واشنگتن: از ایران می خواهیم دسترسی های لازم را به آژانس ارائه دهد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعاهای بی اساس خود را درباره کشورمان تکرار کرده و خواستار اجازه دسترسی بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به تاسیسات هسته ای ایران شده است.

به گزارش مشرق، یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا مدعی است «خودداری ایران از اجازه دادن به بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی برای بازدید از تاسیسات هسته‌ای این کشور، دستیابی دولت بایدن به هدف خود مبنی بر بازگشت به برجام را دشوارتر می‌کند.»

این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه با «واشنگتن فری بیکن» مدعی شده است «ایران می‌گوید که خواهان بازگشت به راه حل دیپلماتیک است اما گام‌هایی بر می‌دارد که این کار را دشوارتر می‌کند.»

بیشتر بخوانید:

آمریکا و اسرائیل طرح جایگزینی برای شکست مذاکرات برجام ندارند

وی گفت «ما همچنان از ایران می‌خواهیم تا بلافاصله دسترسی‌های لازم را به بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی ارائه دهد؛ آمریکا به صراحت اعلام کرده که آماده است تا به سرعت در مورد بازگشت متقابل به برجام به توافق برسیم و آن را اجرا کنیم. ایران نیز اعلام کرده که این هدف مشترک را دارد.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت «دسترسی به تاسیسات هسته ای برای آژانس بین المللی انرژی اتمی به منظور حفظ تداوم اطلاع از فعالیت‌های هسته ای مرتبط با برجام ایران و برای درک سریع هرگونه بازگشت متقابل به برجام ضروری است.»

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • Farhad US ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    3 0
    «ما هم از امریکا و هم از رژیم کثیف صهیونیستی می‌خواهیم بلافاصله به بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی اجازه بازرسی از تأسیسات اتمی خودشان را بدهند،
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    1 0
    آمریکا شیطان بزرگ است و وعده‌هایش جز دروغ و فریب نیست. در حالی که جمهوری اسلامی، شش سال به تعهدات خود در برجام عمل نمود، غربی‌ها طی این مدت نه فقط به تعهدات خود عمل نکردند، بلکه هر روز بر تحریم‌ها افزودند. اکنون باید مقابله به مثل لازم با آن‌ها در برجام صورت پذیرد. آمریکایی‌ها باید تمام تحریم‌ها را با هر برچسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع نموده‌اند، برای همیشه و در عمل لغو نمایند، و این امر مورد راستی‌آزمایی دقیق و طولانی مدت قرار گیرد. آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان باید هزینه‌ تمام خسارات وارده به دلیل عمل نکردن به تعهدات خود در برجام را بپردازند. مکانیسم ماشه باید از برجام حذف شود. این موارد باید پیش شرط شرکت در مذاکرات باشد. باید برای انجام این موارد ضرب الاجل قرار داد و مذاکرات را تا زمان انجام موارد اشاره شده در عمل، هر شش ماه یک بار به حال تعلیق در آورد.
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    1 0
    چرا وقتی آژانس به جای انجام وظیفه ی صوری اش که توانمندسازی است به دنبال وظیفه ی ذاتی اش که نفوذ، فشار و ناتوانمندسازی است، ما باید بر خلاف قانون لغو تحریم ها وصیانت از منافع ملت ایران، تا این حد با این جاسوسان رژیم صهیونیستی همکاری کنیم که بتوانند محتویات تصاویر دوربین های پادمانی را ببینند و حافظه های دوربین های پادمانی و برجامی را تعویض کنند؟! اصلاً از کجا معلوم است که در حین همین مرور کردن، اطلاعات حافظه های دوربین را کپی نکنند یا بر روی کارت های جدید حافظه فرستنده نصب نکرده باشند؟ همانظور که در مورد دوربین برجامی کرج اجازه دسترسی داده نشد، اجازه ی تعویض کارت های حافظه ی سایر دوربین های برجامی هم نباید داده می شد. کل همکاری ما با آژانس چه در سطح پادمانی و چه در سطح برجامی و فراپادمانی جز فراهم سازی مقدمات لازم برای خراب کاری در سایت های هسته ای و ترور دانشمندان هسته ای ما در آینده نتیجه ی دیگری ندارد، ضمن آن که آن ها را پررو تر هم می کند و هر روز خواهان افزایش بیشتر دسترسی ها خواهند شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس