شهرک‌نشینان اطراف غزه: به فکر ترک اسرائیل افتاده‌ایم

در پی هشدار جهاد اسلامی، شهرک‌های صهیونیستی اطراف غزه شبیه به زندان شده و صدای شهرک‌نشینان از محدودیت‌های اعمال شده درآمده است.

به گزارش مشرق، شهرک‌نشینان در شهرک‌های صهیونیستی مجاور غزه خشم و ناامیدی خود را به خاطر ادامه تدابیر امنیتی ویژه برای چهارمین روز متوالی ابراز کردند.

بر اساس گزارش «فلسطین الیوم»، بسیاری از شهرک‌نشینان مذکور که در زمین‌های زراعی کار می‌کند در نتیجه بسته بدون مسیرهای نزدیک به مرز با غزه ابراز ناامیدی کرده‌اند زیرا ارتش از بیم هدف گرفته شدن آنها، اجازه خروج نمی‌دهد.

تنش‌های اخیر بعد از حمله نظامیان صهیونیست به اردوگاه جِنین و بازداشت «بسام السعدی» یکی از فرماندهان جنبش «جهاد اسلامی»‌ در کرانه باختری به وجود آمد. 

در پی این اقدام صهیونیست‌ها، جهاد اسلامی وضعیت آماده‌باش اعلام و به رژیم صهیونیستی هشدار داد. رژیم صهیونیستی از شهرک‌نشینان در شهرک‌های مجاور غزه خواسته همچنان بیدار باشند و از رفتن به مکان‌های باز خودداری کنند.

یکی از شهرک‌نشینان کیبوتس (دهکده اشتراکی) «نتیف هعسرا» در شمال غزه گفت: احساس عمومی این است که همه اینها به خاطر تهدیدی است که چه بسا وجود دارد. آنها (مقاومت) به پیروزی که دنبال آن بودند رسیدند و نیاز به تیراندازی نیست.

وی تأکید کرد: این اولین بار در زندگی‌ام است که به فکر ترک اینجا (شهرک مجاور غزه) و چه بسا ترک اسرائیل افتاده‌ام. این اولین باری است که فکر می‌کنم اینجا ، جای من نیست. چگونه که در مکانی که امنیت ندارد زندگی کنم، هیچ وقت فکر نمی‌کردم این حرف‌ها را بزنم. گمان می‌کنم ما راه را گم کرده‌ایم؛ به نظر می‌رسد فراموش کرده‌ایم که مأموریت ارتش حفاظت از ماست نه بالعکس.

یکی از شهرک‌نشینان «سدیروت» نیز ضمن اعلام ناامیدی از وضعیت کنونی گفت: مانند همیشه ما شهروند درجه دو هستیم. بیست سال است که دولت‌های اسرائیل با بی مبالاتی با ما برخورد می‌کند و مسأله با غزه را حل نمی‌کند و چیزی تغییر نکرده است.

وی افزود: درست است که اکنون به ما حمله نشده اما زندگی ما کاملا مختل شده و روزهای کاری خود را از دست می‌دهیم. چه کسی به ما پول پرداخت خواهد کرد؛ به نظر می‌رسد دولت از آمدن به اینجا برای دادن پاسخ قانع کننده می‌ترسد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس