سریال جیران

زمانی که معاون علمی و فناوری رییس جمهور تابلوی تبلیغاتی جیران را در دست می‌گیرد، این عکس در تمامی خبرگزاری‌ها تبدیل به سمبل می‌شود.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - چند روز قبل مشرق در گزارشی تفصیلی به «اسم رمز شدن » مرحومه «مهسا امینی» در سامانه آپارات اشاره منتشر شد و در این گزارش با اشاره به برخی اتصالات ساختاری- سازمانی شکوری‌های، مدیران هولدینگ صباایده، با جزئیات به پیامدهای عدم نظارت بر سامانه آپارات اشاره شد.

«آپارات» چگونه مهسا امینی را به اسم رمز آشوب تبدیل کرد؟ +تصاویر

مدت‌های طولانی‌ است که گزارشاتی از این دست منتشر می‌شود اما هیچ نهاد متولی- نظارتی عملگرایی حتی تذکری جدی را به گردانندگان این سامانه ارسال نمی‌کند و اگر تذکری هم توسط نهاد بالادستی «ساترا» مطرح شود، در چالش‌های رسانه‌ای، انتقادات و تذکرات، به عنوان «دشمنی با سرگرمی» معرفی خواهد شد.

چنین فضایی انگیزه‌های مدیران آپارات که سامانه فیلیمو تحت نظارت آنان اداره می‌شود را چند برابر می‌کند تا هر «پیشنهاد ساترایی» توسط شکوری‌ها تبدیل به یک چالش مجازی شود و نظارت واقعی توام با پیشنهاد در پالایش وضعیت‌های نمایشی سریال‌های این سامانه نادیده گرفته شود.

یکی از سریال‌هایی که زمینه‌های نظارتی در آن تحت‌الشعاع ادعاهایی مبنی بر ادعای مالکیت قرار گرفت، سریال جیران است.

جیران مجموعه‌ای در گونه عاشقانه با زمینه‌ای تاریخی به کارگردانی حسن فتحی، نویسندگی مشترک احسان جوانمرد و فتحی است که تهیه‌کنندگی آنرا اسماعیل عفیفه برعهده دارد.

«به خیابان بریز»! پیشنهاد پایانی سریال جیران برای حضور در آشوب‌ها/ سریال جیران چگونه مردم را به حضور خیابانی تشویق کرد؟

این مجموعه روایتی عاشقانه، تاریخی و تحریف شده از شش سال زندگی ناصرالدین شاه چهارمین پادشاه قاجار را به تصویر می‌کشد. روایت این سریال به دوران پس از شهادت «امیرکبیر» و صدراعظم شدن «میرزا آقاخان نوری» می‌پردازد.

فصل اول این سریال به داستان آشنایی و عشق شاه با دختر روستایی به نام خدیجه‌خانم تجریشی است که شاه نام «جیران» را بر او نهاد را نشان می‌دهد.

فیلیمو حامی مالی و پخش کننده «جیران» است و این سریال با حواشی متعددی در حوزه مالکیت معنوی مواجه بود.

جدال فتحی - جوانمرد با خندق‌آبادی و غفارزاده

این سریال چند هفته قبل از انتشار قسمت اول با ادعای مالکیت طرح اولیه توسط مهرداد غفارزاده و سعید خندق آبادی مواجه و متعاقب شکایت حقوقی تهیه‌کننده و کارگردان سریال «آهوی من مارال» با صدور بیانیه جمعی سازندگان همراه شد.

در این بیانیه اشاره شد که «مهرداد غفارزاده» سال ۱۳۹۹ از عوامل « جیران » شکایت کرده و این شکایت منجر به صدور حکم محکومیت « اسماعیل عفیفه »، تهیه‌ کننده «جیران»، به حذف شباهت‌ها از فیلمنامه و عدم پخش سریال «جیران» تا یک سال شده است.

در ادامه بیانیه آمده که «عفیفه» مدعی شده که «ساترا» مرجع رسیدگی به شکایات از «جیران » بوده، در صورتی که مرجع رسیدگی به شکایات، دادسراها و دادگاه‌ های کیفری هستند.

«به خیابان بریز»! پیشنهاد پایانی سریال جیران برای حضور در آشوب‌ها/ سریال جیران چگونه مردم را به حضور خیابانی تشویق کرد؟

درست زمانی که عوامل « جیران » و «فیلیمو » آماده پخش این مجموعه شده بودند ، تیم حقوقی « آهوی من مارال» با ارسال اظهارنامه رسمی به فیلیمو درخواست کردند پوسترهای مربوط به شخصیت و داستان‌ های مشابه و مسروقه را از سطح شهر و فضای مجازی جمع‌ آوری و از پخش سریال با وجود قسمت‌ های کپی‌ برداری‌ شده از « مارال » خودداری کنند.

به دنبال همین درخواست از «ساترا» به عنوان متولی صدور مجوز پخش و مرجع اجرای رأی داوری ، درخواست شد که بررسی کنند تا چنانچه شباهت‌ها حذف و حکم قبلی اجرا شده است، مجوز پخش « جیران » صادر شود.

فیلیمو پس از صدور دستور توقف پخش جیران اطلاعیه‌ ای صادر و اظهار نموده است که تا زمان حل اختلافات بین تهیه‌ کنندگان و کارگردانان دو سریال ، ادامه « جیران » پخش نخواهد شد. در واقع بیانیه «فیلیمو» موضوع را به گونه‌ ای القاء می‌ کند که گویی«فیلیمو و مدیران این پلتفرم»هیچ نقشی ندارند.« آهوی من مارال » به کارگردانی«مهرداد غفارزاده» و تهیه‌ کنندگی «سعید خندق آبادی» مدت‌ها به دلیل مشکلات مالی در مرحله تصویربرداری متوقف شد.

«به خیابان بریز»! پیشنهاد پایانی سریال جیران برای حضور در آشوب‌ها/ سریال جیران چگونه مردم را به حضور خیابانی تشویق کرد؟

اما مشکلات اولیه حقوقی مرتفع شد و سریال تا قسمت ۲۴ منتشر شد. پس از انتشار قسمت بیست و چهارم حاشیه‌ها دوباره آغاز شد و روند توزیع سریال متوقف شد و با دستور قضائی پخش سریال ادامه پیدا کرد.

بیشتر بخوانید:

برخلاف سریال‌های ترکیه‌ای به هجو گذشته تاریخی خود مشغولیم

مهمترین دشمن بابیت و بهاییت هدف فیلیمو قرار گرفت؟

اما در میان این جدل‌ها و اختلاف‌ها چند مسئله مهم در مورد سریال و فعالیت حول روایت‌های دوران ناصری را نادیده گرفت.

هیچکدام از این سریال‌ها وفادار به تاریخ نیستند و به شخصیت ناصرشاه نزدیک نمی‌شود و بیشتر او را از دریچه‌های نه چندان وفادارانه به تاریخ مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

این شاه قجری علی رغم اینکه حرمسرای بزرگی داشت و از ضعف ژنتیکی شاهان قاجار و وادادگی به دولت‌های خارجی برخوردار بود، اما به گواه تاریخ حقیقی پرچم مبارزه امیرکبیر در مواجهه با فرقه‌های انحرافی را زمین نگذاشت تا توسط وابستگان همان فرقه به قتل رسید.

ناصر الدین شاه در دوره‌های پس از خودش، شاه‌ شهید لقب گرفت؛ عنوانی که به این شاه قجری به دلیل ایستادگی ‌اش در مقابل جریان بابیت و بهاییت نسبت داده شد و البته بهائیان حاکم در دوران پهلوی یکی از شگردهایشان برای به چالش کشیدن حکومت قجری، دستمایه قرار دادن حرامسرای ناصری و حمام خونی بود که ناصر به راه انداخت.

«به خیابان بریز»! پیشنهاد پایانی سریال جیران برای حضور در آشوب‌ها/ سریال جیران چگونه مردم را به حضور خیابانی تشویق کرد؟

اما همین عدم تسامح و تساهل ناصری، در مقابل بابیت و بهاییت، منجربه عدم تزلزل مذهب شیعه در دوران قجری شد.

با توجه به تعدیل رویکردهای تاریخی باید به این نکته توجه داشت چرا سامانه‌های نمایشی در شبکه نمایش خانگی به صورت همزمان اقدام به ساخت سه سریال درباره ناصرالدین شاه می‌کنند.

سریال «قبله عالم» به هجو دوران ناصری می‌پردازد، سریال دیگری به تجربه‌هایی غیر از رشادت ناصر در قلع و قمع کردن فرقه‌های انحرافی در دوران خودش می‌پردازد.

این نکته‌ای بسیار مهمی است که دستگاه‌های نظارتی بدان ورود کنند، چون در نقد قاجاریه، دیدگاه‌های عصر پهلوی همچنان در ساختار پژوهش‌های تاریخی کشورمان حاکم است.

تیتراژ سریال جیران و دعوت به حضور خیابانی

سریال از جنبه‌های مختلفی قابل نقد است اما تیتراژ این سریال از مواردی جزئی است که در هیاهوی ادعاهای مالکیت این اثر، فرصت برای نظارت بر آن نادیده گرفته شد. هر قسمت سریال «جیران» با فراز و فرودهای عاطفی به پایان می‌رسد و ناگهان مخاطبان در تیتراژ سریال با این عبارات مواجه می‌شود:

از کوچه بگذر و به خیابان بریز ماه دزدیده از خلایق ●♬♩
و پنهان ز خشم شاهآه آه آه در این شب سیاه ●♬♩

آنگونه عاشقم که اگر دست بر زنی چون ماجرای موج بیابی مشوشم ●♬♩
آنگونه عاشقم که اگر پای بر نهی دریای دامن تو بسوزد در آتشم ●♬♩
با یاد من غمینی و من با غمت خوشم از کوچه بگذر و به خیابان بریز ماه ●♬♩
تلفیق خون و برف و بهار است دامنت تصویر سبز سرخه حصار است دامنت ●♬♩
خود حسرت هزار سوار است دامنت در شیشه های رنگی بنگر به چشم شاه ●♬♩
انگار سوی توست اگر می‌کند نگاه در مقدم تو میزنم امشب نقاره را ●♬♩
بیدار میکنم چشم خمار و خفته ی شمس العماره را ●♬♩
از کوچه بگذر و به خیابان بریز ماه آه آه آه در این شب سیاه ●♬♩

عملا مخاطب با سریال بیش از ۵۰ قسمت مواجه اند و در پایان هر قسمت که دچار روابط حسی و عاطفی با شخصیت‌ها می‌شود، ناگهان با صدای ممتاز همایون شجریان تشویق به کاری می‌شود که کشور در دو ماهه اخیر با آن دست به گریبان بود.

آیا می‌توان از اثر روانی این تیتراژ به غایت حساس که در پایان‌های اعتراضی سیاوش(امیر حسین فتحی) به شاهی که نامزد سابق را غصب کرده به سادگی گذشت. حتی در برخی مقاطع حساس سریال تماشاگر در تصمیم ترور پادشاه با سیاوش همراه است اما ناگهان راهکار سومی در قالب تیتراژ پایانی و ترانه سریال به صورت هفتگی به مخاطبان القا می‌شود که از کوچه بگذر و به خیابان بریز.

«به خیابان بریز»! پیشنهاد پایانی سریال جیران برای حضور در آشوب‌ها/ سریال جیران چگونه مردم را به حضور خیابانی تشویق کرد؟

چگونه تیتراژ محرک برای ریختن به خیابان لاپوشانی شد؟

در گزارشی که مشرق در مورد آپارات منتشر کرد به برخی حمایت‌های غیر مستقیم دولتی اشاره شد. اما فیلیمو سامانه‌ای است که به صورت رسمی از حمایت‌های دولتی بهره‌مند است. به عنوان مثال درباره مسائل شبکه نمایش خانگی در «کلاب هاوس» گفت‌وگوهایی شکل گرفت و در اتاقی خاص به همین بهانه با حضور محمد جواد شکوری، پرویز کرمی پرده اسرار را کنار می‌زند و با صراحتی قابل اعتنا به حمایت‌های مالی از فیلیمو تحت عنوان وام‌ و حمایت از سامانه‌های دانش بنیان در نوروز ۱۴۰۰ اشاره می‌کند.(فایل مذکور نزد مشرق محفوظ است) این سطح از تعاملات در بازدید سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور در تاریخ ۲۶ دی ۱۴۰۰ برای رونمایی از پوستر سریال جیران آشکار می‌شود.

زمانی که معاون علمی و فناوری رییس جمهور تابلوی تبلیغاتی جیران را در دست می‌گیرد و این عکس در تمامی خبرگزاری‌ها تبدیل به سمبل می‌شود آیا ساترا می‌تواند به «جیران» بگوید بالای چشمش ابروست؟!

در مورد فعالیت‌ انحصاری «فیلیمو»، نماوا، فیلم‌نت به مثابه زمینه‌های انحصاری آپارات تحلیل‌های متنوعی ارائه می‌شود.قبل از آغاز به کار رسمی این سامانه در سال ۱۳۹۴، ۲۸ شرکت خصوصی فعال در حوزه شبکه نمایش خانگی از سال‌های ۱۳۸۱ فعالیتشان را آغاز کرده‌اند، فعالیت‌هایشان متوقف می‌شود و ناگهان نماوا و فیلیمو به عنوان شرکت‌های فعال ارائه دهنده سرویس‌های آنلاین در حوزه شبکه نمایش خانگی به مخاطبان معرفی می‌شود. بیست و هشت شرکتی که به دلیل فعالیت‌های این دوسامانه ورشکست شده‌اند مجبور می‌شود که آرشیو خود را به این دو سامانه واگذار کنند و عملا نتیجه این سیاست‌گذاری در دوران ریاست جمهوری حسن روحانی تبدیل به انحصار فیلیمو و نماوا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 126
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    29 5
    بله دشمن دائما در حال کار و فعالیته
    • ایرانی IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      18 7
      شبکه المنار پرده از حقیقت برداشت و تا قوه قضاییه و پزشکی قانونی حقیقت خودکشی با قرص توسط مهسا امینی در مقر پلیس (با هماهنگی کومله برای ایجاد پروژه تجزیه) را مخفی میکنند باید انتظار تداوم اغتشاش را داشته باشیم و خون این شهیدان مظلوم به گردن آنها هم هست
    • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      9 6
      ایرانی // همه که مثل تو قرص توی دست و بالشون نیست .
    • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      16 3
      کلیپ اون کارشناس المنار رو‌ دیدم خیلی محکم و مطلع گفت دختره کومله ای بوده و انتحاری کرد
    • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      13 1
      حضرت علی میگه برای فرج دعا کنید، زیرا دنیای شما و آنان (پیروان شیطان) جوری در هم آمیخته خواهد شد که نزدیک است کفر بر شما غلبه نماید، هر جا رو نگاه می‌کنی شده پروژه نفوذ، از در و دیوار ، بالا و پایین ، چپ و راست ، فرهنگی و سیاسی و دینی و اعتقادی ، اجتماعی و ... چه و چه جولانگاه شیطان شده... اللهم عجل لولیک فرج
    • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      0 0
      همش میگین جریان پایان اعتراضات.
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    42 8
    فیلیمو و نماوا و فیلم نت از شبکه های نفوذ ایجاد شده در دوره روحانی هستند. به خاطر سربلندی و تمدن و فرهنگ ایران باید این دندان ها لق را کشید
    • وطن پرست DE ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      17 1
      شماها این پلتفرم ها رو می بینید ولی اقای ستاری که برای این پلت فرم ها بودجه اختصاص داده رو نمی بینید؟ یکی از دوستان که الان به انگلیس مهاجرت کرده٫ طرح ابیاری با راندمان بالا رو بعد از گرفتن تمام مجوزها و تاییدات برد پیش همین اقای ستاری. ایشون نامه نوشته بخاطر کمبود بودجه نمی تونیم تامین مالی کنیم در حالیکه همون موقع برای پلت فرم های مثل فیلمیو هم اینترنت رایگاه اختصاص دادند و هم وام های کم بهره.
    • علی IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      5 1
      اشتباه منفی دادم
    • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      0 2
      وطن پرست // مشخص نکردی کدوم وطن رو نیپرستی ، اونی که پرچمش بالا سرته ؟
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      1 1
      وطن پرست // توی اون گرونی اروپا فقط آقا زاده ها اونجان و اورد میدن . آقازاده ، چرا تو نمیای ایران ، الان لازمت داریم .
    • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      0 1
      وطن پرست // آقازاده ، وقتی پرچم ایران بالا سرته حرف بزن ، نگرانی بابات نتونه برات پول بفرسته
    • CA ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      0 0
      خوب شکر خدا يکى شون پرس تى وى فعلا کنار رفته
    • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      0 1
      حداقل اگر نگوئیم همکاری از بیسوادی و کم دانائی و غفلت مسئول ما سوءاستفاده کرده و با افتخار پلتفرم هائی که به عرصه معرفی و حمایت تام و کمال گرفتند زمینه برای همراهی و همکاری بموقع و بنفع خود فراهم آوردند بهتر است تا زمانیکه اطمینان بابت سوءاستفاده از فضای سایبر ولنگ و باز در زمان و شرایط کنونی حاصل نشده بهتر است فکری عاجل شود و بسمت تولید زیر بنای ملی با وجود دانشمندان و متخصصان با سرپرستانی که ضمن تخصص تعهد و دغدغه ملی و نگاه به آینده با توسعه فناوری ملی و بومی با تمام توان و فوریت قدم بردارند
    • وطن پرست DE ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      1 0
      از وطنی که آوینی ها رو می کشه و امثال ظریف رو حلوا حلوا می کنه بیزارم. اون وطن رو بخشیدم به خودتون. من وطن شهید چمران رو می پرستم.
    • IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
      0 2
      وطن پرست// پس برو زیر خاک چون ما دیگه با زیر خاکیا کاری نداریم
    • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
      1 0
      ۱۳:۵۹ همینطوره. باورتون میشه طرح نصب ظرف غذا در پارکها برای گربه و سگ به عنوان طرح دانش بنیان تایید شده و بودجه گرفته. مدیران دولت قبل کماکان به عنوان دوگانه سوز در حال اجرای 2030 هستن
    • اصغر آقا IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
      1 0
      آفرین بر وطن پرست. توی ایران یا توی آلمان فرقی نمی کند. در مورد سورنا ستاری درست نوشته اند. مگر پول شرکتهای دانش بنیان باید خرج شرکتهای رانتی می شده است؟ صدها نمونه از این وجود دارد.
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    23 5
    در دوران روحانی مثل عصر پهلوی بهاییت به شکل وحشتناکی در ارگان های فرهنگی کشور نفوذ کردند! اینقدر این نفوذ گسترده هست و ابعادش هر روز بیشتر روشن میشه که شاید میشه گفت کل ماجرای برجام و... حواشی دولت قبل برای برهم زدن تمرکز دستگاه های نظارتی به منظور این شبکه ساز صورت گرفته
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    18 15
    دیگه دارین دچار توهم فانتزی میشین
    • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      4 3
      انقدر تلخه قضیه آدم ااحساس میکنه توهمه، حق میدم که نتونید این هجمه از خیانت و نفوذ رو باور کنید، ولی دست خدا بزرگتر از همه دست هاست
  • Malek IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    4 6
    آخه قانون مشخصی برای این ماجرا وجود نداره که چی میگین شما
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    14 10
    شما مشکلتون با کسی دیگه ای هست دتبال بهونه هستید ببخشید همین سریال بود که نشون داد انگلیس چطوری هرات رو از ما گرفت
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    8 10
    اولین مساله امنیت ملی ایران ـــ پرورش جوانان توسط اسب تروآ ی آمریکا ــ فرمانده کل ارتش ؛ امیر موسوی: آمریکایی‌ها، ۱۰ سال پیش گفتند: سربازان ما در ایران؛ میلیون‌ها کاربر اینترنت ؛ هستند. اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. .پرورش یافتن نوجوانان ما توسط اسب تروآ ی آمریکا ؛ باید اولین مساله امنیت ملی ما قرار بگیرد.
    • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      0 1
      کوگوش شنوا .اجازه دادن مردم معتاد انترنت شد .حالا وکسی جرئت جمع کردن انترنتو داره
  • . IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    8 2
    ولله هرچی میکشیم ازاین تهیه کنندها و کارگرداناست .نمیدونند چقد تاثیرمیزاره رو ادم اکثراونایی که دارن این فیلم میبینند راهنمایی ودبیرستانی و دانشگاهی هستن یعنی جونایی مملکت ما
    • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      2 1
      خب عرصه و هنر داشته باشید ۴ تا بچه مثبت برن فیلم بسازن
  • صدر IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    25 9
    همه این سایت های نفوذی رو ببندید و مجوز هایی رو که دولت قبل فضل و بخشش کرده ازشون بگیرید
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      1 0
      من از روز اول دارم این سریال رو کامل نگاه می کنم ولی متوجه این موضوع شما نشدم تا اینکه این مطلب رو چاپ کردید
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      0 0
      پس مشکل از اخبار هدفمندی هست که الان اونده . مگرنه خود سریال چیزی رو نمیگه .
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    10 5
    وقتی درکتب درسی به بهاییت اشاره نشده وقتی در کتب تاریخی در بازار بهش اشاره نشده وقتی در سریال مرحوم علی حاتمی بهش اشاره نشده چه انتظاری از سریال جیران دارید اتفاقا من تاریخ قاحار رو خوب بلدم و سریال شخصیت قابل قبولی از ناصرالدین شاه نشون داده نازه به نفوذ انگلیس و جدایی هرات هم اشاره کرده
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    12 6
    داره کم کم دم خروس می زنه بیرون.
  • abbas IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    2 2
    مشکل ما میدونی چیه هر مزخرفی که پهلوی از تاریخ قاجار گذاشت رو چون سلسله اونام شاهی بوده عینن و بلکم بدترشو به خورد مردم خودمون دادیم متاسفانه وقتی منی که کارشناسی تاریخ خوندم دیگ روم نمیشه بگم لیسانسم تو این مملکت چیه و هر کس خدا رو شکر بدون سر رشته تو جمع افازات تاریخی از خودشون در میکنن آخر مملکت میشه این کسی نمیاد راجع همین حرم سرا حرف بزنه بگه این زن های حرم هر کدوم برای یک شهر بودن و پس از بچه دار شدنشون ... اون بچه میشد والی و حاکم اون شهر و مردم اون شهر خیییلی راحت تر میتونستن ارتباط برقرار کنن با اون حاکم و اونو از گوشت و پوست خودشون میدونستن ... بعد نمیایین بگین دوره قاجار زمان اوج قدرت دولت های استعمارگر بود ... روسیه از ی طرف ... انگلیس ... حتی همین امپراتوری عثمانی ... اینا نصف دنیا رو مستعمره کردن ... هند به اون عظمت شد مستعمره و الان بدبختی و ولنگاری دینی که مبتلاس برا همون دوره اس ولی چرا ایران مستعمره نشد؟ چرا اون بلایی که سر دین هندیا اومد سر ما نیومد؟
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      0 0
      درباره انگلیس تو سریال جیران بهش اشاره شده
  • پارسا IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    29 4
    آقای نویسنده خبررررررر جیران مرداد سال 1400فیلمبرداریش تموم شده چرا توهم توطئه دارید آخه؟
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      3 6
      از خواب بیدار شو...موضوع این فتنه چند سال هست از زبان بن سلمانها و فیلمهای هالیوودی و ایرانی نمایش داده شده است.
    • کورکننده چشم حسودان IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      2 0
      این پارسا نویسنده این کامنت ساده بودن رو رد کرده! ابَرساده اس!
  • آرمان IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    5 1
    به راستی چند درصد مردم سریال جیران را تماشا و پیگیر هستند؟ در فلان شهر محرم سیستان و بلوچستان مردم غصه نان دارند و در حال و هوای جیران نیستند
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    0 0
    خود معاون علمی که .... اصل ماجراء به حضور و نفوذ عنصری چند سویه باز و مسئله دار بنام پ.ک بر می گردد که همیشه و در همه دولت ها سرکار بوده و هنوز هم هست
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    2 0
    دو سال پیش یه مصاحبه از مدیر فیلیمو دیدم میگفت شما از پیشرفت ما خوشحال میشد یا ناراحت میگفت قطعا من ایراداتی دارم ولی وقتی نتونیم استارآپ ها رو در داخل تقویت کنیم اونوقت صهینویست ها تو تلاویو این کارو برای ما‌میکنن مشرق هم الان به خاطر اینکه با این مدیر مشکل داری هر روز دنبال یه بهونه جدید هستی سریال به بهاییت اشاره نکرده خب حمایتم که نکرده ازشون اون شخصیت سیاوش هم که نشون داده گفته از خاندان زندیه هستش
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    10 8
    خدارا شکر من کلا اولا از این شبکه های ندارم درثانی همیشه به هرکس در مورد سربالهای این شبکه ها حرفی می زد میگفتم تمام سریالهایش ضد امنیت کشور ودین و وطن فروشی هست که در آینده می فهمید با آن سر وضع زنان و مردان بازیگر هرزه فاسد در سریالهایش امروز دم خروس خیانتشان بیرون زده است باید دولت با این شبکه ها و سریالهای محتوا و فاسد هرزه گری برخوردوتعطیل کند
    • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      0 0
      مغزت و نویسنده متن
  • صالح IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    9 5
    اگر مملکت اینقدر هرتی پرتی شده هرچی میخواهند بسازند و در شبکه های عمومی نشان دهند و پس میشود گفت دستگاههای نظارتی وزارت ارشاد در سمت دشمن حرکت میکنند؟؟؟
  • US ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    2 4
    بنظر من در اين موقعيت حساس فيلم جيران بايد در توقيف بماند و ضمنا بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى است كه اجازه پخش به همچون فيلمها كه براى تحريك احساسات جوانان كه آشنائى چندان از تاريخ گذشته ايران عزيز را ندارند مضر است .ندهند. علاج واقعه قبل از وقوع بايد كرد. مسؤولان فرهنگى و دولت ما وقتى از خواب بيدار ميشوند كه ضربه هاى دشمنان كار خود را كرده و روح روان جامعه را بدرد آورده و آنگاه ميگويند فلان كار ما يا فلان عمل ما اشتباه بود. اشتباه از يك مقام مسؤول دولت و يا مسؤل فرهنگى بهيچوجه مورد قبول نيست .مقامى كه خودرا مصون از اشتباه نميداند نبايد مسؤليت زندگى و حيثيت و شرف و ناموس جامعه را قبول كند.
    • IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
      0 0
      تو که هالیوودبعل دستته و با پول بابات میری فیلمهای انچناننی میبینی حرف نزن
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    1 1
    چرا با گذشت 43 سال از انقلاب ما بايد كماكان تحليل عملكرد جريانات مخالف شيعه رو بخونيم و افسوس بخوريم كه چرا اينور كار درست و اصولي انجام نميشه يا از استعدادهاي اينور استفاده نميشه؟ پاسخگويي سپاه و مراجع و بيت رهبري رو ممنون ميشم بخونيم.
  • 111 IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    8 7
    قاجار با هر بی لیلقتی یا فسقی که داشت شرف داشت بر پهلوی ملعون مفعول خائن قاجار جنگید و شکست خورد پهلوی اول نجنگید و اشغال و سرنگون شد و دومی هم بدون جنگ با یک تشر جزیره استراتژیک و مملو از نفت بخرین را شوهر داد!!!!
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    4 4
    این بابا محمدجواد شکوری هم دانشگاهی ما بود اقتصاد علامه، آدم پیچیده هست.. به نظرم حتما باید فعالیت هاشو رصد کرد
  • مجتبی محمدی از زنجان IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    0 1
    با سلام و ارادت خدمت انسان های باشرف مثل فیلم بالیوودی شد با زبان هندی روی من سیاه دنیا تمام بشه دنیا حالش خوب نیست انسان های مثل من خرابش کردند
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    0 0
    از وزارت ارشاد جمهوری اسلامی و قوه قضائیه بپرسید
  • کیان IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    3 2
    یکی از اشتباهات بزرگ تغییر آقای ستاری بود که دود آن به چشم خیلی ها خواهد رفت
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    2 2
    توی مملکت چه خبره؟ مگه صاحب نداره؟ اگه شا برگشته به ما هم بگید! هر غلطی بخوان میکنن بعد میگن آزادی نیست.
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    10 1
    عمو! این سریال و تیتراژ خیلی قبل تر از این اغتشاشات در حال پخش بود و درست شده!
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      1 1
      خب برای اغتشاشکردن از چند ماه قبلش برنامه ریزی میشه
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    13 5
    مقر فیلمیو و آپارات را با موشک هایپرسونیک بزنیم
  • پایدار IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    4 1
    هههه. صدای ممتاز همایون شجریان!!!!! تا بدانند کافر و گبر و یهود کالدرون صندوق جز لعنت نبود
  • . IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    0 0
    وزارت ارشاد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    0 0
    خداوند سنگ شان را به خودشان باز خواهد برگرداند. ان شاء الله
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    0 0
    نقش تاج جدید ناصرالدین رو هم اضافه کن آشنا به نظر نمیاد؟ واقعا ساترا نمی‌خواهد این جریان ضد ایرانی و ضد دینی رو جمع کنه
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    5 1
    یعنی خفه شید یه جمله تو شعر که اصن ربطی نداره رو بهونه کردین بدبختا
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    3 0
    تو شعر میگه پنهان ز خلایق خشم شاه منظور عاشقانه های سیاوش و سارای گرجی هست که سیاوش یک بار سعی کرد از دربار نجاتش بده نه اینکه مردم بریزید به خیابون
  • عظیم IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    7 2
    مرغ پخته هم خنده اش میگیره از این صغری و کبری بجای این توجیهات بی بنیه پاسخی برای این همه بی تدبیری داشته باشید و اب روی آتش باشید نه.... مدت هاست در مورد چرایی عدم سرمایه گذاری بلند مدت در کشور مطالعه می کنم،جواب واضحه... سرمایه ترسو ست و جایی میره که کمتر انگ بهش زده بشه... میدونم منتشر نمی کنید مخاطب چندین ساله مشرق
    • سید علی IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      0 2
      اتفاقا مرغ پخته از حماقت تو از وسط سفره سر به بیابان میزاره این همه قرائن و شواهد مرغ پخته رو زنده میکنه ولی تو رو سر عقل نیاورد
    • CA ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      0 0
      سلام به مرغ پخته برسونيد به مرغ بريان شده کبابى رو ذغال اخته شده که مثل فرش قرمزى مى مونه که جلوى پاي پوتين پهن کردند اما ترسيد به جى ۲۰ نرفت در نتيجه اسمشو گذاشتند جى ۱۹
    • IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
      0 2
      سلام به مرغ پخته /// هنوز از کانادا ننداختنت بیرون ؟
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    4 1
    تحلیل با متد حسن عباسی
    • CA ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      1 4
      و رائفى پور
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    1 2
    میدونستید نویسنده جیران پدرش جانباز ۸ سال جنگ بوده و سر ویروس کرونا به رحمت خدا میره این نویسنده سریال بانو عمارت هم بوده آیا اون سریال خوب نبود؟
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    6 3
    دیشب سایت فیلیمو رو باز کردم دیدم در اوج وقاحت قسمت اول سریال شهرزاد رو گذاشته. دقیقا مصادف با زمانی که ترانه علیدوستی کشف حجاب کرد. فیلیموی احمق با این خباثتهاش فقط باعث ریزش اشتراکهاش میشه.
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    3 0
    چقدر احمقانه
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    1 0
    هر چه زودتر باید از هنرمندان واقعی مردمی و وطن پرست و موحد واقعی و باشرافت که درد و عشقشان پیشرفت کشور و حرکت مخالف خواست و پسند دشمنان است در همه عرصه های هنر که سالهاست از صحنه رانده و گوشه نشین شده اند تجلیل و حمایت بشه و براشون میدان فعالیت باز بشه.
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    1 2
    نفوذ
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    1 1
    از قبل هیچ نظارتی بر این سیستم های پخش اینترنتی نبود
  • مرتضی IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    2 0
    به خدا بهترین راه کم کردن آتش کم کردن هیزم ها ست نه اظافه کردن هیزم بهش..
  • . IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    0 0
    جالب بود
  • رضا IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    0 0
    حامی ساخت این سریال کیه؟
  • نادر IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    9 1
    واقعا از این تحلیل ها و کامتتها مرغ پخته هم خندش میگیره این سریال دو سال پیش ساخته شده نه الان
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    2 5
    سلبرتی عددی نیست که به مردم دستور بده. مردم به شما دستور دادن به اعتصابات بپیوندید آیا میتونید بخاطر مردم از سود میلیاردی بگذرید؟
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      4 1
      منظورتان کدام مردم هست مردم حاضر در صحنه 13 آبان 9دی 88 مردم شرکت کننده در تشیع جنازه سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی کدام مردم دستور به اعتصاب دادن منظورشماهمان مردم اغتشاش گر و هنجار شکن همان مردمی که به جون ناموس مال مردم رحم نمی کند با قمه و خنجر اسلحه گرم سرد به نیروی انتظامی حمله می کنند و مردم عادی می کشد مسجد حسینیه قران آتش می زنند دیشب هم که در مازندران یک مدرسه آتش زدن همان مردمی که مانند قوم مغول میریزند تو بازارها که بزور از مغازه دارها می خواهند در مغازه هابشان راببندند واگر نبستند تهدید با آتش زدن می کنند و ویرانی می کنند مانند چماق بدست های شعبان بی مخ ملعون و همکارش پری بلنده که چه بلایی بسر ملت در کودتای 28مرداد آوردن الان هم شعبان بی مخها ویارانش وپری بلنده های زمانه همین کار می کنند همان دختران وزنانی که آغوش رایگان بداز مردان هوسران باز کرده اند یا داعشجو نماهای وحشی بی تربیت بد دهان که فقط شعارهایشان حرفهای رکیک است حالا خودت بگو کدام مردم
    • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      0 3
      گوگولی منظورت از مردم این افراد هستند اغتشاشگری که با وعده دریافت ۳۰ میلیارد تومان با تهیه کوکتل مولوتف و مواد سمی به دنبال برهم زدن امنیت و آرامش مردم بود در تهران بزرگ دستگیر شد
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    3 0
    مردم برن تو خیابون هزینه جانی بدن بعدم بیان خونه هزینه مالی بدن و سریال جیران را بخرن . سلبرتی هم ژست قهرمانی بگیره و سود کنه
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    0 1
    پس رفتن. معاونت علمی و فناوری. رئیس جمهور بدون سر و صدا عوض شد مساله این بود
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    2 0
    مردم برن کف خیابون هزینه جانی و مالی بدن همایون و رفقا هم با فیلم و چهچه و شمارش اسکناس هاشون مبارزه میکنن . سلبرتی مکار انگلیسی با پایان عمر ملکه خانم عمر شما هم به پایان رسیده
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    2 0
    ایا مسولان وزارت فرهنگ وارشاد خواب تشریف دارند نظارت نمی کنید نمی کنید وقتی کار از کار گذشت اون وقت بندازین گردن هم دیگه خوب اگر خسته هستین یا جرعتش رو ندارین برین کنار یکی که از پسش بر مییاد بییاد
  • ح IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    2 2
    تمام این پروژه ققنوس از جشنواره کن شروع شد که فاحشه امیر ابراهیمی رو کردنش ققنوس مسها ایمنی هم فقط یک مهره و چاشنی بود
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    5 4
    نویسنده عزیز بکش بیرون از چهارتا فیلم و سریال که می‌بینیم. از دم تمام فیلم و سریال های این مملکت را زد امنیت کردی. فقط سریال های صدا و سیما خوبن از اول تا آخرش غم و غصه
  • اصغر آقا IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    1 1
    فردای روزی که سورنا ستاری برکنار شد مهسا امینی مرد.
  • جعفر IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    2 0
    اتفاقا این آقای س. نون به نرخ روز میخوره از شراکت نوکری مهدی هاشمی تو بهینه سازی سوخت تا چابلوسی برای احمدی نژاد و پاچه خاری روحانی و فریب رییسی حالا مونده بفهمید چه هیانتی به خون پدرش کرده
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    1 0
    لعنت لعنت کنندگان بر سرتا پای دولت تزویر بنفش و بر هر ناکسی که با وجود دلایل متقن و محکم در ضدایرانی بودن این جماعت، در محاکمه و مجازاتشون تعلل میکنه!
  • محمدایوب IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    1 0
    ما گفتیم یک آدم درست تو دولت روحانی بود ستاری تا امید شدیم
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    0 0
    ممنون
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    1 1
    ممنون بابت بصیرت افزاییت مشرق
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    1 1
    بله نظارت وقتی نباشه همینه
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    0 0
    در دوره جیران چون به دوران امیر کبیر نزدیکه وقایعش بهاییت خیلی فعال نیست و عمده فعالیت بهایی در زمان مشروطه تو سلسله قاجار است و دوران که جیران همسر ناصرالدین شاه بوده انگلیس فشار زیادی سر هرات به قاجاریه میاره، که سریال هم همین رو نشون داده
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    0 0
    اینها درباره حرمسرا ی قاجاری میگند
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    0 1
    هر مشکلی پیش میاد از وزارت فرهنگ و ارشاد که خوابیده.عکس های آرایش غلیظ و کم حجاب بازیگران در اینترنت و سریال های خانگی دهه هشتاد ی هارو خراب کرد و مملکت رو به این روز انداخت.آقای روحانی هم باید محاکمه بشه
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    0 1
    اصلا شبکه نمایش خانگی همشون باید تعطیل بشن.یعنی چی هر چی ابتذاله تو این‌است
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    1 0
    صدا وسیمای ما هم باید خجالت بکشه که وسایل آنچنانی و خوراک آنچنانی رو در برنامه های آگهی میذاره و فقرا هم ناراحت میشن و جلوی بچشون و عیالتان خجالت میکشن.اصلا برنامه آگهی اغلب ترویج اشرافی گریه.رئس صدا وسیما از خواب بیدار شو
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    3 4
    اگر اقتصاد ایران خوب بود و جوانان دارای شغل و درآمد بودند و تورم زیاد نبود و با همه مطابق قانون رفتار می شد .آنوقت کسی گوش به حرف رسانه های مخالف نمی کرد .
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    2 0
    این دیگه پارانویاست. مگر این که مامور گشت ارشاد هم همدست اغتشاشگر ها بوده باشه.
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    0 0
    واقعا خسته نباشی.
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    3 0
    ما فقط تلویزیون ایران را داریم و فقط سریالهای کره ای را می بینم تاریخ کره و چین را حفظ شدیم . افسانه سه برادر را ده بار دیدیم .
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    1 0
    موافقم
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    1 3
    وقتی متوجه حرکات دشمن باشیم دقیقا به همین تحلیل میرسیم
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    0 0
    متاسفانه استراتژی واجا برخورد با عناصر زاویه دار نظام که پیاده نظام دشمن محسوب می شود نیست و ظاهرا تا ارتباط مستقیمی با عناصر دشمن برقرار نشود جرمی محاسبه نمی شود اما واقعیت اینست که واجا می بایستی بسمت منفعل کردن عناصر همراه با دشمن پیش برود
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    0 0
    سلام علیکم ، ملک فیلمیو شرکت روبیکا است ؟
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    0 1
    متاسفانه سکوت ۲ ماهه مسولین سبب شده هر چی خواستن این دو ماه بدست بیارن.
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    0 0
    چی بگم
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    0 0
    متاسفانه
  • عباس IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    1 0
    مرگ بر خائنین به وطن
  • CA ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    2 3
    در این سریال هیچ اشاره ای به کشف معادلات الکترومغناطیس توسط جیمز کلارک ماکسول که همزمان با سلطنت ناصرالدین شاه اتفاق افتاد هم نمیشود. در حالیکه دانشمندان این کشف را مهمترین اتفاق علمی قرن نوزده میدانند. کاملا مشخض است که نویسنده و سازندگان سریال و به خصوص مدیران فیلیمو قصد خیانت دارند.
    • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      1 0
      هنوز تو رو از کانادا ننداختن بیرون ؟
    • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      0 0
      اینی که گفتید برای اواخر پادشاهی ناصرالدین شاهه ، سریال در اوایل دوره هست
  • بانوی ایرانی IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    0 0
    ********************** ********************** لطفا یکی به من بگه اون شال رنگی که مصی پولی نزاد دور مچش بسته چه معنی داره؟؟؟ بنفشه؟ ************************************* **************************************
  • علیرضا IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    2 3
    شما ساندیسیا با همه چی مشکل دارید
    • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      0 3
      ایول علیرضا
    • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      0 0
      اول از همه‌ هم با خودشونیا ،آخه غریبه ها کاری باهاشون ندارن
  • CA ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    0 1
    بترسید‏‎ ‎‏از آن روزی که مردم بفهمند در باطن ذات شما چیست
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    0 0
    برم ببینمش
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    1 0
    آقا جان به جای این کارا دنبال ریشه هایی که منجر به این اتفاق شده بگردید
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    1 0
    بجای پذیرش واقعیت فقط در فکر پیدا کردن عامل بدبختی دیگری است.
  • حامد IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
    0 1
    شبکه مخفی زنان هم بگید
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    0 0
    ابتدا از گزارش خوب و روشنگرانه سپاس دوم در خصوص تیتراژ آخر نکاتی را باید اضافه می کردید.
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    0 0
    یکم فعالیتتون بیشتر کنید به خصوص توی اینستا و توییتر توی جنگ رسانه نباید کم بیاریم و گفتن این حرفها فایده نداره برخورد جدی کنید
    • کیمیا IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      0 0
      باشه
  • کیمیا IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    0 0
    😄

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس