کد خبر 1349962
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
"رمز پویا" حاصل تلاش‌های مجدانه کارآگاهان پلیس سایبری بود

رئیس پلیس فتا گفت: در سال ۹۸، رمزهای ایستا را به رمز پویا تبدیل کردیم و بحث رمز پویا حاصل تلاش مجدانه و متعدد کارآگاهان پلیس سایبری بود.

به گزارش مشرق، سردار وحید مجید صبح امروز در مراسم اختتامیه دومین پویش مردمی کودکان سایبری اظهار کرد: کرونا باعث شد فعالیت‌های مردم با فضای مجازی عجین شود.

رئیس پلیس فتا افزود: طبیعتاً زمانی که هر فعالیتی در فضای مجازی انجام شود، مجرمان سایبری نیز در این رابطه بیکار نمی‌نشینند و نهایت استفاده را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه باید پیش‌بینی مخاطرات آینده فضای مجازی را داشته باشیم، تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که هموطنان را از مدت‌ها قبل رنج می‌داد، بحث برداشت‌های اینترنتی یا همان "فیشینگ" بود، در سال ۹۸، رمز ایستا به رمز پویا تبدیل شد، بحث رمز پویا حاصل تلاش مجدانه و متعهدانه کارآگاهان پلیس سایبر بود.

این مقام انتظامی ادامه داد: در سال ۹۰، حدود ۳ هزار جرم در فضای سایبر داشتیم که این تعداد در سال ۹۸ به بالغ بر ۱۴۰ هزار جرم رسید و بنابر قاعده باید در سال ۹۹ نیز جرائم سایبری افزایش می‌یافت اما پس از اجرای رمز پویا و با تلاش صورت گرفته در سال ۹۹ برای نخستین بار در تاریخ تأسیس پلیس فتا، شاهد کاهش ۲۰ درصدی جرائم شدیم و توانستیم موضوع را کنترل کنیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    0 0
    از اونور هم ملت فکر میکنن رمز پویا دارن و ترمیناتور شده حسابشون و کسی بهش دسترسی نداره با خیال راحت هر برنامه ای رو نصب میکنن نتیجه اش این میشه که طرح بزرگ و پر هزینه و دست و پاگیری که اجرا شده فقط 20 درصد وبه نظر من حتی شاید کمترخاصیت داشته .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس