیم.

صحبت‌های رئیسی پیرامون کانادا از این حیث اهمیتی صدچندان می‌یابد که همانطور که در متن صحبت‌ها نیز پیداست؛ کشور کانادا یکی از مدعیان دروغین حقوق بشر علیه ایران است.

***

دروغی که "قالیباف" آنرا برملا کرد!

آغاز طوفانی دیپلماسی رئیسی/ دروغی که "قالیباف" آنرا برملا کرد!

حسین مرعشی، فعال اصلاح‌طلب و سخنگوی حزب کارگزاران در بخشی از یک مصاحبه که سایت جهان آنرا منتشر کرد، گفته است:

"ما علاقه‌مند هستیم که اگر ۴ سال دیگر اینجا در خدمت شما نشستیم به شما بگوییم که خوشبختانه رقیب ما آنقدر کشور را خوب اداره کرده که ما ۴ سال دیگر هم شانس پیروزی نداریم. این برای ما مطلوب است که آقای رئیسی این موفقیت را داشته باشد، منتهی آقای رئیسی باید توجه کند که با روابط تجاری با پاکستان و عراق و ونزوئلا و افغانستان نمی‌شود کشور را اداره کرد."[۳]

*حرف آقای مرعشی یک حرف زیبا و برگفته از منطق فعالیت حزبی است.

اما این حرف زیبا با منش و سابقه اصلاح‌طلبان هیچ خوانش مشترکی ندارد...

چه اینکه مگر محمدباقر قالیباف در سمت شهرداری تهران، کار کارستان نکرد و تهران را برتر از پایتخت‌های پیشرفته اروپایی نساخت!؟ [۴] اما اصلاح‌طلبان نه تنها این حرف‌های قشنگ حسین مرعشی را تقدیم او نکردند بلکه به بهانه‌های واهی شروع به تخریب و دروغ‌پراکنی علیه او کردند و از مهملاتی مثل املاک نجومی و فساد و بدهکاری شهرداری نام بردند.

مهملاتی که به قاعده یک برگ هم در محافل قضایی و رسانه‌ای و امنیتی نظام اسلامی اثبات نشد.

اکنون نیز اگر خردی در اتفاق فکر نزدیک به آقای رئیسی باشد؛ آنها هرگز فریب این سخنان زیبا را نخواهند خورد و در انتخاب راه کارآمدی جهادی و خدمت بی‌شائبه به مردم؛ جز رضای خدا و خلق، به لبخندهای موعود اینچنینی دل خوش نخواهند کرد.

تجربه مواجهه اصلاح‌طلبان با کارنامه سرشار از کارآمدی قالیباف؛ مقابل چشم آقای رئیسی قرار دارد.

***

1_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1515829

2_ www.irna.ir/news/84393596/

3_ http://www.jahannews.com/report/768692

4_ www.irna.ir/news/81001024/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 80
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 24
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    89 38
    جالب اینه از هم تعریف میکنن. اصول‌گرا میگه شروع طوفانی اصولگرایان. اصلاح طلب میگه شروع طوفانی اصلاح طلبان. فقط زندگی مردم روز به روز بدتر میشه. خیلی خوبید همگی!!!
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      42 36
      دولت رئیسی دولتی انقلابی خواهد بود ان شاالله که با آغاز به کار آن تفاوت های بسیارش با مدیریت افسادطلبی و اشرافی غربگدا را در مدیریت صحیح کشور و بهبود زندگی مردم خواهیم دید
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      14 13
      کارشون را بلدند
    • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      28 19
      سر ته يه كرباسن
    • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      13 4
      چند تن از رفقای مرعشی به وی توصیه کرده بودند که تو بهتر است به اندازه دانایی ات سخن بگویی تا به اندازه دارای ات! اما کو گوش شنوا ؟!؟!
    • ناشناس IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      9 1
      نه داداش فقط تو خوبی.
    • US ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      1 0
      همه رو با یه چوب نزن
    • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
      0 0
      اینجوری همیشه قضاوت میکنی؟! متاسفم برات
  • وطنم IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    30 4
    این رو بخونید و بفهمید که دولت بی شک دروغ میگه/ اول اینکه توی همه شهر ها برق حداقل 4 ساعت (برای ما که 4 ساعت ظهر و 4 ساعت غروب و 1 ساعت شب رفت) می ره. میانگین مصرف منصفانه تابستانه برای هر خانه روزانه 10 کیلو وات ساعته. 4 ساعت یعنی تقریبا 1.6 کیلو وات با قطع برق از هر خانه صرفه جویی میشه. یک استان از شمال کشور 1 میلیون و 500 هزار مشترک برق داره. با قطع برق 4 ساعته یعنی 2500 مگاوات برق صرفه جویی میشه در کل استان کمه کم. اینو ضرب در تعداد شهرهای بزرگ کنید مثلا 10 تا. میشه 25000 مگاوات صرفه جویی. اینکه نشون میده تقریبا 2 پنجم مصرف کشور صرفه جویی شده؟ لطفا اگر اشتباهه بگید تا عذرخواهی کنم؟ این برق ها کجا میره؟
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      34 7
      حتی در زمان 8 سال جنگ تحمیلی و اوج تحریم ها در سالهای 90 و 91 قطعی برق نداشتیم دولت روحانی مملکت را 200 سال به عقب برد.
    • کاربرجدید IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      11 1
      عزیزم مصرف برق را لحظه ای حساب می کنند نه روزانه یعنی 65 هزار مگاوات یعنی در پیک لحظه ای این رکورد مصرف چون تولید 54 هزار مگاوات هست و معمولا یک یا دو نیروگاه هم از مدار خارجند و هدر رفت در شبکه هم هست عملاً زیر 50 هزار میشه بنابراین در کل کشور باید مناطقی را قطع برق کنند این قضیه احتمالا تا آخر پیک گرما ادامه دارد مگر اینکه تولید برق اضافه شود که در آن مورد اطلاعی ندارم
    • حامد IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      16 6
      این قطعی‌ها عمدیه تا مردم عاصی بشن بریزن بیرون، که امیدواریم این آرزو رو به گور ببرن.
  • GB ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    1 5
    رییس جمهور
  • روزبه IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    30 8
    خداییش خودتون از تحلیلها و حرفاتون خندتون نمی گیره؟!؟!؟شبهه یکدست شدن؟!؟!؟! دیگه از این یک دست تر داریم مگه؟؟!؟!؟!!:)))))))))))))
    • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      9 8
      این اتفاقی که افتاده یکدستی که منظوربدخواهانه نیست،وحدت کلمه ایست که امام خمینی رضوان الله علیه موردپسندشان بود
  • DE ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    5 1
    تنها هنری که دارید اینه که آب و برق قطع کنید خدایی به غیر از این کار دیگه ای کردید ؟
    • ناشناس IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      12 8
      درست انتخاب میکردی که قطع نشه. تافتون رو به طلبکاری بریدن دریغ از یک جو همت و تفکر. اون روزیکه با یک دلاری و هزار تومنی ميرقصيدي و تمام فکرت این بود که خانما برن استادیوم فکر اينجاشم میکردید.
    • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      4 4
      اگه روحانی بده مجلس استیضاحش کنه
    • US ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      8 2
      بخاطر کنسرت و عدم حجاب رای دادن همین میشه
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    3 15
    یکدست نیست.
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    32 5
    میدونیم آقای مرعشی، فقط با روابط تجاری با امریکا و کانادا و اینا میشه کشورو اداره کرد، حالا اگه تحریممون کردن دارو هم بهمون نمیدن مهم نیست، اقلأ آقازاده هامون میتونن پول‌های نجومی رو بفرستن اونجا بعدشم ما همه بریم اونجا خانوادگی بر ضد نظام تبلیغ و فعالیت کنیم!! تو ونزوئلا و کوبا و سوریه و اینا که نمیشه ازین کارها کرد که!!!
  • محمد پناهی IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    13 2
    درآمد و پولهای مردم را قاپیدند وبردند خدایا بداد این ملت برس
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    31 2
    اتفاقا یکدست یکدستن. بهانه ای هم ندارند،
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    17 2
    دیگه انتخابات تموم شد
  • ججج IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    14 1
    منتظریم برجام احیا بشه، نفت بفروشیم گندم بخریم! نهایت افق دیدشون همینه مثل عهد قاجار کشور اداره بشه...
  • امیر IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    17 4
    مردم از دست اصلاح طلبها بسیار عصبانی هستند. دولت بعدی اگر میخواهد حمایت مردمی داشته باشد به هیچ عنوان نباید مسئولین را از این وطن فروشان انتخاب کند که ضربه خواهد خورد. اصولگراها هم کاسه داغتر از آش نشوند. یادمان نمیرود مهرعلیزاده و همتی چه تهمتها و دروغهای بزرگی به رئیسی زدند
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    9 1
    چیزی که امروز میبینیم یکدستی تمام قوای نظام است که انشالله خیر باشد
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    6 17
    اغلب اصلاح طلبها برای سلامتی و موفقیت رییسی دعا می کنند .
  • اکبر IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    14 4
    آقای نمین شماها از حرف زدن چه عایدی دارید تا بحال غیر از حرف زدن چه کاری برای مردم و کشور خود کردید اکثر اطلاعات شما هم غلط است که به خرد جامعه میدهید
  • a IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    26 6
    8 سال همسایه ها را ول کردند تمام توافق نامه ها با آنان را نادیده گرفتند برای مراوده با اروپا و آمریکا امام کلاهی سرشان گذاشتن که تا نافشان رسید هنوز هم میگن کشور رو نمیشه با همسایه ها اداره کرد پررویی و نفهمی نجومی
    • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      8 4
      منظور شما از همسایه کدام کشور
    • محمد IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      10 2
      همسایه ها عراق سوریه لبنان جمهوری اذربایجان و مخصوصا روسیه
  • واو IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    17 9
    مردم فقط منتظرند دولت بنفش تموم بشه. همییییین
    • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      7 0
      کن فیکون بشن
  • پری 44 IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    8 6
    به لطف خدا و با یاری مردمی که 8 سال در زیر فشار اقتثادی کمرشون خم شده ولی با امید به کار جهادی اومدن رای دادن
    • حسین IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      10 6
      مگر این چهل و دو سال جهادی عمل نکردن .
  • فاطمه MD ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    18 8
    جالبه بعضیا چقدر وقیحند که دولت رئیسی 4 روز بعد شروع میشه از الان خرابکاریهای دولت روحانی را تقصیر رئیسی میدونن
  • االل IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    11 6
    چقدر نفرت انگیز هست این مرعشی
    • زهرا IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      6 3
      از خداوند بزرگ خواستارم كه به مردم ايران نظري بيفكند تا اين همه نابرابري و ناعدالتي پايان يابد . چون فكر نمي كنم از دست بنده خدا كاري ساخته باشد.
    • مهدی IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      1 1
      خدا یک وقتهایی قدرتش را در دست بندگان خوبش قرار داده تا به دیگران خصوصا محرومان کمک کنند.
    • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      0 1
      مرعشی................
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    9 0
    تا مشکل فساد حل نشه مملکت پيشرفت نميکنه.
  • مصطفی IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    9 1
    اصلاح طلب ها یک جوری حرف می زنند که مرغ پخته هم خندش می گیره. والا اگر پینوکیو هم بودید باید آدم می شدید که انقدر شما غرب غرب کردید و محل .. . هم به شما نگذاشتن . دوران حسن روحانی تجربی تلخ برای همه کشور بود.
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    4 0
    این طوفان نبود یه سونامی بود.
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    15 10
    ما که رأی ندادیم ولی چهار سال آینده تک تک وعده هاتونو میکنیم توی چشمتون
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      8 10
      غلط میکنی احمق
    • علی IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      8 7
      درست حرف بزن.!!!
    • نیما IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      7 6
      وعده های عملی نشده روحانی رو بکنید توچشمش.!!!
    • اما IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      7 10
      اون های که نخواستن رای بدهند غلط کردن نظر می دهند.
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      2 1
      الان دوستان عزیز این بنده خدا را مورد عنایت قرار می‌دهند.
    • افشین IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      4 5
      اینکه رای ندادید به خودتون مربوط هست ولي در همین راستا شما نه حق اعتراض دارید و نه حق مطالبه و نه حق اظهار نظر. شما الان یک اشغالگر هستید. اشغالگر یک کد ملی و همچنین مصرف کننده . البته شخصا از رای ندادن امثال شما متشکریم چون دفعه قبل که دادید نتيجش شد این.
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    2 7
    کاش رئیسی در همان قوه قضائیه میماند و حساب منافقین قدیم و جدید را یکجا میرسید .
    • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      1 1
      رهبری دریک دیداربادولت روحانی میفرمایددربرخوردبامتخلفین رئیس جمهوراولین کسی هست که این وظیفه روداره وقوه قضائیه درروندبرخوردآخرمرحله است.دردولت روحانی درواقع رئیسی داشت کم کاری دولت روجبران میکردپس الآن دست بازتری داره انشاءالله موفق باشه
  • 10098 IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    1 0
    قربونت !
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    6 7
    میزان سواد رئیسی در اقتصاد از تمامی سیاستمداران بیشتره
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    6 2
    مرگ بر گروه های معاند نظام
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    6 2
    برجام رو قراره آتیش بزنید. ببینیم و تعریف کنیم.
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    4 0
    طوفانی عمل کردن زندگی مردم رو بهتر میکنه؟
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    4 1
    رییسی
  • علی IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    6 3
    درود خدا بر آيت الله رئیسی ونیروهای انقلاب.
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    1 0
    حالت خوبه سلیمی؟؟
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    2 0
    دپیلماسی طوفانی
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    0 0
    چقدر جالبه
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    0 1
    آقای مرعشی چند سوال:شماهم باروابط باکشورهای همسایه مملکت روبه اینجارسوندین؟چراخجالت نمیکشین ودست ازسردولت رئیسی برنمیدارین؟هم ازوقتتون استفاده کردین هم ازوقت اضافه گندزدین دارین روضربات پنالتی حساب بازمیکنین؟
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    1 1
    کشف گورهای دسته جمعی درکانادا،دست کمک خداست.باخداباشیم وروی کمک خداحساب بازکنیم نه کدخدا
  • ناشناس IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    1 1
    سلام ودرودبر آیت الله دکترسیدابراهیم رئیسی
  • رضا IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    1 0
    مراقب باشید. يه وقتى به خودتون نيائيد كه آبرو و اعتبارى براتون باقى نمونده باشه !
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    0 1
    اقای قالیباف درتهران کارستان کرد
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    0 0
    آفرین
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    3 0
    باقطع برق داریم به عصر حجر وسنگ چخماق برمی گردیم خدامی داند دراین یک ماه دولت روحانی چه خوابی برایمان دیده است خدا رحم کند
    • آرامش قبل از طوفان IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      3 1
      اینا می خواهند فتنه به شور کنند قطع برق عمدی هست تا مثل آبان ۹۶ و جریان گرانی بنزین مردم شورش کنند و کشور داغون تر از این که هست بشه رئیسی نتونه کشور رو جمع کنه تا دوره بعدی دوباره خودشون رای بیاورند و باز روز از نو روزی از نو مشرق منتشر کن
    • هادی IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      2 2
      غلط می‌کنند بخواهند فتنه کنند. دوره بزن دررو تمام شده.
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    4 1
    درود بر رییسی
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    1 1
    قطعی برق زیر سر دولت روحانی است دولت آقای رئیسی هنوز مستقر نشده، یک ماه دیگر مستقر می‌شود با آرزوی موفقیت برای دولت آینده دولت مردمی ایران قوی #سلام بر ابراهیم
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    1 0
    آقا دولت رییسی که هنوز نیومده که دیپلماسی شروع کنه. آخه چرا توقع بی خودی از ایشون درست میکنید؟
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    0 0
    مساله این نیست که دو طیف فکری چقدر از قدرت را در دست دارند
  • مجو IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    2 0
    کاری به اصلاح طلب و اصولگرا ندارم چون روزگاری نه چندان دور کسانیکه افتخارشان این بود که متولد دوم خرداد هستن الان طوری دارن درستاد رییسی فعالیت میکنن که گویی متولد 28 خرداد شدن
    • علی IR ۰۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      0 1
      معرفی میکردی می شناختیم.
  • DE ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    0 1
    درود بر رییسی
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    0 1
    درود بر قالیباف

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس