رویکرد دوگانه دولت «بایدن» در قبال پناهجویان اوکراین و کامرون

نشریه فارین پالیسی در گزارشی به تحلیل رویکرد دوگانه دولت «جو بایدن» در قبال پناهجویان اوکراین و کامرون پرداخته و نتیجه گرفته است که آمریکا اصل «عدم بازگشت» را نقض کرده است.

به گزارش مشرق، نشریه فارین پالیسی در گزارشی به قلم «رابی گرمر» و «سارا هوگز» تصریح کرد که ایالات متحده درها را به روی پناهجویان اوکراین باز می کند؛ اما درها را به روی پناهجویان آفریقا می بندد.

در این گزارش آمده است: پناهجویانی که از جنگ کامرون فرار می کنند در حیرتند که چرا با آنها رفتاری مشابه با پناهجویان اوکراین نمی شود. طرفداران پناهندگی و مهاجرت، تصمیم دولت بایدن مبنی بر تمدید وضعیت حمایت موقت از اوکراینی ها در ایالات متحده را ستودند. با این حال، این تصمیم خیلی سریع سوالات تازه و دشواری را درباره رویکرد دولتِ بایدن در رسیدگی به پناهجویان دیگر کشورهای جنگ زده- به ویژه کامرون- مطرح کرد.

گزارش مذکور ادامه می دهد: مردمی که از درگیری و خشونت های کامرون فرار کرده اند، ۵ سال است از واشنگتن همان حمایت هایی را می خواهند که اوکراینی ها تنها یک هفته پس از درگیری دریافت کرده اند. برای حامیان پناهندگی و فعالان حقوق بشر، این تبعیض در سیاست ایالات متحده نسبت به پناهجویان اوکراین و کامرون بیانگر یک صفحه نمایش دو بخشی است که رویکرد دولت بایدن نسبت به سیاست های مهاجرت و پناهندگی را در بر می گیرد. آنها استدلال می کنند که دولت بایدن در تغییر سیاست های سرکوبگرانه همتای پیشین خود، دونالد ترامپ، در موضوع مهاجرت و پناهندگی بسیار کند عمل کرده است. آنها همچنین بر این باورند که دولت بایدن در تمدید وضعیت حمایت موقت برای اوکراینی ها شتاب زده عمل کرد؛ در حالیکه همچنان کامرونی ها را از حمایت های مشابه محروم می کند. این امر بر نژادپرستی ذاتی سیاست مهاجرت ایالات متحده اشاره دارد.

فارین پالیسی افزود که «امی فیشر» (Amy Fischer) یکی از مدیران سازمان عفو بین الملل می گوید: بسیاری از ما خشمگین هستیم که اوکراینی ها می توانند در مدت زمان کوتاهی از حمایت هایی برخوردار شوند؛ اما به کامرونی ها همچنان گفته می شود که منتظر باشید. وزارت امنیت داخلی و شورای امنیت ملی کاخ سفید پاسخی در این باره نداده است.

این گزارش اضافه می کند: از سال ۲۰۱۷، کامرون درگیر خشونت و بی ثباتی است. در جنگ داخلی کامرون دست کم ۴ هزار غیرنظامی کشته و بیش از ۷۰۰ هزار نفر خانه و کاشانه خود را تَرک کرده اند. تخمین زده شده است که بیش از ۲.۲ میلیون نفر به کمک های بشردوستانه نیازمندند. علاوه بر جنگ داخلی، شورش های خشونت آمیز گروهک تروریستی بوکوحرام در شمال این کشور نیز ۳۴۰ هزار نفر را آواره کرده است. فعالان حقوق بشر از کُندی دولت بایدن در تمدید وضعیت حمایت موقت برای کامرونی ها ناخرسندند و می خواهند بدانند که چرا در مسیر اجرای آن مانع تراشی می شود. این تصمیم به نوبه خود در یک برزخ بوروکراتیک گرفتار شده و در انتظار تصمیم نهایی مقامات وزارت امنیت داخلی و کاخ سفید است.

نشریه فارین پالیسی خاطر نشان می کند: برای «تسه» (Tse) این یک جنگ شخصی است. او از کامرون به ایالات متحده آمد. او حالا یک کارزار حمایتی برای تمدید وضعیت حمایت موقت با گروه های فعال در این زمینه راه انداخته است. او می گوید اینکه دنیا و دولت بایدن کامرونی ها را تنها گذاشته اند، آزارم می دهد. نظام وضعیت حمایت موقت (TSP) توسط وزارت امنیت داخلی مدیریت می شود و به شهروندان خارجی که گرفتار بحران هستند وضعیت قانونی و مجوزهای کار اعطا می کند. نکته مهم اینجاست که وضعیت حمایت موقت فقط برای خارجیانی تمدید می شود که در زمان تصویب TPS در ایالات متحده بوده اند نه برای آنها که از خارج از کشور تلاش می کنند وارد شوند. این مجوز برای یک دوره ۶، ۱۲ و ۱۸ ماهه است و می تواند تمدید شود. در حال حاضر برای ۴۰ هزار کامرونی حاضر در ایالات متحده این قانون اعمال می شود.

در پایان گزارش مذکور آمده است: این کارزار، متحدانی را در کنگره آمریکا جلذب کرده و جناح مترقی، حزب دموکرات بایدن را به خاطر کُندی در تمدید این وضعیت مورد انتقاد قرار می دهد. ۱۷ سناتور دموکرات نیز در ماه مارس طی نامه ای به بایدن خواستار تمدید TPS برای کامرونی ها شدند. گزارشی که در ماه فوریه توسط سازمان دیده بان حقوق بشر ارائه شد نشان می داد کامرونی هایی که به اجبار به خانه خود بازگردانده شده اند با آزار و اذیت و سایر نقض های حقوق بشر روبرو می شوند. این گزارش به این نتیجه رسید که ایالات متحده اصل عدم بازگشت یعنی سنگ بنای حقوق بین المللی پناهندگان و حقوق بشر را نقض کرده است.

این گزارش همچنین اضافه می کند که آژانس مهاجرت و گمرک ایالات متحده در طول اخراج، از اسناد محرمانه پناهجویان محافظت نکرده که به مصادره اسناد مهاجران و مجازات آن ها توسط مقامات کامرونی منتهی شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    0 0
    سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ آمریکا بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس