حکم قصاص آرمان عبدالعالی اجرا شد

علی رغم تلاش‌های صورت گرفته تا آخرین لحظات و در پی تقاضای اولیای دم، حکم قصاص آرمان عبدالعالی اجرا شد.

به گزارش مشرق، حکم قصاص آرمان عبدالعالی در پی تقاضا و عدم گذشت خانواده غزاله شکور و علیرغم تلاش‌های صورت گرفته از سوی دستگاه قضائی، شورای حل اختلاف و فعالین فرهنگی و اجتماعی کشور طی سال‌های اخیر به منظور جلب رضایت اولیای دم که تا آخرین لحظات هم ادامه داشت، سحرگاه امروز در زندان رجایی شهر اجرا شد.

طی سال‌های گذشته جلسات متعددی در دادستانی تهران با حضور قضات و اعضای کمیته صلح و سازش و همچنین جلساتی با حضور فعالین و چهره‌های فرهنگی و اجتماعی شاخص برای گرفتن رضایت از خانواده غزاله شکور برگزار شده بود.

تلاش‌های هشت ساله برای نجات آرمان و رضایت اولیای دم بی‌نتیجه ماند/ خانواده‌ی شکور بر اجرای حق قانونی خود اصرار داشتند
غزاله شکور دختر نوجوانی که به قتل رسید و هیچگاه جنازه‌اش پیدا نشد

با وجود تمام تلاش‌های صورت گرفته از سوی چهره‌های مختلف، اما خانواده شکور در طی سالیان گذشته همواره بر اجرای حق قانونی خود تاکید داشتند.

از روز گذشته نیز تلاش‌های مجدد دادستانی تهران، کمیته صلح و سازش و برخی از مقامات قضائی دیگر برای متقاعد کردن خانواده شکور به منظور گذشت از اجرای حکم قصاص قاتل فرزندشان، مجددا شدت گرفته بود تا اینکه بر اساس قانون هر دو خانواده برای اجرای حکم به زندان رجایی شهر دعوت شدند.

تلاش‌های هشت ساله برای نجات آرمان و رضایت اولیای دم بی‌نتیجه ماند/ خانواده‌ی شکور بر اجرای حق قانونی خود اصرار داشتند

این تلاش‌ها تا جایی ادامه داشت که قاضی محمد شهریاری سرپرست دادسرای جنایی از ساعت ۴ صبح به همراه تیمی از قضات اجرای احکام و کمیته صلح و سازش که سابقه طولانی در رضایت گیری برای پرونده‌های مختلف قتل دارند وارد سالن جلسات زندان رجایی شهر شدند.

در ابتدای حضور قاضی شهریاری در این اتاق، وی و دیگر اعضای کمیته صلح و سازش تمام تلاش خود را برای کسب رضایت خانواده شکور انجام دادند که این تلاش‌ها باز هم به نتیجه‌ای نرسید و اولیای دم بر اجرای حق قانونی و شرعی خود اصرار داشتند.

در جلسه فوق، علاوه بر تلاش افراد با سابقه در گرفتن رضایت برای پرونده‌های قصاص به خانواده عبدالعالی نیز فرصت داده شد تا برای گرفتن رضایت با خانواده شکور دیدار داشته باشند.

تلاش‌های هشت ساله برای نجات آرمان و رضایت اولیای دم بی‌نتیجه ماند/ خانواده‌ی شکور بر اجرای حق قانونی خود اصرار داشتند
یکی از جلسات صلح و سازش بین خانواده قاتل و مقتول

در انتهای جلسه قاضی شهریاری یک بار دیگر از خانواده شکور درخواست کرد در فضایی آرام و به دور از حضور افراد برای سرنوشت پرونده‌ی قتل دخترشان تصمیم گیری کنند.

پیش از اعزام آرمان عبدالعالی به سالن اجرای حکم، خدام حرم مطهر امام رضا (ع) نیز با همراه داشتن پرچم متبرک گنبد حضرت امام رضا علیه السلام، ملاقاتی با خانواده شکور داشتند، اما تلاش‌های آن‌ها نیز برای گرفتن رضایت بی نتیجه ماند و آرمان عبدالعالی علیرغم همه تلاش‌های صورت گرفته در طول هشت سال گذشته به سمت سالن اجرای حکم رفت و حکم قصاص در مورد او به اجرا در آمد.

پیش‌تر مادر غزاله شکور در مصاحبه‌ای تاکید کرده بود اگر آرمان، محل جسد دخترم را بگوید او را می‌بخشم، اما محتویات پرونده و اقاریر آرمان حکایت از آن داشت که او پس از قتل غزاله شکور، جسد وی را داخل سطل زباله انداخته است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 103
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • حسن IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    حقش بود بچه پولدار فكر كرده ميتونه دختر مردم رو بكشه و جنازه ش رو بنداز تو آشغالا و بعد با پرداخت پول رضايت بگيره
    • مدافع حقوق قاتل IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      7 247
      اشتباه نكنيد به نظر بنده بايد قانوني وضع بشه كه قتل رو هم بشه با يه مبلغ پولي متناسب با قدرت پرداخت قاتل خريد بالاخره آدم بعضي مواقع اعصابش خورد ميشه و كنترل خودشو از دست ميده و بايد يه طوري خودشو خالي كنه كه اينجا ممكنه به قتل دست بزنه دقيقا عين حيات وحش كه حيوانات قوي حيوانات ضعيف رو ميكشن و اين يه مساله طبيعيه و در جامعه بشري هم ميتونه نمود داشته باشه!!!!
    • خطاب به مدافع حقوق شیطان IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      165 5
      و واقعا خوفناک است که ما با چنین افرادی با عقاید شیطانی زندگی میکنیم. امثال شما دچار بیماری های روانی خطرناک هستید و مسبب چنین جنایت هایی در ضمن این عقاید صد من یه غاز را برای خودت نگه دار و بروز نده. با تشکر از مشرق لطفا منتشر کن تا امثال ایشون بدونن هرجایی نباید عقاید ددمنشانه خودشون را بروز بدن
    • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      153 0
      درپاسخ به ۹:۳۵ داری چرت میگی اگر این قانون وضع بشه خب پولدار ها هرکس رو بخوان میکشن بعد میگن پولش رو میدیم.
    • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      41 13
      قاتل باید هم مصادره کل اموال خودش و والدینش صورت بگیره و هم اعدام بشه
    • حجت US ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      100 0
      آدم غلط زیادی کرده بعضی وقتا عصبانی بشه و کسیو بکشه
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      56 3
      پدران و مادرانی که با ژست روشنفکری و مدرن بودن بچه ها را تشویق به ایجاد روابط میکنند در بوجود آمدن چنین مصائبی ۱۰۰ درصد مقصرند!!این دو طفل معصوم ۱۰ سال قبل در سفر تفریحی به ترکیه به خم شناسانده شدند!!!تفریح رفتند خندیدند !!عاشق هم شدند و طبق شنیده ها همه زیر نظر خانواده ها!!!و شد آنچه نباید میشد!!دو جوان دو نیروی کار دو نفس دو زندگی تباه شد چون مامانی و بابایی نخواستند بدیهی ترین نکات معاشرت و خود مراقبتی را به آنها بیاموزند چون تحصیلکرده و پولدار و معروف و خوش بودند!!!!افسوس صد افسوس و صد حیف از جوانی شان!!!!!
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      34 1
      به مدافع حقوق قاتل: راستش باهات موافقم، من خودم چندین ساله بدنسازی و چند رشته رزمی کار میکنم قدم هم کمی بیشتر از دو متره، نمیخوام کسی رو بکشم ولی اگه یه جا گیرت بیارم میبرمت تو باغمون میبندمت اونجا تا نگهبانی بدی، پس مونده غذایی چیزی هم میریزم جلوت بخوری نمیری، خوب زورم میرسه میتونم!! اگر هم تونستی فرار کن، موافقی!!! خخخخخخخخخخ
    • مهدی.م IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      28 0
      به مدافع حقوق قاتل میخواستم بگم سعی کن به همون باغ وحش یا جنگل خودت برگرد اینجا آدمها جمعی زندگی می کنند و از حیوانات متمایز هستند پس تفکرات حیوانی رو برای انسانها مطرح نکن. در ضمن فاز تیتیش مامانی رو هم بزارید کنار.
    • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      14 0
      مدافع حقوق قاتل ، اگه خودتون به چنین مصیبتی گرفتار شدید به راحتی از خون عزیزتون میگذرید ، واجازه میدید که قاتل آزاد بشه و سالها خوش و خرم به زندگیش ادامه بده در حالی که عزیز شما زیر خروارها گل خوابیده و حق زندگی ازش گرفته شده ، به نظر میرسه شما طرفداران قاتل و آدمکش ،خوی ددمنشانه تری دارید و زندگی با شما ترسناک تر هست که قبح جنایت و قتل رو از بین میبرید . خوب کردن این خانواده که کوتاه نیومدن .
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      17 0
      اگر با پول آدم بکشی که سنگ رو سنگ بند نمیشه
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      19 2
      خدایا شکرت هزاران بار .. پدر و مادر غزاله عزیز بعد از 8 سال خون دل خوردن امروز کمی به ارامش رسیدن
    • امیری IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      3 0
      برای هر دو‌خانواده متاسفم اما مدافع قاتل اگر این طوری باشد که سنگ رو‌سنگ بند نمیشه هر کسی زور داشت وپول داشت دخترای مردم‌ را می بره ومی کشه اگر دور از شما خواهر شما. توسط یک انسان شرور کشته بشه چی
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      8 0
      آری وقتی حیا نبود، دریدگی بود، خیرگی به ناموس مردم بود، بی عفتی اوج گرفت، بی حیایی و بی قیدی در روابط حاصل شد، میشود آنچه که نباید بشود، پس بهوش باشید که: حیا افزون کند گیرایی چشم نکویان را/ ز نور شرم این شهباز زرین چنگ می گردد/
    • محسن FR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      4 0
      بنده تصور می کنم که کاربرِ با عنوان «مدافع حقوق قاتل» این حرفها را به طنز و کنایه گفته و منظورش اینه که اگه قرار باشه هر کس پولداره، بتونه یه انسان رو بکشه و با دادن پول از مجازات فرار کنه، اون وقت دیگه بین جوامعِ انسانی با دنیای حیواناتِ وحشی فرقی نخواهد بود و اونکه قوی تره با خیال راحت ضعیف تر رو می کُشه. گویا هیچیک از کامنت نویسانِ محترم به این جنبه از حرفای ایشون فکر نکردن.
    • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      0 5
      نظر هفتمی: به تو ربطی نداره پدر مادرها بچشون رو چه جوری تربیت ميکنند خوشش میاد بچشون دو آزاد میگذارن
    • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      0 3
      نظر هفتمی به تو ربطی نداره پدر مادرها بچشون رو چه جوری تربیت میکنند فضول زندگی مردم نیستی اونا دلشون خواست بچشون رو آزاد گذاشتن دلیل بر قتل کسی نمیشه
    • ایرانی GB ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      17 0
      دختر جوان مردم رو سر به نیست کرده بعدش دنبال رضایت گرفتن رفته ؟ به پدر اون خانواده چی گفتی : ببخشید که دخترتون رو کشتم , حالا شما زیر سبیلی قضیه رو کوتاه بیا و بی خیال دخترت شو , آقای زندانبان درب زندان رو باز کن من برم دنبال زندگیم ... ! آخه موجود ... , دختر معصوم رو که کشتی , پدر و مادرش رو که داغدار کردی , بعد هم کمپ گدایی رضایت گرفتن رو راه انداختی و میخوای براحتی آزاد بشی بری دنبال زندگی ات , مگه مردم بچه هاشون رو از تو جوب آب و سر خیابون پیدا میکنند که واسه شون ارزشی نداشته باشه ؟؟ به درک که قصاص شدی , چشمات چهار تا , تو جهنم بهت خوش بگذره , تا تو باشی که دختر جوان مردم رو سر به نیست نکنی و یک درس عبرت بشی واسه همه قاتلان و اراذل و اوباش , ای اف بر اون کسیکه دلش واسه تو بسوزه
  • دخی IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    92 4
    خواهشا کسی از اعدامی ها طرفداری نکنند .چون اون خانواده هم بچه اشون رو از دست دادن و حق دارن بخوان قصاص کنند.
    • بی نام IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      54 1
      حقش بود که اعدام شد
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      7 19
      بچه چی دختر تا خونه پسره رفته اگر زنده باشه چی جسدپیدا نشده
    • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      12 7
      دختر۱۹سالش بود باپسر۱۷ساله دوست میشه
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      31 2
      دقیقا....اون مادر که حتی نمیدونه جسد بچه اش کجاست، حتی قبری نداره که بره بالاسرش گریه کنه چی؟
    • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      34 3
      ربطی به سن نداره زده دختر مردم رو کشته باید اعدام میشد تمام. یعنی چی جسد رو میندازی سطل زباله پس حقش بود. میگه اگه زنده بود اگه زنده بود که یه ردی از ش پیدا میشد تو این ۸سال.
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    48 7
    تمسخر قوانین محرم نامحرم. ترویج سوشال فرندی و قتل و قتل و داغ ابدی
    • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      7 19
      بیشترین امار قتل مربوط به شوهرکشی و همسر کشی و نهایتا مربوط به قوانین مهریه و حق طلاق فقط بامرد و این قوانین هست ..
    • پاسخ به ۹:۵۶ IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      8 5
      اون خانواده ها هم که همسر کشی رخ داده تو تا مثل تو هستن که احکام الهی قبول ندارند . و زنهایی که به همسرشون خیانت میکنن
    • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      1 0
      دقیقا
    • دختر تبریزی IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
      1 0
      جنابی که میگی و زنانی که راحت به همسرانشون خیانت میکنن خواستم اضافه کنم و همچنین مردای... که به زنانشون خیانت میکنن
  • مسعود روغنی IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    55 4
    عالیه - خیلی خوشحال شدم . اگه هر هفته صد نفر از این جنایتکاران اعدام شود و در میادین شهر ها نمایش داده شوند دیگه اگر شمش طلا هم توی خیابان بگذارید هیچکس به خودش جرات نمیدهد بردارد . چه برسد به تجاوز و قتل و اختلاس و فیش های نجومی پتروشیمی امیرکبیر
    • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      26 5
      بایستی قوانین بدرستی اجرا بشه بدون ترس از هوچیگری و هیاهو یه عده عروسکهای خیمه شب بازی امثال شیرین عبادی ها مصی پولی نژادها
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      4 30
      اصلا نمیخواهم کار قاتل رو توجیه کنم اما واقعا یک پسر نوجوان ۱۷ ساله که گرفتار احساسات شده و در یک لحظه مرتکب خطا شده چجوری شما اسم جنایتکار روش میذارین؟
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      4 4
      تو سویس هم اعدام نیست ولی چقدر قتل اتفاق میفته پس شرایط جامعه هم مهم هست
    • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      14 2
      هفده ساله اونقدر کوچک نیست که عقلش نرسه قتل چیز بدیه‌.انقدر حرف نزنید و از یک جنایتکار طرفداری نکنید .
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      0 8
      به تو چه ربطی داره، مگه از خانواده تو کشته بود که خوشحال میشی از مرگ یه آدم، خود قوه قضایه هشت سال تمام تلاششو کرده که رضایت بگیره خیلی وقتها هم موفق میشه، بعضی وقتها هم رضایت نمیدن
    • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      2 0
      منم خیلی خوشحال شدم، که اعدام شد، اگه اعدام نمیشد خیلی بد بود
  • ناشناس IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    38 3
    از این دست پرونده هایی بود که کردندش تو بوق و کرنا و حیثیت مملکت رو آسیب زدند. باید زودتر تکلیفش رو روشن می کردند . خب وقتی من مرتکب قتل شدم و جنازه رو هم گم و گور کردم و هیچی نمی گم و خانواده مقتول هم به هیچ عنوان بخاطر نامردی و بی شرمی من حاضر به گذشت نیستند . باید قوانین رو اجرا کرد با قاطعیت و قدرت . تا حساب کار دست همه بیاد از مردم عادی تا نجومی بگیران .
  • ناشناس IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    18 2
    چرا باید ما در تصمیم گیری نرمهای حقوق بشری رو لحاظ کنیم ؟؟ تازه سازمانی که ملعبه دست قدرتهای بزرگ هست . اونها که دلشون برای مملکت ما نمی سوزه . اگر قانون درست و صحیح هست و همه حقوق دانان تاییدش کردند و بهش تاکید دارند لطفا در اجرا تزلزل به خرج ندهید و برای همه کس و همه طبقات اجتماعی قاطعانه اجرا کنید . اون وقت قول میدم دیگه یک دونه نجومی بگیر هم نمی تونید پیدا کنید . تمام مشکلات مملکت ضعف در اجرای قانونه .
  • ناشناس IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    10 0
    چرا باید ما در تصمیم گیری نرمهای حقوق بشری رو لحاظ کنیم ؟؟ تازه سازمانی که ملعبه دست قدرتهای بزرگ هست . اونها که دلشون برای مملکت ما نمی سوزه
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    2 39
    در اینجور ماجراها مقصر جنس مونث است تا جراغ سبز نشان ندهند هیچ اتفاقی نمیافتد
    • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      20 2
      شما هم که کلا با خانم ها مشکل داری.خب باهاش دوست شده که چی هرکس بایکی دوست بوده باید بکششنش بندازنش تو سطل زباله. مگه مملکت صاحب نداره میتونست باهاش دوست نشه پسره مگه مجبورش کرده بودن. پسره خودش گفته :عزاله گفت میخوام باهات کات کنم منم عصبی شدم.
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    11 4
    علت را رها کردند وبه معلول چسبیده اند . روابط خارج از نظارت والدین باعث این قضایا می شود . اعدام باشد یا نباشد موضوع فرعی است.
    • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      2 0
      هم ریشه باید حل بشه هم این قضیه که الیته این قضیه حل شد
  • امین IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    29 2
    ..... حقش بود علنا''می گفتند رضایت دهید به اسم دخترتان مدرسه و مسجد و بیمازستان و خیریه می سازیم تا روحش شاد شود جنایت میکنند بعد می گویند فلان می کنیم ...شما بی جا می کنید ما به خیر شما نیازی نیست شر مرسان.آفرین به خانواده مقتول که کوتاه نیامدند.
    • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      3 27
      البته پرخاشگری و قضاوت ونفرین ناله بسیار ساده وراحت!!!اما بدانید خانواده مقتول با این کار باقی عمرشان را در عذاب خواهند بود!!کاش بخاطر آرامش خود او را میبخشیدند!!!!
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      18 1
      اتفاقا خانواده مقتول به ارامش رسیدن چون قاتل یه دونه دخترشون دیگه راس راس نمیچرخه
    • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      2 0
      به عنوان یک شهروند از اینکه جلوی تردد این طرف در جامعه با قصاص گرفته میشود، راضی هستم. با هر ترفندی دنبال آزاد کردنش بودن، حالا که نشده و حسابی خانواده ی مقتول رو عصبانی کردن میخوان بخشش بگیرن!
  • SE ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    14 1
    خدا به هر دو خانواده صبر بده ، واقعا نمیشه در اینجور مسائل از بیرون قضاوت کرد. ولی رزق حلال جلوی خیلی از این مسائل رو میگیره واقعا !
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    23 2
    امان از دل مادر دختره ...... جسد دختر هنوز پیدا نشده
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      4 8
      حقش،درست تربیت میکرد
    • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      2 0
      چی بگم...
  • مریم IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    4 13
    هر دونفر مقصر بودن دختر خونه پسر چکار میکرد اون شیرینی که در گذشت هست در قصاص نیست
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      9 0
      گفتن شیرینی که در گذشت هست در انتقام نیست نه در قصاص . در قرآن کریم خداوند متعال قصاص رو همپایه حیات قرار داده یعنی قصاص انتقام شخصی و کورکورانه نیست بلکه ضامن حفظ حیات مردم است تا حداقل از سر ترس از قصاص نفوس دیگران رو محترم بدانند
    • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      4 0
      امثال شما اینقد برای عفو اسید پاش به آمنه بهرامی تلاش کردید عاقبتش چی شد؟ اسیدپاشی های دو وچند باره و زنجیره ای
  • اکبر DE ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    6 7
    شرع ما همونطور که قصاص رو حق صاحب خون میدونه توصیه به عفو و بخشش داره، اما اینکه چندبار متهم رو ببرن انفرادی بگن اعدام میشی فردا باز برگردونن بند عمومی یه جور شکنجه است، میخواین اعدامش کنین اعدام کنین و خلاص ، زجر ندین…
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      8 2
      بارها و بارها خانواده متهم به بهانه های مختلف درخواست تاخیر در اجرای حکم رو کردن و بارها اجرای حکم به تاخیر افتاد حتی یک بار کار رو به برگزاری مجدد دادگاه کشوندن اگر کسی هم قاتل رو بارها با بردن به پای چوبه دار و بعد برگردوندنش شکنجه کرده خود قاتل و خانواده اش بودن وگرنه حکم همون 4 ،5 سال پیش اجرا شده بود
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    37 1
    خداوند به هر دو خانواده صبر بدهد. آن پسر هم ظاهرا خانواده خوبی داشته و در یک لحظه عمل نابخردانه ای مرتکب شده. خدایا هیچ وقت ما را به حال خود رها نکن. حتی یک لحظه.
  • DE ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    20 1
    الان منو تو و بی بی سی این قاتل رو هم قهرمان معرفی میکنند .
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    4 1
    اون سالها باید محل خالی کردن سطل های زباله رو جستجو میکردن
    • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      5 0
      اتفاقا شهرداری یه هفته جستجو کرد ولی چیزی پیدا نکرد. عجیبه که کارگرهای شهرداری نتوننن جنازه دختر 20ساله رو تو سطل زباله ببینن.مسلما آرمان یه حقیقتی رو پنهان کرد و با خودش به اون دنیا برد.
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    5 2
    خانواده غزاله خیلی دلرحیم بودن. خانواده آرمان با رفتار مناسب میتونستن رضایت بگیرن ولی خودشون اشتباه کردن. به هر حال آدم نمیتونه از مرگ کسی خوشحال باشه. متاسفانه رسانه های معاند و افرادی مثل.... هم دخالت های بیجا کردن و شرایط رو بدتر کردن.
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    2 0
    از سال نود دو حالا قصاص شده یعنی 8 سال کش داده شده شاید رضایت اولیای دم جلب بشه
  • تارا IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    0 6
    حالااگه دختره پیداش شد چی
    • IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      1 0
      آثار خون مقتول تو خونه ی طرف پیدا شده فیلمش هست که با چمدون جسد رو برده اعتراف هم کرده
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    4 2
    خدا لعن کرده کسی رو که یک مسلمان را بکشد
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    6 1
    خیلی بیجا کردن برای گرفتن رضایت تلاش گردند قصاص حقش بود تشکر از خانواده مقتول به خاطر رضایتی که ندادند تا قاتل به سزای عملش برسد
  • فدایی IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    2 4
    هشت سال زندان و منتظر حکم بودن وله سن قانونی رسید ن. یعنی اعدام چندین بار توی سلول رفتن تاصبح ساعت مثلاً چهارطناب دار ... با حکم لغو دوباره بعددوهفته اجرای حکم باز لغو آرمان را بااین شیوه قضاوت ودادرسی بارها اعدام گردید زجر کش شد خدا هردو رکورد لطف ومشمول رحمتش قراردهد.
    • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      5 0
      زمان قتل در سال 92 کلا 8 روز مونده بوده که به سن قانونی برسه در این چند روز هم که دادگاه تشکیل نشده بوده که بخواد حکم اعدام بده پس 99.9 درصد زمان زندانی بودنش رو در سن قانونی بوده بعد هم چند بار که از پای چوبه دار برگشتن باز هم به خواست خودشون بوده که بتونن رضایت بگیرن برای همین هم چندین مهلت چند ماهه داده شد تا رضایت بگیرن پس در قبال تعویق چند باره اجرای حکم اعدام هم خود قاتل و خانواده اش مسئولند حتی اگر محل دفن دختر مقتول را به خانواده اش می دادن چه بسا خانواده مقتول رضایت می دادن ولی اومدن هر دفعه یک داستان سر هم کردن حتی در توهین به خانواده مقتوله گفتند که او زنده است چون دفترچه بیمه اش تمدید شده یا ترم جدید دانشگاه انتخاب واحد براش صورت گرفته و شایعه کردن مقتوله زنده است و به خارج کشور رفته و خانواده اش هم خبر دارن . این موارد خانواده مقتوله را به اجرای حکم جری کرد . البته قاتل در همین دنیا مجازات شد و حداقل در آخرت بابت این جنایت مجازات کمتری در انتظارش است
  • جمال.پور IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    4 0
    حقش.بود
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    5 1
    اون دختربیگناه رو احتمالأسوزانده بعد خاکسترش رو به باد داده. حتمأفیلم هندی زیاد نگاه میکرده.
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      1 2
      بی گناه !!
    • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      1 6
      دخترگناهکار از این دنیا رفت ولی پسر مجازات شد و رفت این خیلی تفاوت دارد در ضمن پدرومادر دختره الان باید تا آخر عمرشون برای دختر گناهکارشون طلب بخشش کنن
  • علی IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    9 0
    چ فیلمی شده رضایت گرفتن. آخه قتل عمد چ رضایتی داره. اون هم با این فجیعی
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    10 0
    چه اصرای داشتند قاتل دختر مردم قصاص نشه ! خدا تو قران می فرماید : وَ لَكُمْ فِي الْقِصاصِ حَياةٌ
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    10 1
    چه چهار شونه و رشيد بوده !!!پسرك بينوا!!!دخترك نازدانه بابا!دل هر دو خانواده خون است قضاوت نكنيد سرزنش نكنيد از خدا براي ان دو ارامش و امرزش و براي هر دو خانواده صبر بخواهيد !دردناك است تلف و حيف شدن جوانان به هر شكل كه باشد!!
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    3 0
    این آدمها یا باید تا ابد حبس بشن یا اعدام
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    5 1
    اگرخانواده عبدالعالی علاوه بر ثروت،قدرت هم داشتند،چی میشد!؟
  • داود طالبی IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    0 4
    بالأخره قصاص برای حیات جامعه است حقی که خداوند به ولی دم داده اماای کاش خانواده عزاله گذشت میکردندفراق فرزندمصیبت بزرگی است خداوندبه هردوخاتواده صبربدعد
  • FR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    2 12
    الان ظلمی که در حق این پسر شد و سالها زندان بود رو کی پرداخت میکنه هزینه اش رو؟ بعلاوه نیمی از دیه رو کی داده؟
    • ااات IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      5 1
      ؟؟؟
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      6 1
      من کلا حتی شنیدن کلمه اعدام برام ترسناکه، اینکه بخوام جان یه نفر دیگه رو بگیرم. از اعدام آرمان هم ناراحت شدم، چون میتونستن با کمی صداقت رضایت بگیرن و با گفتن حقیقت و اینکه واقعا چه بلایی سر اون دختر آوردن، خانواده غزاله رو هم به آرامش برسونن. ظلم رو خودشون به خودشون کردن با پنهان کردن حقیقت و رفتار نادرست با خانواده مقتول.
    • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      4 0
      در قتل عمد، بخشش حماقته
  • میشناسیم IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    8 0
    موافق این اعدام هستم. واقعا حقش بود. خدابیامرزتش
  • سامان IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    12 0
    گذشت زمانی ارزش دارد که قاتل نان آور خانواده باشد و ناخواسته مرتکب قتل شود و از کردار خود نادم گردد. نه این که طرف چون بچه پولداره هر غلطی دلش بخواد بکنه و بعد هم خانوادش به جای عذرخواهی طلبکار باشند و خانواده مقتول را با کمک فضای مجازی و سلبریتی ها تحت فشار بذارن تا به زور رضایت بگیرن و بعد هم منت بذارن که دیه هم دادن.
  • محمد IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    2 0
    خطاب به ۹:۳۵ یعنی آدم هروقت عصبی شد یه نفر دیگه رو بکشه تا خودشو خالی کنه بعد که آروم شد بره پول کشتن بده حرفت اینه، تو نباید تو جامعه انسانها باشی جات همون جای هست که مثالشو زدی جنگل، آرمان آدم کشت واعدام حقش بود
    • محسن FR ۰۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      2 0
      دوست عزیز، بنده در کامنتِ بالاتر نوشتم که حرفهای اون کاربر احتمالاً جنبۀ طنز و کنایه داره. اگه در حرفاش بیشتر دقت کنین گمون می کنم با من همـعقیده بشین. حتی عنوانِ «مدافع حقوق قاتل» هم که بجای اسمش نوشته، خالی از طنز نیست.
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    2 0
    خدام حرم مطهر امام رضا (ع)؟
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    5 0
    دو جوان قربانی سوء تدبیر خانواده های خود شدند، واقعیت این هست اگر خانواده ها چارچوب های عرفی و اخلاقی را در روابط فرزندانشان رعایت می کردند و نظارت معقول بر کنترل هیجانات آنان داشتند و آزادی مدیریت شده را در اختیار آنات قرار می دادند این دو جوان شاید الان بعنوان یک زوج در کنار یکدیگر مشغول به زندگی بودند و دارهی فرزند هم بود، این پرونده دو قربانی داشته است در حقیقت
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    0 10
    چرا هیچکس نمیگه دختره خونه ارمان چی میکرده با پای خودش رفته بعدش چرا با احساس پسر مردم بازی کرده ارمانم یه لحظه ناراحت شده هزار بارهم پشیمانه بس کنید دیگ همش میگن پولدار اخه کدوم پدری میخواد با پولش وکیل بگیره بس کنید دیگ چرا انقد خوشحالین
    • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      0 0
      بودن در خانه یک پسر که حکمش قتل نیست
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    0 8
    در اینگونه قصاص ها هرگز خانواده مقتول و اولیای دم بعد از قصاص یه آرامش نرسیده و نمی رسند. می تونید برید و تحقیق کنید و آمار بگیرید.استثنا همه جا وجود داره. خداوند متعال که این حق رو به ولی دم داده بدنبالش فرموده البته اگر ببخشید برای شما بهتر است. قطعاً خالق متعال یه چیزی بیشتر از ما می دونه که این رو فرموده. اما سخته. خیلی سخته. گذشت کار هر کسی نیست. مخصوصا در اینگونه موارد. خداوند عاقبتمون رو ختم بخیر فرماید.
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    5 0
    به نظرم اگر جسد دخترشون رو بهشون می داد شاید رضایت می دادن با این شرایط رصایت غیر منطقی بود
    • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      4 0
      دو سال پیش مادر غزاله تو رسانه ها اعلام کرد به آرمان گفتم ما قاتل نیستیم، بگه چه بلایی سر جسد آورده قول میدم رضایت بدم.متاسفانه آرمان این راز رو با خودش به خاک برد.مادر غزاله میگفت اصلا یه تار مو به من بدن بگن مال دخترت هست رضایت میدم.
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    0 10
    پسره که در حین ارتکاب قتل زیر سن قانونی بوده !
  • کوروش CA ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    7 1
    متاسفانه پول دار شدن بی رویه یک سری واجازه دادن به فرهنگ غربی بی بند باری پسر ودختر عاقببتش همین میشود همه فکر میکند چون پول پدر ومادر در جیبشان هست هر کار می کنند بعدا میخواهنند ادعای حیثیت کنند باعث درگیری وقتل وقصاص میشود لذا بنظر من در این زمینیه پدر ومادر باید فرزندانشان را کنترول کنند تا دچاره این نوع مشگلات نشونند
  • DE ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    1 5
    اگر قرار باشد قانون هم مثل قاتل ، جان یک آدم را بگیرد ، چه فرقی میان این دو وجود دارد ؟؟؟ 20یا 15 سال حبس برای یک قاتل کافیست . اودراین 20 سال ، خیلی بیشتر از اعدام زجر میکشد . در زندان پیرمی شود و زندگیش تباه .. منتها فایده !! اعدام اینست که دو خانواده عزادار می شوند بی آنکه ، جراحت قتل برای خانواده مقتول درمان بشود ..
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      0 0
      حرف نزن بابا اون قاتل روانی حق زندگی مجدد رو خودش از خود سلب کرد هیچ آدم سالمی علاقه نداره با یک قاتل روانی که نه وجدان داره نه انسانیت تو جامعه زندگی کنه اگر تو خانه خودت دور از مردم ازش نگهداری می کنی اون یک حرف دیگه هست البته چون جان یک نفر رو گرفته این اصل خود منطق هست باید همون طعم رو بچشی تاره اخلاق گذاشتن مثل خودش سرش رو نزدن به تخت و بعد با میله بارفیکس سر طرف رو له کنن شما روغنفکران عزیز هم بهتر به زندگی خودتون برسید عقلانیت تو شما بیشتر تبدیل به هیجانات لحظه ای و دری وری گفتن شده.
    • IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      1 0
      قتل داریم تا قتل اینکه اینقدر بی رحمانه و وحشیانه کسیو بکشی و بعدشم ژست روشن فکری بگیری واقعا مسخره س لعنتی حداقل جنازه شو معدوم نمی کردی
  • محسن FR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    3 0
    بنده تصور می کنم که کاربرِ با عنوان «مدافع حقوق قاتل» این حرفها را به طنز و کنایه گفته
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    2 0
    چرا فکر می کنید چون اونور ابی ها این عقیده رو دارند خون یه قاتل از یه انسان رنگین تره چرا دیگران را بخاطر استفاده از حق خود سرزنش می کنید
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    0 2
    مسئله اصلا پول نبست خيلي ها بي پولن ولي قاتلن در مورد اين قتل حق به قاتل نمي دهم. ولي كاشكي خانواده غزاله ارمان رو ميبخشيدن چون واقعا از كارش پشيمان شده بود ميگه رحم كن تا خدا بهت رحم كنه
  • حسین صارمی IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    3 0
    فرق انسان وحیوان همین داشتن عقل هست ما با اشتباه هات پدر ومادر کار نداریم که تاثیر زیادی داشته دوتا مسله وجود داره عجیبه اول اینکه قتل اتفاق افتاده وحکم اعدام هم درسته عزیزان میگن بچه بوده که این هم درست نیست ودر قانون هم پیش بینی شده هیچ جای شکی وجود نداره ولی نکته دومی که خیلی ناراحتی داره پدر ارمان هست قبول دارم تلاش کرده که جون ارمان نجات بده مثل یه کارمندی یا کارگری که تلاش کنه پول در بیاره یه دزد هم تلاش کنه پول بیاره .این اقا باتوجه به اشنای با داستانهای این چنینی با فرا فکنی وپس گرفتن اعترافات پسرش تا مرحله تبرءه ارمان پیش رفت که این درست نیست وبیشتر باعث ازردگی خانواده شکور شد .قتل ها هم متفاوت هستن دونفر در بازار درگیر میشن یکی عصبانی باعث قتل میشه میگن اشتباه شد ویا چیزهای دیگه ولی اینکه شما از اشنای سوءاستفاده کنی دست درازی کنی به ناموس یکی وبعد مثل فیلمهی هالیودی قتل انجام بدی ناجوره .به نظرم قصاص درست بود وپدر ارمان به جای مغلته از روز اول بشکل های مختلف دلجوی میکرد شاید نتیجه بهتری داشت در پایان جهت اگاهی :در سوءد که اعدام ندارن تحقیق شده وبالای ۸۰ درصد مردم گفتن حکم اعدام باعث جلوگیری از قتل وتجاوز میکنه.وبه دنباله برگشت حکم اعدام شدن
  • ندا IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    2 0
    خدا رو شكر حق اجراشد ،زنده باد قاضي و عدالتي كه با پول و شهرت خريده نميشه ،خدايا روح غزاله در ارامش باشه و صبر براي خانواده اش ،اميدوارم پسران درس عبرت بگيرند و فكر نكنن هر غلطي مي تونن بكنن و از دست قانون بگريزند زنده باد عدالت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس