طالبان از ایران در بخش‌های بهداشت و سلامت درخواست کمک کرد

وزیر بهداشت طالبان در دیدار سفیر تهران در کابل از تهران تکمیل کار بیمارستان ولایت بامیان، آموزش پزشکان افغان در بخش سرطان، واردات دارو و استفاده از مراکز درمانی ایران را بررسی کرد.

به گزارش مشرق، «قلندر عباد» وزیر بهداشت دولت موقت طالبان امروز (یکشنبه 30 مرداد) با بهادر امینیان، سفیر ایران در کابل دیدار و گفت‌وگو کرد. 

تکمیل کار بیمارستان ولایت بامیان، آموزش پزشکان افغان در بخش سرطان، واردات دارو و استفاده از مراکز درمانی ایران از جمله مهمترین موضوعات این دیدار بوده است.

وزیر بهداشت افغانستان در این دیدار بر بهبود خدمات درمانی در افغانستان تاکید کرد و از ایران درخواست کرد تا با وزارت بهداشت همکاری کند. 

طالبان پیش از این نیز خواستار بهبود روابط اقتصادی میان دو کشور ایران و افغانستان شده بود. 

وزیر خارجه طالبان در دیدار «علی‌رضا بیگدلی» معاون کنسولی وزارت امور خارجه گفته بود که برای یکپارچگی اقتصادی در سطح منطقه و افزایش تجارت با تهران باید ترانزیت و حمل و نقل گسترش یافته و هزینه‌ها کاهش یابد.

امیرخان متقی در این دیدار ضمن قدردانی از حضور معاون وزیر خارجه ایران در افغانستان خواستار تسهیل صدور ویزا برای تاجران، کارگران و مهاجران افغانستان در ایران شد.

این در حالی است که مدتی قبل نیز «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان با وزیر خارجه طالبان دیدار و گفت‌وگو کرده بود. 

«حافظ ضیاء احمد»، معاون سخنگوی وزارت خارجه طالبان در این خصوص گفت که در این دیدار در رابطه با بهبود روابط اقتصادی و تجاری، مشکلات بانکی افغان‌های مقیم ایران و سرنوشت زندانیان افغان در آن کشور، در این دیدار گفت‌وگو شده است.

به گفته معاون سخنگوی وزارت خارجه طالبان، کاظمی قمی در این دیدار افزوده که مشکلات بانکی تاجران افغان را با بانک مرکزی مطرح خواهد کرد و به زودی این مشکل برطرف می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    9 0
    چهارتا هواپیما و هلی کوپتر بده، تا دست به کار بشیم انشاالله، همکاری خیلی هم منفعت داره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس