اشتری

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه در اغتشاشات‌ ۱۷ آشوبگر مسلح ‌و ۹۴ ‌وابسته به ‌منافقین را بازداشت کردیم، گفت: این اواخر واقعا افراد دیگر تنها برای زدن و کشتن به خیابان می‌آمدند و به قصد براندازی.

به گزارش مشرق،  سردار  حسین اشتری ظهر امروز در نشستی که به منظور بررسی حوادث اخیر کشور برگزار شد، با اشاره به راهپیمایی اربعین امسال اظهار داشت: برای برنامه‌ریزی سفر حج که تنها ۶۰ هزار نفر سالانه و از ۱۸ مرز رسمی رد می‌شوند یکسال برنامه‌ریزی می‌کنیم اما اربعین امسال که پس از دو سال وقفه برگزار شد، ۳.۵ میلیون نفر بدون هیچ مشکلی از ۶ مرز رفتند و برگشتند و از مرز مهران به تنهایی روزانه ۳۰۰ هزار ‌زائر می‌گذشتند و این چیزی نبود جز معجزه امام حسین (ع) و حقیقتا دستاوردی بود برای جمهوری اسلامی ایران و مطمئنا این دستاورد به کام دشمنان بسیار تلخ بود.

وی ادامه داد: به‌هرحال روز ۲۲ شهریور من برای ماموریتی برای رویداد اربعین به شهر شلمچه رفته بودم که واقعه فوت مرحومه امینی را به من گزارش دادند و ‌ همان لحظه چند مورد را تذکر دادم از جمله اینکه به دقت و فورا به موضوع رسیدگی شود، هوای خانواده و پدر و مادرش را داشته باشند و اگر قصور و تقصیری انجام شده رسیدگی شود. پس از آن نیز خودم را به تهران رساندم و حتی شخصا حدود ۲۰ دقیقه با پدر آن مرحومه صحبت کردم.

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به این اتفاق افزود: کاری که از سوی ماموران ما انجام شد، چیزی فراتر از رویه مرسوم و جاری نبود و کاری بود که توسط مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده و آنچه که وظیفه انسانی و اسلامی ما بوده کاملا رعایت شده بود.

وی درباره وقایع و پیامدهای این اتفاق گفت: بعد از خاکسپاری که در روز اربعین در سفر انجام شد، تجمعاتی شروع شد که در ابتدا اعتراضی بود اما بلافاصله تبدیل به اغتشاش شد و کار به تعرض به اموال عمومی، شعارهای هنجارشکنانه،  حمله به بانک‌ها و سوپرمارکت‌ها و ... کشیده شد و مردمی که از روی هیجان و احساس ناراحتی به خیابان آمده بودند فورا صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند و این هوشمندی و بصیرت مردم واقعا قابل ستایش و تقدیر و تحسین است.

سردار اشتری با بیان این که حفاظت از جان و مال و ناموس مردم وظیفه پلیس است، تصریح کرد: وقتی کار به اغتشاش کشیده شد، نیروهای عمل‌کننده یعنی نیروهای انتظامی، بسیج و بخشی از نیروهای سپاه پاسداران برای مقابله با اغتشاش‌گران و تامین امنیت وارد عمل شوند و جانانه ایستادگی کردند. در این بین برخی از خواص و خودی‌ها هم نادانسته و بدون اطلاع، برخی به عمد و برخی نیز غیرعامدانه اظهار نظرهایی کردند و این جریانات ادامه داشت تا سخنرانی حکیمانه و روشنگرانه مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم انتظامی و تربیت پلیس امام حسن مجتبی(ع) که راه را برای مردم و مسئولان روشن، دوستان را امیدوار و دشمنان را مایوس و ناامید کردند.

وی با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در دانشگاه امام حسن مجتبی (ع) خاطرنشان کرد: ایشان در سخنرانی خود که برای نخستین بار بعد از دو سال در جایی خارج از حسینیه برگزار شد، موارد بسیار مهمی را بیان کردند از جمله همین موضع‌گیری بدون تحقیق عده‌ای از خواص که از آنها خواست موضع و صحبت‌های خود را اصلاح کنند که برخی اصلاح کردند اما برخی نیز این کار را نکردند؛ ایشان همچنین هجمه به پلیس را هدفمند و برنامه ریزی‌شده توصیف و تضعیف پلیس و حمله به آن را تضعیف و حمله به امنیت کشور عنوان کردند. این سخنان بسیار راهگشا و روشن‌کننده بود.

فرمانده کل انتظامی کشور در ارتباط با جنگ ترکیبی دشمن علیه ایران تصریح کرد: همانطور که رهبری نیز اشاره کردند، دشمنان یک جنگ ترکیبی شدیدی را علیه ما به کار گرفته که اوج آن در این واقعه مشهور بود. جمهوری اسلامی ایران حوادث بسیاری را پشت سر گذاشته که اوج آن در دهه ۶۰ و زمانی بود که منافقان روزانه ۱۵۰ نفر را ترور می‌کردند، بعث با ایران وارد جنگ شده بود و دنیا هم ما را تحریم کرده بود اما این ماجرا و این فتنه واقعا یک اتفاق و واقعه بی‌نظیر در طول تاریخ جمهوری اسلامی بود چراکه پیچیدگی بسیاری داشت و دشمن تمامی توان خود را در تمام ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی،امنیتی و رسانه‌ای به میدان آورده بود، اپوزیسیون داخلی و خارجی و حتی سران فتنه هم فعال شدند و اتفاقات زیادی را داد.

وی با اشاره به عملیات رسانه‌ای دشمن افزود: یکی از سنگین‌ترین عملیات‌های رسانه علیه کشور ما در این فتنه انجام شد؛ شبکه سعودی اینترنشنال به صورت ۲۴ ساعته اقدام به پمپاژ خبری می‌کرد و طوری شده بود که مثلا اعلام می‌کرد همین الان در فلان خیابان درگیری و تجمع است و ما پشت نمایشگرهای مرکز پلیس آن خیابان را نکاه می‌کردیم و می‌دیدیم که هیچ خبری نیست؛ البته برخی جاها واقعا کارهای جنایتکارانه‌ای انجام می‌دادند مثلا در برخی شهرها مغازه‌های مردم را غارت کردند، خودروها را آتش زدند و به خانه‌هایی که احساس می‌کردند مردی در آن‌ها نیست حمله کردند و اگر نبود ایستادگی جانانه نیروهای عمل‌کننده، اتفاقات خیلی فاجعه‌باری رخ می‌داد؛ با این‌حال پلیس تا حد امکان با رافت برخورد می‌کند اما وقتی کسی به قصد جنگ با مردم به خیابان می‌آید، پلیس بر سر امنیت مردم با کسی تعارف ندارد و هرکجا که لازم باشد برخورد شدیدی انجام خواهیم داد.

سردار اشتری ادامه داد: سناریوسازی‌ها و کشته‌سازی‌های نیز از دیگر پیچیدگی‌های این فتنه بود؛ هر کسی که در این مدت به هر دلیلی می‌مرد آن را رسانه‌ای می‌کردند و به گردن نظام می‌انداختند. کسی خودکشی کرده بود، سکته قلبی کرده بود و... و سریعا آن را به گردن نظام می‌انداختند. یا مثلا مورد داشتیم که فیلمی پخش شد که پلیس خانمی را هل می‌دهد و خانم به زمین می‌افتد؛ وقتی فیلم کامل آن را دیدیم در آن فیلم آن خانم ۷ مرتبه به سمت پلیس‌ها حمله‌ور می‌شود و قصد دارد با آن‌ها درگیر شود، یک مرتبه با تیغ موکت‌بری حمله می‌کند و بار آخر با چنان فحش‌های شرم‌آوری که نهایتا پلیس او را هل می‌دهد و به زمین می‌خورد. بعد از دستگیری مادر این خانم آمده و می‌گوید که دایی‌اش در خارج است و به آن‌ها گفته برای گرفتن اقامت باید در این تظاهرات حاضر شوند، با پلیس درگیر شوند و فیلم بگیرند تا مدرکی برای گرفتن پناهندگی و اقامت باشد.

وی درباره دستگیرشدگان افزود: ما در کشور ۳۰ میلیون دانش‌آموز داریم و طبق آمار تنها یک درصد از این دانش‌آموزان اقدام به اعتراض کردند، ۱۱۰ هزار مدرسه در کشور وجود دارد که تنها در ۵۰ مدرسه اعتراضاتی روی داد و در مجموع کشور ما ۸۰ میلیون نفر جمعیت دارد و نهایتا ده‌ها هزار نفر به خیابان‌ها ریختند و این‌ها در برابر جمعیت مردم ایران و جمعیتی که روز سوم مهر در سراسر کشور به خیابان آمدند قابل مقایسه نیستند.

فرمانده کل انتظامی کشور  بیان کرد:البته که حتی یک نفر هم زیاد است اما این اواخر واقعا افراد دیگر تنها برای زدن و کشتن به خیابان می‌آمدند و به قصد براندازی. همین اواخر ۱۷ نفر مسلح دستگیر کردیم و ۹۴ نفر از افراد وابسته به سازمان منافقین و خانواده‌های آنان و به این دلیل است که می‌گویم به قصد جنگ با جمهوری اسلامی آمده بودند اما به یاری خداوند، حمایت مردم، رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و ایستادگی نیروهای انتظامی و امنیتی نتوانستند کاری از پیش ببرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    9 8
    دانش اموز که دست چپ و راستش هم بلد نیست و جوگیره، برید سراغ معلمانی که تحریکشون کردن. همونایی که با افتخار فسادگرایی رو می کنن تو مغز بچه هامون.
    • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
      5 2
      یک درصددانش اموزان برای تخریب وفحاشی اومدن الان هم دیگه زمون مکتب خانه نیست که تنهاازمعلم اموزه بگیرندالان این همه توجهات وانتخابات باعواقب بینی هست
    • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      3 5
      معلم هایی که حدود ۱۵ تا ۲۰ سال سابقه کار دارند این افراد در زمان خاتمی جذب آموزش و پرورش شدن و آنچه من دیدم از طریق پارتی و لو رفتن سوالات امتحانی استخدام و سکه های طلا استخدام رسمی شدن !!رئیس جمهور بعدی وقتی اعتراض مردم را دید استخدام استانی را به سازمان سنجش سپرد اما خودش استخدامی های آموزش و پرورش را چنان افزایش دادکه در مدرسه بیکار بودن متولدین دهه ی ۴۰ که در آستانه ی بازنشستگی هستن خیانتکار ترین فرهنگیان هستن!
    • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      2 0
      پیرو کامنت قبلی که حق موسس و مدیر ضایع نشود من فقط از زن وشوهر فرهنگی که موسس یک مجتمع غیرانتفاعی بودن و خانم مدیر بی ادب و بی تربیت و زرنگشون ناراضی ام از حرفهایی که زده شد و ندادن حقوق و بیمه ام ازتان نمی گذرم والسلام!
    • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      3 1
      مشرق مطالبی که نوشتم را لطفا به موسسین نگید نه حوصله شان را دارم و نه اعصاب مرور خاطرات و دروغگویی و حق خوری مدارس غیر انتفاعی، اگر نظارت خودتان را میخواهید نشان دهید اسمی از من نبرید والسلام
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    2 1
    94 نفر رو رسوا کنید
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    9 3
    ای مظلوم جمهوری اسلامی... خدایا این مظلومِ مقتدر را از شر دشمنانش حفظ کن
    • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      6 2
      الهی آمین
    • IR ۰۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      7 3
      ان شاءالله بحق محمدوآل محمد(ص) آمین یارب العالمین
  • وطن پرست DE ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    2 1
    نگران نباشید. با وضعی که در اموزش و پرورش و صدا و سیما هست به زودی بیشتر هم خواهد شد.
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    1 1
    ممنون
  • . IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    1 1
    ممنون
  • اکبر IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    6 2
    مگه نمیگید سن معترضین که بازداشت شدن اکثرا بین 15 تا 18 هستش؟خب سن 15 تا 18 که میشه دانش اموز
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    1 1
    عالی
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    2 0
    آقای اشتری 1 درصد خیلی زیاده! یعنی 150 هزار نفر فرد دهه هشتادی!! کاش یه مقدار رسانه به خودش بیاد ...
    • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
      4 2
      یک درصد رو اشتباه گفتن . احتمالا منظورشون یک صدم درصد هست . چون میگن فقط پنجاه مدرسه بوده . هر مدرسه هم حدود بیست نفر بودن
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    1 1
    درود
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    2 2
    تو عمرم ندیدم پلیس بره داخل مدرسه دانش آموز رو داخل کلاس دستگیر کنه و بیاد بیرون، ایشالا که هیچ وقت نبینم
  • Sam IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    0 1
    خخخخ
  • جاوید ایران اتمی US ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    1 2
    چرا مسئولان ما دقت نمیکنن همین هم باعث میشه دشمنان ایران ازش استفاده کنن که کل حرف رو زیر سوال ببرن!!
  • IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    1 1
    مدارسی که فقط به فکر بودجه سال باشند و هرگز تربیت اسلامی و ملی در آن اصل نباشد از هر دشمنی برای این انقلاب و اسلام خطرناک‌تر است
  • احمد شیرازی IR ۰۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    1 1
    از همین مدارس ناارام و عوامل اصلی در ان به کلی سرنخ میشه رسید الان باید تهدیدها رو به فرصت تبدیل کرد.
  • مازیار IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    1 1
    یک درصد دانش آموزان خیلی زیاد می شوند بنظرم اشتباه بیان شده
  • IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    0 0
    مشرق لطفا به موسسین چیزی نگید اصلا اسم‌من را نیارید من ۱۰۰ سال از اون مکان ها خارج شدم و کاری باهاشون ندارم یه چیزی نوشتم بزرگش نکن.
  • سید موسوی JP ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    2 1
    این دهه ۸۰ میشینن زیر پای کانال های یوتیوب و کانال های خارجی در انجا زنان برهنه میاورند و فحشا را گسترش میدهند این ها نمیفهمند کودک هستن این جوانان را زندانی نکنید
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    2 0
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • ... IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    2 0
    کاش کمی هم به فکر اقتدار و حمایت از نیروهایی که شما مدت ها فرمانده شون هستی و ‌برای هر دفعه اجرلی قانون مورد همجه ی رسانه ها قرار گرفتند و دوستان شما بیانیه می دادند و عذرخواهی می کردند هم باشی. برو وضعیت پوشش ها رو بعد از آشوب های اخیر ببین.
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    1 1
    یعنی 150 هزار نفر مشارکت کرده اند. این حرف یک گاف رسانه ای است.
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    2 1
    ما زاکجا بدونیم که راست میگید،ضما اراذل واوباش حکومت ثابت کردندهمش شعار وعده وعید دروغگو فسادخیانت جنایت زوروتزویر....هستید-حداقل نباید دریک دادگاه علنی با حضور رسانه ها ووکلا ومردم باشد
    • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      2 2
      همین حالا خودیهایتان هم به آمارتان معترضند ومیگویندزیاد گفتید ومعترضها هم میگویند کم گفتید!؟تا کی بایدمردم ازشماودشمنان دروغ وعده وعید کشتار قتل عام خودکشی دادن فساد خیانت جنایت ....شاهد باشند
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      1 1
      امارش اگراشتباه یادرست باشه بیشعوردلیل نمیشه انگ جنایت بهش بزنی جنایتکارپلیس ضدشورش فرانسه سمکولاری وغرق درفسادومخدراست که باتبلیغات رسانه های حکومتی بالاترین امارسرانه ی همسرکشی وخدکشی وخیانت راداردوامریکای صهیونیست زده بابالاترین امارسرانه ی فسادوخیانت وسوءمصرف مخدروالکل وتیراندازی خیابانی ومجرم وخشونت پلیس
    • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      1 1
      ما از کجا بدونیم تو ایرانی ساکن ایران هستی که کامنت گذاشتی؟
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    3 2
    دانش آموزی که مدرسه گوشی لوازم تحریر و....نداره-چطوری میتونه دراعتارضات شرکت کنه-فقط میتونه مثل قبل خودکشی کنه یا خودکشیش بدهیدیا....
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    3 1
    ما هم میتوانیم به چندین شکل آمار بدهیم-یکی بگویم 1700مسلح،9400وابسته به منافقین و99درصددانش آموزان معترضند-ویا دقیقتر بگویم1/7مسلح9/4وابسته به منافقین ویکهزارم درصد دانش آموز معترض!؟پس باید دادگاه علنی ،وکیل رسانه ومرکز آمار مستقل وآزاد ومردم معترض باشند وتاییدکنند(خودگویی وخودخندی عجب مردم هنرمندی!؟)مردم بعداز43سال شماها رو خوب شناختند طوری که اگر حالا که روز هست بگوید روز -باور نمیکنند
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    2 1
    17بعلاوه94میکندبعبارت111چرا نشده 110پلیس
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    2 0
    تا(ارذال اوباش جنایتکران مفسدان غارتگران....با اسامی ولباسهای مختلف خودی بیت،بیوت،آقاهاوآقزاده ها....)هستندشما چیکاره هستید!؟خودگویی خودخندی عجب مردهنرمندی!؟
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    1 0
    مشرق آبرو بر گفتم نگو همه را تایید کردی
  • آرش مرتضوی CA ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    1 0
    لعنت به هرچی منافق دروغ گو هست!
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    0 0
    چه فکرکنیم(سواستفاده ودخالت استکبار غرب صهیونیسم،وهابیها ونوکرانشان درکشورها،اغتشاشگران ویااپوزسیون یا مخالفان،داعشیها ومعاندان یا فریب یا کشته سازی یا باطل یا حق یا بی بندوباری یا هرچیز دیگری....) هست-انقلاب دروحود مردم ایران نهادینه ودرحال نهادینه شدن هست(هم انقلاب درونی درخودمردم وهم انواع اعتراض وجنبش درمیدان برعلیه هرچی(بی عدالتی،تبعیض،ب ی لیاقتیها،غارت،تقلب،شیادی،زوروتزویر، دیکتاوری دروغ جنایت قتل عام سرکوب خودکشی دادن غارت تجاوز وفساد خودیها.....)رخ داده ودرباطن براندازی انجام شده وحکومت قاتل که مردم ونظامیها راروبروی هم قرارداده، فقط پوسته ظاهری ازش مانده(مسیولین نظام هم حتی بخاطر آینده خود وفرزندانشان ازدیکتاتوری وفسادخودشان متنفر شده اند وباید به اجباردرون خودشان انقلاب ایجادکنند وهرچه زودتر کنار بروند یا با مردم همراه بشوند)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس