کاهش یک عضو المپیکی دیگر از مجمع انتخاباتی کمیته المپیک/معضلی دیگر برای سئول‌نشینان

با کاهش یک عضو المپیکی مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک برای انتخابات با چالش دیگری روبه‌رو شده است.

به گزارش مشرق، مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک در حالی ۶ شهریور برگزار می‌شود که ثبت‌نام از نامزدهای ریاست، نواب رئیس و هیات اجرایی از ۵ مرداد آغاز شده و تا ۲۰ مرداد ادامه خواهد داشت.

این مجمع در حالی برگزار خواهد شد که کاهش اعضای المپیکی مجمع به خاطر اداره برخی فدراسیون‌ها با سرپرست برای کمیته ملی المپیک تبدیل به معضل جدی شده و حتی برگزاری انتخابات را با مشکل اساسی روبه‌رو کرده است.

بعد از اداره فدراسیون‌های ژیمناستیک، دوچرخه‌سواری، فوتبال، شمشیربازی و وزنه‌برداری با سرپرست، ابطال انتخابات سوارکاری و همین طور پایان دوره ۴ ساله ریاست محمد پوریا در فدراسیون بدمینتون، اعلام شده کاراته هم چون رشته المپیکی نیست رئیس این فدراسیون نمی‌تواند در انتخابات هیات اجرایی نامزد شود اما حق رای و شرکت در مجمع انتخاباتی را دارد.

حالا با این اوصاف یک رشته نیز از بین المپیکی‌ها کم خواهد شد تا چالش کمیته ملی المپیک بیش از گذشته به چشم بخورد.

البته نکته مهم اینجاست که فعلا وزارت ورزش در فدراسیون سوارکاری و بدمینتون تغییراتی نداده و روسای آنها مشکلی برای شرکت در انتخابات ندارند اما اگر این ۲ فدراسیون هم به جمع سرپرستی بروند، اعضای المپیکی مجمع باز هم کمتر خواهد شد.

پیش از این سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان به همراه سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک سفری به لوزان داشتند و قرار شد بعد از دیدار با مقامات بین‌المللی فدراسیون‌های ژیمناستیک و دوچرخه‌سواری هر چه سریعتر انتخابات آنها برگزار شود. با وجود گذشت یک ماه هنوز هیچ خبری از انتخابات نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس