یلدا معیری

گفتگوی خبرنگار وابسته به رسانه‌های اصلاح‌طلب با یک زن افغان که ظاهراً به دلیل فقر و نداری می‌خواهد فرزندش را بفروشد، موردانتقاد گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی قرارگرفته است.

سرویس سیاست مشرق- گفتگوی یلدا معیری، خبرنگار وابسته به رسانه‌های اصلاح‌طلب با یک زن افغان که ظاهراً به دلیل فقر و نداری می‌خواهد فرزندش را بفروشد، مورد انتقاد گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی قرارگرفته است. در این فیلم کوتاه معیری با اشاره به  کودک از مادر او می‌پرسد که چرا فرزندش به این زیبایی را کسی در بازار برده فروشان نمی‌خرد!

یلدا معیری با مأموریت سیاه نمایی از وضعیت مردم افغانستان پس از سقوط دولت آمریکایی اشرف غنی به این کشور سفرکرده است؛ پیش از معیری چند خبرنگار اصلاح طلب دیگر نیز به کشور افغانستان سفر کرده و با انتشار تصاویر گزینشی و دست چین شده روایت های خاص از این کشور را به نمایش گذاشته اند. اما انتشار فایل تصویری از سوی معیری آن پروژه‌ را زیر سؤال برده و صدای فعالان رسانه‌ای اصلاح‌طلب را درآورده است.

هدیه کیمیایی خبرنگار اجتماعی در روزنامه اعتماد می‌نویسد: یلدا معیری به زن افغان می‌گوید: «چرا این پسره رو نمی‌خرند؟ این‌که خیلی خوشگله» انتشار این ویدئو خشم افغان‌ها را در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشته است.

علی نظری، فعال رسانه‌ای هم با گلایه نوشت: وقاحت این خبرنگار وصف‌ناشدنی است. می‌گوید «چرا این پسربچهٔ خوشگل خریدار ندارد!» گویا کسی که این را می‌گوید همان عکاس خبرنگاری است که عکس‌های حوادث دی‌ماه ۹۶ را گرفته است. این عکاس آبرو اصلاحات را میان مردم افغانستان برد.

نگین، کاربر افغان هم در توییتر خود نوشته است: خانم خبرنگار چطور می‌توانی این‌قدر بی‌ادب باشی؟ این حجم اذیتت نمی‌کند؟ آمدی در کشورما تا با بدبختی مردم ما به خودت شهرت بخری؟ کرامت انسانی شو حفظ کن فقیر است، مریض نیست!

حراج انسانیت اصلاح‌طلبان در بازار برده‌فروشان! + فیلم و عکس

حراج انسانیت اصلاح‌طلبان در بازار برده‌فروشان! + فیلم و عکس

حراج انسانیت اصلاح‌طلبان در بازار برده‌فروشان! + فیلم و عکس

واکنش کاربران شبکه های اجتماعی به خبرنگار اصلاح طلب

از نگاه اصلاح‌طلبان انتشار رپورتاژهایی به این شکل جو احساسی موجود؛ علیه دولت جدید در کابل را بر هم خواهد زد. مخاطبین از خود می‌پرسند که ۲۰ سال حاکمیت آمریکایی‌ها بر افغانستان  چه دستاوردی جز رونق بازار برده‌فروشان، فقر مطلق و گرسنگی برای مردم داشته است؟

تا پیش‌از این سران جبهه اصلاحات ادعا می‌کردند که حاضرند در دفاع از مردم پنجشیر یک تیپ نظامی (تیپ اصلاحیون) تشکیل داده و به حمایت از مردم آن کشور بروند. خاتمی لیدر اصلاح‌طلبان رادیکال نیز در بیانیه‌ای نوشته بود که فوریت دارد که همه اصلاح‌طلبان و تحول خواهان (براندازان) از مقاومت مردم افغانستان دفاع کنند! انتشار فایل تصویری عکاس نزدیک به خاتمی استفاده ابزاری اصلاح‌طلبان از مردم افغانستان را به‌خوبی نشان داد، حالا افکار عمومی دریافته‌اند که آن حمایت بی‌قیدوشرط از مردم افغانستان تنها پوششی برای پر کردن جای خالی آمریکایی‌ها در منطقه بود.

انتشار این ویدئو ماهیت لیبرال‌های فارسی زبان را به خوبی نشان داد؛ لشکر اصلاح‌طلبان همان معامله‌ای که با مردم سوریه و عراق در بازار برده‌فروشان داعش کرد، با مردم افغانستان نیز انجام داد. در روزهای تاخت‌وتاز داعش در سوریه کرباسچی دبیر کل عزل شده حزب کارگزاران ادعا کرده بود که باید با داعش مذاکره کرد!

حراج انسانیت اصلاح‌طلبان در بازار برده‌فروشان! + فیلم و عکس

معیری در میان عکاسان خبری به تولید اخبار و گزارش‌های تصویری فیک و دروغین معروف است. او پیش‌ازاین در اغتشاشات سال ۹۶ با دستور یک رسانه اصلاح‌طلب به دانشگاه تهران رفته و با صحنه‌سازی، تصویری دروغین از اوباش خیابانی گرفته و آن را برای خبرگزاری‌های خارجی مخابره کرد. بعدها معیری اعتراف کرد که آن تصویر ساختگی بوده و به برای تأثیرگذاری روی مخاطب به‌جای بمب دودزا (گاز اشک‌آور) از کپسول آتش‌نشانی استفاده کرده است. ترامپ رئیس‌جمهور جنایتکار آمریکا از این تصویر به‌عنوان سند تحریم‌های بیشتر علیه مردم ایران استفاده کرد.

حراج انسانیت اصلاح‌طلبان در بازار برده‌فروشان! + فیلم و عکس

یکی از عکاسان اصلاح‌طلب پس از آبروریزی‌های مکرر معیری در پستی اعتراضی خواهان سلب عضویت او در انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی شده است. بهروز مهری دراین‌باره می‌نویسد: ویدئویی که یلدا معیری منتشر کرد سقوط اخلاقی و حرفه‌ای یک انسان و عکاس خبری است. پس از گذشت دو روز ایشان حتی حاضر به عذرخواهی هم نشده. در این شرایط انجمن صنفی عکاسان مطبوعات باید اظهارنظر کند و در مورد ادامه عضویت وی تصمیم بگیرد تا شاید شاهد تکرار چنین رفتارهای غیرانسانی نباشیم.

حراج انسانیت اصلاح‌طلبان در بازار برده‌فروشان! + فیلم و عکس

پیش‌ازاین انجمن عکاسان در اقدامی عجیب و غیرحرفه‌ای عکس جعلی خانم معیری را به‌عنوان عکس سال انتخاب کرده است، این انتخاب در سال ۹۷ با اعتراض شدید جامعه عکاسان کشور روبرو شد. اما این نهاد وابسته به اصلاح‌طلبان بی‌توجه به اعتراضات صورت گرفته حاضر به عذرخواهی و پس گرفتن جایزه از این عکاس نشد!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    72 2
    اصلاح تبه کاران با سرعت دارن وارد فاز سازمانی گروهک منافقین میشن. موندم مریم قجرشون چه کسی خواهد شد خخخخ کلی سر پست‌ دعواشون میشه
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
      4 0
      ترسم اینه حالا افغانیها فکر نکنند این یارو ربطی به ما داره بیان در ایران هم به قصد تلافی اقداماتی کنند که هم رابطه دو کشور بد بشه هم باز همین قماش غربگرا ایران را بکوبند که چرا با طالبان نجنگیده
  • علی IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    46 4
    اگر این فمینیست ها ذره ای از عاطفه مادری در وجودشان بود دنبال چنین جریاناتی نمی رفتند و به خودشان اجازه طرح چنین سوالاتی را نمی دادند.
    • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
      2 1
      چرا یه سر به خانه ای که با بمب اربابش چند کودک به خواب ابدی رفتند نمیزنه
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    37 1
    این علناً احمق و کودنه، حرفی که میزنه فقط نشون دهنده‌ی خالی بودن مغزشه. یعنی هیچ چیز توی مغز این خانم مدعی نیست. البته نظر بنده اینه که عشق به آمریکا و اروپا بدبختانه خیلی ها رو کندذهن و کودن و تنگ‌نظر و بی‌اندیشه کرده. نتیجه‌ی پرستش نظم آمریکایی، نظمی که بر جنگ و کشتار و استعمار و گسترش فقر و جهل استوار شده، تهی شدن مغز و خرد است.
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    14 0
    مسخرست.
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    26 0
    این اصلاح طلب ها که فقط ژست و قیافه‌ان. به خدا از کوچک تا بزرگ شون فقط ژست و حرافی هستند. به اندازه سر سوزنی واقعیت پشت اون نقاب متفکر و خندان و مهربان‌شون وجود نداره.
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    19 1
    شاید بد نباشه،عین همون بلایی که سر اون پسربچه (یا دختر بچه)اومد روی خودش بیاد...
    • محمدایوب IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
      0 0
      19/27 امده.
  • کیایی IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    27 0
    ننگ بر سر بچه فروش ننگ بر سر وطن فروش
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    34 2
    اصلاح‌ظلب جماعت مگر آبرو هم دارن؟؟
  • DE ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    5 18
    طالبان ، زنان را از بازار کار و تحصیل منع کرده اند . هزارا ن زن که نان آور خانواده اند ، در فقر مطلق هستند
    • IR ۰۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
      4 1
      بر فرض که این حرف درست و مربوط به طالبانه نه اشرف غنی و ۲۰ سال اشغال افغانستان ، موضوع اینه که کسی که از این زنان و کودکان کاسبی و سو استفاده میکنه آدم نیست . بویی از انسانیت نبرده
    • SE ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
      1 0
      اگر طالبان چنین کرده اند دستشان درد نکند.
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    2 15
    زمین و زمان را زدم بهم یک رادیو دارو ایرانی پیدا کنم گفتند همچین رادیو دارویی وجود ندارد
    • IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
      6 0
      جدی میگی؟
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    8 0
    اگر این جونور افغانستانه امیدوارم با یک هت شات معدوم بشه
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    8 0
    بعضی از این بی نام و نشان ها با بدنامی صاحب نام و نشان میشوند. متاسفانه توفیق اجباری شان هم این است که تو رسانه ها به عنوان بدنام معرفی میشوند تا صاحب نام بشوند . حتی به بدنامی.
  • ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    3 0
    هر که دستش میرسه به این زن و کودک کمک کنه یه وقت بچه رو بفروشه اول خودش بعد دیگران که دستشان میرسه و کمکی نمیکنند مدیونند خدا کمکش کنه
  • مقدس IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    13 0
    بهتر نيست اين بی... را با دوربينش تحويل طالبان بدهيد؟
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    11 1
    شک نکنید این جور کارها با شبکه های اطلاعاتی و جاسوسی ضد منافع کشور در ارتباط است و از آنجا خط دهی می شود
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    1 17
    خب خبرنگار واقعیت را نشان داده. یکی نیست بگه خانم عزیز افغان اگر پول نداری چرا بچه به دنیا میاری؟
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    1 0
    خانم خبرنگار خیلی بدی.
  • هموطن GB ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    6 1
    این ایران ستیزان را باید ترک تابعیت داد. اینها ایرانی نیستند، فقط فارسی حرف میزنند. بی وطن های بی شرافت.
  • US ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    2 3
    اصلاح طلبان باید بفهمند که دیگه امیدی به اصلاح نیست و باید راهشون را جدا و به طرف مردم بیایند
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
      1 0
      نادانید فقط
  • IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    0 0
    شیطان تخریب کرده فرزند خود رابمیان مردم فرستاده ازوضع موجود مردم را سرزنش میکند مثل ایران هشت سال اصلاح طلبان فاسد ایران را ویران کردند حال ابادانی همه چیز را از دولتی که تازه سر کار امده میخواهند هر روز اشوب واعتصاب و......طلبکاری راه می اندازند در افغانستان هم اربابشان هم چیز را ویران کرد نوکرانش.بعد از دعوت ایران به دخالت بنفع شیطان . دنبال تخریب واتصال ان.به.طالبان هستند.ارباب بزرگ وکوچک افغان را کشت ومملکت را ویران کرد .ووضع موجود را ایجاد کرد
  • محمد IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    1 0
    این خانوم مثلا خبرنگار اصلاحاتی که معلوم شده از ناحیه صهیونیستها واصلاحاتیها بشدت حمایت مالی و سیاسی میشه فقط یک مهره کثیفه مشکل اصلی رهبران اصلاحاتی هستند که چنین موجودات خبیثی رو کارگردانی میکنند سرطان اصلاحات اسرائیلی
  • محمدایوب IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    7 0
    یلدا خانم هر خوشگلی مثل کارای تو و عکسای تو نمیشه که زود بخرن تو کارت یک چیز دیگه ایه انصافا زود خریدن عکساتو نازنین ترامپ فتنه 96
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    1 0
    حالا به جز اون خبر نگار دیدن این ویدئو واقع تاسف برانگیزه انگار کلا فروش بچه توی افغانستان یه چیز عادیه حالا چه بلائی سر این طفلای معصوم میارن خدامیدونه
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    0 0
    علی ع گفت اگر خلخال از پای زن یهودی برگیرند و مسلمانی از شدت غم بمیرد من او را ملامت نمی کنم و بشر غرب پرست را چه شده که زن به جای همدردی با مادر کودک، بی هیچ نشانی از ناراحتی و الم ، با پررویی می پرسد چرا نمی خرن "
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    2 1
    حرف مزخرف این خبرنگار چه ربطی به اصلاحات دارد؟؟؟؟ خنده دارید خدا وکیلی
  • نیما HK ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    1 0
    آقای کرباسچی چطور معتقد است باداعش جنایتکار شیعه کش زن ایزدی برده گیر می شود مذاکره کرد اما با طالبان نمی شود یک بام دوهوای اصلاح طلبان واقعا خنده دار است
  • محمد IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    1 0
    این خانوم مثلا خبرنگار بی آبرو و بی.. اصلاحاتی که معلوم شده از ناحیه صهیونیستها واصلاحاتیها بشدت حمایت مالی و سیاسی میشه فقط یک مهره کثیفه مشکل اصلی رهبران اصلاحاتی هستند که چنین موجودات خبیثی رو کارگردانی میکنند سرطان اصلاحات اسرائیلی
  • دالوند IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    0 1
    باید جایزه عکاسی را از این متقلب پس بگیرند
  • علی ولی خداست .عبا دالله IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    0 0
    این گفتگو فقر را عریان می کند شما چرا ترسیدین فقر از در بیاید ایمان از پنجره می رود سخن بزگان است خدا کند ایران به این فقر دچار نشود با بودن شما ها مرگ بر امریکا
  • علی ولی خداست .عبا دالله IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    0 0
    این گفتگو فقر را عریان می کند شما چرا ترسیدین فقر از در بیاید ایمان از پنجره می رود سخن بزگان است خدا کند ایران به این فقر دچار نشود با بودن شما ها مرگ بر امریک
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    0 0
    فیلم رو دیده ام ایشان با این فیلم اوج بدبختی یک مادر (بخوانید ملت ) را به نمایش می گزارند و شاید و اصلا در فیلم منظور از کلمه خوشگل آن چیزی نیست که به ذهن بعضی ها می رسد منظور از خوشگل دوست داشتنی می باشد
  • حسن IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    0 0
    پس چی شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس