محورهای سخنرانی بایدن در سازمان ملل؛ خروج از افغانستان و تمرکز بر دیپلماسی فشرده

یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت که رئیس‌جمهور این کشور در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل به موضوع افغانستان و تمرکز بر دیپلماسی فشرده خواهد پرداخت.

به گزارش مشرق، یک مقام ارشد دولت آمریکا دوشنبه شب به وقت تهران گفت که رئیس جمهور این کشور در سخنرانی  روز سه شنبه در مجمع عمومی سازمان ملل به موضوع  خروج  از افغانستان و دیپلماسی فشرده خواهد پرداخت.

 به گزارش خبرگزاری انگلیسی «رویترز» این مقام ارشد دولت آمریکا گفت که «جو بایدن»، رئیس جمهور ایالات متحده  سه شنبه در سخنرانی خود در سازمان ملل تلاش‌ می‌کند تا بگوید که پایان دادن به مشارکت نظامی در افغانستان فصل جدیدی از «دیپلماسی فشرده» را باز می‌کند.

خروج آمریکا از افغانستان با بهت و حیرت بسیاری از کشورها و همچنین شهروندان آمریکایی مواجه شد. میزان محبویت بایدن در تازه ترین نظرسنجی‌ها نیز کاهش یافته است. محبوبیت بایدن از اواسط ماه گذشته میلادی و در بحبوحه خروج آمریکایی‌ها از افغانستان و افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا، شروع به کاهش کرده است.

بر این اساس، ۷۰ درصد شهروندان آمریکایی خروج از افغانستان را «تحقیر ملی» می‌دانند.   نظرسنجی موسسه معتبر «راسموسن» نشان داد که ۵۱ درصد از شهروندان آمریکایی به شدت موافق گزینه تحقیر شدن آمریکا در خروج از افغانستان هستند، در حالیکه ۵۶ درصد از دموکرات‌ها بر این باورند که نحوه خروج آمریکا از افغانستان «شرم آور» بود. در این نظرسنجی آمده است که خروج از افغانستان یک تحقیر ملی است و جو بایدن   هزاران آمریکایی را پشت خطوط طالبان رها کرد تا از خود مراقبت کنند.

نتایج یک نظرسنجی دیگر نیز نشان داد که میزان محبوبیت رئیس جمهور آمریکا به پایین‌ترین میزان از زمان ورودش به کاخ سفید رسیده است.

طبق نتایج این نظرسنجی که هفته گذشته در آمریکا برگزار شد، ۴۴ درصد از شهروندان عملکرد بایدن را قابل قبول می‌داند. نتایج این نظرسنجی که از سوی رویترز و موسسه «ایپسوس» انجام شده همچنین نشان داد ۵۰ درصد از آمریکایی‌ها عملکرد رئیس جمهور خود را غیر قابل قبول می‌دانند

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس