مجارستان به دلیل کمبود انرژی اعلام وضعیت اضطراری کرد

دولت مجارستان به دلیل تشدید بحران انرژی در پی تحریم‌های غرب علیه مسکو، وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد.

به گزارش مشرق، دولت مجارستان چهارشنبه (۱۳ ژوئیه) به دلیل تشدید بحران انرژی وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد. دستیار «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان گفت که تولید گاز و زغال سنگ داخلی افزایش خواهد یافت و ذخایر گاز این کشور پیش از زمستان در اروپا پر خواهد شد.

این مقام مجارستانی با توجه به قطع واردات انرژی روسیه به اتحادیه اروپا گفت که اروپا احتمالاً برای پاییز و زمستان امسال گاز کافی نخواهد داشت. وی در واکنش به کمبود عرضه، از برنامه هفت ماده‌ای خبر داد که از اوت اجرایی می‌شود.

به گزارش شبکه «راشا تودی»، مجارستان تولید گاز داخلی را از ۱.۵ به ۲ میلیارد متر مکعب افزایش خواهد داد و در عین حال انبارهای این کشور را با گاز خارجی پر خواهد کرد. در حال حاضر، به گفته دستیار اوربان، ذخایر مجارستان ۴۴ درصد پر است.

در همین حال، دولت او ممنوعیت صادرات هیزم را اعمال خواهد کرد و در عین حال استخراج زغال سنگ داخلی را افزایش خواهد داد. طبق اعلام دولت مجارستان همچنین نیروگاه زغال‌سنگ «ماترا» پس از آن که از ژانویه ۲۰۲۱ تا حدی تعطیل شده بود، در اسرع وقت راه‌اندازی مجدد خواهد شد.

مجارستان تقریباً به طور کامل برای گاز طبیعی خود به روسیه متکی است و با تحریم اتحادیه اروپا بر این منبع حیاتی مخالفت کرده است. اوربان ماه گذشته پیش‌بینی کرد که چنین ممنوعیتی کل اقتصاد اروپا را خراب خواهد کرد. مجارستان همچنین با کاهش تدریجی قطع واردات نفت روسیه تا پایان سال جاری مخالفت کرده و برای ادامه خرید سوخت از مسکو معافیت دریافت کرده است.

به گزارش شبکه روسی، در شرایطی که دیگر کشورهای اتحادیه اروپا مانند آلمان پس از قطع از سوخت‌های فسیلی روسیه از ویرانی اقتصادی رنج می‌برند، دولت اوربان به پیشنهادات اتحادیه اروپا برای تقسیم گازی که دارد به طور مساوی انتقاد کرده است.

 «پیتر زیجارتو» وزیر امور خارجه مجارستان هفته گذشته گفت: تاسیسات ذخیره گاز مجارستان دارایی این کشور خواهد ماند، ما از گاز موجود در تأسیسات ذخیره گاز مجارستان که با پول مالیات‌دهندگان مجارستانی خریداری شده در کشور خودمان استفاده خواهیم کرد. 

وزیر خارجه مجارستان پیش‌تر هم گفته بود که پیدا کردن جایگزین برای منابع انرژی روسیه امری غیرممکن است.

به نقل از راشاتودی، آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در گزارش ماهانه خود اعلام کرد، درآمد حاصل از صادرات نفت روسیه در ماه ژوئن به علت افزایش قیمت این کالای اساسی و با وجود کاهش محموله‌های صادراتی آن، به ۲۰ میلیارد دلار رسید.

بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی، کاهش صادرات روسیه در ماه گذشته (ژوئن) به دلیل کاهش صادرات نفت خام بود و صادرات روزانه به اتحادیه اروپا به کمتر از سه میلیون بشکه کاهش یافته که کمترین میزان از ماه نوامبر است.

به‌رغم فشارهای تحریمی غرب علیه مسکو در پی تحولات اوکراین، مسکو پیش‌تر اعلام کرده بود انتظار دارد تا یک تریلیون روبل (بیش از ۱۷ میلیارد دلار) درآمد اضافی نفت و گاز در سال جاری داشته باشد. بنابر اعلام آژانس بین‌المللی انرژی، درآمدهای نفت و گاز روسیه نیمی از بودجه فدرال این کشور در سال ۲۰۲۱ را تشکیل می‌داد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    1 0
    خیلی هم عالی، منتظر زمستان هستیم!! اون ظرف تخمه آفتابگردون رو بده اینور داره جالب میشه!!! خخخخخخخ
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    0 0
    امریکا به هیچ کشوری تنهایی حمله نکرده است روسیه هم باید قزاقستان و ازبکستان قرقیزستان و تاجیکستان و بلاروس را که مجموعا 80 میلیون جمعیت و 1 میلیون سرباز رزمی دارند و عضو دفاع جمعی هستند پای کار بیارود اینها کافی است فقط نیروهای پیاده شان را به سمت کیف حرکت دهند تا جنوب اوکراین و شرق آن آزاد شود
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    0 0
    آرام آرام با نگاهی به متضرران جنگ اوکراین بتدریج آشکار می شود که هدف از جنگ اوکراین مهار اقتصاد 3 کشور بازنده جنگ دوم جهانی یا همان محور متحدین در برابر متفقین هستند یعنی هدف از جنگ نابودی اقتصادی المان ژاپن و ایتالیا است چون انگلیس نفت ارزان امریکا و چین نفت ارزان روسیه را دارد می خرد احزاب آلمانی ها و ژاپنی ها باید تظاهرات ضد اشغالگری باید برگزار کنند وگرنه نابودخواهند شد
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    0 0
    روسها بخاطر نسل کشی روسها در اوکراین وارد جنگ شدند شانس اوکراینی ها نزدیک به صفر است
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    0 0
    خوب باید ایران به روسیه کمک پهبادی و موشکی و مستشاری کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس