شناورشهید سلیمانی

در مراسمی با حضور سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح و سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه، تجهیزات تخصصی دفاعی(شناوری) به نیروی دریایی سپاه الحاق شد.

به گزارش مشرق، نهمین آیین الحاق تجهیزات تخصصی و دفاعی (شناوری) به نیروی دریایی سپاه صبح امروز (دوشنبه) با حضور سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه، سردار دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه، دوستی استاندار هرمزگان، نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندر عباس و جمعی از مقامات و مسئولین لشکری و کشوری در بندرعباس برگزار شد.

در این مراسم  ناو رزمی موشک انداز شهید سلیمانی، شناور تندرو کلاس موشک انداز شهید روحی و شناور تندرو موشک انداز شهید دارا به تجهیزات سازمان رزم نیروی دریایی سپاه الحاق شد.

 جزئیات نهمین آیین الحاق تجهیزات تخصصی به نیروی دریایی سپاه+عکس

سرلشکر باقری: امنیت منطقه بایستی توسط کشورهای منطقه تامین شود

سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در این مراسم با قدردانی از اهتمام جهادی و انقلابی نیروی دریایی سپاه حوزه صنعتی دفاع دفاعی و شرکت های دانش بنیان کشور در تقویت روند تولید قدرت برای میهن اسلامی گفت : ۹ برنامه الحاق سنگین تجهیزات شناوری، موشکی، پهپادی، جنگ الکترونیک تجهیزات الکترونیکی و موارد پرشمار دیگر به نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آنهم در اوج تحریم و فشارهای اقتصادی دشمنان موجب افتخار ملت ایران و سپاه پاسداران عزیز ما بویژه نیروی دریایی سپاه است.

وی بیان داشت : نیروی دریایی سپاه با ساخت شناورهای راهبردی با توانمندی‌های بالا و ظرفیت دریامانی بهتر در دریاهای دوردست و در عرصه اقیانوسی برای کمک به نیروی دریایی ارتش حضور یافته است و در وحدت، برادری و هم افزایی خلل ناپذیر ، امنیت دریانوردی مناسب تری برای ناوگان دریایی جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده‌اند.

 جزئیات نهمین آیین الحاق تجهیزات تخصصی به نیروی دریایی سپاه+عکس

الحاق شناورهای جدید به ندسا حاصل باور به توانستن است

سرلشکر باقری الحاق شناورهای جدید به سازمان رزمی نیروی دریایی سپاه را حاصل باور توانستن توسط جوانان ارزشمند جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: این رخداد مبارک، افق بسیار روشنی برای نیروی دریایی سپاه را نشان می دهد که هیچ بن بست و راه ناهمواری در مقابل آن وجود ندارد که بتواند ادامه مسیر پیشرفت و فتح قله های افتخار را مسدود کند.

وی تصریح کرد: طراحی و ساخت ناو رزمی موشک انداز شهید سلیمانی بدست جوانان نخبه و دانش آموخته دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته و دارای بدنه شناسا گریز با سطح مقطع راداری بسیار پایین است که می‌توان آن را بعنوان دستاورد ملی برای کشور دانست.

 جزئیات نهمین آیین الحاق تجهیزات تخصصی به نیروی دریایی سپاه+عکس


وی افزود: این شناور با توجه به نوع طراحی، قابلیت دریانوردی و اجرای انواع عملیات در آب‌های دور و در شرایط نامساعد دریایی و اقیانوس‌ها را دارد.

ویژگی‌های ممتاز ناو رزمی موشک‌انداز شهید سلیمانی

سرلشکر  باقری گفت: ناو رزمی موشک انداز شهید سلیمانی نسبت به شناورهای هم اندازه خود از قابلیت مانور بسیار بالاتر و شعاع چرخش بسیار کمتری برخوردار است که این قابلیت در اجرای تاکتیک‌های متنوع آفندی و پدافندی بسیار اهمیت دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: امنیت خلیج فارس مهمترین ماموریت نیروی دریایی سپاه است ما خواستار هیچ تنشی در منطقه نیستیم و ثبات و امنیت پایدار را در راهبردهای خود دنبال می‌کنیم.

 جزئیات نهمین آیین الحاق تجهیزات تخصصی به نیروی دریایی سپاه+عکس


وی با تبیین دیدگاه جمهوری اسلامی ایران پیرامون امنیت منطقه راهبردی خلیج فارس و تنگه هرمز تصریح کرد: امنیت این منطقه بایستی توسط کشورهای منطقه تامین شود و از همسایگان حاشیه جنوبی خلیج فارس دعوت می کنیم.

کشورهای منطقه در حضور نامشروع صهیونیست‌ها در منطقه تجدید نظر کنند

سرلشکر باقری با اشاره به توطئه گشوده شدن پای رژیم صهیونیستی به منطقه خلیج فارس خاطرنشان کرد: برخی کشورهای منطقه بدون در نظر گرفتن منافع خودشان با رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار کرده اند، این در حالی است که حضور نامشروع صهیونیست ها در منطقه به نفع آنها نبوده و بایستی در آن تجدید نظر کنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه حضور صهیونیست ها در منطقه هیچ امنیتی در پی نخواهد داشت گفت: نسبت به ورود شناورهای کوچک تجسسی بدون سرنشین در مسیر آب های دریایی که موجبات اخلال امنیت دریایی را فراهم می کند اعلام می‌کنیم این ورود و حضور که آنها نه پاسخگو هستند و نه مطابق مقررات بین‌المللی است برای امنیت منطقه مشکل ساز شده است ، لذا بایستی در این رویکرد تجدیدنظر جدی کرده و با جمع آوری آنها مانع اخلال در مسیر شناورهای عبوری از منطقه شوند.

وی همچنین تاکید کرد: ما نسبت به فعالیت های جاسوسی در ایستگاه های خاکی و دریایی حساس هستیم لذا اخطار می‌دهیم اگر شواهدی را بیابیم آن را تحمل نخواهیم کرد.

 فرمانده کل سپاه: بدون انبساط قدرت نمی توانیم امنیت خود را حفظ کنیم

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این آیین با قدردانی از همت و مجاهدت‌های شبانه روزی فرماندهان، مسئولین و متخصصان این نیرو و همچنین حمایت و همراهی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و شرکت های دانش بنیان در عرصه قدرت سازی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت عظیم‌الشأن ایران اظهار داشت: واقعیت این است که در نظام جهانی امروز جایی برای ضعیف ها وجود ندارد، امروز جهان منطق قدرت را به رسمیت می شناسد تا قدرت منطق را و در این مسیر سخت همواره از قدرت منطق استفاده کرده ایم.

 جزئیات نهمین آیین الحاق تجهیزات تخصصی به نیروی دریایی سپاه+عکس


وی افزود: ما منطقمان را که منطق عدالت و زندگی بر اساس مسالمت و برابری انسانها و به رسمیت شناختن حق سرنوشت همه ملت‌ها است به جهان عرضه کرده‌ایم، اینها شعائر انقلاب ما است.

دشمن همواره بدنبال حذف نفوذ گفتمان انقلاب اسلامی است

سرلشکر سلامی با بیان اینکه دشمنان ما سال‌ها است تلاش کرده‌اند ما را گرفتار تحریم، حصر اقتصادی و انزوای سیاسی سازند، خاطر نشان کرد: دشمن همواره به دنبال حذف نفوذ گفتمان انقلاب اسلامی از سرتاسر جهان اسلام بوده‌ و در آرزوی محدودسازی قدرت ما ، پدیده تکفیر و انتشار تروریسم و جنگ های نیابتی را در سیاست‌های مخرب و ویرانگر خود قرار دادند.

 جزئیات نهمین آیین الحاق تجهیزات تخصصی به نیروی دریایی سپاه+عکس


فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه به رغم آن که ما به نحو وسیعی درگیر پدیده شوم تروریسم و جنگ های نیابتی شدیم ، اما به فرازهای درخشانی از مبارزات و کارزار سرسخت تقابل راهبردی رسیده‌ایم تصریح کرد:به برکت هدایت‌های رهبری حکیم ، شجاع و وارسته این انقلاب شکوهمند ،ما به یک نقطه مرجعیت سیاسی در منطقه با تاثیر جهانی تبدیل شده‌ایم امروز باید به صراحت بگویم ما یک قدرت بزرگ هستیم و قدرت بزرگ قدرتی است که  اجازه توفق سیاسی به شیاطین قدرتمند عالم ندهد.

بدون انبساط قدرت نمی‌توانیم امنیت ملی را حفظ کنیم

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه بدون انبساط قدرت نمی توانیم امنیت ملی خود را حفظ کنیم خاطرنشان کرد: برخی کشورهای منطقه خلیج فارس فکر می‌کنند رژیم صهیونیستی می‌تواند حفره نبود امریکای به ظاهر بزرگ را پر کنند ، در حالی که این یک سیاست شکست خورده است و حضور آمریکا در منطقه چیزی جز تحمیل جنگ های وسیع به ملت ها نبود.

 جزئیات نهمین آیین الحاق تجهیزات تخصصی به نیروی دریایی سپاه+عکس


سرلشکر سلامی با اخطار نسبت به حضور غیرقابل تحمل نیروهای امنیتی رژیم غاصب صهیونیستی در سرزمین های اسلامی و در جوار مرزهای کشورمان گفت: آنها نا امن ساز هستند، رژیم‌صهیونیستی درختی بی ریشه است که قادر نیست سر شاخه هایش را در سرزمین های دیگر رشد بدهد.

قلمرو و شعاع امنیت ملی تا آنجایی است که منافع ما امتداد پیدا می‌کند

وی با تاکید بر اینکه قلمرو و شعاع امنیت ملی ما تا آنجایی است که منافع ما امتداد پیدا می‌کند تصریح کرد: دریانوردی ما در حقیقت بخشی از سرزمین و دارایی سیال و در تحرک ما است؛ هر کشتی ما در هر نقطه‌ای از این عالم ،سرزمین جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود و باید دست های بلندی برای دفاع در شرایط احتمالی از امنیت این بخش از منافعمان را داشته باشیم.

 جزئیات نهمین آیین الحاق تجهیزات تخصصی به نیروی دریایی سپاه+عکس


سرلشکر سلامی افزود: بر اساس نظریه ، طرح و تدبیری که از ستاد کل نیروهای مسلح دریافت شده است و ما در در صدد فراهم سازی مقدمات آن هستیم، گسترش قابلیت حضور ما در هر نقطه‌ای از دریا برای دفاع از منافع جمهوری اسلامی ایران است .

فرمانده کل سپاه فلسفه نامگذاری شناور شهید سلیمانی را حرکت در دوردست ها دانست و گفت: همانطور که شهید سلیمانی عزیز دشمن را در دور دست تعقیب میکرد ما هم نام این شناور راهبردی را به نام این شهید گرانقدر و مورد احترام و تکریم امت اسلامی مزین ساختیم تا نام او را در قلمرو اقیانوس ها ، دریاها و آب‌های دوردست در مقابل چشم دشمنان قرار دهیم.

کشورهای منطقه اگر با دشمنان متحد نشوند برادر و دوست ما هستند

وی با تاکید بر اینکه کشورهای منطقه اگر با دشمنان متحد نشوند برادر و دوست ما هستند و بدلیل پیامدهای ضد امنیتی اجازه نمی دهیم برخی از کشورهای منطقه با دشمنان پیوند بخورند،خاطر نشان کرد: پیام اصلی ما در این منطقه آرامش و امنیت دریایی است و خدای بزرگ را شاکریم که به این کفایت رسیده‌ایم، در واقع فصل فرزند خواندگی تجهیزات و سلاح های بیگانه در دستان ما تمام شده است و ما به هیچ بیگانه ای برای ساخت سلاح دفاعی خود نیازی نداریم .

فرمانده کل سپاه در پایان با بیان اینکه ما به قدرت عاریتی اعتقادی نداریم ، گفت: ساخت ناو رزمی موشک انداز شهید سلیمانی نشان داد که یک ملت می‌تواند برای ملت هایی که می‌خواهند مستقل باشند یک الگو و مدل موفق از ایستادگی و ثبات قدم را ارائه دهد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه هم در این مراسم گفت: شناور دارا نیز با چهار موتور، ششصد تن وزن و پنج هزار گره دریایی برد دارد.

 جزئیات نهمین آیین الحاق تجهیزات تخصصی به نیروی دریایی سپاه+عکس

سردار علیرضا تنگسیری افزود: شناور موشک انداز شهید روحی هم با ۳۷ متر طول و ۱۸۰ کیلومتر برد موشکی ، قابلیت ۸۵۰ مایل دریانوردی دارد.

ناو رزمی موشک انداز شهید سلیمانی دارای بدنه شناساگریز با سطح مقطع راداری بسیار پایین است که با توجه به نوع طراحی، قابلیت دریانوردی و اجرای انواع عملیات در آبهای دور را فراهم می کند.

این شناور به نسبت شناورهای هم اندازه خود از قابلیت مانور بسیار بالاتر و شعاع چرخش بسیار کمتری برخوردار است که در اجرای تاکتیک های متنوع آفندی و پدافندی بسیار حائز اهمیت و مهم به شمار می رود.

 جزئیات نهمین آیین الحاق تجهیزات تخصصی به نیروی دریایی سپاه+عکس

قابلیت حمل و نشست و برخاست بالگرد دریایی، حمل و به آب اندازی و از آبگیری انواع شناورهای تندرو تهاجمی و پهپاد عمود پرواز حین دریانوردی ،بهره مندی از سامانه های بومی خود حفاظتی و تجهیزات ارتباطی و مخابراتی پیشرفته و مدرن از دیگر ویژگی های ناو رزمی موشک انداز شهید سلیمانی است که به دست توانمند جوانان نخبه انقلابی کشورمان طراحی و ساخته شده است.

 جزئیات نهمین آیین الحاق تجهیزات تخصصی به نیروی دریایی سپاه+عکس

 جزئیات نهمین آیین الحاق تجهیزات تخصصی به نیروی دریایی سپاه+عکس

ناو رزمی موشک انداز شهید سلیمانی در حوزه اشراف اطلاعاتی و شناسایی و پایش اهداف و تردد های سطحی زیرسطحی و هوایی مجهز به پیشرفته ترین سامانه های کشف و آشکار سازی شنود راداری و مخابراتی و جنگ الکترونیک است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    4 3
    شمایی که میگی دوره جنگنده تموم شده پس چرا این همه کشورها دنبال خرید جنگنده به روز هستن
    • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
      4 4
      برادر عزیز من جنگنده ها کارایی چن دهه قبل ندارن و سرعت پیشرفتشون نسبت به سامانه های راداری موشکی پایین تره هر کاری جنگنده می‌کنه پهباد ها با یکصدم قیمت وبا اطمینان بالا از لحاظ نیروی انسانی و آموزش کمتر انجام میدن نمونش قره باغ و اوکراین حتی یمن
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    3 4
    آواکس آواکس اوجب واجب
    • پیمان IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      6 3
      یه آواکس برای این بخرید خودش کشت
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    4 2
    اون عزیزانی که پهپاد رو هم پای جنگنده حساب میکنن به کلی شوت تشریف دارن!پهپاد بدون برتری هوایی هزار تا هم بلند بشه درجا زده میشه.ضمنا ابر قدرت ها هالو نیستند میلیاردها دلار خرج ساخت و توسعه انواع جنگنده میکنند..چی بگم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس