کد خبر 1384990
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۶
3 دلیل افزایش تورم در جهان/سیاست اردوغان عامل گرانی در ترکیه

خبرگزاری دویچه آلمان به سه دلیلی که باعث افزایش تورم در همه کشورها شده اشاره کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری دویچه آلمان، افزایش تورم در همه کشورها از توسعه یافته تا فقیر وجود دارد که در این میان سه عامل نقش عمده ای دارد.

«جولیا هاهن» کارشناس اقتصادی که در برنامه تلویزیونی دویچه آلمان صحبت می کرد، گفت: اختلال زنجیره عرضه در تمام کشورها وجود دارد و باعث شده موادغذایی و نهاده ها به درستی حمل نشود، شیوع بیماری کووید ۱۹ و نیز جنگ بین روسیه و اوکراین هم این مسئله را تشدید کردند.

وی ادامه داد: بیماری کووید ۱۹ کشورها را به قرنطینه برد و بر اقتصاد آنها تاثیر منفی داشت و رکود اقتصادی شدیدی بر دنیا حاکم شده به طوری که امروز بانک جهانی پیش بینی خود از رشد اقتصاد جهان را به یک سوم کاهش داد.

بانک جهانی اعلام کرد: با ادامه این وضع رشد اقتصاد جهانی می تواند در سال ۲۰۲۲ به ۲.۱ درصد و در سال ۲۰۲۳ به ۱.۵ درصد کاهش یابد.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد که نرخ تورم در کشوری مثل آلمان به بیشترین میزان از زمان اتحاد دوباره  دو کشور رسیده است.

*سیاست های نادرست اردوغان عامل گرانی در ترکیه

«هاهن» در باره افزایش نرخ تورم در ترکیه هم گفت: سیاست های نادرست اردوغان عامل رشد نرخ تورم در این کشور شده و به بیش از ۷۰ درصد رسانده است.

وی گفت: در حالی که در شرایط تورم سیاست های بانکی در جهت افزایش نرخ بهره باشد اما اردوغان رئیس جمهور این کشور با افزایش نرخ بهره مخالف است.

اگرچه اردوغان ابراز امیدواری کرده که نرخ تورم را به زودی در این کشور به ۱۹ درصد برساند اما بسیاری از کارشناسان و اقتصاددانان به این مسئله خوش بین نیستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    2 0
    خب حضرت امیر المومنین اردوغان بهترین کار رو انجام میده !!چونکه نرخ پایین بهره باعث افزایش تولید میشه و کشور در مسیر رشد و پیشرفت صنعتی قرار میگیره برای همین کشور ترکیه چند ماهه صادراتش تو دنیا رکورد شکسته !!!یاشاسین اسلام یاشاسین تورک !!!««لااله الا الله /محمد رسول الله »»
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    0 0
    آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر برطبل جنگ می کوبد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور قیمت نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی ، بایکوت ورزشی و .... مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : اروپای ساحل آرامش را طوفان زده نموده و در نتیجه 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس